Zvládne Škoda Auto vyrábět v roce 2025 čtvrtinu aut na elektřinu?

Po aféře dieselgate se Volkswagen, největší evropská i světová automobilka, začala profilovat jako velký zastánce elektromobility. Do roku 2025 chce mít čtvrtinu prodaných aut na elektřinu.

Nabíjení elektromobilu Škoda Octavia Green E Line, který Škoda testovala už od roku 2011
foto: Škoda

Prvním autem s elektrifikovaným pohonem bude v roce 2019 plug-in hybridní verze modelu Škoda Superb. Asi o rok později pak přibude i čistý elektromobil, velmi pravděpodobně v podobě malého vozu Škoda Citigo.

Vstoupit do světa elektromobility během následujících dvou, tří let má pro Škoda Auto smysl. Škoda se neprofiluje jako inovátor, nepotřebuje určovat trendy (ani to nikdo nečeká), ale následovat je.

Elektromobilita se reálně rozběhla v roce 2011, když na přelomu let 2010 až 2011 na americký a japonský trh vstoupily první elektromobily a plug-in hybridy. Od té doby má jejich prodej stále výrazně růstovou tendenci.

více na tiscali.cz

49 Comments on “Zvládne Škoda Auto vyrábět v roce 2025 čtvrtinu aut na elektřinu?”

  1. Jaké větší automobilky jsou nejlepší momentálně v
    Jaké větší automobilky jsou nejlepší momentálně v elektrice

    Tesla
    Renault-Nissan
    Hyundai-Kia
    GM – ale hlavně díky předání vývoje Bolta do Koreje
    BMW
    VW

    Škoda nemohla být v žádném případě rychlejší než je.
    Protože vyrábí jen masomá auta, dokonce na rozdíl od většiny automobilek, ani nedává na autosalony typické vychloubačné výrobně nerealistické atudie aut. Prostě se soustředí jen na vývoj prostých účelných a ihned výdělečných masovek.

    Zároveň nejdražší automodel Škody je od 700 000 Kč, a této ceny dosáhnou použitelné elektromobily tak v tom roce 2020.
    Škoda taky nestíhá vyrábět už několik let ani superziskové modely, a nemá vůbec žádné volné kapacity.
    Zisky se odvádí do Německa, a tam si o nich jiní rozhodují, jestli je použijí na pokuty nebo elektriky.

    Proto Škoda postupovala ve všem správně.
    Když v roce 2019-20 nabídně plnohodnotné supermasové elektroauto, které na jednotné elektrické platformě vyrobí VW v Německu pro VW, Seat, Škodu a nejspíš i Audi.
    Plug-in hybridy se dají zavádět do Škodovek samostatně, ale má to jako předražené složité řešení cenu až za 2 roky,
    kdy podle nařízení EU to bude nutné pro silné motorizace jednotlivých modelů.

    A úplně novou továrnu na elektro auta v Česku je snad jasně jasné, že bude moci postavit nejdřív až bude mít VW minimálně dvě v Německu, kde nesmí díky tamním odborům propouštět.

      1. Dizajn – GM Korea = parta Korejců, šéf Brit
        GM Korea má na

        Dizajn – GM Korea = parta Korejců, šéf Brit
        GM Korea má na starosti vývoj malých vozů.
        Baterky, motor, elektronika, dráty střeva dodává LG Korea – návrh baterky, chemie je prej GM mi tvrdil jeden amík asi z oboru. Nevím…?
        Plechy, kola, vnitřek, motáž je v Michiganu USA, včetne evropskejch Opel Ampér-e.
        Patriotičtí amíci (tím myslím GM) můžou tvrdit co potřebujou, ale jejich baterková laborka je překvapivě největší na světě.
        https://cleantechnica.com/2016/06/23/chevy-bolt-really-called-lg-bolt/
        https://www.linkedin.com/company/gm-korea-company

        Jejich slavnej uhlíkovej Boening Dreamliner = „návrat americké hrdosti“ Made in USA, je ve skutečnosti poslepovanej z celků vyráběných po celým světě. Trup z Itálie – nejspíš z Běloruskýho uhlíku, další kusy z Japonska apod. Jo už se ale médiích neobjevuje. Trošku komedie.

  2. Prodávat se bude to, co se bude kupovat!
    Všichni bychom

    Prodávat se bude to, co se bude kupovat!
    Všichni bychom měli máknout na osvětě,je nutné dát lidem dostatek informací a získat je pro hybridní ,ale hlavně EV dopravu.
    Proč by automobilka řešila intenzivněji změny než je nutné,když má historicky nejvyšší prodeje i zisky?
    U nás v práci jsem před rokem byl za usedlého dědka co nechápe ani netouží po emocích z výkonu a brutálního zvuku pořádného motoru.
    Dnes se mi stává, že mne kolegové informují o novinkách kolem EV a sledují i dotace a další trendy kolem dopravy budoucna.Kapka v moři,ale zlepšuje se to!
    Hlavně děkuji za Norsko,Holandsko – jsou ukázkou toho, že to jde a má smysl!Tesla je otcem myšlenky!!!

    1. Nejsem si uplne jisty, ze bych tu chtel norsky „elektroraj“,
      Nejsem si uplne jisty, ze bych tu chtel norsky „elektroraj“, zvlast pri zachovani zdejsi kupni sily. Nekde jsem to tu pocital, treba Ioniq vyjde Nora na 8 prumernych (cistych) platu, Cecha na 41. Takze brutalni zdrazeni spalovaku (novych i ojetych) by podle me tezko vedlo k necemu jinemu, nez ze rada lidi (nejen) na vesnicich rezignuje na dojizdeni za praci a pujde radsi na podporu – verejna doprava mimo velka mesta a hlavni trasy vetsinou nestoji za nic a „prodavacka“ (zamestnanec s prumernym nebo nizsim platem) si nove auto za skoro milion tezko koupi.

      O holandskem systemu nevim.

  3. zvladne. co by nezvladla. do ctvrtiny aut pujde namontovat
    zvladne. co by nezvladla. do ctvrtiny aut pujde namontovat hybridni pohon. je rozdil mezi elektrickym a elektrifikovanym. uz pochopte, vsichni, ze cista elektromobilita za soucasnych technologii neni alternativa benzinu/nafte. alternativou je to, co mate v nazvu HYBRID.

        1. – výhody hybridu: dojezd – toto mi ovšem se stejnou
          – výhody hybridu: dojezd – toto mi ovšem se stejnou spotřebou zajistí i nafta nebo cng.
          – nevýhody: vysoké servisní náklady, nutnost servisu, nutnost čerpat PHM, hluk, vyšší provozní náklady, vzhledem ke komplikovanosti celého soustrojí vyšší riziko poruchovosti atd

          1. vase slova jsou spise sny, nez realita. tesla je jeden z
            vase slova jsou spise sny, nez realita. tesla je jeden z nejmene spolehlivych vozu, toyota hybrid prave naopak nejspolehlivejsi. tolik ke spolehlivosti. co se tyka vysokych servisnich nakladu, zkuste je vycislit, nutnost servisu je pochopitelne i u elektromobilu. nutnost ceprat phm je ciste pocitova zalezitos, protoze phm cerpate do elektromobilu taky, komplikovanost celeho ustroji? kdyz je to spolehlive, proc ne. to, ze je to nespolehlive, uz jsem vyvratil, a co tam mame jeste? hluk? nejvetsi hluk delaji odvalujici se pneumatiky ne motor. v novem priusu je ticho to, co si lide vsimnou jako prvni. navic elektromobily spise potrebuji ten hluk delat, aby nebyli nebezlecne. cele ty vase vyhody jsou z rise snu. a hybrid, na rozdil od cisteho elektromobilu je i ekonomicky unosna alternativa. co se o cistem elektromobilu neda rict a dlouho se nebude dat. a aby jste mi tady nezacal argumentovat dale, tak jsme porovnavali nekdy nissan leaf tiusim s oktavkou. vyslo nam, ze na to aby leaf mel rozumnou navratnost, je potreba rocne najezdit 30tis. km. tak si zkuste predstavit ty jizdy, kdyz s necim, co ma dojez 130km chcete rocne najezdit 30tis. nerikam, ze to nejde, ale fakt to pro minoritu.

            1. používáte jen různá hesla a výkřiky bez kontextu a
              používáte jen různá hesla a výkřiky bez kontextu a navíc nečtete pozorně příspěvky. Pokusím se vám to ukázat:
              – Nikde nepíšu, že Prius je nespolehlivý, ale hovořím o komplikovaném pohonu s vyšším rizikem poruchovosti než u EV. Náklad za pravidelnou servisní prohlídku třeba Leafu je 146Kč + pylový filtr po 30tis km.
              – nutnost čerpat PHM není pocitová záležitost. Dle posledních statistik si právě možnost nabití EV doma s možností i domácí výroby elektřiny, hodnotí cca 90% majitelů EV jako jednu z největších výhod
              – „nespolehlivost“ Tesly je bublinou vypuštěnou několika neinformovanými medii, kam byly zahrnuty i tzv preventivní servisní zásahy při pravidelných servisních prohlídkách. Nikdo neřekl snad jedinou konkrétní vadu u TS
              – Zkuste se v hybridu projet když sepne spalovací motor. O tichu hovořit nebudete.
              – hluk z pneu je vyšší jak od motoru až od cca 40km/h, aerodynamický hluk od ca 70km/h. Navíc ten hluk od motoru nezmizí, ale k uvedeným zdrojům hluku se připočítá.
              – EV samozřejmě žádný generátor hluku nepotřebuje – další fáma a hysterie na téma údajná bezpečnost slepých chodců…
              – souhlasím. Proti spalovacímu motoru se návratnost za EV se vrací rychlostí přímo úměrnou počtu najetých km. Tzn EV se vrátí v ušetřených nákladech za PHM, dle počtu najetých km – zvýšené náklady za pořízení hybridu se nevrátí nikdy.
              – pokud nenajedete 20-30tis km/rok, tak prosím o těch co najedou více nehovořte jako o minoritě. Dle poslední statistiky je průměrný km roční nájezd řidiče osobního vozu v ČR něco přes 20tis km (nepamatuju si už přesné číslo) tzn těch co najedou přes 30tis je opravdu hodně.
              Vězte, že hovořím z vlastní zkušenosti z více jak 10-ti letého užívání elektromobilů a to cca 30-50tis km/rok, eNV200 najezdí cca 70tis km/rok. Více informací najdete na http://www.qauto.cz, kam mi můžete napsat i případnou reakci na email.

              1. „- Nikde nepíšu, že Prius je nespolehlivý, “ ale uvadite
                „- Nikde nepíšu, že Prius je nespolehlivý, “ ale uvadite spolehlivost ev jako vyhodu. tak jak?
                „nutnost čerpat PHM není pocitová záležitost.“ je, protoze jestli ceprate palivo, nebo dobijite, porad tu karu musite necim krmit.
                „Dle posledních statistik si právě možnost nabití EV doma s možností i domácí výroby elektřiny, hodnotí cca 90% majitelů EV jako jednu z největších výhod“ spojil jste dve veci. jedna vec je moznost nabiti doma a druha z vlastnich zdroju. oboji jenom pocit. v tomto pripade pocit nezavislosti. slovo pocit zdruraznuji. predstava, ze si poridim powerwall ve dne ho nabiju slunickem a v noci z toho dobiju vuz je od racionalni ekonomicke uvahy vzdalena na mile.
                „zvýšené náklady za pořízení hybridu se nevrátí nikdy.“ totalni nesmyls.
                „pokud nenajedete 20-30tis km/rok, tak prosím o těch co najedou více nehovořte jako o minoritě.(…)“ tady jste nepochopil pointu. nebavim se o statistickem rozlozeni toho prumeru, klidne se muze stat, ze naprosta vetsina najezdi mene, a jenom par najezdi o hodne vice. na to statistiky nemame, ze ano, bavim se to tom, ze kdyz mate elektromobil co ma dojezd 130km, tak bud s nim budete jezdit den co den 80km, nebo ho dveste dni v roce vyuzivat na hrane jeho dojezdu. a tohle splnit je proste problem. protoze musite mit ustalene pravidelne jizdy cely zivot. ne, ze dojizdim do prace par km, a potom vikendovka 200km k babicce a nazpet. proste den co den na hrane dojezdu. tam jsem miril. s tim dojezdem. jak se snazite, tak se snazite, jste a dlouho zustanete minoritou.

                1. ty naše příspěvky už jsou hodně dlouhé…:) Nesnažíte
                  ty naše příspěvky už jsou hodně dlouhé…:) Nesnažíte se diskutovat, ale hledáte bohužel jen důvody pro obhajobu svého teoretického názoru.
                  Snažím se Vám jen podat své praktické zkušenosti / hodně lidí si něco myslí, protože někdo něco někdy slyšel… – nechci se hádat a vy mě nechcete slyšet. Myslím, že na uvedený web jste se ani nepodíval…

                2. ale jo. a uz davno. celkom slusna propagace. nicmene tam to i
                  ale jo. a uz davno. celkom slusna propagace. nicmene tam to i konci.

                3. ten web u té propagace i končit má – je to web na propagaci.
                  ten web u té propagace i končit má – je to web na propagaci.

                4. rs je jen chronický rozptylovač pozornosti neschopný
                  rs je jen chronický rozptylovač pozornosti neschopný logický diskuze a argumentace, kterej když už neví kudy kam, tak začne tvrdit že nenapsal to co napsal. Komik a jeho svět 🙂

              2. Ano, elektrobuh Radovan prohlasil, ze „bezpecnost slepych
                Ano, elektrobuh Radovan prohlasil, ze „bezpecnost slepych chodcu“ je fama, ale ma PRAKTICKA zkusenost byla, ze neslepi chodci mi pred EV za ten tyden, co jsem ho mel pujceny, vlezli bez podivani casteji, nez pred spalovak za poslednich 10 let…

                EDIT: A ano, pro statistika-nazi, mohla to byt nahoda…

                1. A jestlipak se k elektrobohu Radovanovi alespoň 2x denně
                  A jestlipak se k elektrobohu Radovanovi alespoň 2x denně modlíte E-rycu? A necikánit, páč elektrobůh Radovan všecko vidí 🙂

                2. ja si pridam na erycovu stranu, i kdyz vim ze je vetsinou
                  ja si pridam na erycovu stranu, i kdyz vim ze je vetsinou otravnej, ale vy a leonandule v posledni dobe zacinate byt fanatismem stejny osiny v zadku jako eryc…

                3. To jste nemusel psát, elektrobůh to věděl už v době, kdy
                  To jste nemusel psát, elektrobůh to věděl už v době, kdy Vás to napadlo a zhřešil jste myšlenkou 🙂

  4. Co to to pisete za dristy… Skoda bude az vtedy predavat ked
    Co to to pisete za dristy… Skoda bude az vtedy predavat ked jej to „Das auto“ dovoli a tiez to co jej dovoli. Mali by od toho h*tlerovskeho zm*da odist a robit si svoju politiku. Nie je mozne aby sa tetovala Oktavka v r. 2011 a predavala az v r.2020. To co je za hlupost?

    1. Mali by od toho h*tlerovskeho zm*da odist…
      To asi nebude

      Mali by od toho h*tlerovskeho zm*da odist…

      To asi nebude možné:
      Spojení Škody s koncernem VW se uskutečnilo 16. dubna 1991, kdy Volkswagenu připadl podíl 30% společnosti. Škoda se poté stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat), když Volkswagen zvýšil svůj akciový podíl, nejprve 19. prosince 1994 na 60,3%, a poté 11. prosince 1995 na 70%. 30. května 2000 už Volkswagen vlastnil 100 % podíl Škody Auto.

      cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto#Sou.C4.8D.C3.A1st_koncernu_Volkswagen

  5. Já myslím že se zamlžuje ten hlavní motiv. Těch 25%
    Já myslím že se zamlžuje ten hlavní motiv. Těch 25% vozů elektrických pro rok 2025 není vůbec výmysl Škodovky. Naprosto stejný závazek dalo i celé VW, BMW, Mercedes a v podstatě všechny automobilky, které chtějí prodávat v EU. Ten skutečný motiv tkví v příchodu tak krutých emisních norem, že dle současného poznání je jediná možnost jak je plnit prostě mít minimálně 25% flotily v elektřině.

    Samozřejmě se tu pak nabízí druhá možnost a to lobbing automobilek za jejich odložení. Dá se říci že se na toto téma už intenzivně jedná.

      1. Jinak stojí za zmínku ještě další praktický dopad
        Jinak stojí za zmínku ještě další praktický dopad Dieselgate v podobě urychleného přijeti WLTP a pak i měření v reálném provozu. Tato opatření jsou dost možná poslední hřebík do rakve hybridům s malou baterií bez možnosti dobíjení ze sítě. Tyto HEV se systémem start-stop totiž dokázaly podle NEDC v laboratoři vykouzlit moc pěkné emise, který by snad i mohly stačit na splnění nových norem a podle mne spousta automobilek uvažovala právě tímto směrem. Jenže s novou metodikou už ty emise tak krásné nejsou a na nové normy tak už určitě nedosáhnou.

        Tudíž jediná možnost krom čistého BEV jsou nyní již jen PHEV s baterií pro alespoň 50km na baterii (přesněji řečeno se stojícím spalovacím motorem) čímž se emise v podstatě pokrátí dvěma a to by již mělo stačit. No a v tomto kontextu doufám že přijde u zavedených automobilek rychlé prozření, že ty PHEV jsou tak neuvěřitelně složité a drahé, že se jim opravdu vyplatí i ekonomicky se plnohodnotně soustředit na BEV.

  6. Citigo je nesmysl. Skodovka by mela udelat Fabia Combi v
    Citigo je nesmysl. Skodovka by mela udelat Fabia Combi v elektrice s kapacitou 30-35 kWh, 3 fazovym nabijenim z 5-ti koliku a tazne zarizeni. Zadne serepeticky ve standardu, hlavne aby melo dojezd, rychlonabijeni a topeni.
    Jenomze to ve Skode asi nikdo nechce.

      1. Hyundai uz oznamil navyseni kapacity v Ioniqu za rok a Skoda
        Hyundai uz oznamil navyseni kapacity v Ioniqu za rok a Skoda chce 2019 vyrabet uz dnes zastaraly VW e-up jako Citigo 🙁
        Kia bude 2018 prodavat SUV Niro jako ciste EV s technikou z Ioniqu. Vsichni budou vyrabet uz konecne uzitecna auta, tak Skodovka by byla s tim prckem uplne k smichu.

        1. Vy jste ale na škodověnku zlej. Sotva se nám šípková
          Vy jste ale na škodověnku zlej. Sotva se nám šípková ruzenka probudila ze stoletého spánku, ještě se nestačila ani pořádně protáhnout, očička promnout a Vy už by jste chtěl aby běžela maraton s těmi zlými asiaty. No fuj 🙂

        2. Musíte si uvědomit, že Škodovka je především volba
          Musíte si uvědomit, že Škodovka je především volba rozumu a jejich vysoká užitná hodnota při dané ceně.
          V případě toho Citigo to bude to, že pravděpodobně půjde provozovat na veteránských značkách s nízkým povinným ručením.

    1. Elektrické Citigo bylo v podstatě hotové už kolem roku
      Elektrické Citigo bylo v podstatě hotové už kolem roku 2011,jenže problém je a to tady pořád někdo nechce pochopit, že škoda není automobilka pro malosériovou výrobu , ale pro řádově statisícové série. Škoda auto nemůže ekonomicky obstát pokud by se zaměřila na něco jiného než masovou produkci.Proto může zavést el. mobily až v roce 2020,kdy prodeje budou dostatečné na to, aby se se taková výroba hodila do způsobu výroby koncernu a jeho dodavatelů.

      1. Citigo, Up a Seat Mii se vyrabi na stejne lince v Bratislave.
        Citigo, Up a Seat Mii se vyrabi na stejne lince v Bratislave. Elektricky e-UP se vyrabi uplne stejne. Technicka zakladna je totozna, akorat nejake designove drobnosti udelaji z jednoho auta tri znacky. Implantovat do Citigo elektrickou vybavu z e-UP by hosi v Bratislave zrejme zvladli. Akorat to nikdo nechce.

    2. bohužel tato varianta pro Škodovku není možná. To by pak
      bohužel tato varianta pro Škodovku není možná. To by pak lidi to EV kupovali a nevím kam by potom montovali ty „skvělé“ tříválce z jejich nové motorárny. Navíc by jim takové EV asi sebralo i většinu kapacity z jejich výrobní linky.

    3. Pokud odmyslim cenu, vy takove auto nepotrebujete a proto je
      Pokud odmyslim cenu, vy takove auto nepotrebujete a proto je je nesmysl?
      Co nepotrebujete bagr, tak proc je vyrabet…

      Ja mam citygo na CNG a reknu, ze po meste a jeho okolí jsem spokojenej, a zafiru na CNG mam hozenou v garazi a krome vyletu za rodicema z rodinou do ni nesednu.

      V praci jsem jel s VW citygo v elektrice a cedi se v nem pohodl, jel jsem i novem elektro golfu a kdyz nejsem vysoke, nad hlavou mam misto tak 3-4cm (asi vadnej kus?), zrychleni golf naprd (v porovnani stim lektrocitygo), ale je vetsi, pritom stejne jako u zafiry nevyuziju, mam tedy protoze vam se to zda blbost prodat citygo a koupit SUV? Proc bych to proboha delal a proc proboha vy vnucujete vase poozadavky na auto ostatnim jako platny etalon co musi kazdy mit?

      1. Psal jsem Citigo (v elektrice) je blbost. Kdyz uz se to ma
        Psal jsem Citigo (v elektrice) je blbost. Kdyz uz se to ma kupovat, tak je lepsi Fabia v elektrice. Citigo muzou prome za me vyrabet v benzinu, dieselu i CNG. Ale jedinou Skodovku v elektrice davat do Citigo je nesmysl. Musite brat smysl prispevku a ne presne podle slov. Vychazel jsem z toho, ze kazdy pochopi, ze mluvim o Citigo v elektrice.

Napsat komentář