Značka Smart bude i v Evropě kompletně elektrická

Jan Horčík - 09 Duben 2018

Dieter Zetsche, šéf automobilky Daimler, aktuálně na výročník setkání společnosti prohlásil, že po USA čeká "zelektrizování" značku Smart také v Evropě.auto elektromobil Smart ED

Elektromobily Smart ED se u nás neprodávají, ale doma v Německu patří k nejprodávanějším.
foto: Daimler

Daimler, resp. značka Mercedes-Benz, chce podle Zetscheho do roku 2022 nabízet alespoň jednu elektrifikovanou verzi auta v každém segmentu. Smart se promění v čistě elektrickou značku také v Evropě do roku 2020.

Elektrifikace pak čeká také dodávky, nákladní auta a autobusy. "Máme mnoho dalších plánů, které přesahují naše produkty," řekl doslova Zetsche.

Daimler se tak nejspíš chce stát také primárně operátorem mobility a možná i začít něco v energetice - jako většina ostatních automobilek myslících na budoucnost.

Právě luxusní značky jako je Mercedes-Benz nejvíc "bolí" nástup elektromobilů typu Tesla Model S, Tesla Model X nebo nejnověji Jaguar I-Pace. V segmentu drahých vozů si Tesla ukusuje zatím největší kus koláče.

Jak úspěšný ale bude přerod Smartu na čistě elektrickou značku v Evropě je ve hvězdách. Jak upozorňuje Fred Lambert z Electrek.co, zatímco prodeje Smartů v USA nebyly nijak vysoké a výrazně propadly, v Evropě prodává Smart na 100 000 aut ročně.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

“chce stát také primárně operátorem mobility”
Zvlastni jak najednou vsichni v souvislosti s elektromobily pomysli na to, ze bude vyhodnejsi auta neprodavat, ale nechat si je a trena pronajimat nebo sdilet.
Asi sami nejlip vedi, ze to co vyrabi ted je lepsi nevlastnit...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si myslím, že to spíše než s elektromobilitou souvisí s autonomním řízením. Jestliže taxislužba nebude potřebovat řidiče, cena se sníží. A než investovat do koupě nového auta vyjde pak levněji využívat tuhle službu. A navíc člověk muže chlastat kdy se mu zachce.:-)

Obrázek uživatele Michelin

To asi jo, ale doba kdy bude auto ridit samo uplne bez ridice je myslim jeste hodne daleko.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to myšleno tak, že na pronájmu se dá vydělat daleko více než na prodeji, nakonec to pochopili před lety i výrobci software, Tesla si myslela, že vydělá na prodeji EV, dnes už ví, že vydělá na prodeji energie, jen potřebuje dostatek platících členů.

Obrázek uživatele Michelin

Tomu rozumím, ale jde to až s elektromobilem. Půjčovat nebo sdílet spalováky při jejich současné životnosti na jakou se vyrábí a servisními náklady žádnej super byznys nebude.

Nemluvě o tom, že mít třeba VW po světě flotilu miliónů aut ještě před dieselgate, určitě by se našel někdo s rakovinou plic kdo by je zažaloval ne za to, že auto, které si koupil tráví okolí, ale za to, že jejich auta otrávili jeho.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zas tak zle to asi s pujcovacim byznysem nebude, kdyz na kazdem letisti je nekolik velkych autopujcoven (a vetsinou jeste par mensich) a evidentne zadne olitane vrany ve flotile nemaji.
U "sdileni" (spis teda pujcovna bez prepazky) myslim, ze to bude o neduvere lidi (alespon u nas - predpoklad "nekdo neco provede a svede to na me") a to EV nevyresi. Dalsi vec je prakticka stranka toho principu (vetsina aut jezdi ve stejnou dobu stejnym smerem), ale to verim, ze nekomu ve vhodne lokalite fungovat muze.
L4/5 autonomie by to samozrejme do urcite miry (kdo by ocenil "je mlha - auto neprijede"?) resila, ale to uz je spis princip "taxik" nez pujcovna/sdileni (a nemyslim si, ze v tomhle rezimu bude jezdit vyznamne mnozstvi rodinnych aut ve volnem case).

EDIT: muj nazor, samozrejme se muzu plest.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Samozrejme, ze jsem to psal s trochou nadsazky, ale ten princip, ze ev bude (pri nasazeni kdy je v permanentnim provozu) ziskovejsi nez spalovak.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je taková americká tradice dávat žaloby na kdeco, v EU by tohle nikdy neprošlo. Myslím, že se to všechno hodně přehání, desítky let tady auta trávila podstaně nebezpečnějšími olovnatými splodinami vzduch a teprve 3 roky před revolucí byl u nás zaveden bezolovnatý benzín. To že se spalováky s úspěchem pronajímají potvrzuje řada úspěšných leasingových firem u nás (operační leasing). Chápu vaše nadšení z hračky EV, dejme tomu vývoji 10 let a uvidíme, kam se to posune. Trochu mi přijdete jako kuřák, který přestal před pár měsíci kouřit svých 40 denně a najednou mu všichni kuřáci neskutečně vadí.

