Známe ceny elektromobilu Peugeot e-Expert pro český trh

redakce - 08 Září 2020

Nový Peugeot e-Expert se má stát nepostradatelným pracovním nástrojem pro mnoho různých profesí. Cena začíná na necelých 700 000 Kč bez DPH.Pro český trh platí v současné době akční cena 684 900 Kč bez DPH, pro verzi e-Expert Furgon Active L1 100 kW, 50 kWh.

Pro český trh platí v současné době akční cena 684 900 Kč bez DPH, pro verzi e-Expert Furgon Active L1 100 kW, 50 kWh.
foto: Peugeot

Peugeot Expert, jehož se od uvedení na trh v roce 2016 vyrobilo již více než 195 000 kusů, navazuje na svůj obchodní úspěch a přichází s novou nabídkou v segmentu kompaktních furgonů: verzí se 100% elektrickým motorem.

Nový Peugeot e-Expert nabízí dvě úrovně dojezdu, který může podle protokolu WLTP dosáhnout až 330 km; 3 délky (L1, L2, L3); Hmotnost přívěsu až 1 000 kg a užitečné zatížení až 1 275 kg;
Objem nákladového prostoru shodný s verzí se spalovacím motorem.

ZAJÍMAVOST: Evropský trh s kompaktními dodávkami představuje více než 750 000 vozidel ročně, přičemž Peugeot Expert už od roku 2016, kdy byl uveden, svůj podíl na tomto trhu zvyšoval.

Všechny verze nového Peugeotu e-Expert jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinka. Tato automatická funkce uvolňuje prostor na podlaze a současně přináší komfort a bezpečnost při každodenním používání. Kromě toho je na držáku elektrické parkovací brzdy umístěna boční úložná síť.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line 3D navigací TomTom Traffic. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami „Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase, „Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby, „Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující (údaje podléhající schválení): maximální rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s, zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s, zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.

Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh a 75 kWh.

Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km podle certifikačního protokolu WLTP.

Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňující dosahovat podle stejného certifikačního protokolu dojezdu až 330 km.

Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.

Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:

- standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
- zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
- Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
- veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Nový Peugeot e-Expert poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu: vysoce výkonný elektrický ohřívač (5 kW); vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy); přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje (v závislosti na úrovni výbavy) nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy).

Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.

Průměr otáčení 11,3 m (stopový průměr u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm zaručují vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných verzích jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky: furgony (3 délky: L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm), Polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3), plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2)

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní. Díky velkým otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

- vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i s nářadím z jednoho místa na druhé a mohou tak počet jízd optimalizovat;
- získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky o 116 cm nebo větším prostorem vepředu a přepravovat 2 osoby;
- použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla;
- využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem.

Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg. Užitečný objem 6,6 m³ je přesně stejný jako u spalovacích motorů, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Krueger

To nevypada blbe...


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?