Akcie Tesla Motors na historických maximech

Automobilce Tesla Motors se zjevně daří. A odpovídá tomu i její ocenění na americké technologické burze NASDAQ. Během úterního dopoledne dosáhla cena akcií historicky nejvyšší hodnoty $53 na akcii.

Tesla Model S Signature Edition v červené barvě
foto: Tesla Motors

Automobilka Tesla Motors, která donedávna vyráběla sportovní elektromobil Tesla Roadster a dnes vyrábí elektrický sedan Tesla Model S, se začala veřejně obchodovat v červnu 2010 za cenu $17. Zejména v posledních měsících ale cena akcií rychle rostla.

Může za to především obrovský úspěch v podobě dotažení elektromobilu Model S do zdárného konce. Během pouhých dvou let se Tesle podařilo vybudovat funkční továrnu na výrobu dost možná nejlepšího auta na světě.

Model S si získává pozitivní ohlasy a mnohá ocenění na celém světě. Navíc má Tesla objednávky na několik měsíců dopředu, které stíhá průběžně a zhruba podle plánu plnit. Společnost se sídlem v Kalifornii právě nedávno oznámila, že 1. čtvrtletí roku 2013 pro ni bude konečně první ziskové.

Zároveň šéf automobilky Elon Musk ohlásil, že půjčku od amerického ministerstva energetiky se podaří splatit zhruba o pět let dříve, než bylo později původně plánováno. I to svědčí o skvělém finančním zdraví firmy, a není divu, že cena akcií jde nahoru.

Někteří analytici předpovídají, že v krátkodobém horizontu by mohla cena akcií Tesla Motors dosáhnout až hodnoty $144. Elon Musk byl mimochodem časopisem Time aktuálně jmenován mezi 100 nejvlivnějších osobností světa.

15 Comments on “Akcie Tesla Motors na historických maximech”

  1. pozeral som prečo Tesla
    pozeral som prečo Tesla chce výhodnú pôžičku vrátiť skôr. Americká vláda má po piatich rokoch možnosť, za sumu ktorú jej v tom čase bude tesla dlžiť, odkúpiť akcie v hodnote, ak si dobre pamätám, asi 7USD/akcia. To by sa pri tejto cene vláde vrátili všetky peniaze za fiasko Fiskeru, Solyndry aj Range fuel a ešte by zarobili. Tomu už hovorím motivácia.
    Ináč páči sa mi ako sa Jolinar_cz háda s američanmi na stránke seeking alpha. Musíte mať dobré nervy ak vládzete čítať niektoré komentáre a články, ktoré sú jasne motivované špekuláciou na pokles akcií, ale len sú čistá provokácia, lebo oni autori tam za každé prečítanie ich článku dostávajú peniaze. Myslím, že autor tohto webu píše hodnotnejšie články a asi nedostane 300 USD za jeden článok.

    1. Doufám, že se Vám dobře
      Doufám, že se Vám dobře spí s představou, že někdo dostává placeno za přečtení nebo jen vydání zprávy informativního charakteru.

      To je asi tak stejné jako fáma, že youtube uživatelé dostávají zaplaceno za počet shlédnutí.

      Bohužel takové servery a magazíny nejsou tiskárnou na peníze. Zisk chodí jen z prodejů reklam a to přes systém PPC – platba za kliknutí na reklamu nebo částka za zobrazení – nejčasteji cena za 1000 zobrazení.

      Případně přes jiný specifický model monetizace.

      1. Na Seeking Alpha se obvykle
        Na Seeking Alpha se obvykle nejedna o zpravy informacniho charakteru jako treba na Hybridu. Obvykle jsou to sahodlouhe analyzy financniho zdravi urcite spolecnosti. Nektere delsi, nektere kratsi, ale rozhodne ne jen informacniho charakteru (az na par vyjimek potvrzujicich pravidlo 🙂 ). Napriklad se mi libi clanky od Randy Carlsona (treba zde naznacuje ze Tesla by mohla vydelat vic penez stavbou SuperChargeru nez vyrobou aut).
        Osobne tam ctu jen clanky tykajici se TSLA a SCTY. Pokud na burzu casem vstoupi i SpaceX, pak budu cist jeste i clanky o SpaceX 🙂

      1. Na tak Petterson zas splodil
        Na tak Petterson zas splodil perlu. Zjavne na axion prerobil veľa peňazí a asi má pocit, že za to môže tesla. Tak ako ste písali on je asi jediný kto na jeho články dostane 99% negatívnu odozvu. Nechápem, prečo keď je ako píše 100% presvedčený, že má tesla hodnotu len 6USD/akciu, tak nestaví na jej pokles. Najlepšie bolo, keď sa v jednom nedávnom príspevku odvolával na report nejakého inštitútu z roku 2007 ktorý hovoril, že elektrické autá pri cene bateriek 900 USD/kWh sú nepredajné a cena musí ísť na úroveň 400 USD/kWh aby boli predajné. Na základe toho reportu tvrdil, že Tesla nemá v 2013 žiadnu šancu dosiahnuť zisk. Vtip je v tom, že Tesla už dnes nakupuje baterky určite lacnejšie ako 400USD/kWh.

        1. Presne tak, muj odhad na
          Presne tak, muj odhad na cenu baterii u Tesly je 300-380 $/kWh a to jiz vcetne toho robustniho battery managementu, ktery ma Model S.
          Kdyz uprednostnuji vyrobu 85kWh baterii pred 60kWh tak to musi znamenat ze na 85kWh maji vetsi celkovy zisk nez na 60kWh, ikdyz treba mensi zisk vyjadreny v procentech.

          Presto bych Petersena nepodcenoval, on ma dobre pripominky a analyzy. Ackoli obvykle nesouhlasim s tim kam miri, jeho pripominky byvaji celkem validni a opiraji se o zajimave zdroje.

          Jinak podle me aby se elektromobily mohly rozsirit mezi beznou populaci a nahradit spalovaci auta, tak je treba aby baterie klesly s cenou k nebo lepe pod 200 $/kWh vcetne BMS. Pri takove cene by bylo mozne udelat auto s dojezdem (a nezapomenme na vykon) Modelu S s cenou baterie 300.000Kc anebo dojezdem a vykonem Leafu za 90.000Kc. To ovsem jeste potrva par let, odhadem tak 4-5 let, tolik to trvalo nez Tesla vydala Model S po Roadsteru.

    2. to som si nevymyslel. To je
      to som si nevymyslel. To je ako disclaimer pri každom jednom článku na seeking alpha:

      About this article
      Emailed to: 8,117 people who get TSLA real-time alerts
      Author payment: $0.01 per page view, with minimum guarantee of $100 for Pro articles and $500 for Alpha-Rich Pro articles plus free access to Seeking Alpha Pro.
      Become a contributor »

Napsat komentář