Závod ve spotřebě Consumption Wars jen pro nejotrlejší!

Dlouholetý nadšenec do elektromobilů Honza Hanč pořádá nový extrémní závod Consumption Wars 1.0. Ten má konečně zodpovědět otázku o kolik jsou elektromobily co do spotřeby výhodnější než spalováky.

Extrémní automobilistický závod Consumption Wars proti sobě postaví elektromobily a „fosily“
foto: Consumption Wars

Jan Hanč se elektromobilitě věnuje pět let. Je novopečeným majitelem Tesla Model S, ale během let už stačil projet prakticky všechny dostupné elektromobily.

„Před několika měsíci mě napadlo, že když už technologie v oblasti točící se okolo aut natolik pokročily, mohli bychom konečně porovnat a všem ukázat, že to co bereme jako samozřejmost – to, že na každém rohu stojí benzínka a proto jsou spalovací auta tak cool a super – vůbec není pravda,“ vysvětluje.

Vymyslel proto se svým týmem závod Consumption Wars, jehož základní pravidla jsou následující:

– Všechny posádky „tankují“ stejné množství paliva/energie.
– Elektromobily nabíjejí pouze 27 kWh, spalovací vozy tankují ekvivalentních 5 litrů nafty/benzínu, plug-in hybridy mohou tyto zdroje kombinovat (procentuálně).
– Tankovat/nabíjet se smí pouze na předem určených místech, nikde jinde.
– Každá zastávka musí trvat alespoň 20 minut.
– Při každé osmé zastávce si posádka dává povinnou osmihodinovou přestávku.

Po cestě musí všechny posádky absolvovat průjezd/průchod/úkol na průjezních bodech. Co bude posádka plnit na průjezdních bodech se dozví až se bude nacházet ve vzdálenosti cca 10 km od něj.

Cestu každí posádky bude online monitorovat monitorovací zařízení, tedy dvě kamery Truecam (vpředu a vzadu) a jedna palubní GOPro kamera pro zaznamenávání aktuální situace na palubě.

Termín závodu je 16.-21.8.2016. Už teď je jasné, že na start se postaví elektromobily Tesla Model S, BMW i3, Kia Soul EV, Nissan Leaf a mnohé další. Přihlásit se je možné na webu, startovné činí 1999,- (pojištění, nabíjení, odtah) + 2000,- kauce na vybavení (GOPro, TRUECAM). Hlásit se mohou i řidiči bez vlastních aut.

Více informací a přihlášky na webu Consumption Wars

Trasu závodu se účastníci dozví tři dny před startem, aby měli dostatek času na teoretickou přípravu. Směr cesty bude směřovat ke Skandinávii. Pro případné „odpadlíky“ bude zajištěn servis pro odtažení.

vlastní

91 Comments on “Závod ve spotřebě Consumption Wars jen pro nejotrlejší!”

  1. Připadá mi to spíš
    Připadá mi to spíš trochu jako flame wars, než consumption wars. Nezáleží na tom, v čem a na co jedete. Záleží jen na tom, zda to děláte s rozumem a vyhovuje vám to. Já bych si třeba do města nevzal nafťák, když nutně nemusím. Stejně tak si na dlouhou cestu po dálnici nevezmu malého benzíňáka či elektromobil. A tak je to zatím všude. Je zbytečné se hádat, co je lepší. Všichni víme, co je pro nás lepší.

  2. Zajímavé závody.
    Zajímavé závody.

    Myslím, že to vyhraje TESLA, páč ta si zvolí trasu kolem Superchargerů a bude jezdit „zadarmo“, hypermiling k tomu a má vyhráno.

    Jenže. Postavte proti ní třeba novou Fabku s přestavbou na LPG a počítejte náklady reálné náklady (korunové né ekologicé) na km.

    Řekněme, že životnost vozidla je +- 300 tis. km.

    TESLA za 3.000.000 Kč = 10 Kč/km ještě nevyjela od dealera
    Fabia za 300.000 Kč = 1 Kč/km ještě nevyjela od dealera

    Jinými slovy, bude v rámci závodu započítaná vstupní investice do vozidla?

    A není nakonec nejlevnější na cestování ISS… sice to stálo na začátku miliardy USD, ale teď lítá „zadarmo“ a sakra rychle, nekolikrát za den oblítne celou planetu. 🙂

    Mám rád TESLY a všechny elektro-samohýbly a dokonce věřím, že diesel je svinstvo.. no ale jsou všechny SC napájeny čistou energií a co nabíječky E.ONu atp.. nekouří ten komín jenom o kus dále.. ano to lze časem napravit což se spalováky nelze a mají to spočítané…ale…

  3. je pravda, že to je
    je pravda, že to je nespravedlivé, protože v těch 5l benzínu není započítaná elektřina potřebná k výrobě těch 5l. Také mi připadá hodně zábavné, jak si ješitové nadávají. Ještě že neprolezou skrz dráty. Já jezdím na elektřinu i na benzín, podle charakteru cesty, a nehádám se sám se sebou co je lepší. Já si myslím, že je dobře, že je tolik nafťáků, protože spotřební daň někdo zaplatit musí a státní rozpočet to potřebuje. Už se těším, až bude nafta (benzín) za 50-60kč, jak se těch čmoudů budou všichni zastávat. Tak hurá do sebe, ať ješitům roste ego.

  4. Pěkné – spousta
    Pěkné – spousta názorů,je vidět, že závod zaujal i podpořil úvahy o spravedlivém a konstruktivním způsobu volby podmínek.
    Já bych možná přidal jednu nenápadnou soutěžní kategorii.
    Dojezd,rychlost to jsou moc důležité faktory,ale co náklady na dopravování?
    Zajímá mne, zda se dostanu do práce za 50 či 150 Kč,také zda budu za týden tankovat jednou nebo 3x.Ale nejdůležitější je pro mne celkový náklad na dopravu.
    Co s toho ,že měsíčně ušetřím 1000,- Kč na palivu ,když za pořízení auta dám 700 000,- Kč.
    Racionální človíček bez potřeby ohromit své okolí cenou a výbavou svého auta se přiklání k stroji ,který mu poskytne dostatek pohodlí a to ,za co nejlepší cenu!Uvedu můj příklad – Peugeot 106 – pořizovací cena 24000,- Kč – přestavba na LPG – 18000,- Kč dojezd palivo 500,- Kč/500 – 540km údržba za 4r. 23000,- Kč – má to i rádio a do kufru dám kočárek nebo i vybrační desku 80 kg:)

  5. Jsme největší
    Jsme největší společnost, která se zabývá elektromobilitou již 30 let. Kdybych na toto nebyl upozorněn, tak o tom nikdo od nás neví. Informace pražádné a dávat 2000Kč za baterky v pytli mi nepřipadá rozumné. Jak dlouhý závod bude, je potřeba pas a zimní výbava, pojištění na jak dlouho atd. Termín šibeniční. Tak se necháme překvapit.
    Asociace pro elektromobilitu čr

    1. Ty pravidla jsou zbytečně
      Ty pravidla jsou zbytečně složité, a některé detaily naopak nedomyšlené. Myšlenka je to zajímavá, ale abych se mohl rozhodnout jestli pojedu, musel bych mít mnohem více informaci. A souhlasím s Vámi i v tom, že termín je šibeniční, na příští víkend už mám dávno něco naplánované.

  6. usporadejte spise soutez
    usporadejte spise soutez ktere EV pomuze v oblastech kde je EV potreba nejvic, treba ve meste, soutez pro taxikare, jezdete celej den rita a na konci dne ukazte kolik vas prislo celodenni jezdeni treba po Praze a kolik to stalo taxikare s fosilem, to je revir pro EV jak stvorenej, tam ma vetsina dnesnich EV smysl a tam EV momentalne nejvic pomuzou vsem, soutez bez omezeni a nejakych pravidel co vyhovujou/nadrzujou jen jedne strane 🙂

    1. Jezdím a řeším Uber i
      Jezdím a řeším Uber i Taxi, po závodě bude Týden s elektromobilem, kde budu natáčet celý tyden co a jak mě omezuje nebo ne (všechny časy atp..), budu jezdit s elektrickou dodávkou pro PPL…. je toho dost… co by se dalo udělat….

      Když napíšete takovouto rozumnou a smysluplnou věc tak jeto super….
      Děkuju…

      Jinak k vaší předchozí otázce… Kolik pump bylo v roce 1920,30,40,50?

      1. Uberem taxikare jen naseres,
        Uberem taxikare jen naseres, res to primo s nejakou taxisluzbou a s licenci

        pumpy jsou irelevantni, pro lidi je dulezite kolik je pump dnes, a kolik je dnes nabijecich stojanu, nikdo z nas nema stroj casu aby se presunul do roku 1920-50, nehlede na to ze historicky bylo treba koncem 19 stoleti vic elektromobilu a mnohem vic nabijecich stanic nez kolik bylo fosilnich aut a cerpacich stanic s fosilnima palivama 😉 tenhle nahled do historie je nesmysl obou taboru kde kazdy z nich si vzdy vybere jen to co se mu hodi, nechapu proc ma nekdo potrebu neustale zduraznovat historii aby nasledne z dane historie zase vybral jen to co se mu hodi „do kramu“, proc?

        ja bych chtekl taky zit v 60-70 letech 20 stoleti v USA a uzivat si v tehdejsich pony cars, aha nemam stroj casu 🙁

        1. Ještě k té historii, kdy
          Ještě k té historii, kdy se rohodovalo mezi elektřinou a spalovacími motory. Nevím, kdy naposledy jsem to tu dával, ale mezi lety 1890-1914 se dělalo kde co a vypadalo to že za moment tu bude elektrický věk, kdesi v kavernách u Niagary se otáčely největší turbíny na světě, Evropa, dávno před USA, byla rozhodnuta že půjde střídavou cestou, elektrizovala se železnice, vznikaly plány na první hydroenergetické kaskády. na severu Afriky a přilehlých místech se stavěly prví solární energostanice s parním pohonem a zrcadly. Všechno vypadalo krásně až do toho nešťastného dne kdy začala Velký válka.

          Ta bohužel rozhodla jinak, armády by si nikdynevšimly spalovacího pohonu, bohužel to rozhodlo o tom že se elektřina tak nějak nechytne a že prim buou hrát spalovací motory. Bohužel to zadělalo na současný nepořádek.

          Tak jako po každé válce nejenom zbylo obrovské množství zbraní, ale také všemožné techniky, to nejspíš dost pomohlo, spolu s případným výhledem na další války, rozhodout o tom že se bude svět zaměřovat na spalovací motory. Polní drážky byly zranitelné, stejně tak se obrovské tanky nedaly pohánět ničím jiným než spalovacím motorem a všechny bojové lodě tou dobou opouštěly uhlí a parní stroje ve prospěch mazutu a parních turbín. Na obu naftovou bylo zaděláno.

            1. Samozřejmě
              sustainablecitie

              Samozřejmě
              sustainablecitiescollective.com/david-thorpe/327416/how-ww1-killed-dream-solar-powered-world

              Nejspíš to fungovalo na mokrou páru a s dost bídnou účinností, cca 5-8%, ale i tak, s lepší technikou a jako demonstrační, stejně jako pro odlehlejší místa, to bylo super a stačilo by i dnes (ekonomické zhodnocení proti FVE by bylo ale třeba udělat). Všimněte si toho o ekonomice, bylo to násobně levnější než dovážet uhlí. Jen takto od stolu jsem sto říct, že i ta velká používala parní stroj a tedy s turbínou, třeba pro jednoduchost Lavalovou, by byli někde na dvojnásobku výkonu. Bohužel ještě tehdy nebyla tak dobrá technika, turbíny byly použitelné jen pro pár aplikací, myslelo se jinak a elektrický přenos výkonu je asi nenapadl.

              Velká válka byla vůbec asi největší tragédií 20. století. Měl jsem několikrát v ruce knihu z období 1895-1910, kde je celkem detailně popsaný projekt mostu přes kanál La Manche (švabach a němčina nejsou mé silné stránky), na netu jsou snad desitky tisků projektů, které se měly už tehdy stavět, např. moderní, snad zvedací, most v Istambulu. Hidžázská dráha (Hejaz railway) byla skoro hotová, asi dodnes jsou to jediné koleje v KSA, končí někde u Mediny, dále pak do Mekky a to minimálně z Damašku.

              Nehledě na politické a lidské důsledky té války, které zažíváme dodnes. Jen někdo velmi nepoučený, nebo hledící jen na své zájmy, může kreslit hranice mimo hranice národnostní. Ale je toho víc co se podařilo podělat. Citát maršála Focha znáte? (překlad) Toto není mír, toto je příměří na dvacet let. (O Versailleské smlouvě)

                1. Když jsem se tím začal
                  Když jsem se tím začal kdysi na chvilku zabívat tak jsem na to taky čuměl co to tehdy vymýšleli všechno, kupodivu v dost věcech byli zelenější a dost napřed před současnými ekologickými koncepty, ono to bude asi tím že se jednalo jen o evoluční krok starých technologií, ktré se teď po 100 letech mají za ztracené, nebo minimálně pořádně nevíme jak to udělat.

      2. všude je nějaký vývoj,
        všude je nějaký vývoj, ovšem kolik bylo pump před cca 100 lety je dnes argument na nic. Co může být výsledkem takové „soutěže“. Obávám se, že výsledek je velmi předvídatelný a vrátí nás zpět na zem. Tankovat po cca 5-ti litrech je otrava a taky v reálu to nikdo dělat nebude. Nejlepším argumentem pro rozšíření EV je rozšiřování sítě rychlonabíjecích stanic a zvětšování kapacity baterií. Závěr: akce pro pobavení a vyblbnutí dobrá, pro rozvoj EV na nic.

  7. Tohle je hrozná ptákovina,
    Tohle je hrozná ptákovina, kdy je jasný, že jde o znevýhodnění spalováků, souhlasím s tím, že po osmé přestávce x hodin pauzy, ale na každých 5l není nutné stát dvacet minut…ať se technologie ukáží.. každá zastávka max 20 min…když se má použitelnost ukázat, ať se ukáže…pokud auto dokáže získat energii za minutu a posádka si odskočí za pět minut, proč by měli čekat dalších patnáct???

      1. v tu chvili ale nemaj
        v tu chvili ale nemaj fosilni auta duvod tam vubec zastavovat, proc tankovat 5 litru kdys v nadrzi mam jeste dalsich treba 50?

        vidis jak tohle nepomohlo propagaci EV? jiz v tuhle chvili je diskuze zalistovana na vyhledavacich a lide tak muzou krasne cist jaka je vlastne nejvetsi nevyhoda vetsiny EV, dojezd 🙂 proste kdys se jede dal, tak tam kde s fosilem natankuju jednou za 15 minut, tak s vetsinou EV budu tvrdnout nekde 10x pokazde 20+ minut

        pripomina me to cyklovejlet s rodinou „tati zastavime, ja us nemuzu“ a to se na 30km vejletu na celej den opakuje 10x, na vejlet dobry, na bezne jezdeni to us tak super neni

        1. Ale to není pravda, pro mě
          Ale to není pravda, pro mě za mě ať se to udělá jako Eco Rallye – tedy vozidla budou mít zaplombováno a smí právě nax 5l + to co potřebují, aby se nepoškodila, ale ať každý jede svým režimem…tzn benzínové auto benzínovým, naftové naftovým, hybrid hybridním a elektromobil elektrickým…ono se na konci ukáže, jak to vypadá, nicméně pokud se dodrží rovné podmínky na čerpání – bez pauzy a nastoupí zdatnější ekojezdci spalovacích motorů, tak prostě elektromobily rozcupujou…stačí se podívat na výsledky eco rallye..nicméně zajímavé to být může Veyron taky vyšel pomalejší než neslabší corsa, protože tankoval x krát častějš a pak ještě jedno pravidlo bych přidal – vozidla nesmí úmyslně brzdit provoz svojí pomalou jízdou…musí jet normálně – tzn přidat podmínku minimální dosažené průměrné rychlosti…pak už to vypadá zajímavé srovnání, pokud se to, ale nepojme jako ecorally a řekne se, že elektromobil může plné baterky (často do 30 kWh), tak nesmí být omezen ani spalovák a pak je vítěz jasný…stačí si přečíst Radovanovy cesty Praha- Ostrava s ionem…prostě nekonkurence schopná hračka…stačí si představit rodinu se řvoucím dítětem, nebo člověka pospíchajícího z práce

          1. Jen bych měl dvě poznámky
            Jen bych měl dvě poznámky – možná mi pan Radovan dá za pravdu – díky Vystrkovu je dnes cestování Praha – Ostrava o milion lepší! Tedy strasti pana Radovana jsou minulostí.

            Dále jako rodinka s ročním dítětem si na elektromobil nemohu stěžovat a jak říká moje žena – jsem na mateřské, já mám čas. + Dítě je potřeba z auta často vyndat, krmit, přebalovat atd….

            https://www.facebook.com/nabijeniEV/

            1. Tak to jste pro mě světlá
              Tak to jste pro mě světlá výjimka – u nás i u všech okolo platí, když děti na cestě náhodou usnou, tak se prostě jede co to dá a zastávka byť jen na odskočení si hrozí tichou domácností…a placení mýta na dálnici je adrenalinovou záležitostí, aby se potomci neprobraly a nespustily..c

            2. Rád dám za pravdu a díky
              Rád dám za pravdu a díky otevření rychlonabíječky 22 kW u Šumperka se dá z Ostravy do Prahy jet i horní cestou. osobně vyzkoušel s Ionem kolega DK: (cituji)“Trasa Ostrava – Olšany u Šumperka potvrzena přes „skřítka“. Posuďte výškový profil . Náklad v IOnu já (76kg), kolega golem (120kg) + osobní věci (stan, spacáky, kabely). Trasa dle mapy 131 km, reálně najeto 135 km. V Olšanech na rychlonabíječce Efacec momentálně max. výkon omezen na 22kW kvůli rezervovaném příkonu. Než jsme sehnali nějakého člověka z RPSnetu + nabíjení, byla víc jak 1 hodina v tahu. Max. SoC jsme dosáhli na 95%, víc typ Efacec prostě nedá. V kopcích Hrubého Jeseníku cesta probíhala rychlostí max. kolem 65 – 70km/h, do Ostravy-Poruby jsme dojeli s udávaným zbytkem 8 km s blikající poslední čárkou baterie (1 kWh). Jelikož pomalá zásuvka byla již domluvena a počítalo se s naší noční návštěvou (technická debata se protáhla na 1 hod.) odjížděli jsme s 40 km dojezdu domů. Jistě by to určitě vyšlo až do našich domovů v Ostrava-Zábřeh i bez tohoto nabíjení.
              Trasa Olšany – Lanškroun – Ústí nad Orlicí – Choceň – Holice – Hradec Králové by měla být taky bezproblémová. Z Olšan jsme pokračovali sice jen do Holic, ale v Holicích jsme měli dojezd 38 km a rychlonabíječka ČEZu v HK je už jen 23 km.“

              Jinak problém s probouzejícím se dítětem při zastavení spalovákem znám z vlastní dvojnásobné zkušenosti. Ovšem u spalováku děti nebudilo zastavení, ale vypnutí motoru, pro změnu ticho a změna vibrací. Což u elektromobilu vše odpadá, páč je tam ticho neustále, nic nevibruje a usnou Vám za delší jízdy i děti starší 10 let, viz minulý týden.

  8. Ještě průvodní
    Ještě průvodní dopis:

    Nabízíme účast na osvětném projektu, reklamu a propagaci vaší firmy, značky….

    (Zde vyjmuto oslovení, popis co chci atp.)

    Ještě jednou, pro jistotu… náš cíl je ukázat, že elektromobilita a technologie obecně jsou super, ale hlavně, že tím, jak se budeme na silnici chovat, můžeme ledacos změnit k lepšímu, a k tomu nám pomohou právě takováto auta atp, která ten závod dojedou a třeba se i dobře umístí…. 🙂

    Jedná se tedy spíše o osvětnou a propagační akci než o závod.
    Děkuji moc Hanč Jan

    Myšleno je tímto to, že je „úplně“ jedno zda je auto elektromobil, nafťák nebo benzín, či cokoliv jiného…. je to hlavně o tom, kdo za tím volantem sedí, jak se chová, jak předvídá, atp…

        1. bez omezeni tankovani, to je
          bez omezeni tankovani, to je jako by nam dali podobne pravidlo do Gumballu 3000

          ja vym ze vymyslet zavod kde se daji ukazat vyhody EV bude tezke, ale udelat zavod kde diskvalifikujes spalovaky tim ze jim odeberes jejich vyhody? vyhodou EV jsou nizke naklady na provoz, vyhodou spalovaku je zase ze na nadrz ujedeou nekdy i nasobne vic a tankovani jim trva i vycenasobne kratsi cas

          to je jako bych usporadal soutez v tankovani a kdo rychleji natankuje 10 jednotek paliva, proste nesmyslne pravidlo bijici do oci ze je to zavod predem napsanej pro nekoho

            1. kdy sjsi naposled tankoval 5
              kdy sjsi naposled tankoval 5 litru paliva? kvuli tomu nema skoro ani smysl u benzinky zastavovat, „dobry den, tak jsem natankoval a tady mate 150 korun“

              ty Teslu taky tankujes jen z asi 10% pac pri 50 litrove nadrzi je 5 litru 10%, tak udelejte pravidlo ze se smi tankovat jen 10% kapacity nadrze, bude to fer pro vsechny typy aut 🙂

                1. no vidis a za 500 mas kolik
                  no vidis a za 500 mas kolik 16-18 litru paliva ne? proc teda omezeni na 5 litru?

    1. Jede se z bodu A do body B,
      Jede se z bodu A do body B, kde jsou povinne prujezdni body. Plneni ukolu dobrovolne v prujezdnich bodech.
      Ale pokud nechces plnit ukol tak pockas 10/15/30 min.

      At si kazdy tankuje jak chce a kde chce (dle realita).

      Na konci se muze vyhlasit vice vitezu:
      – kdo byl nejrychlejsi
      – kdo jel nejlevneji
      – nejmensi prumerna spotreba

      Technicke detaily jak porovnat „elektrika vs spalovak“ si dovoluji ponechat na tech co tomu rozumi vic nez ja.

      Na tydle vysledky bych byl – alespon ja – docela zvedavej.

  9. 5 litru fosilni auta tezce
    5 litru fosilni auta tezce znevyhodnuje a vpodstate diskvalifikuje, a oslovy a presvedci to pouze fanousky elektromobility kteri ale presvedcovat nepotrebujou, ti jiz presvedceni jsou

    podobne souteze evokuji jedine, ukazat ze ferove se bojovat neda, tohle elektromobilite spise ublizuje, je to stejne jako kdys byli zvyhodnovane na LeMans hybridni diesely tim ze meli spesl specifikace aby prosli technickyma pravidlama

    takze co usporadame soutez kde se pojede trasa 2000km, a kdo ji v mezich pravidel silnicnoho provozu zajede rychleji? pravidlo prvni a jedine: auta smeji za dobu zavodu tankovat jen 3x, schvalne kolik se asi tak na danej zavod prihlasi EVcek?

    nejsmutnejsi na celem tomhle je, ze pokud us by se nejake fosilni auto zucastnilo, bude se pravdepodobne jednat o nejaky starsi diesel, tedy krasne kourivej a s malou spotrebou coz tem starym dieselum jde dobre, tedy presne to co je pro fabdu elektromobility nocni mura

        1. PS.: Mustang má dojezd
          PS.: Mustang má dojezd 200Km :-D, jezdil jsem s ním a vím že to je realita…

          To je ono, některé EV mají velký dojezd (tesla) některé ne, některá auta mají velký dojezd, některá ne….

          Všem jsme dali stejné podmínky…

          Reálný příklad:
          Nissan Qashqai:spotřeba 3,8l reálně (5l – 131km) – 262km (20min tankování)
          Kia SOUL – Dojezd 218km reálně + dobíjení 45min.

          Cena 10l nafty 270 /27KWH,myslím si že realita je jasná a férově postavená…..

          Navíc se ukáže, že hlava je 70 procent úspěchu….

          1. Mustang ma dojezd klidne
            Mustang ma dojezd klidne 600km, to ze nekdo jede jako prase neznamena ze hned maji vsechny auta vsech ostatnich majitelu dojezd jako toho jednoho jedince co s tim jel jak prase 🙂

            ja jsem mel s RS6 na Mosteckem okruhu taky dojezd necelich 110km, to ale neznamena ze to auto neni schopne mit pri normalnim jezdeni dojezd treba 700km 😉 pokud s Teslou pojedes tak jako s tim mustangem na dojezd 200km, tak ta Tesla S bude mit stezi dojezd okolo 150km, a to jsem si 100% jistej, Mustanga si muzu pujcit, maji ho dva znami a Teslu S jsem mel moznost ridit v USA, pri trose snahy bych ji vyzdimal klidne do 60-70 mil i v ramci jizdy podle predpisu 😉

            temahle blbostma elektromobilite jen skodis, takze co je tvuj cil, ukazat lidem jak jsou Ev dobudoucna dobra volba, nebo je odradit fanatizmem s tim jak jim budes vykladat nesmysly?

                1. Budete normálně jezdit,
                  Budete normálně jezdit, práce, domů, nebudete zdržovat provoz….

                2. a co ferovej zavod
                  S RS6

                  a co ferovej zavod

                  S RS6 jsem jezdil na silnici v provozu prumer 12, na okruhu v Moste byla prumerna spotreba 70, takze prijed, dame si ferovej souboj v Moste na okruhu a pak v beznem provozu podle predpisu jizdu z bodu A do bodu B, treba Most-Brno-Most, na okruhu 2 etapy, oba si dame plnou, ja benzinu a ty elektriny (predpokladam ze mas Teslu S) a pak si dame sprint kdo zajede rychleji 20 kol – pocitej ze to je asi 50 minut plnej a necelich 85km, pak si oba opet dame plnou (a ani me nebude vadit ze budem cekat X hodin nez „natankujes“), druha cast etapy v Mostu bude na vzdalenost, neomezeny cas a kdo na nadrz najede vice km, ja s 80 litry vim ze pokud pojedu pijanko, tak zvladnu lehoulince nad 730km, rekord s ni mam na okresce 736km, takze plynule na okruhu to pujde snadno, ty muzes plynule dat taky hodne 🙂 Pak zase nalozime co se do aut vejde „paliva“ a vyrazime z Mostu do Brna a z Brna do Mostu, na cas a podle predpisu, je to nejakych 600km,…… a vytez bere auto porazeneho navzdycky , zadne na 14 dni, proste prepis auta 🙂

                  tak co prijde ti to vyhodne vzhledem k elektromobilu?

                3. Heleďte je to zajímavý
                  Heleďte je to zajímavý „deal“, ale teslu mám na nějakých 15 let než si vydělám na další….

                  Klidně se Vám pokloním, řeknu, že jsem vůl,ale auto nedám….

                4. Heleďte je to zajímavý
                  Heleďte je to zajímavý „deal“, ale teslu mám na nějakých 15 let než si vydělám na další….

                  Klidně se Vám pokloním, řeknu, že jsem vůl,ale auto nedám….

                5. Tak to chci videt a asi i
                  Tak to chci videt a asi i vsichni tady.

                6. skoro, v Moste jsem 8.9 na
                  skoro, v Moste jsem 8.9 na zavodech Le Most 😀

                  a proc by se vlastne nemohl prihlasit do tohoto zavodu i nekod s Teslou S? sak krouzit 6 hodin po okruhu bude vpoho ne 🙂

                7. Le Most? To je ten podnik,
                  Le Most? To je ten podnik, jak parta pitomců zbůhdarma jezdí dokolečka a vypouští do vzduchu přitom tuny sraček, jen proto aby byl někdo o vteřinu rychlejší? Já osobně bych se o teslu taky nevsadil, na co by mi taková věc jako RS6 byla?

                8. Mohu jen potvrdit, je to
                  Mohu jen potvrdit, je to děs. Nedávno jsem byl na sousedním jezeře Matylda, krásné rekreační zóně. Až na sousední mostecký okruh, kde od rána vkuse řvaly a ječely motorky. Opravdu „radostná rekreace v krásném přírodním prostředí se zvukovou kulisou ocelárny“. Neslo se to krajem pěkně daleko :-(.

                9. Tak to si ušetřete gumy –
                  Tak to si ušetřete gumy – ať to bude žrát jak to bude žrát, Tesla si omezí výkon a utavená se proti monstróznímu startu tak tak doplouží…jen by mě zajímalo, co se přehřeje dřív motor, měnič či baterky? Ani jedno nemají na takovou zátěž dimenzované

                1. Pokud pojedeš pořád plnej
                  Pokud pojedeš pořád plnej někde na oválu (myslím ovál, ne okruh) tak ano…. jsem to nikdy nezkoušel…. a asi ani nebudu….

                2. udaje jsou z Cota, tedy
                  udaje jsou z Cota, tedy americky okruh kde se jezdi i zavody F1 a oval to opravdu neni, obdobne udaje uvadi i z Mazada Raceway, tedy znama Laguna Seca, kde se mimochodem konaji jizdy elektromobilu a tedy i Tesel docela casto

                3. Tak je to možný, já nikdy
                  Tak je to možný, já nikdy takhle nikde nelítal, jednou jsem jel jako prase pro kamarádku (Duhová – PCE) a sotva jsme dojeli…. to je jediná moje praktická zkušenost….

                4. Viz. ten týpek co jel s TMS
                  Viz. ten týpek co jel s TMS Pikes Peak.. tuším, že to dal do kopce 3x a dost. 🙂 Ale to byl samozřejmě sportovní výkon…. nicméně, extrémní zatížení = extrémní spotřeba.

          2. a je ti jasne ze ty
            a je ti jasne ze ty benzinova/naftova auta budou mit pri 1 litru paliva v nadrzi problem? ono dojizcdet fosili do dna je desne uzasne hlavne pro pulpu a vstriky, fandim tem co si pak nechaj zaplatit opravy ktere si tim muzou zpusobyt 🙂 nebo je nechat pred zacatkem souteze natankovat plnou?

          3. Ale nedali. Chcete ukazat ze
            Ale nedali. Chcete ukazat ze jsou EV lepsi, tak jste dali takove podminky aby EV vyhrali:

            – Všechny posádky „tankují“ stejné množství paliva/energie.
            – Každá zastávka musí trvat alespoň 20 minut.

            Sice jsem priznivec EV, ale todle je do oci bijici a spise na skodu.

            Mno uvidime kolik spalovaku se Vam prihlasi. Hlavne pak netvrdte jak jste to spalovakum nandali, kdyz se zadny nezucasni …

            1. Já jsem fanda ekologických
              Já jsem fanda ekologických a úsporných pohonů (EV, CNG, hybridy) přičemž dieselům už nefandím. Pro tenhle závod, kdybych neměl na ten časd už něco jiného v plánu, bych si vybral právě diesel. Věřím že i přes nefér podmínky bych s tím dieselem vyhrál. Na 5 litrů paliva se dá ujet s lehkou nohou přes 150 km a elektromobil musí pro najetí 150 km nabíjet rozhodně déle než 20 minut. Ale ta zbytečná podmínka 20 minutové zastávky byla zrušena a v téhle disciplíně prostě elektromobil zatím nemá šanci.

      1. 5 litru paliva a 27kWh
        5 litru paliva a 27kWh elektriny, jo v nejakych tabulkach to asi bude sedet, ale sedi to i na skutecne hodnoty s dojezdy?

        a jak poznamenal Pepa, vyhody spalovaku jsou ignorovany

        ferova soutez je jen takova, kde se neodstranuji vyhody jinych na ukor jinych, at kazdy ukazae co v nem je 😉

        ted ta soutez jen ukazuje neco co chcete ukazat jako vyhodu EV a zastinit ucelove vyhody jinych pohonu, nic vic 🙂

Napsat komentář