Z nuly na sto za 1,779 vteřiny? Jedině elektromobilem

Jan Horčík - 22 Červenec 2015

Studenti Stuttgartské univerzity, sdruženi v týmu GreenTeam, postavili ultimátní elektromobil. Jejich elektrická formule zrychlí z 0 na 100 km/h během 1,779 vteřiny. Rychleji než Tesla Model S nebo Porsche 918 Spyder.auto GreenTeam Stuttgart elektroformule

Elektrická formule stuttgartského týmu GreenTeam
foto: GreenTeam

Elektrická studentská formule E0711-5 stuttgartského týmu GreenTeam má výkon 100 kW (160 koní). Jenže zároveň váží pouze 160 kg. Díky extrémnímu poměru hmotnosti a výkonu 1,6 kg/kW dokáže v některých aspektech soupeřit s nejrychlejšími vozy současnosti.

Pro srovnání, Bugatti Veyron Supersport má tento poměr 2,08 kg/kW, Porsche 918 Spyder 2,50 kg/kW a vozy jsou někde na 1,0 kg/kW. Díky zrychlení na 100 km/h během 1,779 vteřiny se studentům podařilo zlomit dosavadní světový rekord švýcarské studentské elektroformule Grimsel (1,785 vteřiny).

auto GreenTeam Stuttgart elektroformule

foto: GreenTeam

Součástí GreenTeamu je přes 40 studentů Stuttgartské univerzity. Ti si postavili pohonný systém pro svou elektroformuli od základu sami. Součástí týmu jsou ale i studenti obchodu nebo médií, kteří si na projektu zkoušejí jak "to doopravdy chodí". K výsledku jim pogratuloval i jejich rektor.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To srovnání výkonové hmotnosti s Veyronem je zavádějící. Ve skutečnosti musí v autě sedět i řidič a se započtením jeho hmotností budou čísla vypadat úplně jinak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu, proč se to jmenuje GreenTeam. Zbytečné pálení energie, vyrábění hluku, pálení pneumatik a znečišťování. A nic z toho. Ať si promězamě blbnou, ale ať se přitom netváří, jako kdovíjací zachránci přírody. Proč prostě někdo nevyužije dosavadní známé technologie k postavení rodinného kombíku s výkonem 80kw, spotřebou 4litry LPG a cenou 500tis?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vzdyt takovej kombik vpodstate existuje, Opel Atra ST s 1.4 103kW LPG a cenou od 427 tisic v zakladni Selection po 481 tisic ve verzi Cosmo, jen ta spotreba bude holt vetsi asi okolo 8 litru na 100, ale jizdu za 4 litry na LPG ti nenabidne asi zadne auto od rodinnych kombiku po mala mestska auta

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100 kW = 160 koní? Zřejmě nějakých nedochůdčat ;-) …

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Voni se ti koně budou zmenšovat, aby jich bylo víc. Vzpomněl jsem si na Digitální Román "Auto má 66000 veverek" :-)

Obrázek uživatele ozana

právě naopak: 1 kW = 1,34102 hp

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jste ten vtip asi nepochopil...
Jinak přepočet je 100 kW/136 koní, přsněji (1kW/1,359 koně).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeji schopným Českým studentům, aby dokázali studovat na Stutgartské universitě, jak se ukazuje jsou tyto university přínosnějšími a kvalitnějšími než České UK a ČVUT včetně OP pro české absolventy. Obávám se, že ani Ostravská BU nemá podobně schopný profesorský sbor. v politologii a teorii včetně tvorbě rychlostudentů je ČR na špici, ale v odborné praxi silně zaostává.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase další hovadina. Lidstvo nepotřebuje zrychlovat z 0 na 100 za 1.7s.(možná pár lidí ano, ale ti si tím musí něco kompenzovat) Lidstvo potřebuje po nabití dojet 300+ km. Nad takovým autem se tu budu rozplívat ne nad blbostí, která není k ničemu.

Mě spíš udivuje to jak se rozplýváme, na tím, že v Ostravě postaví nějaký elektromobil, který umí jet po silnici. A hned je to světový a nadouváme se pýchou jaky tady v tom našem státě nemáme kabrňáky. Ale stačí se podívat za hranice a hned je jasné, že jsme pořád ve chvostu výzkumu i vývoje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak mi to neštymuje. Aby se dalo je 0-100km/h za 1,779 sekundy, tak by rovnoměrné zrychlení muselo být 1,79G. Jak to udělali? To mají pneumatiky s koeficientem tření skoro 2.00? Nebo to táhnou na špagátě?

Výkon v poměru k hmotnosti není problém. Ale jak sakra chtějí tu hnací sílu přenést z kola na asfalt???

Mě to zrychlení vyšlo o nějakou desetinku méně, někde kolem 1,58G (15,6m/s2). Asi to jde i na pneumatikách. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většinou se počáteční tření řeší pomocí lepivé kapaliny na dráze. nepamatuji složení, ale matně vzpomínám že je to na bázi cukrů, který prý výrazně zvyšuje tření. Bylo to u podobné formule. Své udělají také vhodné slicky.

Přítlak pomocí zadního křídla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pritlak pomoci zadniho kridla vam do 50kmh vubec nepomuze... az tak kolem 80-120kmh zacnou pritlacna kridla "zabírat"

dobre nahrate zavodni slicky delaji zazraky :)

Obrázek uživatele ozana

zatajili raketový motor :)

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?