Z40: důlní nákladní elektromobil, který uveze 40 tun! Baterii si vymění sám

Jan Horčík - 19 Březen 2018

Nedávno jsme si tu předvedli 110tunový elektrický "náklaďáček" Komatsu 605-7. Teď se hluboko do dolů vydáme znovu s novinkou Z40.auto důlní nákladní elektromobil Z40

Důlní náklaďák Z40 je 100% elektromobil. Elektrický pohon je tak už ve vzduchu, na vodě, na zemi i pod zemí.
foto: Artisan Vehicles

Z40 od americko-kanadské společnost Artisan Vehicles je nový, plně elektrický důlní náklaďák. Uveze, jak jeho označení napovídá, až 40 tun nákladu.

Z40

Na elektřinu může jezdit opravdu všechno.
foto: Artisan Vehicles

Pohání ho čtyři elektromotory, které mu dávají dvakrát vyšší výkon, než nabízejí běžné dieselové alternativy. Emituje přitom jen osminu tepla.

Z40 je navíc vybaven zcela automatickým systémem výměny baterie, při kterém nemusí obsluha z vozidla vůbec vystoupit. Z40 bude poprvé využit ve zlatém dole Macassa společnosti Kirkland Lake Gold.

Důlní náklaďák Z40 společnosti Artisan Vehicles

Důlní náklaďák Z40 společnosti Artisan Vehicles
foto: Artisan Vehicles

Kromě Z40 připravuje společnost Artisan Vehicles také čtyřtunový, plně elektrický důlní nakladač A4. Opět se chlubí lepšími dovednostmi, než dieselové alternativy. Ale co především: není nutné starat se o odvádění jedovatých emisí z důlních šachet.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chybí vám tam ještě pod vodou, aneb hybridní dieselelektrické nacistické ponorky :)

Když se technologie v určitém odvětví vyplatí, tak se šíří sama dostatečně rychle, naopak dotování technologie v oblastech kde se nevyplatí je nákladné plýtvání penězy, zdroji, časem a průmyslovými kapacitami, jenž nakonec neúprosně vede k úpadku takových dotačně-byrokratických společenství.

Sociální dávky jsou také určitá forma dotace... začněme s rušením tam ;-)
V zájmu zabránění úpadku civilizace...

p.s. nejsem zastáncem ani jedné strany, pouze takový malý nadhled :)

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však já klidně souhlasím, aby byly všechny pravé sociální dávky podporující cikánský způsob života zrušeny.
Samozřejmě se do toho nedají počítat krvavě placená pracovní povinná pojištění z kterého jde placení myslím prvního roku nezaměstnanosti, většina zdravotnictví a důchody.

No vidíte, všechny problémy se vyřeší sami. Osobně si myslím, že pro tuto planetu největší problém také relativně brzy zanikne. Na Mars se rozšířit určitě nestihne. Díky bohu. A to jsem ateista jako poleno. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samy (ony)

Díky, jsem slabý v Češtině. Což mne mrzí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná si přečtěte vznik ponorek, jak fungují, jak měly fungovat a proč byl do nich koncipován elektrický pohon eště před hitlerem.
Je neuvěřitelné, jak slovo hybridní dokáže zamotat hlavu ... vašemu druhému odstavci moc nerozumím, a jen zkuste pochopit vývoj těžby a následný posun procesů kolem té těžby v daném období a možnostech technologií. Nespletl ste si web?

V nekterych podzemnich dolech je teplota velky problem. Aby se tam dalo pracovat musi se vzduch chladit. Chlazeni je obrovsky narocne na energii a takove mnozstvi tepla ktere tam ty stare diesely privadeji je nutne draze odstranit. Elektricky dumper prinese nekolikanasobne zlepseni a je to logicka konsekvence.

Nechápu proč nepoužívají zemní plyn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože před vjezdem do dolu je kulatá červená značka s nápisem CNG :-)

:-))) Palec nahoru.

Obrázek uživatele ozana

Jak by měl zemní plyn vyřešit nadbytek tepla?

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Jste moc náročná. Stačí vyřešit aspoň jeden problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není pravda, když už musíte větrat kvůli nadbytku tepla, tak už v rámci toho větrání odvádíte i spaliny, takže to teplo je klíčový problém.

Obrázek uživatele ozana

:) nejsem ona.

V jiném fóru mám v patičce:
Ožana neznamená ženu, přestože to kdysi velmi dávno bylo ženské křestní jméno

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Já jsem to tipoval. Ale chtěl jsem být ten špatný.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter