Scott Keogh, šéf severoamerického zastoupení Audi, na autosalonu v Los Angeles aktuálně řekl, že čvrtina prodaných aut této značky budou do 10 let elektromobily nebo plug-in hybridy.
Koncern Volkswagen, pod který Audi patří, se chce „místo prodejních čísel zaměřit na kvalitu„. To vše po emisním skandálu „dieselgate“, po které odstoupil Martin Winterkorn, Volkswagen svolal 11 milionů aut a hodnota automobilky stejně jako její důvěryhodnost se významně propadla.
Audi se přitom dlouhodobě profilu jako jeden z tahounů koncernu Volkswagen v oblasti elektromobility. Jakožto prémiová značka si to ostatně dovolit.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi připravuje elektromobil s dojezdem 500 km
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu například Audi předvedlo plug-in hybrid Q7 e-tron 3.0 TDI quattro a kromě toho chystá také elektromobil Audi e-tron Quattro s dojezdem 500 km, který má přímo konkurovat vozu Tesla Model X.
Za rok 2014 prodalo Audi celosvětově 1,7 milionu aut, z toho 182 000 jen v USA. Pokud do roku 2025 dosáhne globálních prodejů na úrovni 2 milionů, bude to zároveň znamenat asi 500 000 prodaných elektromobilů a plug-in hybridů.
Audi právě teď v USA uvádí na trh plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron, který se už v Evropě nějakou dobu prodává. Brzy nabídne i Q7 do zásuvky a chystá i další elektrické verze svých oblíbených modelů.
Podle Keogha se objeví i další čisté elektromobily kromě crossoveru Audi e-Tron Quattro přislíbeného na rok 2018. Kromě toho na autosalonu řekl, že Audi se v Americe chystá do té doby vybudovat vlastní síť nabíjecích stanic o výkonu 150 kW (DC).
Tím vlastně potvrdil, že jde přímo proti značce Tesla Motors a její síti nabíjecích stanic Supercharger.
OPRAVA : To vše po emisním
OPRAVA : To vše po emisním skandálu „VW DIESELGLEJT“ …. po kterém odstoupil Martin Winterkorn a Vahland to vzdal :DDDDDD
Prý do 10ti let hahaha to
Prý do 10ti let hahaha to jsou zase PR VW KECI TO JE K NEVÍŘE, UŽ ABY KRACHLI …
Malinko pochybuji ze pan
Malinko pochybuji ze pan Keogh mel na mysli celosvetovy 25% podil EV vozu Audi. Pravdepodobne ten podil bude v USA a jinde ve svete bude podstatne mensi.
V clanku dole se take vyjadruje k rozsireni site dobijecek v USA a ne celosvetove. Potom by z tech 500.000 bylo 50.000 v USA a mozna 200.000 ve zbytku sveta…
přesně, navíc i tak lžou
přesně, navíc i tak lžou všem do očí, to je každému jasné už min. 30 let
tím spíš bude mít Tesla bzry skutečně zisk, tedy doufejme
Já třeba nechci, aby měla
Já třeba nechci, aby měla Tesla zisk. Mnohem raději bych byl, kdyby postavili dalších 10 Gigafactory a klidně i za cenu zadlužení se na 15 let dopředu.
Hezké. A teď přejdeme od
Hezké. A teď přejdeme od slov k činům, ne?
no preju Audi at jim to
no preju Audi at jim to vyjde, ale obavam se ze za Teslou jsou mirne receno v tezkem skluzu, i v EU se jiz lepe prodava Tesla S nez Audi 8, takze na co porad cekaj? s vystavbou rychlonabijecek meli zacit davno a plne elektrickej model mohli mit jiz taky davno, kdys to dokazala nova automobilka s par miliardama, tak jakto ze to nedokazal koncern s desitkama miliard na vyvoj 😀
Vzhledem k cenám vozů Audi
Vzhledem k cenám vozů Audi si klidně mohou čekat dalších 10 let. Stejně od nich nic nekoupím. A předpokládám, že horních 10.000 je zatím stále horních 10.000 (v ČR).
V Audi na to kápli!
V Audi na to kápli!