Život s elektromobilem Nissan Leaf: zkušenosti majitelů

Týden s elektromobilem Nissan Leaf pokračuje. Jeho uvedení v ČR se kvapem blíží, a tak pro vás máme každý den připravený jeden zajímavý článek s tímto autem spojený. Dnes se podíváme na majitele Leafů a to jak inspirují automobilku Nissan.

Jaký je život s elektromobilem Nissan Leaf? Napoví vám zkušenosti více než 50 000 majitelů
foto: Nissan

  • Řidiči vozů Leaf spolu komunikují na živých internetových fórech.
  • Zpětná vazba majitelů inspirovala některé inovace nového modelu Leaf.
  • Majitelé vozů Leaf jsou se svým automobilem spokojenější než majitelé jakéhokoli jiného vozu Nissan.
  • Při optimalizaci nového modelu Leaf byla využita ireálná data ze systému Carwings.

Když majitele vozů Nissan Leaf přestalo bavit zápasit potmě s konektory a zásuvkami, kdykoli chtěli svůj vůz nechat nabít přes noc, začali si stěžovat. Činili to na nejrůznějších celosvětových internetových fórech a o jejich potížích se brzy dozvěděla i společnost Nissan. Místo toho, aby je ignorovala, rozhodla se na ně reagovat.

Z hodnocení majitelů našich elektromobilů jsme například zjistili, že vozy často připojují k zásuvce v noci a někdy i na místech, která nejsou osvětlena. Abychom jim usnadnili život, do přihrádky s konektory jsme u nového modelu LEAF namontovali malé, ale výkonné světlo LED,” říká zástupce automobilky.

Jako cenný zdroj inspirace při vývoji nové generace elektromobilů společnosti Nissan slouží fóra a blogy z nejrůznějších zemí, zejména populární americké, britské, nizozemské a norské webové stránky. Společnost také pravidelně pořádá národní setkání majitelů elektrických vozů, o něž je takový zájem, že se zpravidla na všechny nedostane.

Fóra jsou velmi přínosná i pro majitele vozů, kteří si v diskusích vyměňují zkušenosti související se všemi stránkami života s vozem LEAF. V některých částech si řidiči sdělují rady a tipy, ať už jde o nejlepší způsob svinování napájecího kabelu, o nejužitečnější aplikace nebo o maximálně efektivní využívání baterie.

Majitelé na fórech uvádějí, jak vůz hodnotí v různých ohledech, a z jejich vyjádření vyplývá, že jim velmi vyhovuje: s modelem LEAF je spokojeno více zákazníků než s jakýmkoli jiným vozem Nissan – celých 93 % jeho uživatelů.

Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013) Nissan Leaf (2013)

Jako zpětná vazba společnosti Nissan neslouží pouze názory zveřejněné na fórech nebo zjištěné při přímé komunikaci se zákazníky, ale také data, jež shromažďuje prostřednictvím pokročilé telematické technologie Carwings, jež je ve voze nainstalována. Společnost data shromažďuje se svolením zákazníků, ale pracuje s nimi jako s daty anonymními.

Systém Carwings řidičům umožňuje na dálku, pomocí chytrého telefonu, ovládat praktické funkce, jako je například předehřívání vzduchu v kabině nebo nabíjení baterie. Zaznamenává veškeré údaje o úkonech tohoto typu a také informace o nabíjení, způsobu využívání a délce a době trvání cest.

Elektromobil Nissan Leaf se prodává již více než dva roky, a tak si společnost na základě těchto informací mohla udělat skutečně realistickou představu o tom, jak zákazníci své vozy využívají, a uzpůsobit podle toho funkce a parametry nové generace tohoto modelu.

tisková zpráva

5 Comments on “Život s elektromobilem Nissan Leaf: zkušenosti majitelů”

    1. Ke konci dubna chystám
      Ke konci dubna chystám článek zaměřený na rozdíly mezi aktuální verzí Nissanu Leaf a tím co jsem si v září 2011 dovezl z Portugalska. Při získávaní informací k článku jsem mimo jiné z Českého zastoupení Nissanu získal následující vyjádření: „Nový Leaf bude oficiálně v prodeji od 1. července 2013.“

Napsat komentář