ANKETA: Zvyklosti při nabíjení elektrických vozidel

redakce - 08 Duben 2021

V České republice je registrováno přes 10 000 aut do zásuvky, z toho je přibližně 70 % bateriových elektrických vozidel (BEV) a 30 % plug-in hybridních (PHEV).Nejvýhodnější nabíjení elektromobilů je doma, případně při velkých nájezdech s předplacenou nabíjecí kartou. Kde a jak nabíjíte vy?

Nejvýhodnější nabíjení elektromobilů je doma, případně při velkých nájezdech s předplacenou nabíjecí kartou. Kde a jak nabíjíte vy?
foto: Cupra

Tyto, ale i další zajímavé informace z oblasti vozidel na alternativní paliva sbírá Centrum dopravního výzkumu dlouhodobě. Doprava má výrazný vliv na kvalitu životního prostředí a zdraví obyvatel. Díky sledování údajů o vývoji vozidlového parku si může každý zájemce udělat obrázek o rozvoji čisté mobility v Česku i v Evropské unii.

NEPŘEHLÉDNĚTE VYPLNIT ANKETU O NABÍJENÍ

Získané údaje k registracím a výrobě vozidel a také k nabíjecí a plnící infrastruktuře Centrum dopravního výzkumu uveřejňuje na webových stránkách sítě měst směřujících k udržitelné mobilitě s názvem CIVINET.

Klíčová je také spolupráce s veřejností

„Aktuálně se chceme zaměřit na zvyklosti při dobíjení elektrických vozidel, proto jsme na stránkách Civinetu zveřejnili anketu, která by měla odpovědět na otázky jak často, případně kde uživatelé BEV a PHEV svá vozidla dobíjejí. Zprovoznili jsme ji u příležitosti 10 tisíc registrovaných elektrických vozidel v České republice. Plánujeme sledovat, jak se budou v čase vyvíjet nejen registrace těchto vozidel, ale i zvyklosti při jejich dobíjení,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.

„Z některých zahraničních studií víme, že až 85 % dobíjení je realizováno v domácnostech nebo ve firmách, tedy na neveřejných dobíjecích stanicích. Bude tak jistě zajímavé zjistit, jaká je v tomto směru situace v České republice a to zvláště z hlediska dalšího postupu při budování veřejné dobíjecí infrastruktury,“ říká k tomu Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu.

Jak bude průzkum probíhat?

Účast veřejnosti je zcela dobrovolná. Řidiči vyplní, zcela anonymně, údaje o svých zvyklostech při nabíjení elektrických vozidel. Jejich odpovědi se okamžitě promítají do názorných grafů, takže mohou současně sledovat průběžné výsledky ankety. Svou ochotou tak přispějí k formování podkladů, které budou využity při plánování rozvoje čisté mobility v České republice.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Tesla v ČR provozuje 4 nabíjecí centra supercharger a 4 další jsou ve výstavbě
(Praha , Ustí nad Labem , Plzeň , České budějovice)
https://www.tesla.com/cs_CZ/findus?v=2&bounds=51.491584572956526%2C21.71033906078901%2C48.06700304491454%2C11.16346406078901&zoom=8&filters=supercharger

Obrázek uživatele Kuk

Na ty mapě chybí ten největší zrovna stavěný v Lovosicích nebo to má bejt ten špendlík píchnutej do severní Prahy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ona je ta mapa dost neaktuální. České Budějovice mají psáno Q1/2021, přitom odpočívka Chotýčany, kde má stát se bude otevírat až příští rok. A posun otevření se v mapě nijak neprojevil.

Pred casem nekde byly obrazky, ze oba SCh uz vicemene stoji (byly tam stojany) a ceka se az se distributor uraci dopapirovat a pripoji kabel.

Ad terminy v mape, tipnul bych si, ze to nekdo udrzuje rucne a par mesicu je z hlediska Tesla terminu nic, zvlast v nejakem "Zadnim Prdelakove" nekde na druhem konci sveta... Takze pokud to nebude Q1, ale Q2, porad by to byl uspech.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Objednano Sko LR, bila na bile, FSD. Dodani listopad. S Yoke to bude prdel :D

Obrázek uživatele Kuk

No tak to si ještě počkáš. Berany jsou to poslední co bych na autě chtěl. V krizovce nechci hrábnout do prázdna.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pisou listopad. Uvidime. Nespecham. Jj uz se tesim na podobne komentare od vsech co jim to budu ukazovat:) co teprve az jim ukazu ze to nema packy ani na razeni :) to budou prskat jak sysli:)

A je isté, že do EU budú dodávať s Yoke ?

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Pokud vim tak Yoke je legalni v EU, ale emam jine informace nez co sou na webu. A tam yoke je. A v objednavce na tesla uctu mam v detailech vozu : Yoke rizeni. Ale byla by skoda ho tam nemit, je to skvela provokace Tesla hateru, ti se z toho muzou posrat uz ted :)

:))
Tak to pre pána Dráždiča dám užitočný odkaz, nech si urobí zásoby
https://www.levnepleny.cz/pleny-pro-dospele/

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

mazec :)

Jo, Ty si je nakup taky, Vandráku, obložíš se těmi plenami ve své zkratoMrdce a při tom jeban.ci se to obložení bude hodit. Bude absorbovat náraz i to, jak se z toho pose.reš :-)

Správně, je vidět, že nejsi ještě úplně ztracený případ, "pán Dlaždič", tak to má být, děkuji :-). Tak pokud je máš vyzkoušené a fakt Ti vyhovují, dám na Tebe, Tesiláku, díkes za tip, já se z toho fakt jednou pose.ru, až zkratoMrdka mr.dne s Vandrákem do zdi...

Tak ja zasa viem, čo je to slušnosť :)

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Kulové vieš. Kdybys věděl, co je slušnost, opakovaně by ses sem nes.ral po té době, kdy jsi vy, čoboliska vyvrieskávali, že dosť bolo Čehůnov... Tak pokud je v Tobě trochu slušnosti, tak se toho drž, severomaďarský kašpare (v preklade šašo).

S niekym si ma zrejme mýliš (pleteš).

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Vandráku, já se těším ještě více než Ty :-). Až s Tebou zkratoMrdka mrd.ne do první světlejší pevné plochy. To zůstane na světě dost bezprizorních záznamů v btc letadle :-) po btc multimiliardáři ....

https://youtu.be/dwRtevTuXf0

Je přeci jasný, že anketu vyplním jako za normálních okolností, jako by nebyl covid. Stejně se to časem uklidní, tak není co řešit.
Naopak, teď je potřeba se k tomu vyjádřit a co nejvíce lidí, ať jsou údaje relevantní.
Takže přestańme řečnit a využijme příležitost, kdy můžeme dát o sobě vědět.

No vidite, sam potvrzujete jak nesmyslne je ted zacit s anketou. Pokud to budou vymyslene odpovedi, tak nekdo prijde s tim, ze to nekoresponduje s aktualnim odberem. Proste v tomto momente to je totalni blbost zacinat.

Zacit takovou anketu v dobe, kdy se skoro nikam nejezdi je trochu hloupe. Nikdo nevi jak dlouho omezeni budou trvat a nakonec nejaky chytrak z udaju vycte, ze se EV nevyplati, protoze se s nima nikam nejezdi.

Obrázek uživatele PaRi

Obávám se, že se v tom budeme matlat minimálně ještě rok, ne-li déle. Takže anketa mohla přijít i dřív :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Mám najeto na Zoe 14 tis km od prosince, všechno pracovně, někdo pracovat musí, Covid ne Covid

Gratuluji. Ale vetsina lidi nikam moc nejezdi.

Když jezdím do práce, tak jsou ty kolony co jedou do Prahy podle mě stejný, jako před kovidem, jo loni touhle dobou to bylo jiné.

petrol.cz. Výraznější pokles byl u automobilových benzinů. Za hodnocené období klesla jeho spotřeba o 9,2 %, u motorové nafty to bylo jen o 4,7 %. Nejvýraznější propad poptávky po pohonných hmotách byl v dubnu, kdy spotřeba benzinu klesla o 32 % a spotřeba motorové nafty o 20 % v porovnání se stejným obdobím roku 2019.
Udaje za 2021 zatim nemam.

Jo loni byl ten pokles touhle dobou velký, podle mě jezdila tak polovina aut v době kdy jsem jel do práce.

Ja mam teda uplne jine zkusenosti. Nekdy nepotkate dlouho zadne auto. Na nekterych mistech je to jako kdyby vsichni vymreli. Mozna velkomesta maji vic autoprovozu a mene MHD, ale celkove je provoz mensi. Kam by take kdo jezdil, homeoffice, skoly zavrene, obchody zavrene, mimookresni cesty zavrene, zahranicni cesty zakazane. Tech par vyjimek to nezachrani.

Každý pracovní den jezdím z Prahy do práce stejnou trasu, tak ty rozdíly vidím, jo o víkendech jsou nyní ty parkoviště, kde bydlím stále plné, na chalupy se nejezdí, ale do práce, zvýšený rozvoz zboží, a tranzit ano.

Nevím, zatím jsem si takovéto situace nevšiml. Myslím, že je důležité, jak se na věc člověk dívá. Ze začátku možná bylo aut méně, ale provoz už delší dobu roste a začínají se tvořit i kolony. Jezdím denně mimo okres a po dálnicích jsem zcestoval i více okresů za den.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo... za poslední rok najeto cca. 16 tis. km, rok předtím cca. 36 tis. :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Jo jezdilo se perfektně, navíc tady na Bruntálsku ani nasypali, jen pluzili, takže cesty byly krásně rovné a hladké, ježdění byla velká zábava, teď už je konec, aut plno a všude cestáři spravují

To je uplne jedno. Autoforisty a petrolheady stejne nic nepresvedci a elektroauta se prosadi tak jako tak. S tim neudela nic ani green deal ani Trump. Jakmile budou levne a dokonale baterie, maji to splaovaky spocitane.

Tady nejde o presvedcovani, ale o strategii vystavby dobijeci infrastruktury. A kdyz se ted zjisti, ze je mala potreba externe nabijet, tak se proste prestane stavet.

Navic vy mate superchargery. Ted nekde budou pristavovat az tam bude 100 stojanu.

V CR jsem zatim na SuC nenabijel. Ty 3 nebo kolik jich v CR je, me nic neprinesou.

Nejste na svete sam.

Ja myslim ze ne.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.