A hele další moralista :)))
Nikdy jsem nekouřil a kuřáci mi neskutečně vadí vodjakživa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím, kdo je tady moralista, já přestal kouřit po 16 letech a kuřáci mi nevadí, zrovna tak jezdím v EV ale ostatní auta mi nevadí, tak asi tak.

Ty určitě ne, když si měl potřebu tu s tím začínat :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kuku ty víš všechno, ani nevíš kdo tady píše, ale to ti nevadí :)

A jak to mám vědět když se ani nepodepíše? Anonymů je tu hromada a já opravdu nebudu z jejich stylistickej jinotajů vydedukovávat kdo je kdo. Mít názor mi fakt nevadí :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A k čemu bude podpis, stejně jako Kuk se mohu jmenovat Buk, nebo Cuk a stejně víš prd. Myslím, že pokud se lidi z diskuzí osobně nepotkávají, tak je to stejně o ničem. Tady se všichni zhádají a na parkovišti u nabíječek jsou jak miliusové :)

Pak nevím proč se tedy vůbec dožaduješ pozornosti a stěžuješ že "ani nevím kdo tady píše" když je to vlastně jedno??? Asi ti to tedy až tak jedno není. Hlavně se rozhodni. :))))))))
Argumentovat mě nevadí, akorát lidi na to nejsou zvyklí a je to na ně moc hrrr, nebo to rovnou považují za útok.
p.s. EV bohužel nemám takže na nabíječky se nedostanu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já se pozornosti nedožaduju, ty se evidentně v práci nudíš a reaguješ na každý příspěvek co se tady objeví :)))) já opravdu o tvé komentáře nestál

Když si jí nedožaduješ, tak si nestěžuj :)))
Zase vedle, práci mám až odpoledne. :P
Jo na i moralisty taky vobčas zareaguju. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vedle nejsem, polovinu příspěvků máš odpoledne :)))

Moralisty, kteří všem vykládají, jak je špatné jezdit ve spalováku mám rád :)

Čéče některý mám i pozdě v noci a jiný zase brzo zrána :)))

Tak to jsem rád, že jsou ti sympatičtí. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Pokud hledáš někoho, kdo ví všechno tak mohu doporučit třeba Carlose, tomu nesahám ani po paty. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Hlavně prej ty nový verze mají menší baterku než ty předešlý. Je to pravda?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

v kazdem segmentu? v kolika segmentech ma smart svoje vozy? ja myslel, ze jenom v jednom - predrazena imidzova pidiauta. to se pak nekomu elektrifikuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mercedes v každém segmentu nabídne...

jo. diky. doslo ;)

uplne tomu nerozumim. do roku 2022 chce nabizet alespon jednu elektrifikovanou verzi a do roku 2020 chce byt ciste elektrickou znackou? asi se jedna o preklep.

"V segmentu drahých vozů si Tesla ukusuje zatím největší kus koláče." ja bych to upresnil. v segmentu drahych elektromobilu s dojezdem kolem 400km a cenou pres dva mega tesla ukusuje zatim nejvetsi kus kolace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím rozdílem, že v Norsku se prodávala Tesla S s takovou dotací, že vedle v Belgii tolik stál Passat :) To se to pak prodává pane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veskutečnosti ta dotace zas tak velká není ale kdybys věděl a nebyl **** :) Tak víš že zdanění spalováku tak je enormní a další poplatky pro spalováky. Jako u nas že elektro neplatí parkovací místo v praze v těch jejich zonách což někde ušetříš i 40 000 za rok. Hold když si to někdo umí spočítat tak proč ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roce 2015 vynaložilo Norsko přepočteno 13 miliard Kč na dotace pro elektromobily, to mi přijde jako slušná dotace, pak to postupně ořezávali Tam kde zmizela dotace, prudce pokles prodej EV. Podobně jako v Honkongu vycházela dotace kolem 1 mil. Kč. Prostě tohle je pokřivený trh, když už dotace, tak mají jít do nabíjecí infrastruktury, nikoliv do aut pro bohaté.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ve prospech elektromobilu je to správné křivit. Jinak bysme se těch mafijánských fosílijí nezbavili ;)

Ja bych to rozsiril. Ve prospech zdravejsiho zivotniho prostredi (takze treba i kotlikove dotace), aby nase potomstvo nemuselo zit jen na Marsu.

