Z elektromobilu Audi R8 e-tron je robotické auto

Výkon 340 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,9 vteřiny a dojezd 450 km. To je elektromobil Audi R8 e-tron. Na veletrhu CES Asia německá automobilka představila jeho robotickou verzi.

Elektromobil Audi R8 e-tron se v produkční verzi objevil na autosalonu Ženeva. Vyrábět se ale bude pouze na zakázku ve velmi omezeném počtu.
foto: Audi

Filmoví fanoušci si možná vybaví známou scénu z filmu Já, robot s Willem Smithem, ve které přebírá řízení futuristického robotického auta značky Audi. A značka se k tomuto stavu skutečně pomalu přibližuje.

Audi A8 e-tron má za sebou bouřlivou historii. Firma nechtěla původní auto s dojezdem pouhých 215 km vyrábět – dojezd byl příliš malý. Koncernu Volkswagen, resp. Audi, se pak ale podařilo s lepší baterií zvýšit dojezd na 450 km.

Tehdy začalo být auto zajímavé. Využívá řadu pokročilých technologí, včetně multimateriálového rámu Space Frame, kdy např. zadní modul auta je vyroben z .

Baterie ve tvaru T je uložena velmi nízko a zabírá středový tunel a zadní část vozu. Z původních 49 kWh stoupla kapacita na 92 kWh. Energetická hustota vzrostla téměř dvojnásobně z 84 Wh/kg na 154 Wh/kg.

Auto je vybaveno dvěma elektromotory po 170 kW/460 Nm. Prototyp doplněný o robotické řízení, kterému Audi říká „piloted driving“, je navíc vybaven všemi potřebnými senzory – několika kamery, ultrazvukovými senzory, laserovými i běžnými radary.

Audi ale přiznává, že prozatím jde především o hi-tech pojízdnou laboratoř a raději ani nenaznačuje kdy by se robotické funkce mohly dostat do výroby. Omezené autonomní řízení, kdy auto dokáže např. samostatně popojíždět v zácpě, by ale mohly některé vozy Audi získat už během let 2016-2017. Podobné funkce chystá i německá konkurence v pdoobě či .

tisková zpráva

12 Comments on “Z elektromobilu Audi R8 e-tron je robotické auto”

        1. Já psal, že se to bude
          Já psal, že se to bude prodávat dráž a dobře, ne že se jich prodá víc jak Tesel. To je jasné, když se plánuje jen pár stovek a Tesla už má prodáno něco okolo 60-70tis.aut neli víc. 🙂
          Já třeba bych si koupil jen Teslu, ale bratr zase jen i8, takže každý podle chuti a líbivosti. Jak již někdo psal. Tesla má takové ty kvalitativní dětské mouchy, které se zatím tolerují, ale u Audi a BMW očekáváte TOP kvalitu zvenku i zevnitř včetně luxusních sedaček atd. Proto je např. prodej i8 v ČR zatím slušný(snad přes 20ks) na to kolik to stojí. Já bych si místo toho za tu samou cenu koupil radějí P85D v plné výbavě i za cenu třeba těch dětských nemocí, protože bych ji využil každý den. i8 je prostě jen pro 2lidi a vzadu je to spíš pro nějakého …lízka 🙂
          Uvidíme hlavně ať je větší nabídka, ta by mohla pomoct k nižší ceně díky konkurenčnímu boji 😉

          1. Zrovna ty sedacky v Tesle
            Zrovna ty sedacky v Tesle usly od zahajeni vyroby velky kus cesty. Nejen ze ty zakladni se zlepsily bez narustu ceny, ale i nove priplatkove performance „NextGen“ sedacky pro Teslu vyrabi Recaro, coz je dosti proslula znacka 🙂

            ale vam to asi nemusim rikat ;-D

            EDIT: aktualne se na Model S vydavaji VINka 91000+ a nektere 8xxxx uz jezdi po cestach.

Napsat komentář