Arkup: luxusní soběstačný hausbót pro horší časy

Americká společnost Arkup aktuálně navrhla stejnojmenný plně soběstačný hausbót. Je poháněn elektřinou a umí si sám vyrobit pitnou vodu.

Čím dál tím víc světových přímořských metropolí bude nejspíš už během následujících několika let budovat celé čtvrti z podobných typů strojů jako je sobětačný hausbót Arkup.
foto: Arkup

Hausbót Arkup se představil jako prototyp na začátkem měsíce na přehlídce lodí na Floridě. Je vybaven 30 kW solárních panelů. Ty zásobují energií modulární bateriový úložný systém Orca s kapacitou 5,7 kWh až 137 kWh.

Díky elektrickému pohonu dokáže loď vyvinout rychlost až 7 uzlů a na plné nabití (dle konfigurace) ujede až 300 námořních mil. Díky solární elektrárně ale může samozřejmě cestovat prakticky donekonečna.

hausbot loď Arkup bydlení budoucnosti

foto: Arkup

hausbot loď Arkup bydlení budoucnosti

foto: Arkup

hausbot loď Arkup bydlení budoucnosti

foto: Arkup

Hausbót je vybaven systémem zpracování odpadů i zachycování dešťové vody a funguje zcela off-grid, tedy soběstačně. Je schopen přečkat i velmi nepříznivé počasí (hurikán 4. úrovně).

hausbot loď Arkup bydlení budoucnosti

foto: Arkup

13 Comments on “Arkup: luxusní soběstačný hausbót pro horší časy”

  1. Uzly asi nebudou za hodinu, to spíš námořní míle.
    Kdyby

    Uzly asi nebudou za hodinu, to spíš námořní míle.
    Kdyby bylo uzly myšleny jak psáno (podle wiki vzdálenost mezi uzly 14,4018 m), bylo by to 100 metrů za hodinu. Věřil bych, že takovou rychlostí to těch 300 mil ujede, kdyby foukalo po směru.

    I když je možný, že na takovou rychlost (7 uzlů) těch +- 30 kW stačit bude, nebo neni?

    1. Uzel (knot, značka kt nebo kn) je jednotka rychlosti
      Uzel (knot, značka kt nebo kn) je jednotka rychlosti používaná v mořeplavbě, letectví a meteorologii (tam k určování rychlosti větru). Uzel je definován jako jedna námořní míle (1852 m) za hodinu.

      Tato jednotka vznikla v mořeplavectví a používala se hlavně k vyjádření rychlosti lodi nebo vodního proudu. Definice byla navržena tak, aby rychlost v uzlech byla rovna počtu obloukových minut zeměpisné šířky, které loď ujela za hodinu při jízdě ve směru poledníku.

      K měření rychlosti v uzlech sloužilo zařízení zvané log, které se spouštělo z paluby pohybující se lodi. Šňůra logu byla opatřena plováky a ve vzdálenostech 14,4018 metrů (47 stop a 3 palce) byly na ní navázány uzly. Údaj v uzlech byl dán počtem uzlů prošlých rukama námořníka za 28 sekund (čas se měřil přesýpacími hodinami). Tato definice by odpovídala hodnotě 1 kt ≈ 1,85166 km·h−1, která se od dnešní definice užívající mezinárodní námořní míli liší o méně než 0,2 ‰.

Napsat komentář