Audi dál optimalizuje své elektromobily e-tron. Nyní se vývojáři zaměřili na rychlejší nabíjení a komfortnější řízení.
foto: Audi
Rychlé nabíjení stejnosměrným napětím patří mezi velmi silné stránky modelů e-tron. Audi nyní nabízí vyšší rychlost i při nabíjení střídavým napětím. Zákazníci totiž mohou objednávat modely e-tron 55 a e-tron Sportback 55 s druhou palubní nabíječkou, která umožňuje na kompatibilních nabíjecích stojanech zdvojnásobení výkonu z 11 kW na 22 kW.
Od poloviny roku 2021 bude tento prvek výbavy na přání dostupný také pro modely e-tron 50 a e-tron S. Sériově dodávaný kabel Mode 3, s nímž mohou být všechny modely e-tron nabíjeny na veřejných nabíjecích stanicích, je již připraven na nabíjecí výkon 22 kW.
Inteligentní síťové propojení: nabíjecí systém connect pro modely e-tron
Pro výkon až 22 kW je koncipován také nový nabíjecí systém connect, který Audi nabízí pro domácí garáže. Systém se může používat i mobilně pro nabíjení ze zásuvky. Kompletní nabití modelů e-tron 55 z vhodné domácí elektrické sítě trvá jen necelých pět hodin.
Nabíjecí systém connect zahrnuje ovládací jednotku s 5“ dotykovým displejem a držák pro připevnění na zeď. Připojení k internetu prostřednictvím Wi-Fi umožňuje ovládat systém connect prostřednictvím aplikace myAudi a získávat aktualizace funkcí.
Audi doporučuje pro smysluplné využívání nabíjecího systému connect připojení ke zdroji třífázového proudu s napětím 400 V. Na přání zákazníka může lokálním prodejcem Audi zprostředkovaný elektrikář zkontrolovat domovní elektrickou přípojku spolu s celou elektroinstalací a v případě potřeby nainstalovat vhodnou techniku.
Ve spojení s kompatibilním systémem řízení energie v domácnosti, dodávaným společností SMA Solar Technology nebo Hager Group, nabízí nabíjecí systém connect pro modely e-tron další inteligentní funkce. Audi e-tron může například zohledňovat požadavky na odběr elektrické energie ostatními spotřebiči v domácnosti.
Nabíjení pak probíhá s příslušně sníženým výkonem, aby se zabránilo přetížení domovní elektrické přípojky. Nabíjecí systém navíc zákazníkovi umožňuje určovat individuální priority, například nabíjení v obdobích s výhodnější cenou elektrické energie v případě variabilního tarifu.
Pokud je dům vybaven fotovoltaickou elektrárnou, může vůz při nabíjení upřednostňovat elektrickou energii vlastní výroby. Plán nabíjení přitom zohlední dokonce i fáze slunečního svitu na základě předpovědi počasí.
Další funkcí nabíjecího systému connect pro modely e-tron je ochrana proti neoprávněnému použití kódem PIN a vedení záznamů o spotřebě energie při nabíjení.
Nový volant: adaptivní asistente řízení
Modernizované volanty nabízejí ještě vyšší úroveň jízdního komfortu. Jejich věnec je citlivý na dotek a řidič se ho musí lehce dotknout rukou jen jednou za minutu, aby zůstala aktivní funkce příčného řízení vozu, kterou zajišťuje adaptivní asistent řízení.
Řidič však přitom zůstává nepřetržitě odpovědný za řízení vozu. Vrcholný systém pro částečně automatizovanou jízdu využívá data centrální řídicí jednotky asistenčních systémů (zFAS) a dokáže udržovat Audi e-tron uprostřed jízdního pruhu.
Kromě toho má na starosti i řízení vozu v podélném směru, a to v celém rozsahu provozních rychlostí. Řidiče tak podporuje při zrychlování i brzdění, při udržování rychlosti a bezpečného odstupu, jakož i při popojíždění v dopravních kolonách.
Nové rozměry pro modely S: ráfky 22 palců
Modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback jezdí sériově na 20“ kolech. Na přání se dodávají 21“ kola. Audi Sport GmbH nyní přidává ještě jeden palec navíc – tato nová kola mají rozměr 9,5 J x 22 a pneumatiky 265/40. Pětipaprsková kola mají leštěnou povrchovou úpravu v titanově šedém odstínu.
Zákazníci mohou modely e-tron s uvedenými novinkami již objednávat. Vylepšená vozidla budou prvním zákazníkům předána na konci roku.
To není zádný vylepšení, s 22 kW už to slibovali na
To není zádný vylepšení, s 22 kW už to slibovali na začátku a teprve teď se spoždením plněj resty. To je zase píár komedie. :)))
Sice pozdě, ale přece. Jestli mi vyjde Tesla Y z Berlína,
Sice pozdě, ale přece. Jestli mi vyjde Tesla Y z Berlína, tak strašně rád bych si tam ten příplatek za nabíjení 22 kW připlatil, kdyby opět nabízela Tesla dual-charger. Ve firmě máme 3x100A, tak by se to hodilo….
Kupte si radeji mobilni CCS Combo nabijecku 20kW. Sice stoji
Kupte si radeji mobilni CCS Combo nabijecku 20kW. Sice stoji 5.000 Eur plus dph, ale muzete premluvit kolegy aby si take koupili Teslu a rozdelte si naklady.
https://www.twincar.sk/oscom/index.php?Search&Q=setec&default=1
A to jako budu vozit s sebou v kufru, když někam přijedu,
A to jako budu vozit s sebou v kufru, když někam přijedu, kde bude 22 kW AC? Nebo jak? Těch 22 kW bych samozřejmě nevyužil jenom v práci, ale také v práci.
No psal jste o praci. Ne vsude maji takovy jistic. Me teda ten
No psal jste o praci. Ne vsude maji takovy jistic. Me teda ten 11kW menic v Tesle staci. Na cestach pouzivam CCS combo.
Jasně. Ale i tu 11 kW AC použijete, když někde zaparkujete
Jasně. Ale i tu 11 kW AC použijete, když někde zaparkujete a nemají tam DC. Takže 22 kW by se určitě hodila. A co se týče jističe, samozřejmě 22 kW není na 100%, ale zatím jsem potkal více stojanů 22 kW než méně.
Jakou má E-Tron primárně poháněnou nápravu? taky
Jakou má E-Tron primárně poháněnou nápravu? taky Přední jako Tesla S/X ??
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/
Tesla bude v Cine vyrabet rocne 10.000 nabijecek Supercharger.
Tesla bude v Cine vyrabet rocne 10.000 nabijecek Supercharger. Dnes je na svete celkem 20.000 SuC. Takze rocni prirustek k dnesku o 50%. Zatim se SuC vyrabi jen ve fabrice v New Yorku.
njn doníkovi 3Béčka jedou do číny prostřednictvím
njn doníkovi 3Béčka jedou do číny prostřednictvím nadrbanejch Teslích 5 milijard no copak s tím bajden asi tak udělá 🙂