Audi muselo na pár dní přerušit výrobu elektromobilu e-tron, nejspíš kvůli bateriím

Jan Horčík - 24 Únor 2020

Audi ve své belgické továrně v Bruselu běžně vyrábí 20 kusů elektromobilů Audi e-tron denně. Teď bylo ale na několik dní potřeba výrobu stopnout.auto elektromobil Audi e-tron

Elektromobil Audi e-tron
foto: Audi

Na vině jsou údajně blíže neidentifikované "problémy s dodavatelským řetězcem". Mluvčí Audi tuto skutečnost potvrdil, že ale neřekl s čím přesně jsou problémy.

Všichni nicméně tak nějak přirozeně očekávají, že jde o problém s dodávkami bateriových článků z polské továrny LG Chem. Podobné problémy s výrobou elektromobilů ostatně hlasí aktuálně také Jaguar a Mercedes-Benz, kteří také odebírají z LG Chem.

Za celý rok 2019 se v Evropě prodalo necelých 18 500 elektromobilů Audi e-tron. Model tak byl osmým nejprodávanějším autem do zásuvky v Evropě za minulý rok. Audi má v nejbližší době představit svůj druhý elektromobil, Audi e-tron Sportback.

Zpět na HybridPřidat komentář

Sem někde četl, že koncern ty baterky směruje na výrobu těch nákupních tašek na Slovensko, protože EV se počítá emisně i s tím pididojezdem za 1 KS stejně jako e-tron a z baterek na jednoho e-trona udělají tři ty připližovadla. V součtu je asi prodají za méně než dostanou za e-trona ,ale emisně to je 3x a tím více mohou vyrobit spalováků.

A nebo do plug-in hybridů. Plug-in hybridy mají malé baterie, ale z hlediska pokut za emise ušetří hodně. Není to 1 KS, ale třeba 0,7 KS, ale baterie je třetinová oproti nákupní tašce.

Souhlas, ale konkrétně zde do PHEV to asi neplatí. Protože do PHEV se články z e-tronu nehodí. Ale nákupní tašky mají ty bateriové články úplně stejný jen se dají do jinýho boxu.

Obrázek uživatele Marek_

Obojí dává smysl. Koncern se musí (jako každý jiný autom. producent) podřídit emisním normám, je jasně daný výpočet, na základě kterého se budou platit pokuty. No a koncern optimalizuje výrobu tak, aby platil co nejmenší pokuty za emise, resp. maximalizoval zisk - optimalizuje ve smyslu mixu produkce spalováky, plugin a čisté EV. Je to logické a očekávatelné chování.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Kuk

Ze stejné polské továrny bude baterie odebírat i Ford Mustang.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V clanku pisete, ze denne sa vyraba 20 etronov, ale zaroven pisete, ze za rok 2019 sa ich v EU predalo 18500.
To nesedi ... rok ma cca 250 pracovnych dni, to by pri 20 ks denne bolo za rok vyrobenych len 5000 kusov. Keby vyrabali aj cez vikend, aj tak by to bolo malo :-)))

Cez den 20 a cez noc 30, pak to vychadza :-))

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele Kuk

off
Tady tenhle webík se dopouští smělé spekulace že Tesla pomalu strká německý autoprůmysl do propasti recese. No nevím nakolik jsou jejich dedukce přesvědčivé. :-))

Tesla is Slowly Pushing Germany Into Recession
https://www.ccn.com/tesla-is-slowly-pushing-germany-into-recession/

Už v roce 2018 napsal německý inženýr a investor Alex Voigt otevřený dopis kapitánům německéko autoprůmyslu o tom že drnčí nepříjemný budíček ektrifikace a je potřeba všechny muže na palubě. :)

Tesla, An Uncomfortable Wake-Up Call For Germany. All Hands On Deck!
https://cleantechnica.com/2018/09/25/tesla-an-uncomfortable-wake-up-call-for-germany-all-hands-on-deck/

Reuters dokonce predikuje konec zlatých časů a pád německých autodinosaurů, který by mohl zkopírovat pád Detroidského autoprůmyslu, kterej tím byl zdecimován a celé oblasti se teď říká rusty belt čili zrezlé pásmo.
https://uk.reuters.com/article/uk-germany-economy-autos-insight/shades-of-detroit-germanys-auto-heartlands-in-peril-as-golden-age-fades-idUKKBN20C0N1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Teď je otázka, zda Němci dopustí zdecimování autoprůmyslu, na který je německá ekonomika je napojená jako embryo na placentu. Podle níže uvedené tabulky, se výrazně zdraží auta, což bude další rána do vazu už tak unaveného autoprůmyslu, navýšení cen aut až o 30% bude smrtelný.

https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-2020-kolik-si-priplatite-za-nejpopularnejsi-auta-131380

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ta tabulka je jenom spekulace. Pokud by koncern zvedl takto ceny spalováků, tak mu zákazníci utečou jinam. Totéž ostatní automobilky.

Otázka kam když všichni ceny zvednou

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale proč by to dělali a dobrovolně se střelili do vlastní nohy? Třeba taková Toyota k tomu nemá ani důvod.

Myslíte že výrobce bude svoje prodávaná auta dotovat třeba 100000 Kč? radši je nebude vyrábět vůbec

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale to je snad účel celé věci, ne? Dotlačit výrobce k tomu, aby vyráběl auta s co nejnižšími emisemi (což nutně nemusí znamenat jen elektormobily).

Účel věci je poněkud nesmyslný, protože výrobce stát donutil k definování nesmyslné spotřeby PHEV 2l/100 km, což je stejný nesmysl jako podvodný diesel SW. V průměru mají PHEV spotřebu 2,5 x vyšší, než definují výrobci. Tedy "koza se nažrala...."

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nikdo nenutí automobilky podvádět. Stačí, když budou prodávat takovou skladbu vozidel, aby průměr jejich emisí přepočtený na tu část vozidel se spalovacími motory vyšel do limitu. Nic víc.

:) to je úžasný, Škoda má prodat 30 000 Citigo-e za rok a kdo to koupí? Stát? CO2 je vymyšlený problém a za tím si stojím, jednou ho budeme vyrábět až přijde malá doba ledová.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

Jenom v ČR jich prodá tak 1000-1500 odhadem, prodat 30000 v celé Evrope nebude problém.

---

Lexus GS 450h Premium

Ono kromě CO2 jsou tam další jedy, saze a mikročástice (i u TSI). A jestli Škodě stačí letos prodat pouhých 30 tisíc eCitygo (nepočítal jsem to), aby splnila limity, tak nevím, co řešíme.

Asi by stačilo vyrobit 30000 aut, ale nejsou součástky z Číny, nejsou baterie atd. Vzhledem k tomu, že se vyrobilo 38 tis. benzínových Citigo za rok, tak výrobní kapacita Citigo-e bude výrazně menší. Rovněž konkurence Mii a eUP bude vyrábět další auta, takže bych byl opatrný s odhadem prodeje desítek tisíc kusů Citigo-e.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nebudu reagovat na spekulace jinými spekulacemi, ale fakt je ten, že prvních 500 kusů se vyprodalo ještě dřív než vůbec sjely z linky a rozvážkové a carsharingové firmy po tom jdou jak slepice po flusu.

Ano lidi chtěli zdarma nabíjení a nižší cenu. Až začne prodávat VW ID3, tak to bude daný měsíc nejprodávanější BEV na světě, protože všichni jsou nadržený a vrhnou na trh najednou desítky tisíc aut.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nebyl bych si myslel, že VW s problémy které má bude schopen při uvedení na trh ID3 zajistit odběr větší než Tesla Model 3... jednoduše nemají baterie...

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele ozana

Budou jich mít "předvyrobeno" pár desítek tisíc, takže v jednom nebo 2 měsících (možná i jedno čtvrtletí) budou schopni být číslo 1 v Evropě.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Jeste dnes se prodavaji spalovaci auta vyrobena 2018 pred zavedenim WLTP. Tenkrat se vyrabely take na hromadu a prihlasovaly se na 1 den.

Ta jen tak neprijde. Vse nasvedcuje tomu, ze nase deti cekaji perna leta (vlastne i zimy, jara a podzimy)

Možná budete udiven, ale počasí se změní do 5-10 let směrem k chladnému a do 40 let tady neporoste většina dnešních polních plodin.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tady na to mají opačný názor a data mu bohužel pro nás dávají za pravdu https://www.youtube.com/watch?v=7g_zPr8Yfj4

Dekuju, skvela prednaska.

Zaujla me tam nekolik veci:
Nedavno jsme se tu dohadovali,z e kvuli VTE u nas neprsi, tam je receno, z ekvuli tlakovym vysim u nas neprsi. Doufam, ze toto uz bude tem, co zastavaji pricinu v VTE uz jasne. To se tyka velkeho vodniho obejhu. Za maly vodni objeh mohou castecne zemedelci - velke lany, zhutnena puda (pry 40 % veskere zemedelske) a tim padem vysoka teplota povrchu, ktera rozhani destove kapky. Z toho mi plyne, ze by bylo fakt lepsi dta na pole FVE nez tezkou techniku ve chvili, kdy je zem vlhka.
Krasne vysvetluje, proc i kdyz podnebi bue olivove, nebudou se u nas pestovat olivy. Take zminil, ze obilnice republiky (Jizni Morava) ma druhe nejhorsi vynosy. Pritom je tam cernozem a (prave to) teplo. Takze jak tvrdi Jenja: vic CO2 => vic vegetace, tak toto nejak neplati. Opravdu vegetace potrebuje vodu. Navic tvrdi,z e je orbovsky problem pro nase zemedelce, kdyz se prodluzuje vegetacni obdobi (je na jare vice casu na skodlive mraziky, ktere spali budouci urodu)
Zvednuti prumerne rocni teploty "i jen" o 1°C je obrovsky problem.

Odkazy ve videu: klimatickazmena.cz, vynosy-plodin.cz, intersucho.cz

Tohle video by si měli povinně přehrát všichni politici v čele a Klausem a pak by možná začali něco dělat.I kdyby to bylo realné na 50%, kdo osobně by zkusil ruskou ruletu ve stejném poměru?Je to bohužel jako v tom indiánském proroctví"Až běloch uloví posledního ptáka a sní poslední rybu, pak pochopí, že peníze nejsou k jídlu.

Koukám, s vámi to není jednoduché, bavíme se neustále o tom, že klimatologové vychází z nějakých svých modelů, které fungují tak týden dopředu a více méně statisticky zaznamenávají data. Výzkum Slunce ukazuje, že poklesne jeho aktivita, posílal jsem odkaz na výzkum NASA a vy tvrdošíjmě stále trváte na svém modelu, který vychází z nesmyslu zvaném CO2, kde se zaměňuje kauzalita, neboli příčina s důsledkem. Ochlazení potvrzují i jiné modely. Samozřejmě další problém je, co nyní nastává, tedy nedostatek vody.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pane Josefe, to, že Slunce vyhasíná je jisté. Řekněme, o procento, za kolik miliónů či miliard let? Mne spíše trápí (krom úbytku spodní vody, devastace lesů a polí špatným hospodařením, či mizení vzrostlých stromů a zeleně ve městech), že aktuální ráz počasí je cca dva měsíce popředu, směrem k jaru. Zima prakticky nebyla, a když se na přelomu leden-únor po oblačném dni večer vyjasní, a teplota okamžitě nepadá na -5 až -10st, něco není v pořádku.

Slunce se bude postupně měnit v červeného obra a kupodivu nesníží teplotu ale naopak relativně zvýší teplotu (díky přiblížení povrchu Slunce) a svůj objem tak, že se Země v té době zcela vypaří v jeho žáru. Je potřeba rozlišovat záření ze Slunce (to není infra jak ho známe z pláží) v celém spektru a záření ovlivňuje počasí na Zemi zcela zásadně, ale nikoliv samo, Zemi ovlivňuje i záření z okolního vesmíru.

Jako astronom pozoruji efekt jasné oblohy desítky let a není na tom nic zvláštního. Země neustále vyzařuje infra záření směrem vzhůru a pokud jsou v cestě mraky, začne se záření odrážet zpět směrem dolů. Jakmile se vyjasní, tento efekt zmizí a prudce poklesně teplota.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jaky je to tepelny prijem z toho zareni vesmiru? Vice nez nahrazuje ubytel aktivity slunce, ze se tedy od konce osmdesatych let otepluje i pres jeho ubyek a nemuze dle Vas za to CO2?

Z velké části za to může vodní pára a s narůstající teplotou přibývá CO2. Přečetl jste si tu NASA studii? Klidně napište Irině co ji psala (Irina.N.Kitiashvili@nasa.gov), pokud vám v tom není něco jasné. jak došla k tomu, že i přes stále stoupající teplotu na Zemi dokáže Slunce způsobit ochlazení ne o jeden dva stupně ale mnohem více, což se vždy při takových extrémních minimech sluneční aktivity stalo.

Pokud se pozorně podíváte na odkazy svitu Slunce, tak zjistíte, že největší mrazy v roce 2012 (v únoru až -25°C kolem Prahy) tak v tomto období byly nejjasnější dny za posledních 10 let. Nyní je ve vzduchu obrovské množství vodní páry a počet jasných dnů v zimě je opět velmi malý, dokonce v posledních dvou měsících na konci předchozího roku je opět extrémně malý. Není mráz, není sníh, zvyšuje se teplota, to je jednoduchý výsledek. Podobná zima byla v roce 2014, kde byl rovněž velmi malý počet hodin slunečního svitu. V posledních 50 letech pozorujeme úbytek i jasných nocí (Ondřejov Doc.Dr. František Link) nejen v zimě na polovinu, což astronomové silně pociťují a vedou se o tom diskuze.

https://www.in-pocasi.cz/clanky/vyznacne/slunecni-svit-2013/
http://meteo-jirkalina.com/wx38.php

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tak logicky s narustajici globalni teplotou roste podil vodni pary, protoze se vice odparuje. Jaky proces dle Vas zvysuje koncentraci CO2 a proc na to nema vliv umele uvolnovani clovekem (kam ten se ztraci?)? Kdyz pripustime Vasi teorii, ze i pres utlum slunecni aktivity roste teplota diky vodni pare, proc by se melo tedy ochladit a nemela by dale rust teplota (stale vic se bude odparovat, bude ubyvat bilych mist - snizi se albedo. Jinak samozrejme souhlasim s tim, ze vodni para muze za > 95 % sklenikoveho efektu,ktery je pro nas styl zivota naprosto dulezity, jenze je dulezity tak, jak byl za poslednich par tisic let. No a pokud zvysime sklenikovy efekt, ktery zpusobi mirne zvyseni teploty, ktere zpusobi odtavani ledu (snizuje albedo) a zvysuje koncentraci pary, pak se dostaneme na exponencialni krivku narustu teploty. Velice zjendodusene a rychle je to vysvetleno zde

Zvlastni, ze tu obhajujete praci (muzete mi ji znovu poslat, at ji jen neprolitnu ale poradne vecer nastuduji? Verim, ze to same udelate s mymi odkazy), kterou, zda se mi, ani nechapete, ze chcete, abych jednoduche otazky poslal ji a Vy je nedokazete vysvetlit. Dival jste se na odkazy, ktere jsem Vam posilala ja? Proc se tedy tolik (cca 11 000) vedcu plete a zhruba 500 ma pravdu? Proc se vedci stojici za materialy z videa pletou? Proc vychazi 50 let stare klimaticke modely? A proc bych mel verit Vasemu rceni, ze klimaticke modely funguji tyden dopredu (asi jste si spletl s predpovedi pocasi, coz je zasadni rozdil. Taky Vam nikdo nerekne, jaka cisla hodite kostkou pri 10ti pokusech, ale procentualne presne Vam reknu, jaka cisla hodite pri 6ti milionech pokusu)

Mrknul jsme na graf globalni teploty a nejak nekoreluje s Vasimi udaji. Rok 2011 byl chladnejsi jak 2012, rok 2014 uz byl teplejsi. Jestli se nepletu, bavime se totiz o globalni teplote, globalni nahle zmene klimatu, takze bych spis pocital, ze mi budete argumentovat poctem globalnich jasnych a zatazenych dni/noci

Myslím, že debaty na autofóru jsou už zašly příliš daleko a ani globální předpovědi nejsou můj obor, natož abych tady obhajoval něčí práci. Minulost mě ovšem přesvědčila o jednom paradoxu, většina vědců se vždy mýlí.

https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20190028769.pdf

Navíc grafy se dají prezentovat různě

http://joannenova.com.au/2010/02/the-big-picture-65-million-years-of-temperature-swings/

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tim mi chcete rictr, ze kdyz vetsina vedcu souhalsi s newtnovskou fyzikou, s teorii relativity, tak jsou obe teorie spatne a oni se pletou? Tim chci rici, ze silne rozporuji Vase slovicko "vzdy". Staci tedy najit jediny pripad, kdy to tak nebylo (neni, nebude neresim) a Vase tvrzeni je nepravdive, ze? :-)

Myslel jsem to tak, že v případě zásadních teorií, které byly považovány více než sto let za potvrzené a pár šťouralů s tím nesouhlasilo, tak se časem ukázalo, jak je vědecká oblast zkostnatělá a že těch pár vědců mělo pravdu. Např. vznik vesmíru, Slunce obíhá kolem Země, vesmír je statický, teorie relativity atd., samozřejmě někde byl i politický podtext. Nebuďte puntičkář :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Takze Teorie relativity je mylna?
Uplne bych nesrovnaval vedu stredoveku, kde se vse podrizovalo cirkvi a jeji doktrine (jinak hrozila smrt) a dnesni vedu, kde jsou uz zazite vedecke postupy, standardy a take oponentura. Navic v dnesni dobe ma ke kazde praci pristup daleko vice lidi (dejme tomu procentualne z populace) nez v dobe, kdy nebyly rozsirene vyspelejsi komunikacni nastoje (aspon knihtisk).

A ted k Vasemu odkazu.
Jestli se nepletu, neni tam o klimatu, globalni teplote. Jsou tam grafy slunecni aktivity a popsany model jeji predpovedi. Nic vic jme tam nevycetl. Muzete mi tedy, moc prosim, rici, jak ten odkaz dokazuje, ze nas ceka prudke ochlazeni a nebude tedy nadale rust globalni teplota?

Vsiml jste si ve Vasem odkaze vyrazne velke slunecni aktivity v padesatych letech? Byla v tu doby u vyssi teplota, jak je dnes? Pokud ano, pak uznavam, ze vypoustene CO2 nema zasadni vliv na zbysovani teploty a mate moji omluvu.

Lehce to dohledáte Googlem já se jdu věnovat rozumnější věcem

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ach jo. Nevzdavejte to tak rychle, prosim. Opravdu jsem sdilny jinym nazorum a opravu bych si pral, aby ta teorie o zmene klimatu byla chybna, ja nechci prispivat neunosnemu prostredi svym detem (ale ta teorie rika, ze jsem za to zodpovedny, takze mam hodne spinave svedomi). Takze je mi moc lito, ze jste me nevyvedl z "omylu". Protoze doposud jsme na Googlu lehce dohledal to, co neustale opakuji. Za nahlou zmenu klimatu muze clovek vypoustenim sklenikovych plynu - predevsim CO2. Podal jsem Vam k tomu nekolik odkazu, kolik jste jich rozklikl a prolitl? Ja tak u toho Vaseho udelal.

Celý vědecký svět stojí nad opakováním těch "správných" teoriích protože ty "špatné " nikdo nezveřejní. Do teorie CO2 se nalévají bilióny Eur je to obrovský byznys. Spíše mi to připomíná církev a Boha. Není možné přece dokázat že Bůh neexistuje, to by se zhroutila celá církev, stejně kdyby někdo dokázal že CO2 není příčina, ale důsledek, tak to bude mít v přechodném období pro tisíce institucí nedozírné následky.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Mohu argumentovat stejne jen s vyssim radem. Do teorii, ze CO2 nema vliv se nalevaji desetibiliony Eur, existuje spousta spolecnosti a statu, ktere by padly s upadajici spotrebou fosilnich paliv. CR se to snad netyka.
Takze opravdu je jediny Vas argument, ze CO2 neni pricina zvysovani teploty ale jeho nasledek prave ten, ze se bojite, ze dnesni 95% shoda vedcu muze byt milna? Nebo jsme to jen spatne pochopil.

95% shoda může být mylná. Myslím, že i jedna z těch menších planetek po dopadu na Zemi je konečné řešení pro CO2 :)

https://www.youtube.com/watch?v=bSkPNMjRRio

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Muze, ale jaka je pravdepodobnost? Nejhorsi je, ze to tvrzeni dava naprostou logiku a je i experimentaln overene. Zatim nemame jedniny verohodny dukaz, ktery by tvrdil neco jineho. Nedavno jste argumentoval Svensmarkovou hypotezou, ale ta je docela odsuzovana. Takz ebych prosil lepsi.

Klimatologie je obor, u ktereho vidime spravnost teorie na vlastni oci. Ledovce taji rychlosti svetla, extremni vykyvy se stupnuji a teplota stoupa. Vse doklada spravnost predpovedi. Jen zaryty hlupaci donedavna tvrdili, ze teplota se nemeni, ze hokejkova krivka je nesmysl a mnoho dalsiho. Teplota oceanu se zvysuje a to jsou obrovska mnozstvi energie ktera od nekud pochazi.

Josef z toho vybruslil přes červeného obra -:)
Stejně jednou Země shoří tak nemá cenu řešit nějaké CO2...
Otázkou je co nastane dřív shořeni nebo vymření....

Tak ze Slunce se opravdu stane cerveny obr a nakonec bily trpaslik. Ale je to v ramci poslednich 150ti let naprosto irelevantni argument stejne jako ten Vas, ze Slunce vyhasina. To vyhasinani nema zadny vliv na globalni oteplovani posledniho stoleti a ani na stridani glacialu a interglacialu ve ctvrtohorach. Troufl bych si rici, ze ani na teploty v predchozich obdobich, ale to uz je cira spekulace.
Samozrejme, ze nastane driv vymreni veskereho zivota na Zemi. Me spis zajima, zda vymre lidstvo driv, nez zvladne osidlit jine planety, nebo prostredi pro zivot na Zemi, jak jej dnes zname, zlikviduje az pote. Samozrejme se muze stat, ze zivotni prostredni nezlikviduje (prozatimni vyvoj tomu vsak nenasvedcuje), muze to udelat treba asteroid, gama zablesk, supervulkan, apod.

Nebo jaderny superblesk.

Nebo chřipka....

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tak tak, zatím to vypadá, že všichni chtějí brzy vymřít, aby se elegantně vyhnuli shoření...

Takže ty grafy o vzrůstající teplotě na základě měření za cca 100let jsou podvrh?
Doporučuji obětovat 60m času a shlédnout tu přednášku...

Staci mene casu, da se to snadno sledovat na 1,5 nasobnou rychlost.

Díky za dobrý tip na tu zvýšenou rychlost..
1,5x je fakt ještě v pohodě

Toto nevypada, ze by modely fungovaly tyden dopredu, tady se pise o 50ti letech.

Navic slunecni aktivita od konce osmdesatych let klesa, klesa i dle Vas prumerna rocni teplota? Jak to vysvetlite? Co krom Slunce ma dle Vas vliv na teplotu, kdyz i pres jeho aktiviru roste? Dokazete to vysvetlit?

Ktere jine modely predpovidaji ochlazeni? Co ctu a sleduji nase vedce, tak se shodnou na tom, ze teplota roste kvuli sklenikovemu efektu. Nebo Vy nasim vedcum neverite? Mame tu klimatologa - uzivatel "zap", ktery zde vysvetloval, ze lide rychle meni klima. To, ze je par (opravdu mizive procento) studii tvrdici opak ma, dle me logiky, pricinu v zadavatelich. Podivejte s ena nejbohatsi spoloecnosti sveta, nemaji co do cineni s vypousteni (nejen) CO2?

A ta prednaska, na kterou jsem reagoval, ma kde trhliny, ktera data jsou spatne, jake modely jsou spatne, proc se dani vedci pletou? Co opomenuli, cemu dali spatnou vahu?

Srazek je celorocne porad stejne, jen kvuli vyssi teplote je i vyssi odpar. Spodni vodu doplni pouze a jen snih mimo vegetacni obdobi (kde si vlahu vezmou rostliny).

Děkuji za odkaz na klimatologa zap, a diskuzi, kterou jsem přehlédl, je to velice poučné.

Nemate zac. Bohzuel jsem na svou posldni optazku nedostal odpoved. Kdyz jsme pak ohledne klimatu a cyklu glacialu a interglacialu zjistoval vic, tak me zarazilo, jak se pak z toho tepleho obdobi zase dostaneme do glacialu. Co je pricinou, ze se najednou Zeme ochladi?

Hodne by me zajimala reakce uzivatele Josef., ktery je na zacatku tohoto vlakna. Nedal mi jediny podklad a ja mu dal spoustu otazek, protoze otazky jsou, dle meho nazoru, zakladem kritickeho mysleni. Pokud je uspokojive vysvetli, pak nemam problem prijmout, ze sklenikove plyny nemohou za oteplovani. Ale ja holt nevidim ti pricinu rustu teplot jinde. Tak at mi to, prosim, nekdo rekne, kde jinde je ta pricina.

Každý pracovní den překročí hranici hlavního města přes 650 tisíc aut.https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prazska-doprava-na-pokraji-kolapsu-vznikl-plan-co-s-tim-82657?seq-no=28&dop-ab-variant=&source=clanky-home plus letecká doprava atd. jenom to teplo,(emise vynechám) musí mít nějaký vliv, minimálně lokální.

Co tomu nasvedcuje? Mate nejaky klimaticky model?
Verte, z emoc rad bych se divil a nerad bych,abyste se divil Vy v opak.

Souhlas, dříve neměli auta žádné katalyzátory a mezi lidmi nebylo tolik chabrusaků jako v dnešní době, každý druhý dítě astma, ekzém..
Je potřeba inhalovat kvůli imunitě výfukové plyny...

Obrázek uživatele Kuk

Fáma tvrdí, že Audi nedostatek baterií jen simuluje a že mu to docela vyhovuje. :D

20 ks denně, tak to je hustý :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vyrobit elektroauto je relativně snadné, je to vidět už na tom jak se množí různé start-upy s různými elektroauty (SUV, PICK-UPy, spotrovní auta + motorky). Ale mít do těchto elektroaut i baterie to už je jiná káva. To dnes "umí" jen Tesla a čína. Je čím dál komičtější, jak se Elonovi dlouhá léta všichni posmívali a nyní se to překlápí na jeho stranu. Má slušná auta a hlavně má ty baterie v množství, které mu nyní mohou všichni závidět. Globálně vzato, je však stále VELKOU otázkou, kolik baterií je vlastně možno pro EVs vyrábět dnes, za rok, za pět let. Jsem zvědav, jak to poroste a zda to bude alespoň trochu dostatečné. Snad pomohou nové typy baterií, které budou potřebovat stále méně vzácných kovů.

Tome, jako přímý účastník dvou takových, řekněme, start-upů, vám musím říct, že to opravdu mnohem komplikovanější než jenom o ceně baterky. Ta nakonec dělá třeba jen pětinu celkových nákladů na vozidlo.

Já ale o ceně baterií přece nic nepsal, příspěvek je o tom, že nikdo kromě Tesly a číny nemá dostatek baterií. Ale budu rád, když povíš něco zajímavého ze zákulisí, pokud se tam pohybuješ. Třeba mi vysvětli tu pětinu na příkladu Tesly 3, moc mi to neštimuje. To stojí možná samotné baterie, ale celý pack bude zase o kus dražší.

Výroba TM3 ale není žádný startup, ale precizně optimalizovaná sériovka.

Co se týče fungování startupů, u kterých jsem byl, to si můžeme říct někde na srazu u piva. Ten základní problém je, že na rozdíl od zajeté automobilky nemáte vůbec vůbec žádné zázemí, vlastní výrobní prostředky ani technologie, o nějakém dodavatelském řetězci nemluvě. Všechno se tak hrozně prodražuje a zdržuje a výsledný produkt (pokud to nezabalíte dřív) je pak objektivně drahý a to ne proto, že je to EV nebo kvůli ceně baterie, ale prosto proto, že je to "slepenec" mnoha (byť kvalitních) komponent od mnoha dodavatelů, které pak někdo ručně skládá dohromady.

No hlavně, že mají rozpracované hned čtyři platformy podvozku. Ani nemůžu uvěřit, že by takováto automobilka takhle markantně zanedbala tak podstatnou součástku pro svůj výrobní proces. Jako, že koncernu VW ten vlak elektromobility poodjel je jasné, ale takovýchto chyb, takové neschopnosti snad nejsou nechtěně ani schopni.
Nemůžu tomu uvěřit natolik, že nabývám dojmu, že to celé má být jen další podsouvaná informace o neefektivnosti, složitosti, a nerentabilnosti elektromobility.
Schválně kdy se začnou v souvislosti s tímto množit demagogické články popisující, jak přechod na elektromobilitu stál zase tisíce lidí práci.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Ja bych tem neschopnym pitomcum pral aby je vykopli z prace. Jsou to obycejni lemplove.

Jako jsou, jistě elektromobilitu zanedbali, podcenili jaké celé VW. Ale nemůžu uvěřit, že až tak moc. Ani oni nejsou schopni takové neschopnosti.
Na mě to fakt začíná působit, že to dělají schválně, aby vyvolali zdání další krize, jak přechod na elektromobilitu ohrožuje provozy, a pracovní místa. Víte jak na tímhle zaslintají ANTI EV WEBY?
Už vidím ty palcové titulky:
"Existence tradiční automobilky ohrožena kvůli elektromoblitě".
"Celá fabrika a subdodavatelský řetězce stojí - tisíce lidí bez práce a to díky elektromobilitě" atd...

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Kuk

Ale takové strašící články už přece dávno dávno jedou. Kde si byl že sis jich ještě nevšiml? Nemají sice děsivé titulky, ale efekt mají stejný a rétorika o tom že na vině je nástup elektromobilů je tam stále zmiňována. O podvádění německých automobilek s emisema a o kartelech se mlčí. Za všechno můžou hloupí politici, Brusel a zelení. Ukažme si na ně :)))

12/2019
Německý autoprůmysl přiznává, že očekává krušné chvíle. Propustí až 70 tisíc lidí
https://echo24.cz/a/SBRcf/nemecky-autoprumysl-priznava-ze-ocekava-krusne-chvile-propusti-az-70-tisic-lidi

2/2020
Konec zlaté éry autoprůmyslu, podniky propouští a zavírají továrny. Čeká Německo osud Detroitu?
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/automobilovy-prumysl-michelin-bosch_2002201044_pj

"Podle sdružení VDA se předpokládá, že v německém automobilovém sektoru během příštího desetiletí zanikne téměř desetina z 830 000 pracovních míst. Některé instituty i vládní představitelé se obávají, že ztráty pracovních míst budou ještě výraznější. Výroba elektromobilů je totiž méně náročná na práci než produkce tradičních vozů, výrobní procesy se čím dál více automatizují a firmy přesouvají výrobu do zahraničí."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo jasně, že byly - ale tak nějak to uhasínalo, vyprchávalo - tak jestli nenabyli dojmu, že je třeba přilít trochu benzínu do ohně. :-) zase tuto stránku věci vynést na vrchol diskuse, v naději, že to třeba o pár desítek měsíců doloží nevyhnutelné.
Sem se to přilívání benzínu do ohně hodí nejen obrazně. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Kuk

Uhasínalo, vyprchávalo?? Ten druhej článek je 4 dny starej.
Reuters donce pár dní zpátky vydal článek o tom že německej autoprůmysl může padnout ma hubu stejně jako Detroid, kde to vypadá jak po apokalypse. Prostě funus.

Shades of Detroit? Germany's auto heartlands in peril as 'golden age' fades
https://uk.reuters.com/article/uk-germany-economy-autos-insight/shades-of-detroit-germanys-auto-heartlands-in-peril-as-golden-age-fades-idUKKBN20C0N1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Firma CATL byla zalozena 2011. Jeji majitele uz vydelali 15 miliard USD. Pak se nemusime divit, ze baterky jsou tak drahe. Asi to nebude vysokymi vyrobnimi naklady, ale vysokym profitem. Konkurence chybi jak u vyrobcu baterek, tak i Aut. Az se cely kolotoc roztoci, budou EV levnejsi nez spalovaci strojovny.

Nevím, co vás vede tvrzení, že u výrobců baterek není konkurence. Ta je naopak obrovská. Trochu problém je v tom, že je to pořád víceméně stejná technologie a výrobní postup, takže na lepší se můžete dostat tak přes objemy nebo eliminací přeprodejce tím, že si je budete vyrábět sami jako Tesla nebo Byd.

A co se týče evropských EV, tak dokud je budou automobilky chápat pouze jako nechtěný apendix mající za cíl snížit flotilové emise, aby se mohlo prodat víc spalováků, tak to jiné nebude. Chybí tady zkrátka nějaká štika v rybníce.

Nezkoumal jsem podrobnosti, ale je otázka jestli dostali 15 mld USD cash a nebo to mají v akciích tedy, že jejich podíl ve společnosti má tak vysokou hodnotu (což je pravděpodobnější). Tj. jako vyčítat Elonovi, že zbohatnul na výrobě elektrických aut když jeho podíl v Tesle má hodnotu nějakých 30mld USD (plus mínus, podle toho jak líta hodnota akcií).
Pokud jde o tu druhou část, tak počítám, že cena BEV spadne minimálně o 50% do 5ti let. tj. Když se dnes bavíme o slušném BEV tak cena začíná někde u 1mil. Kč + (i3, KONA, Model 3,..) Tak za 5 let tipuju ceny někde od 500K+ za auta s dojezdem 400km+ (WLTP).

Ti korejci by mohli stát 500kKč už dnes, kdyby chtěli. Ale proč by to dělali, když za současnou cenu na to lidi čekají měsíce.

Určitě. Máš-li nějaké zboží, chceš ho prodat za nejvyšší možnou cenu ne? Jen blázen by jej prodával níže. A protože je baterií málo a poptávka nyní obrovská, ceny jen tak neklesnou. Bohužel.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion