Zájem o alternativní pohony v Evropě prudce roste

Evropská asociace výrobců automobilů uvádí, že za první čtvrtletí roku 2017 stoupl zájem o alternativní typy paliv v Evropě o 37,6 % v porovnání s rokem 2016. Prodalo se jich 212 945.

Pokud sečteme prodeje elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X v Evropě za první čtvrtletí 2017, vyjde nám z toho druhý nejoblíbenější značka elektromobilů v Evropě hned za Renaultem a před Nissan a BMW
foto: Tesla

Zdaleka největší zájem je letos o hybridní auta, kde počty rostly proti prvnímu čtvrtletí 2017 o 61,2 % na 111 006 prodaných aut. Auta do zásuvky, tedy elektromobily a plug-in hybridy vyrostla o 29,9 % na 47 196.

Z toho 49% růst zaznamenaly jen elektromobily na 24 592 a relativně nejslabší 13% plug-in hybridy na 21 644. Další alternativy, tedy zejména auta na plyn (, ) rostly meziročně o 10,4 %.

Největší růst zažívají Španělsko (+87,4 %), Německo (+67,5 %), Británie (+29,9 %) a Francie (+24,8 %). V Česku se za letošní první čtvrtletí prodalo 88 aut na alternativní pohon, což je víc než v Dánsku (48), Polsku (66) či Slovensku (27).

Nejprodávanější alternativou zůstává elektromobil Renault Zoe, který si za 1. čtvrtletí 2017 připisuje skóre 9083. Druhý je Nissan Leaf s 5940, třetí plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV (5393).

Výborně se ale v Evropě daří také BMW i3 (3956) a elektromobilům Tesla Model S (3715) a Tesla Model X (2902). Novinky Hyundai Ioniq Electric se zatím v Evropě prodalo 1126 kusů.

15 Comments on “Zájem o alternativní pohony v Evropě prudce roste”

  1. Pane Horcik, tych 27 aut na Slovensku za Q1/2017 je nejake
    Pane Horcik, tych 27 aut na Slovensku za Q1/2017 je nejake male cislo, ked vidim 201 evidovanych EV a PHEV.

    Zavazne objednanych a zaevidovanych importermi 201 aut je vidiet tu:
    https://www.zapsr.sk/podpora-elektrickych-vozidiel/informacia-o-alokovanych-prostriedkov/#bxe_green_line

    Alebo je tych 27 takych, ktore mali SPZ pridelene policou?

    Pozn: aj keby tych 201 bolo od Decembra 2016 (kedy zacala statna podpora) do dnes (koniec maja 2017), tak je to 201 aut za polrok.

    1. Sice nejsem pan Horcik, ale pokusim se to trosku objasnit. V
      Sice nejsem pan Horcik, ale pokusim se to trosku objasnit. V prvni rade jde o to, ze se pracuje se statistikami registraci (v podstate „SPZ pridelena policou“). Dale se jedna o udaje za 1. ctvrtleti tedy pouze prvni 3 mesice roku. Vase tabulka obsahuje data od prosince a pokud je casto aktualizovana, tak az do poloviny kvetna, to je vice nez 5 mesicu. Dalsim problemem muze byt presnost a spolehlivost dat, se kterymi evropske srovnani pracuje, napriklad v ceskem registru nejsou jako elektromobily registrovany automobily Tesla, jestli podobne vyznamne vady obsahuje i registr slovensky bohuzel netusim.

      1. Dakujem, tym je to jasne a davalo by to zmysel.
        27 za 1.

        Dakujem, tym je to jasne a davalo by to zmysel.

        27 za 1. stvrtrok na Slovensku by teda boli prevazne registracie aut objednanych prevazne este „pred dotaciou“.

        A medzi tymi 201 evidovamnymi na ZAPSR tiez nie su Tesly, lebo na tie nie je dotacia – dotovane su len auta, ktore maju importera registrovaneho na Slovensku 🙁

            1. Z toho si nic nedělej, lidí s OCD a bez fantazie, kteří se
              Z toho si nic nedělej, lidí s OCD a bez fantazie, kteří se radši budou zabývat prkotinama než zajímavým obsahem je evidentně pořád dost 😀
              Když se vodstěhuju do Švajcu tak se jim konečně uleví. Tam si můžou srovnat i hromádky s hnojem.

              „Sportovní automobil bude postaven na stejné platformě. Ta slibuje výkon přes 300 koní, zrychlení z nuly na sto za šest sekund“
              Lol, to bude mít omezovač na zrychlení, aby to náhodou neohrozilo závoďáky z Vlčího hradu a Poršáky. To je komické. :)))

Napsat komentář