Aplikace od Mercedesu poradí, zda je elektromobil auto pro vás

Bude váš příští vůz poháněn elektřinou? Odpověď usnadní aplikace EQ Ready.

Aplikace je zdarma ke stažení v digitálních obchodech Apple Store a Google Play Store a nabízí i menu v českém jazyce.
foto: Mercedes-Benz

Aplikace EQ Ready umožňuje analyzovat individuální chování řidiče, který si není jistý, zda je pro něj přechod na elektrický pohon vhodný. Od uvedení na trh byla aplikace stažena již více než 1,6milionkrát.

Nedávno aktualizovaná verze nabízí nové funkce, jako je tzv. 7denní výzva nebo virtuální simulace dobíjení akumulátorů, a díky novému rozhraní potěší také příjemným uživatelským rozhraním.

„Aplikace EQ Ready od automobilky Mercedes-Benz pomáhá řidičům zjistit, do jaké míry elektricky poháněný automobil splňuje jejich individuální požadavky – bez ohledu na to, jakou značku vozu v současnosti používají,“ vysvětluje Sabine Scheunertová, viceprezidentka pro oblast digitalizace a počítačových technologií v prodeji a marketingu společnosti Mercedes-Benz Cars.

„Elektromobily a hybridní vozy jsou pro každodenní používání vhodnější, než si většina lidí dosud myslela. S využitím nové aplikace EQ Ready mají uživatelé přístup k řadě užitečných funkcí, a to v mnoha zemích – v současnosti jich je již kolem 30 po celém světě. S pomocí běžného mobilního telefonu tak například zjistíte, jak rozvinutá je dobíjecí infrastruktura v různých regionech. Díky tomu se aplikace v telefonu může pro leckoho stát jednoduchým, ale zcela zásadním krokem k přechodu na elektrický pohon,“ dodává Scheunertová.

7denní výzva pro každého uživatele

Po spuštění aplikace EQ Ready se zahájí tzv. 7denní výzva, během níž lze se souhlasem uživatele spustit pokročilou analýzu každodenních jízd. Osobní údaje se shromažďují ovšem pouze tehdy, pokud s tím zákazník předem výslovně souhlasí.

Na konci výzvy software vyhodnotí shromážděné údaje, aby měl uživatel představu, zda dobíjecí hybrid nebo elektrický automobil Mercedes-Benz vyhoví jeho jízdním zvyklostem. Během výzvy se uživateli denně zobrazují nové informace o jeho cestách a o dalších aspektech elektromobility.

Kromě toho dokáže aplikace EQ Ready také vypočítat trasy, zjistit energetické požadavky a individuální spotřebu. Energie potřebná pro zadanou trasu je odvozena z analýz poskytovatelů provozních dat a naměřených rychlostních průměrů. Uživateli se také zobrazují dostupné možnosti nabíjení.

Stávající statistika, vycházející z přibližně 1,6 milionu cest, které dosud prošly anonymní analýzou, ukazuje, že průměrné jízdy mají následující parametry:

• 90 % všech tras je kratších než 50 kilometrů a
• 96 % všech tras je kratších než 100 kilometrů.

Průměrná ujetá vzdálenost se na jednotlivých trzích liší. Celkový výsledek je ovšem slibný a ukazuje, že 90 % všech zaznamenaných cest by bylo možné urazit s moderními plug-in hybridními vozy (v tomto případě samozřejmě značky Mercedes-Benz) výhradně na elektrickou energii.

Aplikace nejen kontroluje, zda lze zvolenou trasu zdolat pouze na elektřinu, ale uživatelé dostávají také pravidelné informace o potřebě dobíjet a o dostupné infrastruktuře v okolí. Zájemce má dále možnost simulovat nabíjecí cykly, během nichž se zohledňuje nabíjecí výkon zvoleného zdroje.

Softwarová databáze obsahuje podklady o dobíjecích stanicích ve více než 30 zemích. Aplikace EQ Ready umožňuje všem zájemcům o elektromobilitu zjistit podrobné informace týkající se jízdy ještě před tím, než do elektricky poháněného automobilu usednou například během zkušební jízdy.

tisková zpráva

62 Comments on “Aplikace od Mercedesu poradí, zda je elektromobil auto pro vás”

  1. Hodně rodin má dvě auta. Jedno na delší cesty a jedno
    Hodně rodin má dvě auta. Jedno na delší cesty a jedno koupí ženě na nákupy. Proč to druhé proboha není elektro? Moje žena je z toho nadšená. U obchodňáků má vždy rezervované místo blízko vchodu. Strčí tam hadici a než nakoupí má nabito na další dva dny. Nemusí se zdržovat jezdit k benzince. Jednoduchá obsluha, levný provoz. Zaparkuje všude, většinou to umí automaticky. Nakonec to dopadne tak, že se o to začnou s chlapem tahat a ten zjistí, že vlastně to první auto na nic nepotřebuje protože pro většinu cest mu to stačí. A když jednou za čas nestačí tak si půjčí od kamaráda nebo z půjčovny fosila.

    1. Já koupil ženě na nákupy a cesty po okolí před 5 lety
      Já koupil ženě na nákupy a cesty po okolí před 5 lety Mercedes A automat, ojetinu stáří 7 let za 150 tis. Jezdí málo, náklady jsou minimální, do autorizáku s tím nejezdím, pojištění mám jen POV. Neměl jsem na to, abych ji tehdy koupil EV. Když jsem ji ukázal iOna, tak si klepala na čelo, že v tom jezdit nebude, což ji i chápu 🙂

      Líbilo by se mi i3 94 Ah, akorát ta cena kolem půl mega je šílená. A zbytek z těch levnějších EV stojí za starou belu, popravdě.

    1. Já jsem si v té aplikaci navolil EQC, povolil jsem
      Já jsem si v té aplikaci navolil EQC, povolil jsem sledování jízd a uvidíme, co mi řekne. Zatím mám zaznamenanou jednu cestu do práce 3 km, průmětr cca. 40 km/h a spotřebu mi píše 29 kWh/100 km. To nevím odkud toto odhaduje?

      A je tam i údaj o počtu nabíjení za cestu, tak na to jsem zvědavý až pojedu odpoledne přes 500 km 🙂

        1. To je odhad té aplikace, bere to z telefonu, polohu podle
          To je odhad té aplikace, bere to z telefonu, polohu podle GPS. Nadmořská výška se odhaduje hůř, tak nevím jestli se appka spletla nebo co. Jinak to ale mám do práce právě z kopce. Uvidím, co mi to odhadne, když pojedu odpoledne domů do CZ, po dálnici přes 500 km.

        2. Včera jsem jel z DE do CZ, většina po dálnici, celkové
          Včera jsem jel z DE do CZ, většina po dálnici, celkové 522 km. Průměrná spotřeba z mého stylu jízdy byla aplikací vypočtena 23,4 kWh/100 km. Pro zajímavost, spotřeba benzínu byla dle dotankování 6,5 l_100 km. Jel jsem klidným tempem na 130 tempomat. Napsalo mi to, že jsem spotřebova 122 kWh a že abych musel cestou dobít 52%. Asi předpokládá vyjetí s plně nabitým autem a dojetí do prázdna.

          Jako zajímavost dobré, nakolik to koresponduje se skutečností, težko říct. Ale tak, je to odhad. Jo a taky mi to ukázalo i nabíječky po cestě, v DE i CZ.

          1. Ta spotřeba se vztahuje k EQC autu? Spotřeba 23,4 kWh/100 km
            Ta spotřeba se vztahuje k EQC autu? Spotřeba 23,4 kWh/100 km je celkem reálná u jejich technologie, Tesla nebo Kia by to jela za méně. Cena nabíjení u německých dálnic by odpovídala asi ceně toho benzínu, spíše by byla elektřina dražší.

            1. Ano, dal jsem si tam EQC jako EV a tomu to odpovídá.
              Při

              Ano, dal jsem si tam EQC jako EV a tomu to odpovídá.
              Při ceně 26,30 za litr a té spotřebě je to 1,75 KČ/km. Pokud bych bral i 7, tak by to bylo 1,90 KČ/km. O moc dražší než EV to není, zvlášť když spalováka natankuji doma za levno a elektřinu musím aspoň část kupovat na DC na dálnici za draho.

              1. No je to o té ceně energií a paliv, kdy porovnám benzín
                No je to o té ceně energií a paliv, kdy porovnám benzín Tank Ono doma a nabíjení v Německu tak to vyjde blbě pro EV, když nabiju doma a natankuju v Německu tak je to obráceně. Podstatně lépe bude vycházet model EQA, jak spotřebou tak cenově.

                1. Jenomže doma natankuji za 26,30 KČ pak max. dotankuji na
                  Jenomže doma natankuji za 26,30 KČ pak max. dotankuji na Rozvadově za 30,50 KČ nějakých 12 litrů a už to do DE a zpátky domů otočím na tu jednu nádrž, nemusím nikde draze tankovat benzín na DE dálnici.

                  U EV když nabiju doma doplna, tak v Rozvadově (180 km od domu) dobiju odhadem min. tak půlku baterky a abych tam nečekal dlouho, nemůžu to dobít doplna, ale jenom do 80-90 procent. O to více pak musím nabíjet v DE, než se zase vrátím alespoň na ten Rozvadov (cca. 720 km). A to nabíjení bude drahé, protože DC na dálnici a pak jenom o malinko levnější, protože i v DE doma mám tarif za 30 centů 🙂

                  Jako, pokud někdo jezdí tak, že nabíjí jenom doma za levno, tak OK, jinak je to skoro to samé jako s benzinem a plus ten diskomfort s čekáním. Ale myslím, že vy jste to řekl už před časem, že ježdění s EV není o ceně za km, že ta se stejně časem srovná.. .nebo jste to nebyl vy?

                  Jo, na EQA jsem zvědavý, jako 5 letá ojetina…

                2. Ano už dnes je energie za nabíjení na cestách stejně
                  Ano už dnes je energie za nabíjení na cestách stejně drahá jako cena benzínu. Když např. někdo pojede na týdenní dovolenou do rakouských Alp, tak bude nabíjet nebo tankovat tam. Ostatní náklady jsou samozřejmě jiné. Pro někoho je tichý a čistý provoz věc, která převáží tu nevýhodu delšího stání při nabíjení na cestě. Na druhou stranu si nabijete přes noc u hotelu a nemusíte se zabývat nějakých tankováním na cestě. Samozřejmě budou vždy specifické případy. Stejně celý svět směřuje nyní k technologií baterií a za 10 let si čistý spalovák nikde už člověk nekoupí.

                3. Obávám se, že i výhoda dobíjení přes noc padne..řada
                  Obávám se, že i výhoda dobíjení přes noc padne..řada ubytování v Rakousku, kde je pět šest apartmánů, těch pět šest aut paralelně nedá na výkon. Benefit ostatních nákladů neexistuje dokud se křivka TCO spalováu a TCO BEV neprotne.
                  Jediná jistota je, že časem spalováky svojí cenou BEV doženou, dá se trocha dotace a cenový nesmysl bude ospravedlněn…

                4. Vas udajny racionalni pristup pri porizovani auta podkladate
                  Vas udajny racionalni pristup pri porizovani auta podkladate strohym vypoctem TCO. Troufnu si rict, ze v realu kupujete auto brichem a mate nejaky blok proti EV. Musite se s tim smirit, ze vase TCO je jen jeden maly aspekt. Jako nemuzete nekomu prodat jen cinske hodinky, kdyz chce Rolexky. To same plati u aut. Ja jsem si take poridil bazen a neni to zadny nafukovaci, ktery predstavuje mozna cenove optimalni variantu. Vy mate geny zesnuleho Mao tse tunga. Jen to nejnutnejsi.

                5. Tak já jsem v podstatně noční můra podpůrců konzumu,
                  Tak já jsem v podstatně noční můra podpůrců konzumu, opravuju věci místo abych je vyhodil a řeším, jak uspokojit potřebu, abych musel co nejméně nakupovat – jsem stoprocentně přesvědčen, že tím ušetřím víc emisí, než kdybych si to elektroauto koupil. Mimochodem auto jsem si už dlouho nekoupil a doufám, že ani nekoupím a pokud budu nějaké další kupovat tak to bude BEV – ne protože bych z toho nějak jásal, ale protože nechci nějakého ratlíka biturbo se třema válci, co vypne dvacetkrát studenej a suchej motor… a ještě na to uvalí ekologistické daně..
                  Mimochodem bazén nevlastním, taky proč. Kousek od baráku jak ve městě, tak doma na horách máme skvělé přírodní koupání. A ležet v přerostlé přechlorované vaně na zahradě, co energeticky žere skoro tolik co barák není nic pro mě, ale jak koukám kolem sebe je to frikulin (free cool in)

                  edit: a to auto bude určitě nějaké starší, aby zase nemusel vzniknout novej krám

            1. Ale já se o ní zajímám, jen prostě vidím, že zatím pro
              Ale já se o ní zajímám, jen prostě vidím, že zatím pro mě není…toť celé, často se pohybuju v zapadákovech a na horách, kde veřejné nabíječky nejsou a protože jsem typická sendvičová generace – děti, rodiče, prarodiče, tak prostě musím mít jistotu, že když se babi něco stane, nebo mým rodičům něco stane, že tam rychle a bez omezení dojedu.

                1. Proč? Dynamická aplikace se počítá do 70 procent SOH – to
                  Proč? Dynamická aplikace se počítá do 70 procent SOH – to znamená, že v takovém stáří baterie, chci třeba při mínus 20°C ujet 300 km mě vychází, že to možné oři řekněme 20kWh/100 km je to 60kWh využitelných a 80kWh instalovaných – myslím, že taková auta budou dřív, než rozumě hustá síť rychlodobíječek v mém okolí

                2. Jakékoli SOH může být 10%, je potřeba psát jasněji,
                  Jakékoli SOH může být 10%, je potřeba psát jasněji, když se vynechá to zbytečné SOH, tak to smysl dává zcela jasně.

                  Jenže vy máte jiný problém, totiž musel byste udržovat auto neustále nabité a tedy vracet se domů s nabitým autem na 80%, to je dost velký opruz. Já vím, že každý jsme nahraditelný a v případě potřeby zásahu tady máme policii a zdravotnictví… proto si je bohatě platíme ze svých daní.

                3. NO prostě musím mít v autě pořád zásobu na 200 km
                  NO prostě musím mít v autě pořád zásobu na 200 km dojezdu, opruz neopruz… většina problémů nejsou rázu IZS- ale prostě věci typu, vyletěl plynový kotel a nedaří se nahodit, lahůdka jsou zabouchnuté dveře, prasklá voda atd atd atd…

                4. To je tedy opruz, v 21. století mít tak daleko od domova
                  To je tedy opruz, v 21. století mít tak daleko od domova (200km nebo jen 100km) zámečníka, instalatéra atd atd…

                  Vy nemáte problém s EV vy máte problém se sebou, že nic neumíte a taky si neumíte poradit!

                5. Jo ták…tak to jste se přesně trefil. Vy máte problém v
                  Jo ták…tak to jste se přesně trefil. Vy máte problém v tom, že mluvíte o tom, o čem h..no tušíte, ale nebojte Elon to napraví čipem do hlavinky

                6. Já vás chápu. Jsou případy kdy se to vyplatí, mít tu
                  Já vás chápu. Jsou případy kdy se to vyplatí, mít tu rezervu dojezdu. Ve světě Ev se běžně dojíždí k nabíječce s 5ti procenty. Já když naplním nádrž tak mám dojezd asi 900km. S tím že na jakýkoliv pumpě doplním v extrémním případě dalších až 900 km za 4 minuty. Tomu se zatím ani Taycan, ani Tesla model S Raven neblíží. Ve většině případů bych se sice bez toho obešel a s takovou Teslou už bych to ani moc neřešil ale zde prostě zatím spalovak nad EV exceluje.

                7. Az bude stat 260 000 Kc (tolik me stal soucasnej PHV samohyb),
                  Az bude stat 260 000 Kc (tolik me stal soucasnej PHV samohyb), koupim ho bez vahani.

                8. s tím nemám problém dojet k nabíječce s pěti procenty,
                  s tím nemám problém dojet k nabíječce s pěti procenty, ale jaksi od nás tam po cestě nabíječky není – tedy je, ale výkon na přespání, tam je 10A zásuvka a vzhledem k dalším okolnostem musím počítat s tím, že nabíječka je doma. Nepočítám, že domů dojezdu a nějak extra nabitou baterkou

              1. A v tom zapadákově není zavedená elektřina? Já jsem
                A v tom zapadákově není zavedená elektřina? Já jsem míval v horách nervozitu co budu dělat když mi dojde benzin? Teď jsem v klidu, hodní lidé v každé chalupě mě nechají nabít. Sice to trvá dlouho ale nabiju si přes noc hned jak přijedu a ráno už jsem v klidu.

                1. Jo je tam elektřina – 10A jističe, takže se mi tam povedlo
                  Jo je tam elektřina – 10A jističe, takže se mi tam povedlo dobíjet s elektromobilem přes noc 8A. Jestli tam byla elektřina jako u nás, tak to musí mít hodní lidé v každé chalupě radost, když jim tam zavazíte přes noc – také povídáte pohádky jako pocestný v Krakonošovi a lyžnících?

                2. Já mám lepší zkušenost. Většina chalup u lesa mají 3
                  Já mám lepší zkušenost. Většina chalup u lesa mají 3 fáze kvůli cirkulárce. Když mají silné pojistky tak cucám 22 kW a mám za 2,5 hod. „plnou nádrž“. Vozím si svůj elektroměr takže bez dohadování zaplatím plus něco navíc za ochotu.

  2. To by si měli stáhnout všichni zarytí odpůrci
    To by si měli stáhnout všichni zarytí odpůrci elektromobilů a asi by se divili. Já jsem si taky nechal pro jistotu diesel ale zjistil jsem, že 99% jízd zvládnu elektrem. Je škoda aby ten diesel kvůli tomu 1% rezavěl před domem, půjde pryč.
    Moji známí argumentují, že si nemohou koupit elektro protože jezdí do Itálie lyžovat. Když se jich ptám jak často tak řeknou, že jednou za rok ale museli by hodinu čekat na nabíječce. Kvůli jedné hodině tady budou celý rok čoudit a utratí spoustu peněz za benzin.

    1. Většině lidi co mají možnost přes noc nabíjet stačil
      Většině lidi co mají možnost přes noc nabíjet stačil moderní plug in hybrid s dojezdem 50,60 km a drtivou většinu cest absolvují na elektřinu a do té Italie mohou jet na benzín v hybridním módu.Čisté Ev se vyplatí jen hrstce lidí co má velký denni nájezd a naopak nejezdí někam dál, nebo hodlají držet spalovací auto navíc.

        1. S tou údržbou to není tak jednoznačné. Jediné (nebo
          S tou údržbou to není tak jednoznačné. Jediné (nebo jedno z mála) EV a PHEV ve stejmném voze je KIA NIRO a zde se servis prakticky za stejné peníze. PHEV je dražší o 2000 Kč ročně za olej, ale zase nemá co tři roky výměnu kapaliny za 17000 Kč co stojí ta kompletní servisní prohlídka.

          Vše ostatní brzdy, fitry a diagnostiky jsou stejné.

          PHEV stojí o 250 000 Kč méně. Mírně jeté e-niro neseženete, nebo stojí balík, PHEV jsou v DE od 500-600 tis.
          V průměru jezdíte 80 hal. Km (benzín+ elektrika) EV Vám jezdí za 50 hal. v extrému na DC i výrazně nad korunu na dlouhých trasách.

          Dražší pojistka EV (má vyšší cenu) rozdíl může být i 5000 Kč ročně + čas na nabíječkách k nezaplacení.

          Jako bonus EV nemůže tahat vleky, takže na opravdové dálky a vleky potřebujete druhé auto.

          Ale každý si musí svoje rozhodnutí sám zdůvodnit.

          1. V tomto případě souhlasím když je cena PHEV o 250 tis.
            V tomto případě souhlasím když je cena PHEV o 250 tis. nižší. Ale u jiných výrobců to tak není, cena EV a PHEV bývá podobná a nemají tu chladicí kapalinu. Já proti PHEV nic nemám. Sice Elon tvrdí, že hybridy jsou slepá cesta ale já myslím, že v této přechodné době svoje místo mají.

              1. Priateľ moj :), do dne „D“ hodně spi, láduj se vitamíny,
                Priateľ moj :), do dne „D“ hodně spi, láduj se vitamíny, občas mrkni na péčko….. Prostě ať máš pořádně plný pytel, až budete potřebovat všichni v extázi z technicky slabé chtít stříkat rekordy. PS: platí nejen pro mého přítele 🙂

            1. Tak nejlepší je když ma rodina dvě auta EV na cukačky a
              Tak nejlepší je když ma rodina dvě auta EV na cukačky a jako „hlavní phev“. Máte příklad jiných výrobců,kde kvalitní EV s dojezdem aspoň 400-500 km stojí jako podobné phev? Nechci se hádat ale takové vozy maji jen audi a mecedes a nechci koukat do ceniků ,ale myslim ze třeba e-tron stojí výrazně více než Q5 v hybridu.

                1. Já myslel srovnatelná auta megane grand tour phev , to je
                  Já myslel srovnatelná auta megane grand tour phev , to je jako by jste srovnaval fabii a oktavku v kombiku.

                  To už mužete řict, že u škodovky je elektrické citigo za podobnou cenu jako fabie v automatu.

                  Navic zoe neni slušné EV s dojezdem 400-500 km s podporou 100 kW nabíjení. Já to bral v segmentu, kde kona,nebo niro 64 jako minumum. To jsou auta co mohou konkurovat praktičností vozům PHEV

    2. Mno …. Možná a to 1% jízd sdílet jeden diesel v rámci
      Mno …. Možná a to 1% jízd sdílet jeden diesel v rámci širší rodiny resp. v úzké skupině normálních přátel. Stejně by stál většinu času . Pokuď člověk nemá tuto možnost,tak by stačilo uvědomit si existenci půjčoven…

      P.S. V těch pujčovnách by časem mohly být k mání za normální peníz auta typu e-Vito a v něm baterka na dojezd 800 km. Pak jednou 2x do roka do Itálie – Chorvatska bohatě stačí a situace je vyřešena. Ale to jsem se po odpolením pivu zasnil ….

    3. zásadný problém toho vozidla na jedno/dve použitia v roku
      zásadný problém toho vozidla na jedno/dve použitia v roku je v tom, že ten moment nastane NARAZ u všetkých spoločníkov/zákazníkov/členov rodiny.
      je vysoko nepravdepodobné potrebu rozložiť v čase, viď prázdniny. takže ostáva lietadlo/vlak. adnešný spaľovák nie je vhodný na 8-12 jázd s plným zaťažením, to zvládal tak w353w.

Napsat komentář