Aliance Nissan, Renault a Mitsubishi vrací úder! Chce 12 nových elektromobilů

Jan Horčík - 16 Září 2017

Když se nedávno k alianci Renault-Nissan přidalo také Mitsubishi, vznikl největší výrobce aut na baterky na světě. Teď ohlásil své další plány.auto elektromobil nový Nissan Leaf 2. generace

Nový Nissan Leaf 2. generace nezůstane dlouho osamocen, aliance chystá přes 10 dalších nových elektromobilů. Mluví se mimo jiné o SUV a sedanu.
foto: Nissan

Světové automobilky jako Volkswagen, BMW či Daimler už své "velké plány" ohlásily a nyní se přidává také aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Její plán se jmenuje "Alliance 2022".

Šestiletý plán počítá s tím, že do roku 2022 se objeví na trh 12 nových elektromobilů, většinou na sdílených platformách. V roce 2020 má přijít nová "rodina" elektrických motorů a baterií a cena baterií má mezi lety 2016-2022 klesnout o 30 %.

Technologie plug-in hybridního pohonu, kterou Mitsubishi tak úspěšně využívá u svého superúspěšného SUV Mitsubishi Outlander PHEV, se postupně rozšíří do všech vozů segmentů C a D (kompaktů a aut velikosti BMW řady 3).

Aliance předvídá, že do roku 2022 budou k dispozici baterie pro běžný dojezd elektromobilů 600 km (NEDC). Zlepší se i nabíjení, a to na 230 km/15 minut.

Aliance počítá také s velkým rozvojem autonomní jízdy. Plánuje uvést 40 modelů s různým stupěm autonomního řízení až po plně robotická auta (2022). Chce se také stát operátorem flotily robotických aut, podobně jako to plánuje třeba Tesla a další.

Renault-Nissan-Mitsubishi si plánují, že v roce 2022 dosáhnou prodeje 14 milionů aut za rok a příjmy $240 mld.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Nová Karma a Leaf 2 zblízka na denním světle
https://youtu.be/dkUNW6h1XQs

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Anglii policajti jdou po zločincích daleko tvrději než u nás!!

youtube.com/watch?v=v6Nuq1Vx9S4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Anglii potřebuje policie TESLU :)

youtube.com/watch?v=R1bG5nzjjdk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže jak to bylo s FALCONEM SPACEX doopravdy :))

youtube.com/watch?v=bvim4rsNHkQ

off

Co opravdu otepluje Zeměkouli
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

prosim poucte me nekdo. ja elektromobil nemam, a absolvoval jsem jenom stredoskolskou fyziku. ale kdyz nekdo chce dobit vuz za 15 minut na dojezd 230km a na 100km si to vezme 15kWh, tak potrebuji dobit 34.5kWh, kdyz to tam chci narvat za 15 mintut, tak nasobim 4, takze mam prikon 138kW. pri 230V mi to dava 600A. Ja mam na chate jistice 3x16A. dejme ctyrnasobek, to je 192A. Kde nabrat dalsich 408A? Ok. Doma dobiju prez noc. A co verejna dobijeci stanice? Kolik soucasne dobijenych vozu to utahne? Kdyz dva, tak jsem na 1,2kA. To uz by snad i koplo, kdyby to proslo clovekem ;) A to porad pocitam linearne. Nerikam, ze tohle vsechno neni prekonatelne, jen se mi cela ta cista elektromobilita pro siroke masy hodne vzdaluje.

Obrázek uživatele ePavel

Ja mam v garazi 3x10A a nabijim tam dva elektromobily naraz, staci mi kdyz budou nabite rano. No a o ten prikon bych nemel strach, je to jen o neco vic, nez maji dnesni superchargery. Cca 7A z linky 22kW.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 220.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

toz diky vsem za uklidneni. uz jen aby ty baterky nestali tolik.

toz diky vsem za uklidneni. uz jen aby ty baterky nestali tolik.

Obrázek uživatele Josef

Síť s tím nemá problém. Přenosová síť, což je to, na co se převážně napojují opravdové rychlonabíječky (superchargery) přes vlastní trafostanici, to utáhne úplně bez problémů. I to nejmenší vedení totiž funguje na napětí 22 kV, takže nemá přes svoje dráty problém přenášet MW. Přenosová síť v ČR je momentálně značně předimenzovaná kvůli těžkému průmyslu (ocelárny apod.). Proto ji pár MW na nabíjení elektromobilů vůbec nerozhodí.

Samozřejmě je to myšleno pro stejnosměrné rychlonabiječky. Doma budete nabíjet stejně jako teď pomalu přes noc.

Ano 138kW plus nějaké ztráty a nelineární dobíjení. Tak cca 140-150 kW.
To není nic co by rychlonabiječky nezvládli. Superchargery mají výkon cca 130kW už 3 roku dozadu.
Aby nebyl tak velký proud zvýší se napětí. Takže ne 230V, ale třeba 500V (přesně nevím kolik má SC) a nebo už se začínají vyrábět nabíječky s 800V. Pak proud vychází na přijatelných cca 190 A.
Jinak 600A lítá i např. v tramvajích není to nic co by se nedalo zvládnout. A to taky stojíte hned vedle a nikomu to nic nedělá.

Takže to co oni chtějí dosáhnout není nijak technicky složité jen mírná evoluce z dnešních rychlonabiječek.

Spíš si myslím že složitější bude aby to vydržely ty baterie. Ale zase než oni něco takového postaví tak za tu dobu ty baterky už to budou umět v pohodě.

Ta chalupa není úplně ideální příklad, neboť benzín/naftu si tam také běžně nedoléváte. Navíc předpokládám že do DC stanice nebudete chtít investovat a tak zůstanete omezen palubní nabiječkou, která v té době bude už doufám 11kW/3x16A jako minimum a 22kW/3x32A jako standard.

Těch 135kW už dnes umí Tesla Supercharger pustit do vozu, je to v běžném provozu a žádné velké problémy vůči síti hlášeny nejsou. DC stanice jsou zapojeny na vstupu na 3x400V takže potřebujete pro těch 138kW jen 200A při 100% účinnosti, tzn. přívod bude standardně 3x400V/250A pro 150kW stanici.

Ta Aliance mluví právě o 150kW standardu pro CHAdeMO, který měl být snad ještě letos schválen. Ostatně jak CHAdeMO tak CCS si nemohu dovolit zůstat pozadu neb se ještě dlouho budou stavět v EU multistandardové stanice které budou mít požadovaný HW výkon a bylo by smutné kdyby CCS jelo třeba 150kW a CHAdeMO jen 50kW nebo naopak, když stanice s výkonem nemá problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch 150kW má být hlavně kvůli Japonsku a nejspíš i SC Teslou šířených jako standard po Americe, v Evropě už je jasné (a Čína se chce přidat), že bude do budoucna nejvíce stavěné novými elektročerpačkami 350kW.

Souhlasím že dlouhodobým standardem má být v EU opravdu 350kW. Nicméně je třeba dodat že dle současných úvah je tento výkon počítán jako 350A při 1000V, kde výrobcům stanic ani vozidel není bráněno standardem ani zpětnou kompatibilitou zásuvek v tom posunout proud na až 400A. V každém případě je ale už dané, že maximální výkon bude využitelný jen pro vozidla s 800V a více baterií. Rovněž se dá předpokládat že levné vozy i nadále zůstanou na 400V a tedy těmi max. 150kW.

Mimochodem já nejvíce doufám v to, že co nejdříve začnou výrobci DC stanice dodávat v provedení se sdíleným DC výkonem, tzn. 2x kabel CCS a 2x CHAdeMO (klidně na stávajících 50kW celkem) a s tím začnou vypouštět v podstatě zbytečnou 43kW AC zásuvku Mennekes, nebo alespoň přestanou urážet lidi reklamou o té úžasné výhodě že 50kW stanice + Menekes dokáže vlastně nabíjet až 100kW.

No a pokud někdy v budoucnu narazím na 350kW stanici která nebude automaticky osazena 2x150kW na 400/800V pro oba standardy tak to jsou u mě břídilové, jak ti co to vyrobili, tak hlavně ti co to od nich koupili a nechali nainstalovat.

Obrázek uživatele Josef

To co chcete je nereálné, respektive by ta stanice pak stála o polovinu více, protože by musela obsahovat dvě trafa, která by se navíc nevyužívala naplno. Stávající stav, kdy lze napojit dvě auta, ale druhé čeká na spuštění, je OK. Dneska jsem to otestoval. Já nabíjel, Leaf přijel a napíchl se a šel pryč. Já se vrátil z nákupu, odpojil se a Leaf se hned začal nabíjet. Celkem pohoda.

Bohužel tohle u některých aut nefunguje (nebo nefungovalo) a když se tam na 2 hodiny píchne Tesla, tak nemám náladu čekat....

Když pominu že sdílení výkonu DC části používá odjakživa Tesla u svých SC a k tomu je třeba dodat, že to není dáno tím že by to bylo hi-tech řešení (dokonce ten princip viz níže je velmi primitivní), ale jednoduše tím že to je optimální řešení.

Dnes máte dvě topologie DC stanic. První, kterou používá např. Tesla nebo ABB je založena na výkonové části v podobě množství spínaných zdrojů pracujících paralelně. Pro sdílení výkonu je tak třeba "jen" přidat na výstup ideálně každého(minimálně pak jedné poloviny) modulů přepínací relé, které výkon bude směřovat podle řídicí logiky do výstupu A nebo B. Z pohledu maloobchodní ceny nejdražším prvkem implementace tohoto systému je paradoxně ta druhá sada CCS+CHAdeMO kabelů. Výhody řešení jsou zřejmé a tedy si je ještě jednou dovoluji zopakovat. Pokud je u stanice jeden vůz, jede plným výkonem. Po příjezdu druhého vozu se automaticky prvnímu sebere část výkonu a nabíjí se oba. Pokud je jeden vůz už nabit nebo z nějakého důvodu nemůže přijímat výkon, tak se automaticky přesměruje zbytek výkonu do vozidla které jej pojme.

Druhá topologie využívá jako výkonovou část síťový transformátor, usměrňovač a jeden nebo více paralelně zapojených DC-DC měničů. Tato topologie se zdá být zvláště vhodná pro CCS 2.0 (protokol, ne typ konektoru), který již předepisuje velký rozsah výstupního napětí 200-1000V, se kterým obecně právě DC-DC měniče nemají problém při zachování vysoké účinnosti. Princip sdílení výkonu je analogický k popisu u první varianty, tzn. potřebujete minimálně dva DC-DC měniče.

Takže opravdu žádná drahá či velká komponenta není navíc potřeba a účinnost zůstává stejná.

Ty proudy na veřejných stanicích budou výrazně nižší, protože napětí bude 800V.

V Plzni se nabíjí elektrobusy na konečné stanici 1000A a funguje to v pohodě.

Je potřeba to ale napsat přesně - max. přenášené napětí 750 V DC a proudem 500 A s možností krátkodobého přetížení na 1000 A po dobu 30 s.

Díky, nebyl jsem si jistý jestli si to pamatuji přesně.

vsimnete si, jak se ten nedohledny milnik rok 2020 posouva. uz je z nej 2022. do toho r. 2020 by to uz nekdo mohl udrzet v hlave. to je nebezpecne. ale tak jednou to urcite prijde a budoucnost bude nadherna. a mozna se toho i doziju. jinak co se tyka terminu jeste lepsi jsou vyhlaseni vlad jak zakazou diesly od roku 2030, nebo 2040. nebo presneji jak uvazuji ze zakazou. co se tyka schopnosti slibovat je politicka sfera predse jenom o neco zkusenejsi, nez ta komercni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já ti dám nás tady voblbovat termínama ty starej ropáku ;))
Elektromobily pro lidi začali LEAFem 2010 a kdo není elektro je:
autovka
chudák co nemá na baterky
ropná sračka
zamindrákovaný dízlfil
až po nejtěžší kalibr : český dízlprase :))

a šáde? zaprodanci lháři a podfukáři dízlblejt játidám že za to nemůžou že konzerva :))))

tomu hovorim nezaujaty pohlad

---

20.000 km s Citroen c-zero :)

no, to jste me docela vystihl. to jsem cely ja ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až se bude psát rok dva tisíce šest
Až se všichni přestěhujem do obrovských měst
Až dálnicí zeměkouli opředem
Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

Až suroviny budem vozit z Měsíce
Až počasí bude řídit družice
Až budem létat na Venuši na výlet
Až za nás budou počítače přemýšlet

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

Až budeme mít továrny i na stromy
Až umělá tráva bude před domy
Až zavládne v celém světě blahobyt
Až budem umět skoro všechno vyrobit

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

A co deti, mají si kde hrát? (tinyurl.com/y7dp555j)
:)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takhle na ten svííň ;))

drsnysvet.cz/na-zem-se-odpadky-nevyhazuji/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mně to připadá, že hned vedle výrobního závodu Tesly v Kalifornii je jedna veliká hospoda - resp . nálevna levnýho piva nevalné kvality. Tam seděj PR mageri Nissanu, VW, Mercedesu, atd. Chlastaj první ligu, plácaj nesmysly o plánech 2022-2025 a jak stoupá hladina alkoholu v krvi tak občas lítaj pěsti a navzájem si vracejí údery...

(Zatím Elon maká 18 hodin denně, spí u výrobní linky ve spacáku a zrychluje výrobu....)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* taktak, chlastaj 1 ligu !! :)

Čau děcka :)
Konecne nam Nissan nafoukne i tu dodafku http://pushevs.com/2017/09/15/2018-nissan-e-nv200-will-get-40-kwh-battery/

40 kWh, tomu říkáš nafoukne? Té spíš taková náplast, aby se neřeklo :)))
100 kWh by to chtělo, 60 kWh by jakž takž stačilo.

Pán řekl kožich... Už to slovo hřálo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně nemáte na to si ta auta koupit místo abyste něco dělali tak tady blbě žvaníte !

A ty si to s chutí čteš :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Je to skoro jednou tolik nez je tam ted! Zeptej se Ladislava, jak by ho takovy nafoukly kozich hral, pri jeho cestach Evropu :)

Chápu, když jseš 7 let drženej drženej na krátkým vodítku tak ti každej další cm připadá jako ráj :))))
Přesně vo to dinosaurům jde, zdržovat co nejvíc a lidi pak celý štasný platiěj za každej prd navíc. Tomu se říká milking neboli dojení, typické pro výrobce spotřební elektroniky a fotoaparátů i mobilů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

..někdo se snaží "bojovat" svou bitvu od klávesnice, bez riskování a skrytě závistivý a jsou tací, co se nebojí riskovat a vyhráli celou válku..
Jinak mám KUKučí příspěvky velmi rád :)

Jenom se snažím vidět věci tak jak jsou a ne tak, jak nás k tomu nutí uměle omezená nabídka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do konce roku 2025 vyrobím a uvedu do prodeje 60 modelů EV s průměrným dojezdem 1000km. Rozhodl jsem se vrátit úder všem.

Věřím ti a na tvou výzvu do roku 2025 postavím 60 modelů raket s průměrným doletem 1000 parseků. Vrátíme uder všem! Závěry XXXVIII. sjezdu splníme!!! Kupředu zpátky ni krok!
https://goo.gl/aNREWi

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj jenže NISSAN je pojem kdežto ty jsi nic :)))

Kodak, Nokia, PanAm, Polaroid, Texaco, Enron, Compaq... to jsou pojmy! Ale kde jsou teď? Už jsou dávno v hajzlu. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku jak jsi přišel na tu debilovinu že Nokia je v hajzlu? staré Nokie jsou synonymem kvality a poctivě stále slouží u desítek milionů lidí včetně mně, pokud je ovšem být v hajzlu synonymem pro kvalitní věci tak chci být víc v hajzlu :-))klidně až po hlavu

Majitelům Nokie je tvoje starost o kvalitu starej telefonů hodně u zadele. Ty zajímá jenom zisk, na prehistorickou kvalitu ti zvysoka sérou, tím svoje jachty nezaplatěj. Čo bolo, bolo.
Z 50 % na 3 % trhu, tomu se říká jít do hajzlu.
https://www.statista.com/statistics/263438/market-share-held-by-nokia-smartphones-since-2007/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kodak sem nikdy neměl rád
Nokii nesnášel a nikdy nevlastnil!! to propagovala socka!!
PanAm ?? jo dobrá tak do filmu Chyt me když to dokážeš :))
ropáky zásadně neřeším...
a Compaq? to byl vždycky autsajdr

ale je fakt že udržet krok není snadný :)

dokáže prisľúbiť viac ako iní!
zrejme je PR managéérom pracujúcim pre všetky "štandartné automobilky" ...
od neho sa neočakáva splnenie sľubov, očakáva sa prekonanie ostatných. a to dokázal!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je taky dost!! 7 let se frchcaj jen s LEAVem a eNV200 a sice to chrlí ve velkým ale furt málo!! :)

Aliance Nissan, Renault a Mitsubishi
dva leafy, dodávka a mikrobus;
i-miev + i-on + c zero
R ZeroEmision (koľko typov?)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no hlavne už 300.000 kousků v oběhu nikdo nemá víc ;)
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No predsa šáde. Tí chcú vyrobiť 300 modelov :-))

Proboha a komu ten úder vracej, vždyť tu nikdo není? Je tu jen banda slibovačů na další 5tiletku. Asi už jsme v Blesku plesku :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Taky mě to hned napadlo, o jakémže úderu je vlastně řeč ?

No přece vo tom slavným plácnutí do vody :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já myslím že by konzerva 2025 za 70 milijard mohla dokázat být trojkou za NISSANem, když bude opravdu chtít... :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no predsa šáde...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter