Zbrusu nový Fiat 500e bude od začátku vyvíjen jako elektromobil, vyrábět a prodávat se bude i v Evropě

Jan Horčík - 03 Prosinec 2018

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se elektromobilitě zejména ústy svého nedávno zesnulého šéfa Sergia Marchionneho dlouho bránila. Teď obrací.auto elektromobil Fiat 500e

Elektromobil Fiat 500e se ve velkém dováží ojetý z USA a nabízí poměrně slušné parametry: tepelné čerpadlo, dojezd asi 140 km, výkon 83 koní a baterii 24kWh. Palubní nabíječka má výkon 6,6 kW.
foto: Fiat

Během let 2019-2021 chce automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) investovat v Itálii asi €5 mld. Investice půjdou primárně do vývoje nových pohonných systémů, a to zejména hybridních a elektrických.

Zároveň Fiat vyvine úplně novou platformu od píky určenou pro elektromobily. A na ní pak představí jako první vůz nový Fiat 500e. Ten nejenže nahradí aktuálně prodávaný Fiat 500e v USA, ale konečně se auto dostane také do Evropy a na další trhy (Čína?).

Zatímco aktuální verze elektromobilu Fiat 500e se vyrábí v Mexiku, ta nová by se měla vyrábět v Itálii (továrna Mirafiori v Turíně). V letech 2019-2021 by se díky novým investicím mělo objevit na trhu celkem 13 nových nebo inovovaných modelů.

Kromě jiných půjde o Jeep Compass PHEV se stejnou technologií jako bude mít Jeep Renegade PHEV v roce 2020, Fiat Panda MHV (Mild Hybrid Vehicle) a další vozy. Je dobré si připomenout, že FCA změnil své směřování směrem k elektromobilitě ještě začátkem června 2018 pod Marchionneho vládou.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to škoda, docela mě překvapuje, že Fiat na ničem takovým už dávno nemaká... A zase nám dává zprávu typu "jednou budem něco prodávat" chjo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to škoda, protože na to, že 500e je už tak stará a vzniklo to jako nechtěný dítě, tak je docela fajn, nová (chtěná) verze by mohla bejt supr.

Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru ani baterie. Ma kompresor na chladenie priestoru pre pasazierov aj na kvapalinove chladenie baterie, pricom chladenie baterie ma prioritu.
Na ohrev baterie pouziva elektricky priamohrev kvapaliny a na ohrev interieru pouziva priamy odporovy ohrev vzduchu.
Preto u Fiata 500e v zime podstatne klesa dojazd - podobne ako u trojciat.

Obrázek uživatele PaRi

Milé FCA, má nevyžádaná a bezplatná rada vám ušetří hromadu peněz: Vyserte se na hybridy!

Obrázek uživatele Ivo

Fiat 500 se vyrábí pro Evropu v polském městě Tychy, spolu s Lancií Y :))))

Obrázek uživatele Anonym123

500e je úúplne iný.
https://www.adandp.media/articles/5-things-about-the-fiat-500e

Obrázek uživatele Ivo

Souhlasím, však jsem také nenapsal Fiat 500e, ale Fiat 500. A přečtěte si ten článek a dozvíte se, že se nejedná o techniku Fiata 500e vyráběného v Mexiku.
No a pak se podívejte sem :))))

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/545389,samochod-elektryczny-polska-fabryka-samochodow-elektrycznych-w-bielsku-bialej.html

http://fs-e.pl/

:)))

Obrázek uživatele Anonym123

pozrel som sa, nič sa nedozvedel, akurát "plány". ono totiž 500e je na svoju dobu (a naše podmienky) vcelku fajn, "boš" odviedol dobrú prácu, nechce sa mi hľadať, ale taliani ojazdené upravujú a následne predávajú za ceny ako nový v kalifornii, nabíjanie a dojazd je úplne inde, ...
lenže - amícki užívatelia na fórach píšu o operadlách, ktoré im pri "dlhšej jazde" vadia, ...
a švajčiari pracujú na vylepšeniach ktoré potom ponúkajú.

Obrázek uživatele ozana

je to Bosh 500e

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Anonym123

amícky fiat, presnejšie dýleri končia jeden po druhom ... viď komentáre na komunite G+ - FIAT 500E:
https://plus.google.com/u/0/101580036890358423789/posts/LZv18z3Ukv1

ctrl c/v: V októbri sa predalo v celom USA iba 1.151 fiatov (všetky modely boli kombinované). Značka a dealeri sú už nejaký čas nerentabilní

komunita vo švajčiarsku pre dovezené BEV F500e vyvíja ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dejte CSS, baterii 32-39kWh, všude LED světla, trošku vylepšit infotainment, bezklíčkové odemykání a startování. Na víc by se snad ani nemuselo sahat.
Vykuchal jsem úložný prostor pro kompresor, kabely a nabíječku a místa v kufru je dost. Vykuchal jsem fejkové boxy pro nohy vzadu a také vpoho. Pod podlahou kufru je neuvěřitelný prostor- jsou tam dvě traverzy a mezi nimi tak 200-300l prostoru....

Obrázek uživatele Josef

Podle mého to nebude dávat smysl v konkurenci třeba elektrického Citiga se 40 kWh baterkou za cenu pod půl míče.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až bude na prodej Citigo E za půlmíč tak já se dám na modlení :) :) :-P

Zakladni cena e-Up v Nemecku je 22.975 EUR. *26 Kc/€ = 597.350 Kc.
Nejakych 100 klacku je snad brnkacka. Muzete se zacit modlit.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Rozdíl mezi Citigo a Up! je 20 tisíc, resp. 10 %. 600 tisíc stojí 18,7 kWh e-Up!, takže bude skoro zázrak, pokud se podaří ponechat stejnou cenu se skoro dvojnásobnou baterií. e-Citigo s 36kWh baterií tak nebude stát méně než 600 tisíc mínus 10 %, tedy 540 tisíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže s 18kWh baterkou, ne se 40kWh :)

40kWh baterku tam nikdy neuvidime. Max. 30.

Obrázek uživatele Anonym123

ale no! bude to čítať niekto nový a pôjde za predajcom škodovky sa zapísať do poradovníka. a budú sa denne stretávať a obnovovať poradie!
v štátnej sporiteľni dá vinkulovať pumlíč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Makarónobilka Fíha-Chroustler Autodebilis to jaksi Marčatónem poslala a už to s pidikraksničkou "500e-kupujteho sic fabriku táhne ke dnu" nezachrání :)))))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-fiat-500e/


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol