WAVE 2012 - vítězové jsou známi, česko-německý tým na 7. místě

Jan Horčík - 04 Říjen 2012

Závod WAVE 2012 organizovaný skončil. Tedy, závod. Říkejme tomu raději propagační jízda. Tak či onak, i ta má své vítěze. Stali se jimi Wolfgang Moescheid () a Manfred Hillinger (Tesla Roadster). Česko-německý tým a Ralfa Zimmermanna skončil sedmý.auto elektromobil WAVE 2012 Jaromír Vegr Peugeot 106

Jaromír Vegr se svým elektromobilem Peugeot 106 v popředí, v pozadí další účastníci WAVE 2012
foto: Jaromír Vegr/Ralf Zimmermann

Tento ročník závodu WAVE se jel z italských Benátek přes města Torino, Monza, Mendrisio, Buchs, Zürich, Bern, Basilej, Štrasburk, Mannheim, Oberursel, Marburg, Osnabrück až do . Účastníci závodu přitom projeli pět zemí, z Itálie do Nizozemska přes Švýcarsko, Francii a Německo.

Celkem se zúčastnilo 16 elektromobilů. Mezi jinými např. , , úžasný Citysax, Renault Fluence ZE, Nissan Leaf, Citroen C-Zero či Renault Twizy. Česká posádka jela upraveným vozem Peugeot 106, se kterým Jaromír Vegr před časem ujel rekordní vzdálenost na jedno nabití.

Česko-německý tým celkem najel 4925 km (z toho 2764 km v rámci samotného WAVE 2012), nabil 699 kWh, spotřeboval 0,89 Ah/km či 14,2 kWh/100 km. Náklady na elektřinu byly 175 euro. Upravený Peugeot 106 má celkovou kapacitu baterií 51 kWh, ačkoliv před 12 lety, kdy byl vyroben, byl vybaven pouze 20kWh NiCd bateriemi (s dojezdem asi 100 km).

Šéf závodu Louis Palmer jel v elektromobilu Think City. Doprovodné vozidlo Renault Clio bylo zničeno při dopravní nehodě, při které do něj vrazil Mercedes jehož řidič upadl do mikrospánku. Celkem závod trval 14 dní.

Už za rok se uskuteční WAVE 2013 kdy se pojede z do . Mimochodem, zítra začíná malý český elektromobilní závod Tichá cesta 2012, který pořádá v čele s . Posádka Hybrid.cz se závodu bude taktéž účastnit s vozem .

WAVE, Jaromír Vegr
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Upřesnil bych, že původní osazení Peugeotu 106 bylo 12 nikoli 20kWh-Saft STM 100 MRE.
Nyní mám 128V 2x 200Ah ThunderSky.Celkem 80 článků. Spotřeba je měřená ze zásuvky, nabíjím nabíječkou 9kW, a mohu ještě přidal původní 3 kW.
Úžasný CitySAX přejel cílovou čáru a vydechnul.
Více info najdete na ww.elektromobily-os.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cituji:"...spotřeboval 0,89 Ah/km či 14,2 kWh/100 km..."

Jednoduchým výpočtem jsem došel k napětí cca 160V.
Hodně prodejců elektrokol uvádí velikost baterie jen v Ah. Ale to je nic neříkající údaj o kapacitě baterie.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol