Z čeho se skládá elektromobil Tesla Model S?

Jan Horčík - 21 Březen 2013

Magazín SupplierBusiness vydal parádní infografiku, které popisuje dodavatele téměř všech kritických komponent elektromobilu Tesla Model S. Chcete vědět od koho je zadní sklo, šrouby kol nebo pružina přední kapoty?auto Tesla part infographic dodavatelé komponent

Dodavatelé komponent elektromobilu Tesla Motors. Pro větší obrázek klikněte zde.
foto: SupplierBusiness

Automobilka Tesla konečně dosáhla plánované výroby 400 elektromobilů Model S týdně. Nedávno jste se mohli dozvědět jak roztrhat elektromobil Tesla Model S na kousky, a také že si Tesla nechávala vozit pneumatiky letecky z ČR (a Elon Musk si za to chtěl dát pěstí).

Odkud se ale berou další komponenty jedinečného elektromobilu Model S? Na to se pokusil přijít web Supplier Business, který zmapoval desítky jednotlivých komponent. Překvapivě mezi nimi chybí právě pneumatiky – značky Continental.

Není překvapením, že Tesla využívá přední světové dodavatele kvalitních automobilových komponent: Magna, Brembo, Continental, Sika či ZF Lenksysteme. Zároveň ale kritické komponenty vyrábí sama: sadu baterií, motor, palubní dobíječku, univerzální konektor, plasty.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda že v obrázku dodavatelů Modelu S opomněli zmínit, že Continental je také dodavatelem elektrické vakuové pumpy. Ta se montuje v České republice, u nás v závodě Continental Jičín. Slouží jako zdroj vakua pro brzdový posilovač. (Díky tomu máme jasnější představu o tom, jak výroba v Tesle běží..)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Motor máte na stránkách Tesly. Sama si je vyrábí, neboť u jiného výrobce nenašla pro ni uspokojující řešení (budou tam i její patenty). Je to 3f indukční motor s kotvou nakrátko - nejběžnější průmyslový pohon. Má tak velký výkon, protože se dokáže točit sakra rychle (14000 1/min - 233 Hz). A navíc důmyslné chlazení, spolu s měděným rotorem (tady bych odhadoval ty patenty).

Když provedu přehnané srovnání, tak běžný indukční motor je jako klasický zdroj s trafem (na 50 Hz) a motor od Tesly je jako spínaný zdroj (trafo i 50 kHz). Díky tomu je pak běžný počítačový zdroj malý, lehký, levný. S 50 Hz trafem by vážil několik kg.

No a o by to bylo za Teslu, kdyby nepoužívala N. Teslou vynalezený motor ...

teslamotors.com/roadster/technology/motor
teslamotors.com/blog/motor-city

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokud vim, motor je pouze jeden na zadni naprave, dva ma mit az model X.

A co se motoru tyce, popravde by me to taky zajimalo, jaho parametry nejsou celkove moc znamy, jedine co jsem se docetl, ze vaha je od 70 do 118lb, tedy cca 35-59kg a ma medeny rotor... mysleno nejspise kotvu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Oficiální stránky Tesla nabízejí toto:

Three phase, four pole AC induction motor with copper rotor
Třífázový, čtyřpólový střídavý indukční motor s měděným rotorem

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měděný rotor ... pokud je to klasický AC motor, potom je měděná jen kotva, v jiném případě je to AC reluktanční motor, kde je rotor z čistého kovu s vyniklými póly... Popravdě teď opravdu nevím, jak se počítá reluktanční odpor a zda je závislý na vodivosti kovu rotoru...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze si odpovim sam, med je nemagneticka (vlastnosti materialu uz proste v hlave nemam), takze reluktancni motor lze vyloucit...

Takze tu mam dve moznosti:
AC asynchronni motor s kleci na kratko
AC synchronni motor s hladkym napajenym rotorem

Podle dat na i-netu ma motor tocit az 16000ot/min, takze vynikle poly neprichazeji v uvahu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám len jednu otázku: Jak kua vyrábajú ten AC motor(y-2) o veľkosti melónu a výkonom (špičkovým) skoro 400HP?????????
POMOC

Obrázek uživatele Jolinar

Rekl bych, ze na to maji patent(y), muzete pohledat :) Zrovna nedavno se o tom jak ho chteli nechat vyrabet u nejakeho dodavatele zminoval Musk: http://www.youtube.com/watch?v=IJauyGO5fiw
Jelikoz jim dodavatel rekl, ze neni schopen splnit pozadovane parametry tak si ten motor navrhli sami a pak chteli aby jim ho aspon vyrobil, jenze na to jim rekl, ze neco takoveho neumi vyrobit, no tak si museli navrhnout i stroje ktere to budou umet vyrabet :-)
A dodavatel prisel o kseft :D

btw: spickovy vykon je minimalne 416hp, by me zajimalo jak dlouho by to vydrzel :-)
Vim ze u Roadsteru se na zavodnim okruhu bezne prehrival protoze byl chlazeny jenom vzduchem, u Modelu S je chlazen kapalinove, tak hadam ze vydrzi o dost vic.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil