Angela Merkelová: Německo musí více investovat do elektromobilů

Německá kancléřka Angela Merkelová aktuálně otevřela novou továrnu na baterie Daimler. Při té příležitosti řekla, že Německo musí do elektromobilů investovat více.

Položení základního kamene v továrně ACCUMOTIVE (patří pod Daimler) v Kamenci, která má být jednou z nejmodernějších na výrobu baterií na světě. Zúčastnila se kancléřka Angela Merkelová, Stanislaw Tillich, saský premiér, Dieter Zetsche, předseda Daimleru, a další.
foto: Daimler

I díky zavedení dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů se letos prodej těchto aut v Německu zdvojnásobil. Milion aut do roku 2020 se ale určitě nestihne.

Přesto si je Angela Merkelová dobře vědoma významu elektromobility a povzbuzuje místní automobilky, aby do ní investovaly více. Zejména by to bylo potřeba do výroby samotných bateriových článků, nejen sestavování baterií.

Merkelová při příležitosti otevření nové továrny na baterie Daimler v Kamenci řekla, že uchycení nových technologií někdy trvá a nakonec je využije někdo jiný, než jejich původní autoři.

Takovým příkladem je podle Merkelové německý inženýr a počítačový průkopník Konrád Zuse (1910-1995). Ten už v květnu 1941 uvedl do provozu světově první funkční turingovsky úplný počítač řízený programem.

v roce 1941 založil jednu ze světově prvních počítačových společností a vyráběl počítač Z4, první komerční počítač na světě. V letech 1943-45 navrhnul první vyšší programovací jazyk Plankalkül.

Jeho technologie zůstávaly ale dlouho nepovšimnuty v USA i Velké Británii. Teprve později projevilo o jeho patenty zájem IBM. V roce 1967 musel Zuse prodat svou společnost koncernu Siemens.

Ostatně, byl to Ferdinand Porsche, de-facto český rodák, kdo jako první přišel s hybridním autem. Merkelová zdůraznila, že tohle by měla být pro německé společnosti lekce a nemělo by se to opakovat. Jenže už se to děje.

I německé automobilové koncerny už ale větří změnu, a tak se připravují. Volkswagen, BMW i Daimler. Ten aktuálně rozšiřuje výrobu elektromotorů v jedné ze svých nejstarších továren Untertürkheim o výrobu baterií.

Právě baterie jsou dnes úzkým hrdlem výroby elektromobilů a plug-in hybridů, jak se aktuálně s nelibostí přesvědčuje například Hyundai. Naopak Tesla se dobře připravila, a také díky tomu si mohla dovolit rozjet výrobu elektromobilu Tesla Model 3.

38 Comments on “Angela Merkelová: Německo musí více investovat do elektromobilů”

  1. ST 02.08.2017 – Německá vláda oznámila, že svolala
    ST 02.08.2017 – Německá vláda oznámila, že svolala schůzku s vedoucími představiteli domácích automobilek, na které se budou řešit kroky ke snížení emisí naftových vozů.

    auto.cz/nemecko-ma-plan-na-snizeni-emisi-naftovych-vozu-do-servisu-zamiri-vozy-vsech-znacek-108587

  2. „I díky zavedení dotace na nákup elektromobilů a plug-in
    „I díky zavedení dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů se letos prodej těchto aut v Německu zdvojnásobil.“

    Dotace na auta jsou na … 2 věci. I u nás bych raději přivítal investice do infrastruktury – posílení rozvodů elektřiny, nabíjecí stanice, atd… Až budou všude na sídlištích nabíječky lidi si rádi koupí EV i bez dotací.

  3. Soudruzi musejí mít fakt hodně vyvinutý čich, aby
    Soudruzi musejí mít fakt hodně vyvinutý čich, aby ucítili tu přicházející změnu… ))
    A Frau Merkel už je chudák taky dost mimo, když vypráví příběh německých průkopníků a vizionářů, co předběhli svou dobu, strejdům co kvůli své sebestřednosti zaspali dobu a teď už jen zpovzdálí sledují ujíždějící vlak… A jenom vedou prázdné řeči a dávají pozor, aby jejich kluci ve vývoji ani náhodou nestvořili něco, co by lidi chtěli tak, jako chtějí Teslu (a to i přes veškeré výhrady k ní). Lidi nejspíš budou mít už za rok pořád větší problém rozumně si zdůvodnit, proč vlastně kupovat echte Deutsche konzervy, když mohou mít za stejné peníze něco úplně jiného… ))

    1. To je jenom na předvádění si, řešením je elektrifikace
      To je jenom na předvádění si, řešením je elektrifikace a centrální zásobování vlaku proudem z lokomotivy. Kdysi jsem to počítal na naše vlaky nic moc to nepřináší, to máte asi 20*2.5m a to děleno polovinou, 25m^2 pro plný osvit jen poloviny vagonu pod nepříliš dobrým úhlem to je tak 2.5kW. nic moc pro moderní vagon. I když mají v Indii nějaké desítky centimetrů šířky navíc pro širší rozchod, tak stejně moc nezískáte. 1

  4. Tak kdyby nemuseli investovat miliardy do nepřizpůsobivých
    Tak kdyby nemuseli investovat miliardy do nepřizpůsobivých migrantů, tak mohl Německý stát z aty prachy s tak chytrými politiky postavit superobří velkou národní baterkárnu, když ty jejich pomalé zastarávající koncerny se nejsou schopny domluvit s držiteli bateriového know-how z Koreje nebo Číny, jako se Tesla domluvila v japonským Panasonicem.

      1. Kdyby evropští představitelé neustále tak hrozně zeleně
        Kdyby evropští představitelé neustále tak hrozně zeleně nežvanili.
        Tak Merkelová tady jako nejdéle vládnoucí postava Německa vykládá, že Německo musí investovat do elektroaut.
        Přitom pro to reálně nic neudělala a ostatní nejvyšší v EU jakbysmet.

          1. Teď maj koule ve svěráku a Číňan utahuje. A proč
            Teď maj koule ve svěráku a Číňan utahuje. A proč Číňan utahuje? Protože se zoufale dusí a už dál nechce dýchat ty sračky. A co dělá Němec? Snaží se je ukecat ať ty sračky dejchaj dál. Já ty Číňany naprosto chápu, taky bych tou klikou točil.

    1. Je to kus asi baterie nebo čeho + časová schránka s
      Je to kus asi baterie nebo čeho + časová schránka s nějakým současným harampadím to celé položené na šutru (asi pískovec). Jedna továrna v Kamenci už stojí a todle základní kámen nové haly co bude stát přes silnici. Nic extra velikýho asi 3x menší než Giga ???
      http://e-cars.hu/wp-content/uploads/2017/05/17C336_002-5444×2722.jpg

      Sranda je, že hned za lesem na sever jsou zakopaný ohromný nádrže na cosi, asi strategické zásoby ropy apod. :))) zvláštní koincidence.
      TABEG Tanklager Cunnersdorf
      Bahnhofstr. 2, 01920 Schönteichen, Německo
      +49 35783 8070
      https://goo.gl/maps/LdSKdTa4tQu

      Celý ten region Lužických srbů se po válce chtěl připojit zpět k ČR, ale Beneš byl prej laxní, to by byla sranda :)))
      Do roku 1635 patřili ke koruně české.
      http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/Pred-65-lety-zanikla-Luzice-170718.htm

          1. A kolikze vyrabi teda ta tvoje „dodelana“ tovarna na baterie v
            A kolikze vyrabi teda ta tvoje „dodelana“ tovarna na baterie v nemecku baterii ? Prozradis mi to prosim? Kdyz se tu ohanis dodelanou/nedodelanou velikosti GF? Ja ti to reknu, velky hovno, 0. Takze promin ne 11x vetsi ale nekonecnekrat vetsi….a ted mudruj 🙂

                1. Kuk vs Vondrak
                  tipuju to na plichtu :-))

                  Kuk vs Vondrak
                  tipuju to na plichtu :-))

      1. Těch plánů bylo, ale co víme, třeba se to s EU nějak
        Těch plánů bylo, ale co víme, třeba se to s EU nějak podaří uhrát. Benš byl možná dobrý diplomat ve 20. letech, ale v době nejvyšší krize byl příliš slabým presidentem, pokud si vzpomínám co jsem četl tak už během Londýnského Exilu byl dost nemocný. Po válce byly plány na „spravedlnost pro Československo což by zahrnovalo přičlenění polského Slezska zábory v Rakousku až po Dunaj, v Německu až po Berlín. Jenže v těchto snahách vždy záleží jak se daří udělat spádové území co do kultury a služeb.

      1. Je jasné že někomu dělá myšlení velké problémy,
        Je jasné že někomu dělá myšlení velké problémy, že.
        Tak já ti to povím: „NIC“.
        Vůbec nic by se nestalo. Ekonomika by šla dál svou cestou jako obvykle.
        Lidi by možná začali místo jedné věci kupovat jinou, což je úplně normální a na tu tvoji ekonomiku by to nemělo žádný vliv. Chvilku by možná stát víc vybral peněz ale to se zase za nějakou dobu by obrátilo. A tak pořád dokola.
        Stejně jak pak už, že za litr jsme už platili i 40 Kč a taky ti lidi pořád kupovali.

        1. Pane hobite,
          nezapomněl jste že když se razantně zdraží

          Pane hobite,
          nezapomněl jste že když se razantně zdraží palivo, tak úměrně vzroste cena dopravy a tím i cena veškerého zboží?
          A aby to už prodejcům stálo za to, tak ceny vzrostou víc než by byl rozdíl v ceně paliva.

          1. Myslím, že nezapomněl. Já píšu o tom že je to veskrze
            Myslím, že nezapomněl. Já píšu o tom že je to veskrze normální. Vždy se něco zdraží. Každý si pod slovo razantně může domyslet něco jiného. Já asi třeba myslím že by to bylo třeba na 2x násobek, ale to jsem ještě neslyšel. A jestli myslíte razantně třeba že 30 na 40 tak to už tady bylo. A nevím o tom že by se nějak stejně razantně zvýšila cena dopravy. Je přeci jasné že cena dopravy není 100% vaně benzínu. T web poměr je sice velký ale ne markantní.

            Ale jak jsem říkal, jde i to, že když se něco „razantně“ zdraží lidí žádnou hledat jak se tomu vyhnout, něco levnějšího. Takže ano na chvíli lidi budou platit více ale od toho funguje trh, který vždy najde alternativu, takže potom lidí přejdou na něco jiného co bude levnější.

            Je to podle mne daleko lepší nástroj na věc co stát potřebuje utlumit a naopak podpořit jiný typ. Jako nyní například benzín o proti elektrice. Dotace jsou podle mne to nejhorší co může být.

            Lepší je podle mne to když chceš používat věc která je společenský horší tak plať. A ne aby dostal dotace jen někdo kdo na to má nebo to zrovna potřebuje. To je prostě špatně.

            Ohledně samotné ekonomiky. Bohužel máme růstovou ekonomiku, takže nic jiného ani nemůžete očekávat. Vždy se bude jen zdražovat, pak vám trochu přidají pak, zase zdraží a tak pořád do kola až do velkého krachu, který to opět přepne na začátek a jede se znovu. Tak prostě růstová ekonomika funguje a vždy jednou za čas musí dojít ke krizi. Ale tato krize je normální! To jen lidi si myslí že není.
            Nikdy nemůže ekonomika růst do nekonečna.

Napsat komentář