Závodní hybrid Toyota si z Japonska odváží vítězství

redakce - 15 Říjen 2012

Tým Toyota Racing dokázal zvítězit z první startovní pozice v napínavém závodu 6h Fuji, čímž potěšil své domácí fanoušky a zajistil si již druhé vítězství při své premiérové sezóně ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA WEC. auto hybrid Toyota Racing TS030 Hybrid Japonsko Fuji

Malebný závodní okruh v Japonsku s výhledem na horu Fuji
foto: Toyota

Vůz TS030 HYBRID č. 7 byl s jedinou výjimkou nejrychlejší ve všech oficiálních trénincích před závodem a jezdecká sestava ve složení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima opět v samotném závodu udávala krok a zaznamenala i nejrychlejší čas na jedno kolo.

auto hybrid Toyota Racing TS030 Hybrid Japonsko Fuji

foto: Toyota

Díky vítězství o 11,223 sekundy má Kazuki Nakajima čest stát se prvním japonským vítězem v závodu světového šampionátu FIA od roku 1992, kdy Hitoshi Ogawa vyhrál závod mistrovství světa sportovních vozů s vozem TOYOTA TS010 na okruhu v Monze.

Pro značku Toyota jde o třetí vítězství ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží, vedle zmiňovaného úspěchu v Monze a nedávného vítězství na okruhu v Sao Paulu během této úvodní sezóny.

Napínavý boj s vozem Audi č. 1 skončil ve prospěch týmu TOYOTA Racing až v závěrečné fázi, přičemž emoce z vítězství putovaly i do několika kilometrů vzdáleného technického střediska Higashi-Fuji, kde se pohon TOYOTA HYBRID System-Racing vyvíjel a stále úspěšně vyvíjí.

auto hybrid Toyota Racing TS030 Hybrid Japonsko Fuji

foto: Toyota

TOYOTA s Alexem za volantem vedla od startu z pole position (pro tým již druhá v této závodní sezóně) a udržela si výhodu po celou úvodní fázi závodu. Díky vydatné pomoci 300k soustavy pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing začal vůz zbytku startovního pole ujíždět.

Těsný souboj s vozem Audi č. 1 pokračoval až do první zastávky v boxech a výměny pilotů. Poté se volantu vedoucího vozu ujal Nicolas, ale po absolvování dvou hodin od startu byl TS030 HYBRID č. 7 zbrzděn silným provozem na trati a propadl se na druhou pozici.

Při druhém „stintu“ (závodní fázi) se na stejných pneumatikách ujal Nicolas opět vedení v rámci vzrušujícího souboje na trati, aby poté přibližně v polovině závodu předal volant závodního vozu Kazukimu.

Následný výjezd safety caru rozdělil startovní pole, čehož Kazuki stylově využil a na relativně volné trati zaznamenal sérii nejrychlejších časů na jedno kolo.

auto hybrid Toyota Racing TS030 Hybrid Japonsko Fuji

foto: Toyota

V boji o vítězství dokázal udržet vysoké tempo a dokončit velmi dlouhou třetí fázi závodu, trvající pro něj bezmála tři hodiny až do vítězného odmávnutí šachovnicovou vlajkou.

K vítěznému triu pilotů Wurz – Lapierre – Nakajima se na stupních vítězů připojil i Takeshi Uchiyamada, viceprezident TOYOTA Motor Corporation, průkopník hybridního pohonu a člověk zodpovědný za vývoj plně hybridního modelu TOYOTA Prius – ikony ekologicky šetrných vozů, který Toyota sériově vyrábí již od roku 1997.

Osmý a zároveň poslední podnik světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se pořádá 28. října v Číně na Šanghajském mezinárodním okruhu. Za volantem vozu TS030 HYBRID č. 7 se bude střídat pouze Alex s Nicolasem, neboť Kazuki se ve stejné době účastní závodu Super GT na okruhu Motegi.

TS030 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima)
Warm up: 1. místo (1 min 29,137 s), 10 kol
Závod: 1. místo, 233 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 min 28,088 s

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?