5 zajímavostí o novém hybridním pohonu Toyota

redakce - 20 Srpen 2019

Za více než 20 let své existence vznikly už čtyři generace hybridního pohonu Toyota. Každá z nich přinesla nová technická řešení a vyšší účinnost.spalovací motor, který je součástí hybridního pohonného systému Toyota

Hybridní pohonný systém Toyota, jehož součástí je i spalovací motor.
foto: Toyota

Pohon čtvrté generace se objevil na trhu spolu s Priusem v roce 2015 a od té doby ho najdeme v řadě různých modelů od Corolly po RAV4. V čem spočívá jeho výjimečnost, která vozům přinesla mnohé úspory?

1) Rekordní efektivita

Spalovací motory mají oproti elektrickým tu nevýhodu, že je jejich účinnost poměrně nízká. Účinnost benzínového motoru činí v průměru 30 %, zatímco u elektromotoru není účinnost 90 % neobvyklá. Kombinace obou jednotek v jednom hybridním systému má proto řadu výhod.

Toyota Corolla Hybrid

Toyota Corolla Hybrid
foto: Toyota

Účinnost celého systému lze zvýšit rekuperací energie z brzdění a vysokou účinností elektromotoru. Inženýři Toyoty však šli ještě dál. Nové benzínové motory Dynamic Force používané v hybridních systémech mají rekordní účinnost 40 až 41 %. Navíc je jejich točivý moment vyšší v celém rozsahu otáček, což zvyšuje jejich flexibilitu.

Motor Dynamic Force používá systémy D-4S, Dual VVT-i s VVT-iE a sedla ventilů s práškovým povlakem nanášeným laserem. Systém přímého vstřikování paliva D-4S, známý z dřívějších motorů Toyoty, dostal nové víceotvorové vstřikovací trysky, které snižují spotřebu paliva a zvyšují čistotu výfukových plynů.

Systém je založen jak na přímém vstřikování do spalovacích komor (DI), tak na nepřímém vstřikování do sacího traktu, přičemž způsob napájení se upravuje podle jízdních podmínek.

Soustavu s duálním variabilním časováním ventilů používá systém VVT-iE na vstupní straně, využívaný elektromotorem místo tlaku oleje k řízení variabilního časování ventilů, a VVT-i na straně výfuku. Tím se snižuje spotřeba paliva i při nízkých otáčkách a nízkých teplotách.

2) O 15 % nižší spotřeba

Když debutovala hybridní jednotka čtvrté generace s novým Priusem, ukázalo se, že jezdí o 15 % úsporněji než pohonná soustava Priusu 3. generace. Je to hodně? Podle nových restriktivních norem Evropské unie musí být emise CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel mezi lety 2025 a 2029 nižší o 15 % ve srovnání s rokem 2021.

Celé úsilí o snížení bude rozděleno mezi producenty podle průměrné velikosti jejich flotily. Toyota se v této otázce velmi angažuje, konec konců jako první uvedla na trh sériový hybridní vůz a loni vykázala nejnižší průměrné emise ze všech hlavních producentů evropského trhu.

Kvůli snížení spotřeby paliva o 15 % se tým techniků zaměřil na každý prvek zvlášť. Převodovka a elektrické motory jsou ještě integrovanější, o šest procent lehčí, 12 % nižší a jejich energetické ztráty jsou nižší o pětinu.

Řídicí jednotka PCU je o 11 % lehčí, o třetinu menší a generuje o 20 % méně energetických ztrát. Nikl-metal hydridová baterie je o 10 procent menší, takže se vešla pod zadní sedadlo a nezabírá prostor pod podlahou zavazadlového prostoru. Zato energetická kapacita jednotky vzrostla o 28 %.

3) Polovina času jízdy v elektrickém režimu

Hybridní vozy mají ve srovnání s elektromobily relativně malé trakční baterie, které umožňují ujet najednou jen několik kilometrů s využitím samotného elektromotoru. Jak je možné, že se z několika kilometrů stala celá polovina ujeté vzdálenosti v elektrickém režimu bez emisí?

Hybridní auto značky Toyota poznáte snadno

Hybridní auto značky Toyota poznáte snadno
foto: Toyota

Během jízdy se průběžně dobíjí. Každé přibrzdění i uvolnění plynového pedálu spustí generátor, což zpomalí auto a dobije baterii. Benzínový motor se vypíná, kdykoli je to možné - při klidné jízdě konstantní rychlostí, při pasivní jízdě bez sešlápnutí plynového pedálu nebo zastavení, například na semaforech, a to kdykoli to stav baterie umožňuje.

Podle výsledků testu vědců z Římské univerzity činí doba jízdy samotného elektromotoru až 70 %. Hlavní město Itálie je známé dopravními zácpami, v nichž pomalá jízda a časté brzdění přispívají k rekuperaci energie a využití elektrického motoru. Zjednodušeně se dá říci, že moderní hybrid je poloelektrické auto, které však nevyžaduje nabíjení.

Hybridní pohon čtvrté generace naprogramovali inženýři Toyoty tak, aby benzínový motor fungoval co nejméně. Počítač současně zajistí, aby se trakční baterie nevybíjela pod bezpečnou úroveň 20 %. Plné nabíjení také není možné - díky tomu má baterie mnohem delší životnost.

4) Nižší výrobní náklady

Hybridní pohon čtvrté generace byl vyvinut v modulární architektuře TNGA, kterou Toyota už několik let prezentuje téměř ve všech svých modelech a továrnách. Díky tomu lze stejné prvky namontovat do různých modelů, což umožní snížit zásoby a seskupit výrobu automobilů podobné velikosti blízko sebe.

Zajímavé je, že stroje a továrny jsou také modulární a pohyblivé - díky tomu lze výrobní linku snadno přizpůsobit změnám a častěji do modelu zavádět inovace. Jak to souvisí s hybridem? Samozřejmě se to promítá do nižších výrobních nákladů, díky čemuž může být vůz vybaven vyspělým standardním vybavením.

Skvělým příkladem je standardní verze systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace pro všechny verze vybavení Corolla včetně předkolizního bezpečnostního systému s automatickým nouzovým brzděním a inteligentním adaptivním tempomatem. Společné díly pro různé modely rovněž znamenají nižší náklady na servis a menší riziko selhání.

5) Hybridní pohon 4x4 je stejně úsporný jako 4x2

Hybridní pohon je univerzální řešení, které je k dispozici u aut mnoha různých segmentů i výkonů - u univerzálních automobilů s pohonem na přední kola, sportovních vozů s pohonem zadních kol a vozidel 4x4.

Výhody pohonu obou náprav jsou jasné - zlepšuje přilnavost na kluzké vozovce a usnadňuje jízdu v terénu. Na druhou stranu také zvyšuje hmotnost vozu a spotřebu pohonných hmot.

Pokud však nahradíte těžký hnací hřídel a centrální diferenciál elektrickým motorem na zadní nápravě, jehož spolupráci s benzínovým a elektrickým motorem na přední nápravě řídí počítač, vady zmizí a možnosti se ještě rozšíří.

Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 Hybrid
foto: Toyota

Tato konstrukce redukuje ztráty, snižuje hmotnost a optimalizuje fungování pohonu všech kol za různých jízdních podmínek. Efekt je fantastický. Hybridní RAV4 4x2 podle testu WLTP spálí průměrně 5,5 až 5,8 l benzínu na 100 km, zatímco hybridní RAV4 Hybrid 4x4 potřebuje jen o trochu více, tj. 5,6 až 5,9 l / 100 km.

AWD-i se automaticky zapne, vyžadují-li to podmínky na silnici. Pohon 4x4 se připojuje při rozjezdu, rychlosti do 10 km/h a při vyšších rychlostech, detekují-li senzory kluzkou vozovku.

Rozložení pohonu mezi nápravami se - v závislosti na jízdních podmínkách - pohybuje mezi 100:0 a 20:80. Elektrický systém AWD automaticky optimalizuje svůj točivý moment v závislosti na jízdních podmínkách - v případě nového RAV4 činí maximální točivý moment, který může dorazit k zadním kolům, až 1 300 Nm.

Hybridní vozy už se stávají běžnou součástí života. Téměř všichni větší producenti je mají ve své nabídce a jejich prodej každým rokem roste o několik desítek procent. Ceny hybridů jsou srovnatelné s analogickými vozy s dieselovým motorem, a proto je - vzhledem k jasným nevýhodám vznětových motorů - často nahrazují.

Manažery vozových parků zase přesvědčí vysoké zůstatkové ceny hybridů a automatická převodovka, která usnadňuje jízdu po městě. Pro hybridní pohon je ovšem významná také otázka technologie, která nás přibližuje k budoucnosti, kdy auta s alternativními pohony ovládnou silnice.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Toto zložité monštrum, že má byť budúcnosť ???

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Sbohem Wankelu! Čech přestavěl Mazdu RX-8 na elektromobil

https://www.garaz.cz/clanek/sbohem-wankelu-cech-prestavel-mazdu-rx-8-na-elektromobil-21002379

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Mě by zajímalo, jak to má řešený tepelný management motoru a jeho mazání, aby to nebyl jeden studený, suchý start za druhým

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Tepelny management to vyreseny celkem ma - ty hybridy maji kolikrat nalitane pres pul mega bez nejakych dramatickych zavad. Obecne se auto chova tak, ze napred jede chvili na elektrinu (kdyz nedupes na plyn), pak nastartuje motor, ktery pak bezi dokud se nezahreje (v pripade, ze by nebyl potreba vykon tak trochu dobije baterku), a jak je zahrady, tak se pak zapina/vypina dle potreby. Nevim teda jak je resene mazani - jestli ma nezavisle cerpadlo, nebo je to stejne jak u normalniho motoru, ze ze zacne mazat a po roztoceni motoru...

Jednoduse, motor musi dosahnout provozni teploty nez se zacne vypinat - v zime mi motor vypne treba az po prvnich sedmi kilometrech zatimco pri letnich teplotach jedu na elektrinu rovnou od baraku az do prvniho kopce kde uz je potreba sila spalovaku. Mnohem casteji elektrina sekunduje spalovaku aby mel idealni provozni rezim a pomaha pri akceleraci, nema zde smysl jezdit ciste v elektrickem rezimu (ktery je tusim stejne jen do 80km/h u nove rav4)

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak to je, mám stejnou zkušenost s hybridem. A doplním, že i to je důvodem, proč je rozdíl spotřeby mezi létem z zimou výraznější než u běžného spalováku, benzín nebo nafta.

---

Lexus GS 450h Premium

V zime je to stejne jedno, protoze motor je treba pro vytopeni auta.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano, ale muze pak obcas bezet v podstate na volnobeh ve chvilich kdy vetsi cast sily poskytne elektromotor. A na nekolik minut v kolone se vypina i v zime u te rav4.

Ale hlavnim tahakem kde se objevuje energie je rekuperace takze vyuzit kazdou cervenou na semaforu kazde klesani k dobiti baterie - to setri ve vysledku benzin nejvice.

Tak jasne, nicmene co jsem chtel rict bylo, ze kabina chladne rychleji nez ten motor, takze pokud nemrznou cestujici, tak motor bude temer urcite v tepelne pohode. Taky predpokladam, ze to u Toyoty naimplementovali nejak inteligentne, tech aut jezdi spustu i s velkym najezdem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Musi to byt robustni resene jinak by nemeli takovou povest - protoze ridic v podstate neovlini kdy se spalovaci motor vypne a ani to neni jeho ukol aby to resil, takze at chci nebo ne behem 30km cesty se treba 8x vypne a zapne spalovaci motor.

Ani si o tom motoru nemusim nic cist a jen z obrazku je mi jasne ze se jedna o jednoduche, bezporuchove a elegantni reseni :)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Rezervací na ID.3 je právě 27 tisíc. 10 tisíc 9. května, 20 tisíc 4. června. Tzn. 10 tisíc první den, dalších 10 tisíc za 26 dnů a posledních 7 tisíc za dalších 77 dnů. V porovnání s Taycanem teda pěkná slabota.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Jako bude husty pokud se to nebude dobre prodavat. Pak asi prijdou na radu masivni dotace nebo zdaneni srackometu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Radovan

A taky neberou zálohu jako Bollinger nebo Porsche?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na ID.3 je 1000 €, na Taycan myslím 2500 €. Oboje samozřejmě vratné, takže rezervace nejsou ani u jednoho závazné.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

az si dovyzkoumaj ty svoje ssd baterky, tak muzou smele zacit do tech aut kapacitnejsi a kapacitnejsi baterky + treba i to nabijeni externi a hned budou mit v nabidce pluginy na dalsi snizeni folotilovych emisi, Toyota na to sla celkove s hybridem velice dobre a dnes se jim to vyplaci a vlastne v Evrope zatim elektromobil vubec nepotrebuji

ja se tesim na dobu az Toyota prijde v Evrope prave s elektromobilem, ocekavam ze bude podobne vyladeny jako je jim to za tech cca 20 let podarilo s hybridem :)

Obrázek uživatele Kuk

Co to jsou SSD baterky? Já znám SSB baterky a to je stejnej mediální slib jako bejval kdysi OLED. Všichni o tom mluví a furt to není.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

jj upsal jsem se SSB, a jestli si s OLED nedelas legraci, tak teda nevim co to amme v obyvaku u steny za TV? tak nejak jsem mel pocit ze to je OLED TV?

Obrázek uživatele Kuk

Mluvím o extrémním zpoždění nástupu OLED, což bylo v totálním rozporu k tomu kolik se toho o tom v médiích po celá ta léta psalo. Pokud nemáš paměť voliče Miloše Zemana, tak by sis to pamatoval. Ale ty ses možná jen zajímal o něco jinýho což je mnohdy lepší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

ale jo pamatuju, a byl jsem jeden z prvnich co to ocekavali a spamoval jsem o tom tenkrat na extrahardware a maxarei ze se na to desne tesim, ale tak dcokali jsem se a dockali jsem se s trochou tou utesenosti ze se ta modra asi nevypaluje tak moc jako tenkrat kdy se o tom psalo nejvic

Obrázek uživatele Kuk

Jo a když už konečně dorazili aspoň do mobilů tak zase rychle stárly a zežloutly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A jaké to zpoždění bylo?

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Tomáš

Snad to vyzkoumaj rychle.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Když to jede polovinu času na elektřinu, proč to nemá poloviční spotřebu, ale jen 90% proti srovnatelnému vozu. Vlastně někdy i vyšší.

---

ecotaxiolomouc.cz

Urcite to srovnavste v naftou a to neni fer. Nafta je tezsi a v litru ma vice energie nez benzin. U srovnatelnych benzinovych vozu. Tj. Benzin v automatu to po meste je pulka suverene. Proc myslite ze taxikari pouzivaji hromadne hybridy?

Taxikáři používají hromadně hybridy? A to jako kde? V Česku teda rozhodně ne!
Zato vím o taxislužbě, která má 7 elektrických aut a ve městě nevypouští žádné emise.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Neboj, svět nekončí hned za tvojí králikárnou ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_taxi#New_York_City,_New_York

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je super, až pojedu do NYC tak se mi bude líp dýchat.
Ale kdy konečně i tady doma?

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Zde je království rakovinometů až do posledního muže, takže za dlouho. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vpodstate cele USA - taxikari jedou ve velkem na Priusech (nerikam, ze vsichni, nez se toho zas nekdo chytne). Co jsme se s jednim bavili, tak po presednuti na hybrid jezdi za pulovicni spotrebu, coz zkombinovano s temni cenou benzinu...
Ale i v Evrope, napada me treba Siena, tam to vypadalo, ze obyc taxiky do centra vubec nesmi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

treba Vnacouver je plny hybridnich taxiku, na letiste tam smej jen hybridni nebo elektricke taxiky, v Evrope je tech velkych mest taky hodne kde ve velkem maji taxikari hybridy a elektra aby mohli prave i na mista kde maj velka ryta

Všude po Evropě, kromě u nás, je moc hezké slyšet, jak se jim připíná motor až po rozjezdu, je to přesně aplikace, kde má hybrid smysl, pokud už tam není elektromobil, ale z ekonomického hlediska chápu proč tam není

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

https://fdrive.cz/clanky/toyota-spoleha-na-taxiky-jeji-hybridy-jsou-pry-to-nejlepsi-do-mesta-1125

Obrázek uživatele M.Krupka

Hromadně úplně ne, ale něco už jezdi.
http://www.hybrid.cz/toyota-rozjela-v-cr-setrnou-hybridni-taxisluzbu

Obrázek uživatele Tomáš

Nevim jestli hromadne ale treba v Milane jsem hybridy videl vetsinou jen jako taxisluzbu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Dobry den.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

těch 50 % času se říká hlavně o provozu vě městě, dnes jsem četl test kde srovnávali spotřebu Škoda Scala 1,5 TSI DSG a Corolla 1,8 HSD. Rozdíl na dálnici byl logicky malý, mimo město při klidné jízdě již více vedla Toyota, nicméně při hustém provozu ve městě to byl extrémní rozdíl, Scala si vzala kolem 9 L, Corolla pak pod 4L. Tedy rozdíl v emisích v místě kde to nejvíce dýchají lidé více jak 50 %. Každý ať si vybere co je mu vlastní, já mám zkušenosti s hybridy od Toyoty řadu let, měl jsem II, III a nyní mám IV generaci.

Ten článek je zde:
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/skoda-scala-1-5-tsi-dsg-vs-toyota-corolla-1-8-hybrid-srovnavaci-test-jehoz-vysledky-prekvapily/pohledy/5

Ve městě ve stejný čas a trase 9,2 vs 4 l/100km.

Obrázek uživatele Marek_

Tak po městě jezdí i můj Lexus GS 450h úsporněji než za těch 9,2. Akorát trochu nechápu tu dálnici. Když jedu po dálnici 130 tempomat, pěkně plynule, tak neexistuje, že spotřeba stoupne nad 8. Právě jezdím většinou dálnice a spotřeba za 30 tisíc km je cca. 7,6.

---

Lexus GS 450h Premium

U té dálnice záleží na profilu zvoleného úseku, čím je kratší tím více. Pokud ta Corrola měla 8,8 l/100km jedním směrem a dohromady 6,8 l/100km, tak tím druhým směrem musela mít spotřebu 4,8 l/100km.

Při úseku dálnici do kopce uvidíte okamžitou spotřebu přes 10 l/100km v kterémkoliv autě.

Neni ten Vas lexus prave hybrid? Tim by se to vysvetlilo.

Nebo opacne receno , neni treba vyrabet drahe, tezke a komplikovane hybridy kdyz obycejna 1,5 tsi jezdi v jen o trochu mensim voze stejne usporne.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ve městě podle předopkladů dominovala toyota. Ale nečekali jsme, že rozdíl bude tak obrovský. Po první části byla spotřeba škodovky téměř trojnásobná - 9,3 l/100 km u Scaly vs. 3,3 l/100 km u Corolly Hybrid.

Chtěl bych věřit, že ten agregat 1,5tsi vydrží vic než 140tis.km (turbo, převodovka... atd). Nevěřím.

Lexus GS 450h - Prázdná hmotnost 1 840 kg
Škoda Scala - Prázdná hmotnost 1240 - 1324 kg

Fakt to jsou skoro stejně velká auta ?

Jen jste potvrdil jak je ten hybrid zbytecne tezky.

Treba kufr ma lexus 539 l. A scala 467 l. To uz takovy rozdil neni...

Kdo chce jezdit v mensich/lehcich autech tak urcite usetri - sam jsem mel na rapidu spaceback s 1.2 TSI spotrebu kolem peti litru - ted mam u hybridni Rav4 stare generace 2016-2018 7.2L. Ale je to proste zakaznicka preference - stat nikoho netresta za koupi 'tezkeho' vozu.

Obrázek uživatele Marek_

Hybridní verze 450h má kufr dokonce jenom 450 litrů, si to představte, méně než ta Scala. A je to sedan, sedačky se nedají sklopit, totálně nepraktické auto. Proč jsem si ho já hlupák kupoval, když za stejné peníze jsem mohl mít novou Scalu :-)

Nezlobte se, ale ty vaše argumenty o velikosti auta, kufru a ceně jsou úplně mimo.

---

Lexus GS 450h Premium

Za cenu ojeteho lexuse jste mohl mit novou scalu. Dojel by jste do cile stejne, podle me s mensi spotrebou a klidu s vedomim noveho vozu.
Je to samozrejme nadsazka ....

Obrázek uživatele Marek_

A nebo nějakou Dacii social edition a ještě by mi zbylo na palivo tak na 2-3 roky :-) A taky by mě dovezla do cíle.

Je mi záhadou proč se prodávají i jiná auta než levné plečky...

Trochu mi připomínate Kerosina, tomu je taky každé auto co je větší než Peugeot Ion, zbytečně velké :-)

---

Lexus GS 450h Premium

V LEXUSU jsem nejel mam jen obycejne Niro phev, ale zakaznik me nechal svest novou Q7,jako pekny ,ale na druhou stranu ani sedacky nemel ventilovany a ze by Vam navigace dobrzdovala do krizovatek k odbockam ani nahodou. Sam koukal na Kiu jak pero zgauce.

Obrázek uživatele Marek_

Absence ventilovaných sedaček není vlastnost Q7, je to volba toho majitele, že si je nekoupil. Ten Lexus je taky má až v nejvyšší výbavě Premium.

---

Lexus GS 450h Premium

To je problem premiovych znacek ze vybava mainstream vozu dohani premiovky a nemaji pak co nabidnout zvlast pokud je ta Q7 starsi generace...

Jeste pred par lety byla asistence vyparkovani a mrtveho uhlu TOP technologie a vida od 2020 je to povinne pro vsechna auta a uz to ma I ta Scala ;)

Obrázek uživatele Marek_

Ano, to taky. Já mám Lexuse z 2013 a dnes už třeba nouzové brždění, slepý úhel a držení v pruhu má kdejaký Hyundai a Škoda :-) Ale kdybych měl aktuální model, zas by to bylo jiné...

---

Lexus GS 450h Premium

Paradoxně vývoj a kopírování těhle SW vylepšení je hrozně jednoduchý a každý rok jsou nový a nový vymoženosti.
O to víc pak vyniká uroveň zpracování, úroveň technologie a technologická kázeň. Tady se projeví desetileté zkušennosti tradičních automobilek co vyrábí miliony aut ročně.

A co teprve Dacia Logan MCV. Ta má kufr 573 l a přitom váží prázdná jen 1 140 kg, takže je zcela je zjevné, že je lepší než ten Lexus ! Nebo že by snad velikost kufru nebyl jediný parametr, který určuje auto ? ;-)

Ne,ale jen ze jedna o podobne prakticka auta. Ps tu Scalu jsem zde nevytahl ja.

Scala má rozvor 2649 mm, Lexus 2 850 mm. To není "jen o trochu menší vůz".Ten Lexus je vůz jiné třídy skoro o polovinu těžší, násobně dražší a přesto má výslednou spotřebu podobnou.

To mě nepřijde jako důkaz, že je zbytečné vyrábět hybrid, když máme supr 1,5 TSI , ale právě naopak. To je důkaz toho, že hybrid v reálném provozu opravdu funguje.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně, Lexus GS je o dvě třídy větší auto se vším co k tomu patří.

Spotřeba je stejná jako u dieselu podobné velikosti, což je super, protože je to tišší než diesel a na jízdu příjemnější.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Protože je to Skoda. Simply clever. Ne žádná prémiová Toyota, tedy Lexus. Takže je to levné při koupi a drahé při provozu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Protoze obycejny spalovak treba se start stopem v takovem meste s kolonami taky muze jet klidne 40% "na elektrinu" - ve smyslu, ze spalovaci motor nebezi. Klicove je v tom "doby" a ne "vzdalenosti". Ono tech 50% doby muze byt klidne 5-10% vzdalensoti (a ta je pro spotrebu klicova, protoze ji udavame v litrech na 100km a ne litrech na hodinu)

Já start stop vždycky vypínal. Neušetřilo to nic co by se dalo změřit, nebo to mělo smysl. Vy nějakou sníženou spotřebu pozorujete?

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Nemam start stop - ale jak sam pises - vliv na spotrebu subjektivne neni, objektivne je minimalni. A pritom opravdu v ucpanem meste muzete napsat, ze to aut se start stopem "jelo" 50% doby "na elektrinu" - coz vysvetluje to, pro hybrid jedouci "50% doby na elektrinu" nema polovicni spotrebu....

Obrázek uživatele honza.t
Obrázek uživatele Kuk

"Účinnost benzínového motoru činí v průměru 30 %..."

Co jsem vypozoroval z místních diskuzí je účnnost v reálu spíš nižší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak je rozdil mezi dizajnovanou ucinnosti (tu ma bezny motor kolem tech 30, spickove i pres 40) a tim, jaka je pak realna ucinnost (to kam autem dojedete oproti spotrebovanemu palivu) - tam se z te ucinnosti ztrati klidne pulka.

Kdyz bezi v kolone u nehybridu naprazdno tak muze mit i ucinnost 0%

Obrázek uživatele Kuk

Vždy mě zajímá jen ta realná, ty laboratorní a teoretický jsou mi úplně naprd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ted s Vami souhlasim.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Toyota - self-charging hybrid.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?