Audi elektrifikuje Světové ekonomické fórum v Davosu

Audi poskytuje jako exkluzivní partner Mezinárodního ekonomického fóra 2019 v Davosu jeho účastníkům trvale udržitelnou mobilitu prostřednictvím flotily 50 elektromobilů Audi e-tron.

Flotila elektromobilů Audi e-tron jezdí na ekologicky vyráběnou elektrickou energii
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

Čistě elektricky poháněná vozidla Audi e-tron jsou napájena výhradně ekologicky vyráběnou elektrickou energií. Společnost navíc mobilními nabíjecími kontejnery ukazuje, jak by bylo možné znovu využívat použité akumulátory z elektromobilů.

„Důsledně se zaměřujeme na trvale udržitelná řešení mobility pro budoucnost,“ zdůrazňuje předseda představenstva společnosti Audi AG Bram Schot. „Na letošním Světovém ekonomickém fóru můžeme naživo předvádět naši definici každodenní elektrické mobility, a mnoha lidem tím poskytujeme příležitost zažít ji na vlastní kůži.“

Audi e-tron je prvním čistě elektricky poháněným velkosériovým modelem ingolstadtského výrobce prémiových automobilů. Prodejci již přijali více než 20 000 rezervací na tento model, jehož prodej bude v Evropě zahájen v nadcházejících týdnech.

Audi v zasněžených švýcarských horách znovu dokazuje praktickou využitelnost svého elektromobilu. Flotila 50 vozů Audi e-tron spolehlivě jezdí v členité krajině za mimořádně náročných povětrnostních podmínek.

Tři mobilní nabíjecí kontejnery Audi s celkovým výkonem 700 kW a kapacitou 1,14 MWh zajišťují v místě konání významné globální akce rychlé zásobování nepřetržitě provozované flotily vozů e-tron ekologicky vyráběnou elektrickou energií. Audi tímto výzkumným projektem testuje možnosti opětovného využití akumulátorů z elektromobilů.

Vysokonapěťové akumulátory jsou po fázi používání v automobilu vhodné pro různé aplikace jako zásobníky energie. Audi proto zkouší různé scénáře využití, aby bylo zajištěno co nejefektivnější využívání příslušných zdrojů. Společnost v současnosti používá nabíjecí kontejnery na velkých akcích, čímž flexibilně posiluje místní nabíjecí infrastrukturu.

Audi se výše uvedeným výzkumným projektem otevřeně hlásí k hodnotám Globální akumulátorové aliance Světového ekonomického fóra. Aliance je tvořena partnery z veřejné i soukromé podnikové sféry, kteří zastupují celý dodavatelský řetězec při výrobě, používání a recyklaci akumulátorů. Aliance si klade za cíl zajišťovat sociální a ekologickou trvalou udržitelnost v dodavatelském řetězci surovin pro akumulátory.

Globální akumulátorová aliance se zabývá podmínkami při těžbě surovin, koncepty trvale udržitelné recyklace ve smyslu cirkulární ekonomiky, jakož i inovacemi, které podporují trvalou udržitelnost akumulátorů. Audi je členem kooperační platformy od roku 2017.

Audi podporuje Světové ekonomické fórum jako oficiální dopravce již od roku 1987. Letošní 49. ročník Světového ekonomického fóra v Davosu se koná od 22. do 25. ledna 2019.

tisková zpráva

32 Comments on “Audi elektrifikuje Světové ekonomické fórum v Davosu”

  1. “Zatím to vypadá, že se podaří dodržet harmonogram
    “Zatím to vypadá, že se podaří dodržet harmonogram stavby a již od 1.2. se tak můžeme těšit na oficiální otevření servisního a prodejního místa pro ČR, konkrétně v areálu firmy ADVANTAGE CARS ve Freyově ulici, Praha – Vysočany.”

        1. A nejen Honda.
          Nebo snad slavná trojčata, Renault ZOE, Fiat

          A nejen Honda.
          Nebo snad slavná trojčata, Renault ZOE, Fiat Panda, Mercedes (E-Smart), a nespočet jiných, které nejsou tak časté na evropském trhu – snad spadají do kategorie SUV, či PickUP???
          VW si prostě nevidí do huby.

      1. Ano, už to začíná být až trapné.
        2005 – Musk navrhuje

        Ano, už to začíná být až trapné.

        2005 – Musk navrhuje NASA, že by šlo zkonstruovat opakovaně použitelnou raketu. NASA i ROZKOSMOS prohlásili, že to technicky NENÍ MOŽNÉ. Space X o deset let později = realita.
        2019 – CERN chce stavět nový urychlovač FCC – samotná ražba tunelu je plánována za 5 miliard EUR protože to technicky levněji NENÍ MOŽNÉ – The Boring Company – to nabídla o několik miliard levněji.
        https://www.svethardware.cz/elon-musk-mozna-pomuze-cernu-s-tunelem-pro-novy-urychlovac-fcc/48506

        No, ale když VW říká, že to NENÍ MOŽNÉ, tak to asi bude pravda.

    1. Téda, nebýt VW tak jsem ani nevěděl že slavná trojčata
      Téda, nebýt VW tak jsem ani nevěděl že slavná trojčata Ion/C0/Imev, Renault ZOE, e-Smart, Fiat Panda a další desítky čínských Pidiautíček v čele s mým nejoblíbenějším ORA R1 či Zhi-Do se počítají mezi SUV, PickUPy a prémiová auta. Hmmm, no jsme zas o něco chytřejší. No když to říká VW tak to asi bude pravda pravdoucí.

Napsat komentář