Adaptivní tempomat nového Volkswagenu Arteon dokáže předvídat

Nový Volkswagen Arteon je ideální automobil pro rychlé a komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti. Komfort při dlouhých jízdách zvyšuje nový, na přání dodávaný „adaptivní tempomat ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy.

Nový Volkswagen Arteon je vybaven řadou pokročilých asistenčních systémů. Kromě chytrého adaptivního tempomatu dokáže např. také brzdit a řídit v nouzové situaci autonomně.
foto: Volkswagen

Zdokonalený systém „ACC“ poprvé zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti jízdy. Tento asistenční systém dosud udržoval pouze řidičem nastavenou rychlost jízdy a zachovával bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla.

„Adaptivní tempomat“ zajišťoval v rámci systémových limitů zpomalování a zrychlování. Zkušenosti však ukazují, že si řidiči při používání systému „ACC“ často přejí, aby byl systém ještě inteligentnější a zohledňoval také zatáčky a omezení rychlosti jízdy, čímž by přispěl k dalšímu zvýšení komfortu.

Přesně to nyní dokáže Arteon – jako první Volkswagen. V rámci systémových limitů reaguje při automatické regulaci rychlosti jízdy i na zatáčky a omezení rychlosti jízdy.

Systém funguje následovně: „ACC“ používá radarový senzor (pro udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla), kameru za čelním oknem a data navigačního systému o průběhu trasy.

Arteon „vidí“ omezení rychlosti jízdy prostřednictvím kamery a s ní propojené funkce rozpoznávání dopravních značek. „ACC“ tyto informace přebírá. Na základě dat navigačního systému o průběhu trasy se jim může vůz přizpůsobovat dokonce předvídavě.

Zejména při dlouhém cestování po dálnici s častými změnami omezení rychlosti jízdy může tento „asistent pro regulaci rychlosti“ představovat výrazné zvýšení komfortu.

Zároveň je aktivní „asistent pro průjezd zatáčkou“. Vůz dokáže v rámci systémových limitů rozpoznávat svou polohu na základě dat navigačního systému o průběhu trasy, a předvídavě tak přizpůsobovat rychlost jízdy před zatáčkami, kruhovými objezdy a křižovatkami.

Systém rozpoznává také značky začátku a konce obce. Do systému „ACC“ je za všech okolností integrován systém sledování překážek před vozidlem „Front Assist“ s „funkcí nouzového brzdění City“. V kombinaci s automatickou převodovkou DSG se Arteon s „ACC“ také automaticky rozjede, například v popojíždějící dopravě.

„Adaptivní tempomat“ (ve spojení s DSG) je aktivní v rozsahu rychlostí od 0 do 210 km/h. Od 30 km/h udržuje ACC nastavenou rychlost. Předvídavá regulace rychlosti jízdy zvyšuje úroveň komfortu. Nová generace „ACC“ však může zároveň přispívat také ke snižování spotřeby paliva díky funkcím předvídavého zpomalování a zrychlování. „Adaptivní tempomat ACC“ patří do sériové výbavy modelu Arteon a pojí se s navigačním systémem a rozpoznáváním dopravních značek (linie Elegance a R-Line standardně).

I zde však platí jedno zásadní pravidlo. „Adaptivní tempomat ACC s předvídavou regulací rychlosti“ podporuje v rámci systémových limitů řidiče, ten však nese za všech okolností odpovědnost za řízení vozidla. Řidič může systém částečně automatického ovládání vozidla kdykoli deaktivovat tlačítkem nebo sešlápnutím pedálu brzdy či plynu.

tisková zpráva

10 Comments on “Adaptivní tempomat nového Volkswagenu Arteon dokáže předvídat”

    1. Klid, jestli chceš řešit zdraví, tak mnohem více lidstvo
      Klid, jestli chceš řešit zdraví, tak mnohem více lidstvo ničí masný průmysl, který je největším znečišťovatelem planety. Svádění nemocí na auta je bud hloupost a nevědomost, nebo záměrné psychopatické krytí skutečných problémů zdraví lidstva = masný průmysl, pesticidy, farmaceutický průmysl a armáda USA, která ničí planetu dokonce více než masný průmysl:

      „U.S. Military Is World’s Biggest Polluter“
      goo.gl/jmLvZB
      „10 Negative Effects The Meat Industry Has On The World“ – pro neznalé šokující
      goo.gl/Qafkzi

      Takže jestli chceš zachránit zdraví a planetu, přestaň jíst maso a postav se proti uSSa agresi, pokud zvládáš chápat základní logiku. Auta jsou jen hrou pro hloupé jedince, aby se jejich pozornost dostala jinam 😉

  1. Nvidia uzavřela partnerství s Baidu, cílem je chytrá
    Nvidia uzavřela partnerství s Baidu, cílem je chytrá domácnost, samořízená auta i umělá inteligence v cloudu

    connect.zive.cz/bleskovky/nvidia-uzavrela-partnerstvi-s-baidu-cilem-je-chytra-domacnost-samorizena-auta-i-umela-inteligence-vcloudu/sc-321-a-188541/default.aspx

  2. Kdysi dávno bývala auta vybavena systémy s citlivými
    Kdysi dávno bývala auta vybavena systémy s citlivými senzory, které dokázaly přizpůsobit rychlost auta provozu, předvídat dění na silnici, dodržovat bezpečnou vzdálenost, sledovat otáčky a zatížení motoru a správně řadit, rozpoznat, že vozovka klouže, že je některé kolo podhuštěné nebo uvolněné, případně i rozpoznat a diagnostikovat případnou závady.
    Tyto systémy se umísťovaly mezi levou přední sedačku a volant.

Napsat komentář