Amazon kupuje flotilu 100 elektrických dodávek Mercedes-benz

Jan Horčík - 03 Červenec 2018

Do konce roku pořídí společnost Amazon sto elektrických dodávek Mercedes-Benz eVito. Budou jezdit v německé Bochumi a Düsseldorf.auto elektrická dodávka elektrododávka elektromobil Mercedes-Benz eVito

Mercedes-Benz eVito je teprve druhá elektrická dodávka téhle značky, pokud počítáme i původní spíše testovací Vito E-Cell z roku 2010.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz letos konečně zařadil slušnou elektromobilní rychlost, když představil mimo jiné i elektrickou dodávku Mercedes-Benz eSprinter. Postupně bude elektrifikovat všechny své dodávky a elektrické Vito už dobře známe.

eVito je možné objednávat už od konce minulého roku. První zákazníci se jich dočkají v druhé polovině letošního roku a Amazon bude právě jedním z nich.

Cena elektrické dodávky Mercedes-Benz eVito začíná na 39 990 eur vč. DPH. Dojezd je až 150 km, max. rychlost je 120 km/h (max. výkon 84 kW), uveze až 1000 kg o objemu 6,6 m3. Baterie mají kapacitu 41,4 kWh.

K dispozici jsou dvě délkové verze, a to 5140 mm nebo 5370 mm. Mimochodem, už v listopadu 2017 Mercedes-Benz ohlásil, že 1500 těchto dodávek eVito a eSprinter dodá také německé logistické společnosti Hermes.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naše firma už dlouho přemýšlí o elektrické dodávce, která by měla ložnou plochu dlouhou alespoň 2,2 m, ale potřebujeme dojezd 300 km reálně. Takže baterie o kapacitě cca 90 kWh a víc.
V takovém případě bychom si asi objednali i 2, nebo 3 dodávky. Ale ten dojezd je zatím opravdu jen na popojíždění po městě a pro nás je to prostě málo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo kapacita baterie a vykon motoru jsou male, ale kdyby dali vetsi kolem 100 kWh tak ta dodavka bude stat 100 000 eur. Kdo by to pak koupil.

Obrázek uživatele Josef

Firmy? 100 000 Eur není pro některé firmy žádný problém, zvlášť, když se jim to pak vrátí na provozních nákladech a nulové potřebě technických odstávek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže za 100 000 Euro jsou ty dodávky 4 ne-li 5 a ekonomicky se to nevrátí nikdy, nafta je v TCO sotva polovina (spíše třetina) nákladu, u aut jezdících tyto kratší trasy.

Obrázek uživatele Radovan

Když srazíte flotilovou cenu elektrik tak, jak se sráží u flotil spalováků, najednou to začíná vycházet. Provozujeme 2 elektromobily jen pro domácí použití 4 roky, aktuálně máme úsporu jen na palivu přes 200 tisíc. Což už je cena jednoho z nich, ojetiny. Stál totiř 280 a současně jsme za 80 prodali jeho předchůdce spalovák. Je to jen o pořizovací ceně, stejně jako kdysi byl rozdíl benzín - nafta při 40 tis. km a podobně benzín nebo nafta a některý plyn.
A to se nebavíme o tom, že prostě města a státy zakáží se spalovacími dodávkami jezdit do měst. A rázem budou k ničemu a nebude s čím srovnávat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak ten dojezd, to je v podstatě demo. Stejně jako počet objednaných kusů. Je to k smíchu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak se začít musí. Tesla taky vyrobila jen 2500 Roadsterů a o neclých 10 let později už vyrábí dvakrát tolik Modelů 3 týdně. K tomu mají přes 400 000 čekajících obednávek.

Ale Tesla začínala od nuly. Škoda, že nenapálili cenu Roadsteru jako teď ten Chorvat. Ale i před ním smekám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobre. Smich dela dobre.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Radovane. Ne kazda firma si muze dovolit vyhazovat penize okny jako Tesla. Porad je to drahy s blbym dojezdem a dlouhym nabijenim. A EV maniaci na tomto foru to nezmeni.

Obrázek uživatele Radovan

To povídejte Amazonu a Mercedesu, ne mně. Já jen upozornil na naprostý reálný faktický nesoulad mezi jejich spalovací a elektrickou částí výroby, v podstatě na úrovni manufakturní dílny. Pokud je to maniactví, tak dobrá, máte to mít.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Automobilky jsou přímo odborníci na vyhazování peněz oknem :))) Miliardy letěj do pérdele jen to fikne. Třeba koncernová automobilka Buggati je toho zářným příkladem :)))
Toyota a její těžce dotovanej Mirai je další do party :)))
Co tam máš za další moudra? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, tak si těch dodávek objednejte 100 tisíc, ať to není jen plivnutí do moře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když porovnáte příjem jednotlivce jako je Radovan a Amazonu tak on už si jich 100 tisíc kusů nejen objednal, ale dokonce koupil!

Obrázek uživatele Radovan

Přesně, a víte, jak jsem dopadl - nejsou schopni to v příštích 20 letech vůbec dodat :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

+1

Obrázek uživatele Radovan

Měli by v Mercedesu trochu přitlačit s praktickou elektromobilitou na pilu. Když si vezmu, že už v roce 2013 vyrobili 1,5 milionu spalovacích aut http://www.auto.cz/mercedes-benz-letos-vyrobil-rekordnich-1-49-milionu-automobilu-78662, tak kolik to asi je dnes. Měli v listopadu 2017 dodat 1500 elektrododávek (ale zda dodali netuším) a v červenci 2018 se pochlubili dohodnutou stovkou. Tak sorry jako, ale tohle je plivání do moře....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncern Daimler se zodpovídá akcionářům, které zajímají jejich peníze/akcie/výdělky. Nemůže vyrábět ploty z drahých neprodejných hraček!!! Vyrobí jenom to, co dokáže prodat! :-) Kde není zákazník, nemůže být komerčně úspěšný výrobek. Elektromobily jsou a nejspíše dlouho, ne-li navždy, budou jenom doplňkový výrobek pro specifické použití. Jako je ten rozvoz pro Amazon ve velkých, hustě osídlených, aglomeracích. Všechny pro zákazníky zásadní nevýhody elektromobilu vyřešil před více než stoletím spalovací motor.

Obrázek uživatele Radovan

To nikdo nezpochybňuje, že se vyrábí pro zisk. Jenže už rok trvá neuspokojená poptávka po elektromobilech a z hlediska dodávek je trh prozatím spíše volný. Nesmělé pokusy Daimleru a jejich pořád dokola zkoušení nepřináší akcionářům žádné peníze, spotřebovává je. Pokud do toho dnes naběhnou a urvou trh, který tu očividně je a čím dál více bude, budou mít akcionáři výdělky i do budoucna. Už dnes se jim spalováky válí kolem autosalonů, kdežto elektriky prodávají s dlouhou čekací dobou.
Spalovací motor vyřešil otázky válek, ne zásadní nevýhody elektromobilu. A jako je válka špinavá a vražedná věc, tak i on dodává jedy, smrad, hluk a vibrace, kamkoliv dojede.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Váš zápal pro věc je sice pěkný, ale ty spalováky se jim kolem autosalonu neválejí. Dnes mají u Daimlera na vanech spíše opačný problém. Válka a nějaké spotřebovávání peněz akcionářů neuspokojováním poptávky smrdí přinejmenším demagogií. To bych sem vůbec nepletl. Neznalost automotiv by se dala laikovi prominout. Ano nějaká neuspokojená poptávka sice je v segmentu dodávek i v ČR, ale bohužel v jednotkách až malých desítkách ks vozidel. Rentabilita je poměrem na náš trh tak o řád až 2 jinde a obdobná situace je i na jiných trzích. Současná dotacemi (někomu jsme peníze vzali) a hrozbami (zatím nenarazili na reálnost alternativního řešení) hnaná poblázněnost v Německu a doznívající šílenství ve Skandinávii na to stačit nebudou. Ale to nikdo jiný než čas a zákazníci nerozhodne...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil