ANKETA: praktické zkušenosti s jízdou na elektrokolech

Elektrokola jsou nejen v České republice čím dál populárnější. Centrum dopravního výzkumu zjišťuje, jak a k čemu je jejich majitelé využívají.

Nová anketa Centra dopravního výzkumu se obrací na majitele elektrokol v Česku.
foto: Centrum dopravního výzkumu

Vyplnění otázek ankety zabere přibližně 1-2 minuty. Výsledky ankety dají odpovědi na základní zkušenosti cyklistů s jízdou na elektrokolech. Odpovědi jsou anonymní, průběžné výsledky lze zjistit bezprostředně po vyplnění ankety. Anketa je určena pro majitele elektrokol.

První průběžné výsledky od více než 300 respondentů ukazují, že převážně využívají elektrokola pro rekreační účely, následně pro sport a pro cesty do práce. Naprostá většina používá na elektrokole přilbu.

Průběžné výsledky ankety o elektrokolech.

Průběžné výsledky ankety o elektrokolech.
foto: Centrum dopravního výzkumu
vlastní

15 Comments on “ANKETA: praktické zkušenosti s jízdou na elektrokolech”

  1. Je mi 79 let, na kole jezdím pro radost celý život. Chalupu
    Je mi 79 let, na kole jezdím pro radost celý život. Chalupu máme na

    Vysočině a tak v sezóně jezdím pravidelně. Krajina je velmi kopcovitá,

    mnoho zatáček a serpentin a to přináší vyšší nároky na fyzičku i

    ovládání kola. Do loňského roku jsem jezdil na kole Mountfield Madison

    Salt Lake. Loni v létě jsem u kamaráda vyzkoušel v Krkonoších jízdu na

    elektrokole. Výhody elektrokola jsem ocenil bez výhrad. Koupil jsem

    elektrokolo Mountfield MTF Cross a musím říci že to byl dobrý nápad.

    Projíždět se Vysočinou na elektrokole je radost dvojnásobná. Platí

    ovšem, že ovládání elektrokola má svoje specifika a zejména prudké

    sjezdy musí člověk mít bezpečně pod kontrolou. Kolo používám výhradně

    pro sport, ježdění na nákupy, na poštu a pod. neuznávám, raději se

    projdu pěšky. Někdo jiný může mít potřebu používat elektrokolo i pro

    běžné denní aktivity včetně ježdění do práce, je to na každém jak

    potřebuje a dokáže elektrokolo využít.

    1. Právě naopak. Lidi, kteří by jinak na kolo nesedli,
      Právě naopak. Lidi, kteří by jinak na kolo nesedli, elektrokolo právě vytáhne ven. Protože nemají všichni kondici na delší a náročnější tůry, byli doteďka nuceni jezdit jen kolem „komína“. Elektrokolo jim podstatně rozšíří okruh možných výletů a dostane na kole i seniory. Je nesmysl hanět „elektrocyklisty“. Když chceš a máš na to, jezdi bez motoru. Nás ostatní nech jezdit tak, jak se nám to líbí a jak nám to vyhovuje. Elektrokolo je úžasný vynález.

      1. Pokud někdo nemá kondici na tůru, namá tam co dělat.
        Pokud někdo nemá kondici na tůru, namá tam co dělat. Lidské vši na elektrokolech bez úcty k životnímu prostředí a bez základních znalostí horské turistiky zamořují hory. Není divu, že jich tam čím dál víc zůstává.

        1. +1 a ještě ty hory pěkně ničí, protože k nim nemají
          +1 a ještě ty hory pěkně ničí, protože k nim nemají vztah, ale vše můžou a na vše mají právo… sakra proč elektromobilita ve vší podobě přitahuje takové množství imbecilů a kreténů? (sorry výjimkám, ale už se to nedá jinak ani popsat) – obávám se, že dopadne hůře než soláry..

        2. Jasně, takže jen lidé na elektrokolech jsou neukáznění.
          Jasně, takže jen lidé na elektrokolech jsou neukáznění. Všichni ostatní se chovají předpisově. Opravdu relevantní názor.
          Naprostá většina turistů na kolech jezdí po značených cyklostezkách, a ty asi nebudou vybírány tak, aby na nich ničili přírodu a ohrožovali lidi. A taky jen blázen by se vydal na kole někudy jinudy, protože tahat 25kg těžké kolo přes kameny a kořeny opravdu bude jen blázen.

          1. V jedné knize Roberta A. Heinleina (on se zaobíral tématem
            V jedné knize Roberta A. Heinleina (on se zaobíral tématem občanství a odpovědnosti ve více dílech) je věta „Something given has no value“.
            A je to svatá pravda.

            Za dobu chodím po horách jsem se nikdy nesetkal s tím, aby člověk, který se vydal z posledního a podařilo se mu dostat se nahoru, se choval k horám a přírodě neuctivě.

            Poslední roky je smutné sledovat, jak skupiny dobytků na elektrokolech se nechají vyvézt na kopec, kde se chovají jako naprostí burani – řvaním počínaje, odpadky nekonče.

            Osobně zastávám názor, že elektrokolo je skvělá věc pro starší a nemohoucí, aby jim rozšítila možnost mobility.

            Na hory a do zbytků přírody to nepatří, stejně jako ti dobytci, co tam na tom jezdí.

            1. To samé se dá v mnoha případech říci i o těch, které
              To samé se dá v mnoha případech říci i o těch, které tam vyvezla lanovka. Není to o elektrokolech, ale vždy o lidech, kteří na nich jezdí. A to platí obecně.
              Já osobně si myslím, že vztah k přírodě získá člověk jen tak, že se do ní vypraví. Žádná televize Tě to nenaučí.
              A je jedno, jak se do ní dostaneš.
              Elektrokolo mnoha lidem pomůže se do ní dostat. A mnohdy už přímo z domova. Nemusí jet autem až pod kopec, kde ho pak nechá na odstavném parkovišti.
              Je mi 55.
              Jezdím na elektrokole po Beskydech už 7let, chovám se slušně jak k přírodě, tak k ostatním. Nejezdím mimo vyznačené cyklotrasy a když už musím, tak vždy tak, abych neškodil. Odpadky si odvážím sebou a za dobu, co mám elektrokolo jsem objevil krásu Beskyd ze všech stran a kopců. Tohle bych bez něj určitě nezvládl. Jezdím pravidelně i na stejná místa a pořád mne to baví. Pěšky je to sice taky fajn, ale delší trasu si musíš naplánovat, předpovídat počasí apod.
              Na kole ujedeš dešti a zvládneš i 40km z kopce a do kopce.
              Je v tom kolikrát i adrenalin, který Tě zaplaví při sjezdu dolů.
              A jenom na závěr: elektrokolo Tě nikam nevyveze samo. Šlapat musíš celou dobu. Výborné na srdíčko, krevní oběh i klouby.

          2. Ano jsou, byl jsem dětem ukázat Černé a Čertovo jezero na
            Ano jsou, byl jsem dětem ukázat Černé a Čertovo jezero na Šumavě (povídali jsme si doma o ledovcích a že dělají jezera – tak byl poznávací víkend na Šumavě) – naše děti jsou jiné v chorvacku nebyly, ale jinak mají docela přehled – cesta na čertovo jezero vede první zonou np se zákazem vjezdu cyklistů – no elektrocyklistů se to zjevně netýká, byla to jak jejich dálnici – ono na kole by se jich tam většina bez motoru nevyškrabala.

            A to vůbec nemluvím o elektro prasatech na elektrokolech s parametry terénní motorky, co nám tu na horách lítají po lesích za barákem (říkají tomu že šredí)ve fularmóru na svých samitech… kluci z horský služby jsou z nich nešťastní a policie na ně krátká… les čím dál rozhvízdanější..

      2. elektrokolo je dvousečná zbraň
        co je plus
        – na západ od

        elektrokolo je dvousečná zbraň
        co je plus
        – na západ od Aše jezdí 3/4 cyklistů elektro a skutečně to pomohlo omezit autodopravu – jedno jaký pohon, řada lidí začala se víc hýbat
        – pomáhá to lidem, co už by jinak na kolo nemohli

        co je mínus
        -řada lidí se dostane na kolech na místa, kam by se na normálním nedostala což vede k přetěžování národních parků a budou se muset rozšiřovat zóny bez lidí
        -řada lidí neumí na kole, natož s motorem = jsou nebezpeční sobě i okolí
        – řada lidí čipuje o sto šest a jde spíš o mopedy než o kola = přijdou restrikce
        – na kole jezdí často džíňáci – což je neukázněná skupina na vše právařů a jávšechnomůžařů v přírodě = další problém přinesoucí problémy

Napsat komentář