Audi potvrdilo autonomní elektromobil A9 e-tron

Jan Horčík - 31 Srpen 2016

Velká ofenzíva koncernu Volkswagen v oblasti elektrické mobility bude mít vlajkovou loď se čtyřmi kruhy. Audi A9 e-tron bude elektromobil pro rok 2020 s plně autonomním řízením.auto Audi A8

Na obrázku je Audi A8. Nová Audi A9 e-tron s ní nejspíš bude po designové stránce mnoho sdílet.
foto: Audi

V roce 2025 chce koncern Volkswagen vyrábět 2 až 3 miliony elektrických aut ročně. Audi A9 e-tron bude vlajkovou lodí tohoto snažení. Vyrábět se má začít v roce 2020.

Nabídne 4. úroveň autonomního/robotického řízení. Bohužel už není upřesněno podle které klasifikace, zda americké nebo té od SAE. V obou případech jde ale téměř o stejné schopnosti: umět dojet z místa A do místa B bez lidského zásahu nebo i jen pozornosti.

To je ostatně to, co slibuje Tesla už na léta 2017/2018 a pravěpodobně prvním takto vybaveným vozem bude očekávaný elektromobil Tesla Model 3. Už dnes Tesla Motors nabízí technologii Tesla Autopilot, která ale odpovídá spíše úrovni 2.

Nové Audi A9 e-tron bude využívat podobnou technologii jako A3 e-tron, Audi R8 e-tron a Audi Q6 e-tron.

Rupert Stadler, šéf Audi, aktuálně magazínu Autocar potvrdil, že auto půjde do výroby v roce 2020 a nabídne dojezd až 500 km. A že do té doby bude mít značka v nabídce tři elektromobily a celkově čtvrtina nabídky bude elektrická.

Základní specifikace Audi A9 e-tron by měly být: baterie 95 kWh - dojezd 500 km, příplatkové 11kW indukční bezdrátové nabíjení, hliníkový rám, pohon všech čtyř kol, tři elektromotory (jeden vpředu, dva vzadu), celkový výkon 429 koní + sportovní mód až 496 koní. Zrychlení 0-100 km/h za 4,6 sekundy a max. rychlost 211 km/h.

Anebo si můžete koupit Tesla Model S P100D. Hned teď.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Vasek e-UP

Hooodne vzdalena budoucnost, a ta me vlastne ani nelaka...bude to potom vsechno drahe jak PHM dnes,ja jezdim ted....papa

Obrázek uživatele Kuk

jj dinosauři nám budou furt cpát drahý auta, ale možná se sem konečně protlačej Číňani s levnejma elektroplechovkama a dinosaurům zbudou oči pro pláč.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

VW-Chef Matthias Müller prohlasil, ze myslenka vlastni vyroby akumulatorovych clanku je z nakladoveho hlediska "vtip".
Tak by me zajimalo, kde Audi vezme tolik baterii na jejich velkohuba prohlaseni.
Zrejme budou ty jejich auta prodavat bez baterek a v ceniku bude polozka "zakaznik vybavi dle vlastnich pozadavku".
Akumulatorove clanky jsou nejdulezitejsi komponenta EV. VW bude asi kupovat z Ciny a tak se stane montovnou Cinanu.

Obrázek uživatele Kuk

Jednu baterkárnu už doma stavěj, druhou mrsknou do Číny
http://www.hybrid.cz/volkswagen-muze-postavit-obri-tovarnu-na-baterie-v-cine

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Samsung a LG jiz "stavej" fabriky na baterky v Evrope, stavi tedy zatim jen Samsung, pro LG se teprv pripravuje teren tovarny, plany maji v Evrope hotove na 4 dalasi fabriky a hledaj se pro ne vhodna mista, ve hre je pro 2 z nich i CR :) Celkove plany Samsungu pro Evropu jsou ohledne vystavby 4 tovaren do roku 2020 a kapacitama 40-45GWh baterii rocne (hodne-malo, netusim), spolupracuji s celym koncernem VW, takze je pravdepodobne ze ty fabriky na baterky budou stat nekde pobliz fabrik VW

a v Cine bych se nebal toho ze neco nestihnou, fabriky na kde co tam vznikaj behem nekolika mesicu zcela bezne, jen pro ukazku tovarna Daimleru a BYD v Shenzhenu postavili za 7 mesicu, denne tam muze sjet z vyrobni loinky 6000 aut, jedno z aut tam vyrabenych ma bejt i Denza v poctu 40 tisic kusu rocne, tedy elektromobil s 47kWh baterkou, na tovarne spolupracovalo i ABB a LG

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z nákladového hlediska vtip

to se překládá = je to tak levné, že si na to ani nebudem půjčovat a postavíme to z průběžného provozního zisku

Original:"Die Idee einer eigenen Fertigung von Batteriezellen sei VW-Chef Matthias Müller zufolge aus Kostengründen allerdings „ein Witz“."

Uvidime jak se budou v koncernu smat az jim ten vtip dojde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v cem konkretne to je problem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to mají soudruzi skluz jenom 10let. Tedy v nejlepším, ale realita bude spíše vyšší.
PS: pro administrátora máte tam neskutečně otravnou zvukovou reklamu.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil