Žebříček 10 nejprodávanějších elektroaut za letošní rok vede Tesla

Magazín EV Sales specializující se na statistiku prodejů aut do zásuvky dal dohromady přehled 10 nejprodávanějších elektromobilů za letošní rok. Žebříček těsně vede Tesla Model S. Daří se i čínským autům.

Luxusní elektromobil Tesla Model S zatím vede letošní žebříček 10 nejprodávanějších elektromobilů na světě. Podaří se Tesle udržet vedení i ve zbytku čtvrtletí, potažmo příští rok?
foto: Tesla Motors

S těsným náskokem 240 kusů před celkově světově nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf vede žebříček 10 nejprodávanějších elektroaut za letošní rok magazínu EV Sales elektromobil Tesla Model S.

Pro zobrazení absolutní hodnoty najeďte/tapněte na vybraný segment.
data: EV Sales

Globální statistika prodejů od ledna do září 2016 říká, že třetím nejprodávanějším autem do zásuvky je čínský plug-in hybrid BYD Tang, čtvrtým japonský Mitsubishi Outlander PHEV a na pátém místě americký Chevrolet Volt.

Nejprodávanější elektroauta 1-9/2016
38282
Nissan Leaf 38042
BYD Tang 26788
Mitsubishi Outlander PHEV 20001
Chevrolet Volt 18931
BYD Qin 18391
BMW i3 18251
Renault Zoe 15979
Tesla Model X 15813
BAIC E-Series EV 15457

Z hlediska automobilek jednoznačně vede čínské BYD. Není se co divit, Čína si vytyčila s ohledem na podíl elektromobilů vysoké cíle a vypadá to, že by je ráda alespoň částečně splnila. Právě v Číně ostatně představí Škoda svůj první elektromobil.

28 Comments on “Žebříček 10 nejprodávanějších elektroaut za letošní rok vede Tesla”

      1. Ze nebude pro T3 bylo jasne,
        Ze nebude pro T3 bylo jasne, ale u „vlajkovych lodi“ me to trochu prekvapuje – cekal bych, ze to nechaji a spis jen budou vymahat „pro dalkove cesty“ (napr. pokud nabijim u SC min nez 100km od domova casteji nez jednou za tyden, zaplatim). Ale to by zrejme nastvalo „reklamni“ taxisluzby a do takoveho negativniho marketingu nikdo nepujde.

        1. jak chces zjistovat kde je
          jak chces zjistovat kde je co jak daleko od domova? credity jsou snadna cesta a vpodstate cesta jak si zajistit dalsi prijmy, business s nabijeckama muze bejt do budoucna podobne lukrativni jako je dnes ten s benzinkama 🙂 ostatne spousta i celkem znamych ekonomu predpoklada ruzne po netu, ze Tesla bude do budoucna mnohem vydelecnejsi v jinych oblastech podnikani nez jsou auta, odhaduji to i u fuze se SolarCity, nejvetsi prijmy by Tesle meli v budoucnu generovat baterky, fotovoltaika a sit nabijecek

          1. Tak treba se da rict, ze
            Tak treba se da rict, ze domov je misto, kde auto travi nejcasteji noc. K tomu by se dalo nejak analyzovat frekvence vyskytu na jednotlivych SC. Pripadne neco uplne jineho. Ale to je jedno, jen mi prijde skoda se zbavit hlavniho marketingoveho tahaku (vzhledem k tomu, ze S a X ma byt oproti 3 zanedbatelny pocet).

            Ad vyznamny zisk z nabijeci site, taky bych to cekal. Ale podle toho clanku, co jsem daval, …our Supercharger Network will never be a profit center…

            1. jakekoliv ukazovani ze vedi
              jakekoliv ukazovani ze vedi kde casto stojis a kde a jak casto nabijis zavani tak trosku …hodne spiclovanim/sledovanim 😀 dokud to ukazuji jen jako vseobecna anonymni data pro celou flotilu Tesel tak je to unosne a vpohode, ve chvili kdy by to vztahli a spojili na jednotlivce a konkretni auto, tak by to mohl bejt v urcitych castech sveta dost problem

              1. akéšpicľovanie? veď auto
                akéšpicľovanie? veď auto neustále odosiela údaje, o. i. o tom, kde sa nachádza, ako rýcjhlo ide (a podľa toho sa na tej ktorek komuunikácii správajú aj ďalšie teslaEV, … a auto aj vie, kto v ňom sedí, pretože číňania chcú aby tieto údaje výrobca odovzdával „štátu a strane“
                k nabíjačke sa auto prihlasuje – najprv sa identifikuje a až potom môže začať nabíjať.

                1. Máte sice pravdu, že auto
                  Máte sice pravdu, že auto odesílá o sobě nějaké údaje, ale rozdíl je mezi tím, zda pro další zpracování získaná data anonymizujete nebo ne.

        1. Je to bohapustá spekulace
          Je to bohapustá spekulace na základě LG sdělení že jsou schopný dodat jen 30 000 kusů baterek.

          „During a conference call to discuss the company’s third-quarter earnings, LG Chem Vice President Kang Chang-beom said that the company is projecting over 30,000 sales for the Bolt EV program, according to Reuters.“

          Ale co já vim, třeba si GM poslepuje ještě nejaký baterky navíc doma v Mišiganu.

            1. Já jsem jen pro, jen
              Já jsem jen pro, jen housť. Otázka jestli to taky tak jednoduše viděj i jejich kravaťáci z Dítrojdu a jestli tam nebudou nějaký politický tlaky. Todle normální elektroauto je potřeba jako sůl.

              Na opravu elektrokár maj zatím autorizováno 2000 z 3000 servisů a první kusy letos dodaj jen do Kalifornie a Oregonu.

              Co tak pozoruju na soc. sítích tak na zájemci neustále obletujou dýlery jako vosy 🙂

          1. mezikorporatni smlouvy,
            mezikorporatni smlouvy, predpokladam ze pokud to auto nema bejt predbezne prodelecne a tedy nebudou mit skutecne zajem navysovat vyrobu neb by o to vyce prodelavali, tak maj jiste smluvne osetrene ze LG bude v nejake dobe stanovene smlouvou schopno navysit dodavky a montaz potrebnych komponent/celku, dela se to tak se subdodavateli u jinych aut ruznych znacek a asi neni duvod aby to tak nebylo i u elektromobilu 🙂 proste podle prvnich mesicu/kvartalu jejich analitici odhadnou jaky je o auto zajem, jaky zajem by mohl o nej bejt v dalsich letech a podle toho se upravej objednavky/dodavky na dalsi kvartaly a roky

Napsat komentář