Obrázek uživatele Radovan

Tak opět a pořád dokola pro ekonomicko-politické nedouky. Chápu, že to bolševická garda v modré, oranžové, červené i černé straně nerada lidi učí, aby je mohla lépe mást. Takže za to nemohou, i když už by se mohli učit i sami. Odpuštění DPH není dotace. Dotace je když Vám vezmu daně - zákonem poslanci, fakticky berní úředník - shromáždím je ve státní pokladně ovládané politiky a byrokraty a pak milostivě rozhodnu, jak velkou kost z té hostiny pohodím lid zpět. Vždy bude menší o náklady na celý ten aparát kolem. U nás ještě navíc o to, co do toho musí na různé projekty a formuláře vložit příjemce dotace.
Odpuštění nějaké daně je rozhodnutí stejných politiků a byrokratů, ale znamená, že z něčeho se rozhodnou nic nemít (jedno z jakého důvodu). Takže jen vyhlásí, čeho se to týká, například nějakého zboží, a při prodeji takového zboží plátce daně tu daň neodvede a kupující v ceně nezaplatí. Což je podstata norské podpory.
Ano, v Dánsku zmizela dotace, tam podle mých informací skutečně dotovali cenu, a spadly prodeje. Jenže i tam to udělali v důsledku naplnění počtů, které si předem stanovili. Jinak by dopadli jako my s FV elektrárnami, které sice zlevňovaly a dotace na ně proudily neskutečným tempem, ale náš parlamentík spinkal a čekal, až se všichni korupčníci nabaští. Pak to zatrhnul a ještě zpětně zdanil. Takže Dánům se mc při naší zkušenosti nelze divit. I Norové už dosahují stanovených cílů a zejména opozice chce program zastavit. Zda převládnou krátkodobé úspory nebo snaha mít čistou mobilitu, to se uvidí. Sami si to odhlasují.
A na závěr - opět z Vás cítím bolševický osten (chudým berou a bohatým dávají) - a opět jste po bolševicku vedle, jak ta jedle. Oni neberou od kupujících DPH a to je procentuálně stejné pro všechny. Pro ty co si koupí Iona, i pro ty s Teslou. A všichni do toho musí dát svoje peníze. Jeden více z větší hromádky na Teslu, druhý méně z menší hromádky na Iona. Což je vysoce spravedlivé a solidární.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tohle by se mělo vysílat v hlavním čase na všech tv, aby to lidi konečně pochopili.....

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji, ale je to hodně těžký úkol:
1) zabalit to mezi tekoucí potoky krve a válející se kusy masa na komerčních televizích,
2) přibalit ke sluníčkářské propagandě samá práva žádné povinnosti dejte nám Vaše peníze my víme lépe co s nimi na té veřejnoprávní.
Snad kdyby na komerční v průběhu debaty vyšinutý střelec oddělal naživo pár ekonomických expertů. A na veřejnoprávní o tom vykládala hezká bezbranná usměvavá běloška v minišatech obklopená žádostivými svalnatými uprchlíky (čti nelegálními imigranty), tak by mohlo mít nějaký mediální zásah :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

13 mld ?:D Norsko je stát jeho státní rozpočet je cca přes dvojnásobek našeho a to mají pulku obyvatel co máme my. Tak že ta vaše částka je nic doslova nic. To že tady v Čechách to příjde hodně je danou ,.....to je jedno koukněte jak tam žijí a jak si i přes " 1 dotaci mohou hodně lidí koupit auto za 2-3 mil. kč. Honkong to samé pokud jsou peníze a je to doslova nic malá investice co se jim vratí proč ne. Dotace jen pro koho? pro chude nebo jen pro čistí příjem 24 000 a když bude mít 25 000 tak ne? Jak určéte kdo je bohatý? Někdo kdo našetří a ke staří si udělá radost to bude muset dokladat ? A když ho schledáme chudým dáme mu dotaci?:D A to ani nechci řikat že bahatí odvadějí víc do státného rozpočtu než ten chudej ale to je zas trochu jiné tema :D

Obrázek uživatele Pepa

Na každodenní jízdu do práce skvělé řešení,ovšem je nutno dodat,že to není zrovna rodinné provedení a tak bude nejspíš jako druhé auto.
Tomu by měla odpovídat také cena,e-Up stojí 640000,- Kč a trhák to není!Chce to pořádně velkou sériovou výrobu u které by se dalo s cenou hnout dolů!

---

Pepa

Obrázek uživatele Radovan

A taky není Smart ED nijak levný, přeci jen jde o odnož Mercedesu, i když upracování, výbava a vůbec pocit na palubě tomu odpovídá.
Největším konkurentem Smartu ED nebude neskutečně o 150-200 tisíc předražený předělaný spalovací eUP!, ale obrovská záplava podobně předělaných spalovacích Fiatů 500e na našem trhu. Nemají sice tak silnou palubní nabíječku (Smart ED základ 11, příplatkově 22 kW), ale odvezou ke 2 dospělým i 2 děti a o trošku větší nákup. Navíc je F500 opravdu hezký zvenčí i zevnitř, uvnitř obvykle v dvojbarevné kůži, a tedy konkurenčně zdatný i na poli image. A cenově ojetiny 300-450 tis. Kč s DPH, malé nájezdy a ihned k odběru.
A kdo bude chtít malé BEV za ještě nižší cenu kolem 200 tis. Kč, přitom čtyřmístné a se slušným kufrem, co se dá sklopením zadních sedadel změnit na oktávku, tak si koupí některé z trojčat Mitsubishi iMiev/Citroen C Zero/Peugeot Ion. To se dá v zahraničí za cenu dražšího ojetého F500e koupit i jako předváděčka nebo nové.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Radovane, prosím už ne! Žijete v minulosti, iOn si už dnes opravdu nikdo nekoupí, je jiná doba.

pravda o trojčatech...

https://youtu.be/VWh1bJ772Mk

Proč? Já bych si ho klidně hned koupil, ale ne za 200 tisíc, ale za bratrů 50 hned.
Protože i když je technologicky starší, pořád je to na současné poměry v ČR docela dost nové auto. A některou výbavu jim může záviset kdejaká škodovka.
Kilometrově by mne to bohatě stačilo.

To je ale nesmysl. Buď za cenu obvyklou na trhu nebo nic.
Já bych taky koupil Pražský Hrad, ale za 2 mega, ne víc.

Obrázek uživatele Radovan

A ta cena obvyklá jde stále dolů a dolů. Jak se nám zvětšuje nájezd a auta stárnou. Za chvilku na trojčata dosáhnou lidi s rozpočtem kolem 100 tisíc. Tipuji příští rok. Hodně by tomu pomohlo, kdyby koncern VW začal svoje malé trojčata eUP!, eMii a eCityGo opravdu chrlit a snížil cenu pod 500.

P.S. Hrad je drahý i zadarmo. A ti nájemníci po roce 1918 taky žádná paráda :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No evidentně ve Švýcarsku na to mají jiný názor, podívejte si na titulní stranu.

mitsubishi-motors.ch

Za mě jedno z nejlepších EV do města, které můžete za cenu kolem půl milionu koupit, nebudeme to přeci porovnávat s IONIQem za milion.

Není ti špatné auto, ale je určeno pro použití pouze v úzce specifikovaných podmínkách. V žádném případě masovka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Největší omezení trojčat je že jsou slušně řečeno ošklivá a podle mě se v tom lidi stydí jezdit.

Jinak co se týká el, výbavy, tak je hrozně robusní předimenzované chlazení el. soustavy.

Třeba MIEV má max. výkon 49 Kw a trvalý 30 min. výkon 35 Kw což je v této kategorii vozů špičková hodnota.

Třeba Ioniq má 88 Kw max. výkon, ale trvalý 30 min je 25,3 Kw takže na honění se v kopcích a po dálnici to moc není hned to zvadne.

To Miev jde držet na krev až do vybítí baterie bez problému a má i poměrně velkou rekuperaci 30 Kw.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, trojčata jsou minulost, ale i současnost a zřejmě - díky spalovacím dinosaurům (kromě předraženého VW eUP! a ojetým Fiat 500e, stejně jako trojčat, v této kategorii u nás na trhu nic není a nikdo se nic nechystá vyrábět) - ještě dlouho i budoucnost. Stále se vyrábějí a prodávají jako nová.
Ta pravda o trojčatech je spíše pravdou o nepoučitelných debilech. Protože to je přesně ten typ lidí, kteří si vezmou malé městské elektrické auto s jedním z nejmenších dojezdů na trhu a optimem spotřeby kolem 66 km/hod aby ho pak testovali stylem 60% dálnice, 20% rychlostní silnice ve městech a 20% město do 50 km/h. A světe div se, ono to nedá!
Nevím, zda je to taková úchylka, ale objevuje se to poměrně často. Přitom nikoho z nich nenapadne štvát Forda Fiestu nebo Fiat Uno napříč celým státem a vyvozovat z toho jeho použitelnost.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plně souhlasím,

Zajímal jsem se o "Americký" Fiat 500e , takže ojetý, padá dovozem do Evropy záruka na baterii.

Jakýkoliv díl na el. pohon nejde v Evropě objednat, musí se koupit v Americe a individuálně dovést sem.

Prodejce na auto nedá žádnou garanci , ani týden ..

Diagnostiku mají v čr jen soukromníci.

Takže asi tak je to pěkné auto, ale dost velké riziko, pokud člověk řeší peníze.

Obrázek uživatele ozana

Proč by si ho "opravdu nikdo" nekoupil, když potřebuje denně jezdit třeba jen 60km denne?!

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

iOn je pro mě "varná konvice" a Fiat 500e tepelné čerpadlo, což si myslím, je o hodně dále. Tažné zařízení dělá z F500e pracanta a dojezd až 160 plus, a nezapomenutelné honičky s Koktávkou RS a BMW mi dodnes nedávají spát. S cenou souhlasím. Na zásuvkách 32A nabíjí rychleji než ostatní 1fázový (až 7 kW, pokud je dostatečné napětí), takže částečně eliminuje absenci rychlonabíjení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

FIAT 500e má homologaci na tažné zařízení? Kolik Kg?

Jinak ION se dá díky vytápění vodou bez problému předělat na nezávislé topení (bere proud jen na ventilátor a dmychadlo teplo vzniká spalováním nafty) a v zimě se na to nic nechytá dojezd se i v mmrazu a sněhu -15 prakticky neznižuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tažné mají na F500e dokonce certifikát na montáž. Oficiální zatížení zjistím. Je to ten subjekt, co mu jezdí e-Pařez kolem stovky -:))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

STACI KDYZ SE PODIVATE DO VELKEHO TECHNICAKU MUSI TAM BYT UVEDENA HMOTNOST VLEKU BRZDENY NEBRZDENY. POKUD TAM NIC NEBUDE NEJDE NAMONTOVAT ANI KDYZ BUDETE MIT CERTIFIKAT .

Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru, ma kompresor len na chladenie. Kurenie kabiny je priamym odporovym ohrevom vzduchu tlaceneho ventilatorom do kabiny, chladenie kabiny klimatizaciou. Fiat 500e ma kvapalinovy tepelny management baterie - ved ho vyrobili hlavne pre Kaliforniu. Chladenie baterie chladenim chladiacej kvapaliny baterie, zohrievanie baterie elektrickym ohrevom chladiacej kvapaliny baterie. Chladenie baterie ma prioritu pred chladenim interieru, cize ak je prilis teplo, kompresor klimatizacie pracuje prednostne pre chladenie baterie, az ked je bateria v poriadku, chladi interier.

Rád se dozvím cokoli více. Za nižších teplot, kdy jsme potřebovali topit, se na přední haubně tvořila jinovatka, což se projevuje u TČ (tepel. čerp.), protože odebírá teplo už tak chladnému vzduchu. Na vytápění bere velmi málo a díky malému interiéru i minimální tepelné ztráty - stáli jsme na místě půl hodiny za stejné vnitřní teploty a neklesla baterie ani o procento, což nebývá zvykem u kapacit 24 kWh (využitelných možná 20 kWh). Venku něco kolem 0°C (cca +-2°C).

Fiat 500e: Priamy odporovy ohrev vzduchu do kabiny ma prikon max 5kW (nie cez kvapalinu)
Ohrev kvapaliny pre bateriu ma asi prikon 300W (v popise je napisane 300V, co je hlupost)
Kompresor klimatizacie ma prikon max 6,5kW - scroll compressor - spiralovy kompresor - sluzi len na chladenie
- interieru cez vzduchovy vymennik
- baterie cez kvapalinovy vymennik
- invertora, motora, menica 400/12V a nabijacky cez dalsi kvapalinovy vymennik

Za info děkuji. Dost mě překvapil ten ohřev vzduchu do kabiny. Má to asi dobrou regulaci, aby to spotřebovalo co nejméně. Když už je tam ta klima, divím se, že používají jen na chlazení. Ale asi je to dost promyšlené. Díky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poklud nemá klima tepelné čerpadlo, tak to v autě nelze moc použít, než na chlazení, to by mělo šílenou spotřebu.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně jak píšete, bude to mít Daimler-Benz se Smart ED v Evropě těžké, bude muset hodně přitlačit na pilu. Výkonnostně, dojezdem, topením i cenově. Jen nabíjením je nad F500e. A pokud tam fakt jde i to tažné, tak to je s Modelem X od Tesly, Ioniqem od Hyundai a nově prý i Leafem od Nissanu v dobré společnosti potencionálně užitkových vozidel.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud vím, tak IONIQ tažné nemůže mít a to ani dokonce v hybridní verzi.

Leaf také nemá možnost tažného myšleno na vlek, má možnost jen koule na držák kol.

Si myslím že tažné z čistých EV má jen tesla X

Hyundai Ioniq má tažné zařízení.

https://youtu.be/mj9Xv3-EmE0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné video , ale to co tam pán dává není určeno na tahání přívěsů,ale na montáž příslušenství jako je držák na lyže nebo kola.

Ioniq prostě přívěsy tahat podle specifikací výrobce nemůže, by se také přehřála baterie a měniče. Ani Tesla S to nemá v Evropě povoleno.

Jak je ve videu vidět, v některých zemích to možné je. Za mě je to skvělé minimálně na ta kola. Bude asi mizivé procento jedinců, kteří si koupí EV a nutně na něm musí mít tažné pro přívěs. Buď mají na Teslu X nebo stejně vlastní nějaký spalovák, který to zajistí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To video je asi z Německa a jestli jste četl diskuzi tak to v papírech zapsaný nemá na tahání vleků.

Ta ukázka s tím dvounápravovým karavanem je samozřejmě virální video, dělá se to kvůli sledovanosti. (takovou váhu by to nemáhlo táhnout ani se spalovákem).

Třeba já bych si jako hlavní auto do rodiny klidně koupil elektrické auto,ale mám rodinný domek pořád něco stavím vozím cihly, písek potřebuju převést sekačku dovést tunu peletek na topení, cement atd. Vše na kratší vzdálenosti.

Kvůli tomu držím také jak píšete spalovák,ale stejně většinou jezdí jen krátké trasy , klidně bych ho pustil a třikrát ročně si můžu na dovolenou spalováka půjčit, třeba od rodičů a jim bych dal na týden EV. Ale já se bez vleku prostě neobejdu a každý týden si půjčovat spalovák na vlek je opruz.

Obrázek uživatele Radovan

Legrace je, že to co píšete přesně odpovídá elektrickému vozidlu. Máte rodinný domek, pořád něco stavíte, vozíte cihly, písek, potřebujete převést sekačku, dovést tunu peletek na topení, cement atd. Vše na kratší vzdálenosti. Kvůli tomu držíte spalovák, ale stejně většinou jezdíte jen krátké trasy. Klidně by jste ho pustil a třikrát ročně si na dovolenou spalováka půjčil, třeba od rodičů a jim dal na týden EV. Ale bez vleku se prostě neobejdete a každý týden si půjčovat spalovák na vlek je opruz.
Takže sáhněte po starším Peugeot 106e (Citroen Saxo electric) nebo Partner electric (Citroen Berlingo electric - tam opravdu naložíte kde co), tam by s tažným neměl být problém. Na VŠB i na malém Peugeotu tažné máme. Dojezdově to bude do 100 km a velmi rychle se stane hlavním autem u Vás doma :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak tyhle auta jsou úplný pravěk. Nejsme všichni sebemrskači, abychom jezdili dnes tímto.
Takto by se elektromobilita nikdy neprosadila.

Obrázek uživatele Radovan

Jsou lidi, co mají spalováky ještě starší než tato elektra. A jezdí s nimi. Stejně jako Ti, co mají takto staré elektra. Mimochodem je jejich výhodou, že si tam jako kolega z Opavska šoupnou do Berlinga dozadu europaletu s baterkama (přesně se tam totiž vejde, tak bylo auto projektováno) a zdvojnásobí si dojezd, když potřebuje. Když ne, stejná europaleta je zálohou pro dům a nabíjí se z domácí FVE.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlek má přeci je výhodu v tom že se dál naložit pískem, kůrou, hnojem atd. pomocí nakladače a pak se dám z auta přepojit za traktor a dovést na místo kam je třeba na zahradě, to mi elektrická dodávka nevyřeší.

Kdysi jsem měl Formana one plus s laminátovou nástavbou tím se dalo dost udělat, ale vlek je super v tom že přes den jezdíte do práce pohodným vozem a o víkendu k tomu dáte vlek.

Řešení by byl nějaký plug in hybrid, na každodenní cestu do práce na elektřinu a ani bych nemusel řešit půjčení vozu na dálku. Ale zde narážíme na cenu, jen pojistka by stála více než případná úspora paliva.

Obrázek uživatele Radovan

Pak máte v podstatě jen 2 cesty - americký Workhorse https://fdrive.cz/clanky/workhorse-predstavil-elektricky-pick-kup-je-levnejsi-nez-vozy-s-klasickym-pohonem-930 či americký Bollinger http://bollingermotors.com/ nebo český samovlek Mula 4x4 https://hobby.idnes.cz/mula-elektricky-vozik-06z-/hobby-dilna.aspx?c=A161005_131944_hobby-dilna_bma, případně rovnou kolečko Motůčko https://hobby.idnes.cz/video-motorove-stavebni-kolecko-slibuje-konec-driny-na-stavbe-i-chalupe-1nv-/hobby-zahrada.aspx?c=A090818_125202_hobby-zahrada_bma :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Neviděl jsem technický průkaz, nicméně nedávno tu někdo dal video Ioniq montáž tažného a tahání karavanu. To je jediná informace tohoto druhu. Takže jak to opravdu je, netuším.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Na tažné jsou kepší 2 elektromotory.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Existuje nějaká vypovídají studie, jak si tisíce lidí rozhodnutí pro Mercedes S nakonec koupili Tesla S?

