Společnost Formula E Holdings, oficiální pořadatel nového šampionátu FIA Formula E, oznámil, že pořizuje 42 elektrických formulí. Ty pocházejí od nově zformované společnosti Spark Racing Technology (SRT). Klíčové komponenty dodá McLaren.
foto: Formula E
První závod elektrických formulí se má podle aktuálních plánů jet v roce 2014. Frédéric Vasseur, šéf SRT, začátkem týdne oznámil, že se podařilo uzavřít dohodu v jejímž rámci společnost McLaren Electronic Systems navrhne a vyrobí pro vozy Formula E pohonné ústrojí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2010: startuje elektrická Formulec EF01
McLaren přemýšlí o účasti v závodech elektrických formulí
Formule E, světové závody elektromobilů, odstartuje v roce 2014
První sezóna otevřených závodů elektrických formulí Formula E, která se uskuteční v roce 2014, by měla hostit celkem 10 závodů v největších světových metropolích. Účast v první sérii je omezena na 10 závodních týmů. Každý z nich bude mít dva jezdce. V roce 2016 už se počet týmů zvýší na 12.
Prvním městem ve kterém se bude závodit se stane Rio de Janeiro. Další metropole, které projevily zájem, jsou v Mexiku, USA, Indii a další. Výjimečné je, že závody elektrických formulí se budou jezdit v centrech světových velkoměst. Mimo jiné i díky tomu, že elektrické formule jsou výrazně méně hlučné než klasická Formule 1.
V průběhu následujících měsíců mezinárodní automobilová federace (FIA) zveřejní přesné technické regulace týkající se závodů elektrických formulí a jejich strojů. Tím zároveň umožní, aby se začaly přihlašovat konkrétní týmy.
Alejandro Agag, šéf Formula Electric Holdings, k tomu dodal: “My jakožto promotér zaměřujeme naše snahy k zajištění toho, že jednotlivá závodiště dokážou demonstrovat divákům potencál elektrických formulí. Formula E chce ukázat, že elektrická auta jsou rychlá, spolehlivá a bezpečná. Naším cílem je etablovat závody elektromobilů jakožto součást všedního života, který pomůže učinit naše města čistší a příjemnější k životu.”
Každému z 10 zúčastněných týmů bude k dispozici čtveřice aut. Vzhledem k omezené kapacitě baterií (resp. hmotnosti vozů) budou proto jezdci muset během závodu vystřídat dvě auta. Půjde o zajímavou obměnu současných pravidelných zastávek v boxech.
Jeden další vůz z celkem 42 objednaných kusů poslouží jako oficiální testovací auto a jedno je určeno pro crash testy organizace FIA. Tým Frédérica Vasseura až dosud pracoval na elektrické formuli Formulec. Ta se stane základem technologie budoucích elektrických formulí Formula E.
Kolik to ujede kol? To asi
Kolik to ujede kol? To asi nepujde tak rychle ten pit-stop 🙂
4 kola vymeni za 2s. Tzn.
4 kola vymeni za 2s. Tzn. jednoho jezdce vymeni za 0,5s mozna rychleji bo ani neni prisroubovany 😉
Pokud bude přikurtovaný
Pokud bude přikurtovaný pásy a zablokovaný tím odnímatelným volantem jako u klasické F1, tak pilot auto za 0,5s zcela určitě nevymění. Viděl bych to tak na 10-15s.