Ministr energetiky USA Steven Chu odhaduje, že v letech 2008 až 2015 klesne cena baterií pro elektrická auta o 70 %. O dalších 58 % pak cena klesne mezi lety 2015 až 2020. Odvážné odhady známého zastánce elektromobility!
foto: blog.aapg.org
Abychom si udělali trochu konkrétnější představu: Steven Chu tvrdí, že jestliže v roce 2008 stála baterie řekněme 400 000 Kč, v roce 2015 bude ta samá (resp. o té samé energii) stát 120 000 Kč. A v roce 2020 pak 69 600 Kč.
Do roku 2018 klesne cena baterií o polovinu
Vzhledem k tomu, že cena baterie v současné době tvoří až 70 % ceny elektromobilu, je to klíčová optimistická predikce, která směřuje k vyrovnání ceny klasických automobilů a elektromobilů, resp. plug-in hybridů.
Steven Chu ji přednesl ve své prezentaci na Detroitském ekonomickém klubu v rámci autosalonu v Detroitu. Zároveň dodal, že konkurenční boj o co nejlevnější a nejvýkonnější baterii je závod, který by USA mohly a měly vyhrát.
Ve zdrojovém článku na
Ve zdrojovém článku na autobloggreen není údaj o 70% podílu baterie na ceně EV uveden. Pan Horčík možná tuto informaci ‚přidal k lepšímu‘, aby zasadil informace od pana Chu do kontextu.
Pokud je ale oněch 70% pochybených, tak tím vrhá špatné světlo i na původní zdroj, a posléze i na pana Chu.
Co byste řekli na to, že by podobné redakční komnentáře a ‚přílepky‘ byly v textu jasně odlišeny?
Díky za námět. Ano, těch
Díky za námět. Ano, těch 70 % jsem zmínil v souvislosti se některými jinými studiemi a odhady, které jsem měl možnost v minulosti vidět. Pravdou je, že většinou pocházely od samotných automobilek (naposled jsem to tuším zahlédl na prezentaci šéfa Škoda Auto při příležitosti uvedení flotily elektromobilů Škoda Octavia Green E Line). Plus hrubá dedukce týkající se současných cen baterií/automobilů (kde si dovolím odhadnout, že samotná výroba auta je ta nižší položka v rámci celkových nákladů vedle výzkumu, vývoje a marketingu).
Pravdu díš anonyme.
Pravdu díš anonyme. Otázka je jak nás sedřít od peněz…. Nu krize se blíží a jaksi zjistí, že nemají komu prodávat a pak najednou půjdou cenou dolů.
Ne nadarmo byl jeden základní zákon v USA proti Korporacím
Podle mne dnes baterie není
Podle mne dnes baterie není 70% z ceny elektromobilu, ale odhadem 10 až 15 %, maximálně 20%. Číslo 70% se nám jen výrobci snaží namluvit.
Nákupní Cena samotné baterie je kolem 50-100 tisíc!
Důkazem je cena nejlevnějšího elektromobilu od EVC group 550 tisíc za Škoda Fabia. Odečtu cenu Fabie 250 tisíc mínus práce, jsme na cca 400 tisících, mínus batery management a jsme na 100tisících, což je právě cena baterie.
Navíc malá firma je bere po kusech, kdežto velká automobilka to má za polovinu za množstevní slevu.
Já opravdu nechápu proč prodávají Leaf za neskutečných 900 tisíc.
Kdyby to bylo 70% tak by baterie stala 700 tisíc, což je samozřejmě nesmysl. Automobilky totiž stále ještě elektromobily prodávat nechtějí.
Ohledně ceny Leafu. Proč
Ohledně ceny Leafu. Proč by automobilka snižovala cenu když má pořadník na půl roku dopředu? Nebojte se jakmile se objeví konkurence tak poletí cena dolů. Viz Citröenem C-Zero, který před tím než byl Leaf stál 900 tisíc a teď je za 711 tisíc.