Závodní tým Toyota Racing získal v závodě 6h Shaghai, který je posledním letošním podnikem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), již třetí letošní vítězství, a to stylem start-cíl. Vůz TS030 HYBRID č. 7, vítěz minulého závodu na okruhu Fuji Speedway, startoval z pole position s Alexem Wurzem a Nicolasem Lapierrem za volantem, a dojel do cíle s náskokem 58,570 s.
foto: Toyota
Díky maximálnímu bodovému ohodnocení z tohoto víkendu se Alex s Nicolasem posunuli na třetí místo ve světovém šampionátu pilotů, a to i přes skutečnost, že se zúčastnili pouze šesti z celkových osmi podniků.
Úspěšná úvodní sezóna týmu přinesla hned 3 vítězství v 6 závodech, vedle 3 umístění na pole position a 4 nejrychlejších časů na jeden okruh. To vše jednoznačně demonstruje suverénní výkon vozu TS030 HYBRID a jeho pokrokového systému pohonu TOYOTA HYBRID Systém – Racing.
Závodní hybrid Toyota si z Japonska odváží vítězství
Hybridní závoďák Toyota v Bahrajnu havaroval
Sportovní elektromobil Toyota ukořistil další rekord, letos už druhý
Hybridní soustava pohonu, používající jedinečnou technologii ukládání energie do vysokokapacitního kondenzátoru, se na Šanghajském mezinárodním okruhu dobíjela ve čtyřech vyhrazených zónách pro brzdění hybridním pohonem, a umožnila tak tuto energii následně využít jako posilu o výkonu 300 k.
Díky včerejšímu úspěchu zaznamenal tým TOYOTA Racing zároveň dvě po sobě jdoucí vítězství ve světovém šampionátu FIA, poprvé od roku 1994, kdy takto uspěl v závodech světového šampionátu v rallye.
Letmý start byl nečekaně první dramatickou situací dne, neboť ranní zahřívací fáze byla zrušena kvůli mlze, která v Šanghaji zabránila v příletu helikoptéry s lékařskou službou. Ke startu usedl za volant Nicolas Lapierre, který vedl do první zatáčky, za níž si náskok vlivem důrazné jízdy a volné tratě ještě zvýšil. Dokázal pak ujíždět soupeřům průběžně po celou dobu své první závodní fáze s jednou zastávkou v boxech.
Alexi Wurzovi předal vůz s více než půlminutovým náskokem, přičemž i on dokázal neúnavně udržovat tempo a zachovat strategii výměny pneumatik za nové při každé zastávce v boxech. Tak bylo možné maximálně využít vynikajících vlastností vozu TS030 HYBRID a udržet si kontrolu nad soupeři i v druhé polovině závodu.
Oba piloti odjeli po dvou dalších ´stintech´ (fázích) a následně Alex proťal cílovou pásku, čímž získal další týmové vítězství a zajistil tak vítězné zakončení vůbec první závodní sezóny týmu TOYOTA Racing.