Porsche chystá jako plug-in hybrid nejen model Panamera, ale také Porsche 918 Spyder. Ten automobilka představila už na autosalonu Ženeva v roce 2010. Auto si získalo obrovský zájem médií i veřejnosti, a tak není divu, že se začne prodávat. Už příští rok.
foto: Porsche
Redaktor magazínu Wired Damon Lavrinc, který dříve psal také pro Autobloggreen, měl aktuálně možnost vycestovat do města Nardo v Itálii. Tam Dr. Frank-Steffen Walliser a jeho tým pracují na supersportu pro 21. století. Lavrinc měl také jako jeden z prvních novinářů na světě exkluzivní možnost se aktuální verzí plug-in hybridního supersportu Porsche 918 Spyder projet.
Jeho hlavní zjištění? “Tohle rozhodně není Prius.” V současné době existují tři prototypy. Odezva, kterou si auto získalo v Ženevě, Porsche okamžitě přesvědčila k tomu, aby vedení schválilo vývoj a výrobu auta. To se má na trh dostat už 18. září 2013 za cenu kolem 845 000 dolarů.
Zadní nápravu auta pohání 4,6l osmiválec s výkonem 570 koní. Doplňují ho dva elektromotory a 50 CPU. Jen vývoj elektroniky pro tohle auto prý trval devět měsíců. Mimochodem, každé jednotlivé světélko v autě, v exteriéru i interiéru, je LED.
Porsche 918 Spyder je plný hybrid (jinak také paralelní hybrid). Jeden elektromotor o výkonu 90 kW je umísten mezi motor a sedmistupňovou převodovku. Další, 80kW elektromotor je namontován na přední nápravě. Kdykoliv tak auto může fungovat jako čtyřkolka. Celkový výkon pohonného systému je 770 koní.
Plug-in hybrid Porsche 918 Spyder dokáže ujet až 25 km čistě na elektřinu. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit během tří vteřin, na 200 km/h pod devět vteřin a max. rychlost je 330 km/h. Pouze na elektřinu dokáže díky vodou chlazené li-ion baterii o energii 6,8 kWh jet max. rychlostí 144 km/h.
Reportér magazínu Wired měl možnost se v 1670 kg těžkém autě svézt. A přestože pohonný systém byl naladěn pouze na 50 % výkonu, šlo prý o vynikající zážitek. Především díky tomu, že auto sedí na silnici jako přikované. To samozřejmě i díky správnému rozložení hmotnosti, kvůli kterému například pasažér sedí o 20 cm více vpředu než řidič.
pekna cena 😀
pekna cena 😀