Američané chtějí hybridní tankARMÁDA
Američané chtějí hybridní tank
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Vypěstujte si nový Mercedes!VĚDA
Vypěstujte si nový Mercedes!
Mercedes ukázal robotické autoROBOTI
Mercedes ukázal robotické auto

Zemní plyn se má stát třetím nejrozšířenějším palivem

redakce - 26 Květen 2014

Nejvíce vozidel na dnes globálně přibývá v oblasti kamionové dopravy, dodávek a autobusů, protože pro firmy to znamená velké úspory a doba návratnosti investic je velmi krátká. Podle poslední zprávy Navigant Research z dubna 2014 by mělo jezdit do roku 2022 jen nákladních vozů a autobusů na CNG až 3,7 milionu. auto auto na plyn Škoda Citigo CNG test

V České republice mají prodej CNG aut podpořit nové modely Citigo G-TEC a především Škoda Octavia G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn
foto: Hybrid.cz

Do roku 2020 by pak celkově auta na zemní plyn měla mít podle studie Navigant 9% podíl ze všech vozidel na světě. Podle těchto odhadů pak bude CNG třetím nejoblíbenějším palivem po benzínu a naftě. 

V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až čtyři roky. Ročně se prodá ve světě asi 2,3 miliony CNG vozidel a toto číslo každým rokem narůstá. V roce 2023 by to mělo být ročně dokonce 3,5 milionu.

V ČR je dnes již více než 7000 CNG vozidel, poslední meziroční nárůst byl více než 2000 vozidel. Největší vozové parky organizací v ČR, tzv. fleety, mají už 500-700 CNG vozidel. Na trhu je dnes asi 35 typů osobních sériově vyráběných vozidel. S dodávkami, nákladními vozy a autobusy celkem 65 typů.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Roman

K tomu započtěte možné přestavby a čísla rapidně porostou.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přestavby na CNG nejsou tak časté jako např. v případě LPG. Nějaké určitě existují, ale nebude jich tolik.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Roman

vím, přestaveb bude málo, ale stačí až se stane CNG velmi populární, lidé začnou přestavovat, tak jako u LPG.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jakkoliv by to nebylo od věci, nebyl bych si tím tak docela jistý: přestavba na CNG je složitější a dražší než v případě LPG. Nenabízí ji ani tolik firem jako v případě LPG. A naopak nabídka továrních vozů na CNG je stále šiřší právě proto, aby lidé nemuseli spoléhat na přestavby.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články