Obrázek uživatele Radovan

Proč by měla a kdo by ji dělal? Stačí přece bohatě reálná čísla z trhu v řadě o prodejích aut luxusního segmentu za dobu, co se vyrábí a prodává Tesla Model S. To se okecává blbě, což by studie jistě zvládla na obě strany.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

proc by mela a kdo by ji delal? ten kdo tvrdi: "V segmentu drahých vozů si Tesla ukusuje zatím největší kus koláče." nejjednodussi negace vyroku je, pred nej dat konstrukci "neni pravda, ze..." takze kdyz reknu ze ten vyrok neni pravdivy bude mit moje tvrzeni stejnou vypovidaci hodnotu -zadnou.

Obrázek uživatele Radovan

Tak si to zkuste přeložit jinak, když nechápete, že lidé, kteří na to mají, si nekoupili Mercedes/Porsche atd. atd., ale nějakou divnou neznámou Teslu s podezřelým pohonem.
A v onom Norsku neprodal Mercedes v luxusním segmentu podle pisatele nic a Tesla prodává o106. Jak to chcete popřít a tvrdit nulovou vypovídací hodnotu? Vždyť on se tam snad Mercedes nepokusil ani o PHEV, jako třeba sousední Volvo nebo v poslední době VW s Passaty. Ti lidé na to mají a kupují si elektro. Zjevně chtějí plné elektro. Žádné v luxusním segmentu není, tak kupují Tesly. Co je na tom nevypovídající?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Podle me neni pravda, ze vsichni "lide co na to maji" by koupili ekvivalentne drahy spalovak, kdyby neexistovala Tesla.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Pokud chcete probírat matematická tvrzení, tak na to už je trochu pozdní noční doba....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

ok. tak si odpovezte na otazku proc prave v norsku a ne jinde. a pochopite, ze tvrzeni o luxusnum segmentu ne nesmyslne. jde tam primarne o dotaci a ekonomickou uvahu. ne o luxusni segment.

Obrázek uživatele Radovan

Kdyby jen v Norsku, tak se to asi nepíše. Norsko je ale svým způsobem extrém, protože tam se na elektromobilitu doslova vrhli. Ale možná jsme nepochopili základní věc - DPH ze spalovacího auta a další příjmy z DPH z paliv, maziv a spousty výměnných dílů jim nestojí za to, aby jim další roky spalovací auta otravovala život. Což u nás, kde dokáže řidič čekat na manželku 10 minut před sousedovic domem ve smradlavém nastartovaném řvoucím dýzlu v +20°C, rozvalený na sedačce se spuštěnými okýnky a cigárem v ruce, opravdu pochopit nemůžeme. A třeba sousední Slovensko, kde je přímá dotace na cenu elektrovozu, je na tom podobně jako my, kde ji mají jen podnikatelé a obce, když si podají nesmyslné projekty, zpracovávané armádou byrokratů. Asi stejné myšlení, jako onen kuřák ve spalováku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle každý chápe, ale těžko někdo pochopí, že člověk, který si kupuje auta v segmentu luxuních aut, si místo spalováku Euro 6 koupí Teslu, zatímco kolem jezdí 10 sousedů s 15 let starýma plechovkama a nikdy na Teslu nebudou mít ani s dotací 800 tisíc Kč. Jak by asi koukala bohatá vrstva na to, kdyby každý s menším než průměrným měsíčním příjmem měl nárok na výměnu svého 15 let a více starého auta na nové EV v hodnotě 800 tis. zdarma?

Obrázek uživatele Radovan

Netuším, na co narážíte a o čem chcete diskutovat. Možná o tom, že Norové se zbytečně dobrovolně vzdávají daní, a že chudší vrstvy obyvatelstva na to nemají, aby si koupily elektromobil i po tak velké slevě. Jenže milý pane, to jsou jejich peníze a jejich rozhodnutí. A vysoce solidární, protože procenta platí pro každého stejně, chudý nebo bohatý, každý má možnost odečíst si (tuším) 27% DPH. Jeden si koupí Iona, druhý i3, třetí Teslu. Vydělají na tom zdravotně a z hlediska kvality života všichni. A vysoce spravedlivé je i to, že nikdo nemá nic zdarma. Každý si koupí věc odpovídající jeho příjmu a přitom dostane v procentech stejnou slevu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zapomněl jsem zmínit, že tím myslím ČR a ne nejbohatší zemi v Evropě, které má jen v rezervním fondu 10-ti násobek našeho HDP a mohli by s přehledem každému obyvateli Norska koupit Teslu S a utratili by jen polovinu.

Dotace ve vašem vidění nikdy nebude spravedlivá, protože na ni dosáhnou jenom bohatí. To je stejné, jako když řeknu, kupte si dům za 5 milionů a vrátíme vám milion, tak asi tak vidíte dotace pro všechny stejně výhodné.

Obrázek uživatele Radovan

To jste skutečně zapomněl a bylo to tak správně, protože ČR žádné dotace - vyjma oněch nesmyslných projektů pro obce a podnikatele, což stojí neskutečné peníze, za něž by se třeba mohla budovat jednoduchá infrastruktura typu alespoň 1 obyčejná zásuvka na každém veřejném parkovišti - na elektromobilitu nedává.
Pobídka formou úlevy z daní je to nejspravedlivější, co zatím známe. Nutí příjemce, aby si skutečně alespoň něco vydělal, aby jen nestál s nataženou dlaní. Dále aby si zvážil své možnosti a podle toho s onou pobídkou odložil jinou spotřebu a investoval do toho, co zvolení politici a nezvolení byrokrati právě uznávají jako bohulibé. Na tomto principu funguje už roky stavební spoření, penzijní připojištění, fungovaly na tom snížené úroky z hypoték, funguje na tom zelená úsporám atd. atd.. A i zde někdo spoří 20, jiný 5 tisíc ročně, někdo si vezme úvěr 2 miliony, jiný 150 tisíc. Tak mají všichni stejné vstupní podmínky.
Přestože je již stovky let jasné, že bohatství se netvoří přerozdělováním, ale podnikáním a snahou dosáhnout lepších výsledků v každém oboru lidské činnosti, pořád tu dotace a pobídky a dávky máme. Jen jsou některé z nich menší a jiné větší zlo.
Prostě nic nemá být úplně zadarmo. Ale má to být jednoduše přístupné a použitelné. Na Slovensku Vám dají slevu na ceně elektromobilu, ale musíte ho 3 roky vlastnit. V Německu podobně, ale chtějí, aby se na tom podíleli i výrobci a půlku slevy dali oni ze své marže. V Norsku odpustí kupcům DPH plus nějaké další pobídky, z nichž většina erár nic nestojí (třeba používání vyhrazených pruhů pro taxi a MHD i elektroauty).
A k tomu Vašemu domu - to je právě špatně, jak to říkáte. Podle mne Vy máte říct - kupte si nový úsporný dům a já po Vás nebudu chtít DPH z materiálu a prací, které Vás bude stát. A tak dostane procentuálně stejně ten, co si koupí byt v novém domě i ten, co si postaví vilu jako krávu za městem. A oba vydají peníze a budou bydlet přiměřeně svým možnostem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že to není průkazný. Například, když jsem projížděl před lety Norskem, nepotkal jsem jediný Mercedes S, teď tam potkám desítky Tesla S (X), ale nemůže nikdo říci, že Tesla S sebrala Mercedesu trh v Norsku tam žádný nikdy nebyl.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jste právě u tzv. Baťova paradoxu. Traduje se zhruba takto:
Vrátil se první Baťův prodejce z Afriky a říká: "Šéfe, v Africe všichni chodí boso a nikdo nemá peníze, tam neprodáme ani trepku."
Vrátil se druhý Baťův prodejce a říká: "Šéfe, Afrika je fantastický trh. Všichni tam chodí boso a když tam postavíme továrny a dáme jim práci, tak budou mít peníze a my obujeme celou Afriku."
Ten první tam trh neviděl, ten druhý obrovský. Zřejmě Mercedes v Norsku trh neviděl, zato Tesla obrovský.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A tady si přečtěte jak nás původně pro banky totálně nezajímavá Afrika může poučit o budoucnosti bankovnictví.
Když je někdo slepej blbec, zůstane jím nejspíš nadosmrti.

What Africa Can Teach Us About the Future of Banking
https://www.bloomberg.com/news/articles/2013-03-06/what-africa-can-teach-us-about-the-future-of-banking

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím rozdílem, že v Norsku se prodávala Tesla S s takovou dotací, že vedle v Belgii tolik stál Passat :) To se to pak prodává pane.

Halvně že čerpání Norských fondů u nás nikomu nevadí :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Státním institucím a samosprávě to čerpání norských peněz určitě nevadí :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon v Dánsku.

Obrázek uživatele Radovan

To máte jedno. Žádná dotace, ale úleva z platby DPH a přihlašovacích poplatků pro elektromobily.
Pravidla byla stejná pro všechny. Kdo měl elektromobil, prodával. Kdo měl spalovací auta s podvodným SW, neprodával.
Mimochodem i ten VW si tam s eGolfem kousnul do elektrického koláče. Že neměl a stále nemá auto kategorie Passat v plné elektrice je jen a jen jeho chyba.
Norové jako elektrická velmoc z vodních elektráren udělali elektromobilní trh a kdo nezaváhal, prodával a prodává stále. Tomu my, v zemi s přebytky elektřiny, kde přitom politici podporují exportovaný zemní plyn v individuální i hromadné dopravě, asi neporozumíme. :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter