Xmarton umožňuje ovládat auto mobilem

redakce - 19 Duben 2017

Česká společnost Xmarton přichází s novým produktem, díky kterému lze ovládat automobil pomocí smartphonu.auto Xmarton umožňuje ovládat auto mobilem

Xmarton je homologovaná výkonná jednotka určená na univerzální propojení vozu a chytrého telefonu. Je přizpůsobena konkrétnímu modelu automobilu, do kterého se instaluje v podobě malého zařízení, tzv. CarBoxu.
foto: Xmarton

Jednotka Xmarton nabízí dálkové ovládání elektrických prvků automobilu, detailní statistiky průběhu všech jízd, naprosto přesnou a spolehlivou lokalizaci či možnost sdílení vozu bez klíčků.

Jednotka Xmarton prošla národní atestací o technické způsobilosti, kterou vydává Ministerstvo dopravy České republiky, a podporuje bezpečnost, přehled a pohodlí.

„Ovládání elektrických okének, zámků dveří a kufru, spouštění varovných blinkrů pro snadné nalezení auta, bezklíčkové sdílení či bezpečná imobilizace vozu prostřednictvím mobilního telefonu. To vše bylo naším snem a vizí již od roku 2015,“ uvádí Miloš Herman, generální ředitel společnosti Xmarton, a dodává:

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

„Po více než dvouletém úsilí dnes stojíme před zákazníky s hotovým produktem, který posune ovládání jejich vozu o několik úrovní dál a usnadní jim tak každodenní život. S uvedením Xmartonu na český a slovenský trh však naše úsilí rozhodně nekončí. Našim zákazníkům budeme v budoucnu pravidelně nabízet další nové funkce a modernizovat tak zaběhlé zvyklosti v používání automobilů.“

Pro přenos dat mezi jednotkou a mobilním telefonem jsou využívány mobilní sítě všech operátorů (jednotka se vždy napojuje na nejsilnějšího z nich po celé Evropě). Aplikace ve smartphonu si pak žádá připojení k internetu.

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

„V dosahu bezdrátového spojení funguje komunikace na bázi Bluetooth Low Energy,“ komentuje procesy konektivity technologický ředitel Xmarton Jan Pešek. Jednu z klíčových hodnot – bezpečí – uživatelům nezaručují pouze funkce řešení Xmarton, ale je garantováno i při sběru osobních dat, které v tomto případě logicky probíhá.

Data jsou bezpečně uložena tak, že je možné se k nim dostat pouze prostřednictvím specifikovaných zabezpečených přístupů. „Využíváme silné šifrovací techniky, např. výměna asymetrických klíčů probíhá dle PKCS standardů pro síťovou komunikaci i bezdrátové spojení. Úroveň tohoto zabezpečení je takřka neprolomitelná,“ dodává Pešek.

O instalaci řešení Xmarton by určitě měli uvažovat majitelé již vyrobených modelů aut, kteří mají zájem o jejich „nachytření“. Mezi největší výhody patří snadné sdílení, dokonalý přehled a zabezpečení auta ve smyslu imobilizace startování neoprávněným osobám, okamžité notifikace při případné autonehodě a nepřetržitém dohledu nad všemi aktivitami a procesy automobilu.

Majitelé Xmartonu si také mohou kdykoli zkontrolovat hladinu benzinu v nádrži nebo stav baterie. Typy automobilů, do nichž lze Xmarton snadno nainstalovat, najdou zájemci na webu www.xmarton.com.

Ti, kdo svůj typ vozu v seznamu nenajdou, se mohou spojit prostřednictvím formuláře na stránkách přímo s pracovníky společnosti, kteří jim pomohou připravit řešení šité na míru.

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

Instalace probíhá v tzv. Xmartpointech, což je 12 partnerských servisů po celé České republice a na Slovensku. Mobilní aplikace Xmarton funguje na smartphonech i tabletech, a to v rámci systému Android i iOS. Aplikace s uživatelem hovoří v češtině, nyní je však ve vývoji i verze slovenská a anglická.

Mobilní aplikace slouží primárně k ovládání auta, k autorizaci jízdy a k dohledu nad vozem. Řešení Xmarton pak zastřešuje webový portál, který slouží ke konfiguraci účtu, sledování celé historie, přidělování práv ostatním uživatelům či k přidávání dalších mobilních zařízení do celého procesu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm,neco co uz je davno vymysleno a provozovano a v cene (napr.Tesla),jinak koukam ze moc toho neumi...za ty prachy...

Obrázek uživatele Anonym123

a neodpovedia na e-mail poslaný pred desiatimi dňami.

Obrázek uživatele Radovan

Holt jsme už staří a používáme staré technologie. Email prý neletí, proto ho sice kdysi měli, ale dnes kdo ne ní na FB, jako by nebyl. Kdo netvítuje a místo telefonování a SMS nepoužívá některou z komunikačních technologií napojených díky wifi přes chytrý telefon na internet, je taky mimo komunikační proud. Dokonce i weby typu toho, kde právě oba píšeme do diskuse, jsou prý OUT. Občas je fajn pokecat s lidmi kolem dvaceti osobně a tohle všechno se dozvíte. Ale neumí pít, rychle se zhulí a pak s nimi není žádná zábava. Tedy z pohledu stařešiny nad 30.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

Nebreč nebo si začnu myslet, že z toho máš mindráky :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak to je s autem,které je v záruce výrobce. Servisy rádi straší majitele nových aut,ze instalaci kde čeho přijdou o záruku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud vím, tak to má českou homologaci, takže se zárukou je to podobné jako třeba když si necháte instalovat např. Sherlog. Někde jsem dokonce slyšel, že snad pokud je to takto homologované tak vám výrobce musí prokázat, že závada vznikla v souvislosti s instalací zařízení, pokud se na to chce při záruce vymlouvat (prý už jsou na to nějaké pravomocné rozsudky v ČR).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě. Já mám zkušenost takovou,že pokud to není schválené příslušenství automobilky,tak s tím dělají servisy hrozné obstrukce. A pokud to montoval navíc někdo jiný jako autorizovaný servis dané značky,tak řeknou odpojit a pak přidte řešit případné problémy a my posoudíme,jestli to nebylo způsobeno špatnou instalací. A konkrétně Sherloga bych si nechal montovat jen u Sherloga a ne jinde. A co se týče dokazování výrobce? Myslím si,že by mě odpálkoval a řekl,že to není schválené od výrobce a tudíž to tam nemá co dělat. Toť má zkušenost. Stejně jsem si nakonec vždy prosadil svou,ale taková je zkušenost s autorizovanými servisy automobilových značek. Proto moje poznámka zde na Hybridu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozumím. To na co máte právo a to co akceptují servisy jsou dvě rozdílné věci a člověk si asi nechce přidělávat další potenciální riziko při už tak složitém handrkování zda spadá oprava pod záruku nebo ne. Na druhou stranu Sherlog v autě mám a řešil jsem v záruce problémy se zapalováním a servis ani nenapadlo to vytahovat. Ale šlo o auto tzv. "premiové" značky. Tak snad se mění věci k lepšímu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono asi záleží na zkušenostech daného servisu konkrétně se Sherlogem a nebo pokud ho montovali sami,tak ví,zda může souviset vámi reklamovaný problém s instalací,či nikoliv. Ale snad je to tak ja píšete a přístup se celkově mění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, platit 166,-Kč měsíčně se mi za to nechce...

Obrázek uživatele Cayman

anebo ovládat v EV topení /klimu při konci nabíjení :) pokud je to fakt dobře zabezpečený ( :D ) tak něco takovýho určitě pořídim. Potřebuju sledovat průběh nabíjení, když zrovna nejsem u EV který se nabíjí

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen pokračujte a vymýšlejte kraviny... už to vidím, až se něco stane - to já nééééé to "SAMO"... :-)


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?