Závodní hybridy Toyota mají před sebou pernou sezónu

redakce - 26 Červenec 2013

Tým Toyota Racing právě potvrdil své plány na zbytek sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA. Tým rozdělí své aktivity mezi nadcházející sezónu WEC 2013 a vývoj vozu ve specifikaci 2014, aby optimálně využil veškeré prostředky, které má k dispozici.auto závodní hybrid Toyota TS030 hybrid

Závodní hybrid Toyota TS030 už má za sebou řadu úspěchů. A třese se na další.
foto: Toyota

Vůz č. 8 (sestava Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin), který je vedoucím vozem Toyota TS030 HYBRID v rámci šampionátu, bude proto nasazen v Sao Paulu (1. září) a Austinu (22. září).

Alex Wurz a Nicolas Lapierre se zaměří na vývoj vozu ve specifikaci 2014, včetně testování a simulací, zatímco Kazuki Nakajima bude pokračovat v obhajobě titulu v rámci seriálu Super Formula, stejně tak jako závodění v podnicích série Super GT.

Toyota se světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA poprvé zúčastnila již v roce 1983. Vozy Toyota se v minulosti zúčastnily 14 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 38 vozů této značky.

V roce 2012 se Toyota k vytrvalostním soutěžím naplno vrátila s hybridním vozem TS030 HYBRID v kategorii LMP1. Tento vůz získal své první vítězství v září 2012 v podniku Šest hodin v Sao Paulu, tedy teprve ve třetím závodu, kde byl nasazen, a pokračoval trojicí vítězství v šesti závodech, kterých se v roce 2012 zúčastnil.

V roce 2013 tým získal druhé a čtvrté místo v závodu 24 hodin Le Mans, čímž Toyota vyrovnala své dosavadní nejlepší výsledky. Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost Toyota Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo.

TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů Toyota světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu Toyota TS020 Le Mans.

TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy automobilky Toyota.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online