Zákazníci převzali první elektrická nákladní vozidla Volvo

Volvo předalo zákazníkům první čistě elektrická nákladní auta – pro svoz odpadu pro firmu Renova, zabývající se likvidací a recyklováním odpadu, a nákladní auto pro distribuci zboží pro logistickou firmu DB Schenker.

Eliminace hluku od motoru a výfukových emisí přispívá ke zlepšení pracovních podmínek řidičů i k tiššímu a čistšímu prostředí ve městě.
foto: Volvo Trucks

Nákladní vozidla Volvo FL Electric, byla v rámci předsériové výroby vyvinuta ve spolupráci s vybranými zákazníky. Ve druhé polovině roku 2019 bude zahájena sériová výroba vozidel Volvo FL Electric a jejich výkonného sesterského modelu Volvo FE Electric; pro evropské trhy bude určen omezený počet vozidel.

„Díky naší úzké spolupráci s řidiči a zákazníky jsme v krátké časové lhůtě dokázali vyvinout elektrifikovaná řešení dopravy splňující vysoké požadavky co do výkonu, dojezdové vzdálenosti, manipulace s nákladem i využitelnosti vozidel,“ komentuje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks. A pak že to nejde.

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks. A pak že to nejde.
foto: Volvo Trucks

Řidiči, kteří budou s elektrickými nákladními vozidly jezdit, měli možnost je v rámci školení obsluhy otestovat ještě před dodáním. „Na řidiče udělal dojem zejména agilní pohon, zajišťující rychlé a hladké zrychlování, stejně tak jako nízká hlučnost,“ shrnuje Roger Alm.

„Ve vývoji našich elektrifikovaných produktů budeme pokračovat. Současně průběžně omezujeme ekologické dopady našich nákladních vozidel na naftu i plyn, zejména prostřednictvím hospodárnějších pohonů,“ uvádí Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Nákladní elektromobily Volvo Trucks

Nákladní elektromobily Volvo Trucks
foto: Volvo Trucks

Nákladní elektromobily Volvo FL Electric a Volvo FE Electric se vyvíjejí pro účely distribuce zboží, svozu komunálního odpadu a další potřeby městské dopravy. Model Volvo FL Electric je v provedení s celkovou hmotností 16 tun; celková hmotnost modelu Volvo FE Electric pak činí 27 tun.

tisková zpráva

22 Comments on “Zákazníci převzali první elektrická nákladní vozidla Volvo”

  1. Do naší firmy zvažujeme pořízení nového vozu a při
    Do naší firmy zvažujeme pořízení nového vozu a při výběru zohledňujeme dost provozní náklady. Zajímalo by mě proto, zda je povinné ručení nákladních vozidel na elektrický pohon nějak zvýhodněné. Nedávno jsem četl, že u elektromobilů to tak je. Pokud je to i u náklaďáků, myslím, že by to byl skvělý argument pro vedení proč jít právě do elektrického pohonu.

  2. Nu, počkáme si na konec roku 2019 a uvidíme, kam se
    Nu, počkáme si na konec roku 2019 a uvidíme, kam se posunou. Po té dodávce 500 sklápěček psali, že dodávají domíchávače. To není zrovna nic malého. Bohužel nám to může být v Evropě jedno, my se plácáme ponejvíce v jednotkách kusů a zkušebním provozu v partnerství s vybranými zákazníky, jak o tom rády referují naše automobilky.

  3. Radovane, prehanite a navic citujete jen hybrid.cz a clanky
    Radovane, prehanite a navic citujete jen hybrid.cz a clanky kde se nic o realnych seriich elektrickych nakladaku nepise, staci se podivat na stranky BYD a zjistite ze maji rocni kapacitu na cca 80 tisic elektrickych vozidel, tedy autobusy, osobaku, ruzne dalsi techniky a nakladni auta, z toho statisice nakladnich aut proste neudelate, realne jsou vyrobeny vissi tisice elektrickyh nakladnich aut BYD, protoze testovani prvniho vetsiho serioveho elektrickeho nakladniho auta BYD skoncilo v zari lonskeho roku a teprve od te doby se realne vyrabi seriove 😉

    BYD T5 a T7 ktere se v elektricke verzi vyrabeji od roku 2016 jsou male nakladacky velikosti vetsi dodavky a maji rocni serie cca 10 tisic kusu, tak si laskave nejdriv zjistete fakta nez zacnete zase neco psat o statisicich 😉

    1. Hybrid cituje cizí servery, s tím nemám problém s
      Hybrid cituje cizí servery, s tím nemám problém s důvěryhodností. Jinak sčítejte. 2016+2017+2018 = 30.000 jen těch malých, letos to už bude 40. A k tomu 80 tisíc ročně velkých je za 3 roky 240 tisíc, s letoškem 320 tisíc. No a máte statisíce vozidel. Detailní rozdělení jsem nestudoval. Ale v porovnání s prototypovými kusovkami různých výrobců v Evropě jsou to v podstatě vyšší miliony 🙂

      1. „Teď je otázka, zda máme mít v Evropě radost nebo plakat.
        „Teď je otázka, zda máme mít v Evropě radost nebo plakat. Ve srovnání se statisíci čínských elektrických BYD nakláďáků…..“

        napsal jste blbost a jeste to podporite napsanim dalsi blbosti? je to 30 tisic malych nakladacku velikosti dodavky, a asi 2-3 tisicce velkych nakladaku, zbytek jsou autobusy 😉 prvni velke nakladni auto BYD se zacalo vyrabet loni v zari, a vyrobili jich prozatim jen nizsi tisice a vetsina z nich jsou mestsne technicke vozi 😉 skronovy nakladak nemaji na elektrinu zadny a maji pouze par desitek tahacu

        BYD nema vyrobeno zatim ani 50 tisic elektrickych nakladnaku celkove, natoz pak tech velkych o kterych pisete, ty male se v Evrope radi do lehkych uzitkovych vozidel, v Cine se radi do „delivery truck“ tedy vesmes to same, takova dorucovaci auta

      1. Důvod proč lidstvo dosud prosperovalo je, že globálně
        Důvod proč lidstvo dosud prosperovalo je, že globálně táhlo za jeden provaz. Viz výzkum a nasazování novinek do praxe. Něco se prodělalo a objevila se banda lidí s nízkým IQ a ta banda pořád roste a má svoje recepty na blaho lidstva. Pálit ropu, odpady neřešit atd. Nedávno jsem koukal na film Absurdistán (Idiocracy). Nic moc kvalita, ale ta myšlenka …

Napsat komentář