Výsledky testování Prius plug-inu v Londýně

bude na trhu už začátkem příštího roku. Po celém světě ale už dnes jezdí stovky prototypů. Jeden jsme testovali i my. V to byly dvě desítky. Jaké jsou výsledky ?
foto: Toyota

  • Délka jedné průměrné cesty Priusem do zásuvky je 11,68 km. Téměř 60 procent cest má délku od 4,96 km do 19,84 km
  • Průměrná rychlost cest je 28,32 km/h, 69 procent cest probíhalo při průměrných rychlostech nižších než 29,76 km/h
  • Průměrná doba dobíjení je 72 minut
  • Pokud mají řidiči přístup k domácí zásuvce pro dobíjení, dobíjejí častěji
  • Jedna třetina celkem najeté vzdálenosti se dosud uskutečnila v elektrickém modu

Podobné výsledky zaznamenává v celé Evropě. V celkem 18 zemích má 200 testovacích prototypů Priusu do zásuvky. Včetně 100 plug-in ve , kde probíhá projekt ve spolupráci s energetickým gigantem .

Celkoevropské výsledky podle Toyota ukazují, že průměrná je o 36 procent lepší než nejšetrnější dieselové auto ekvivalentní třídy. A dokonce o 49 procent lepší než srovnatelné benzinové .

Nemůže pak být taktéž překvapením, že 20km dojezdová vzdálenost na plně dostačuje pro většinu běžných denních cest. Průměrný Evropan totiž denně ujede 13,2 km. Dvě třetiny všech cest jsou pak kratší než 20 km.

V už zmíněném Štrasburku probíhá navíc současně s testováním aut také nasazování potřebné . Energetická firma nechala nainstalovat např. na pracovištích i v domácnostech. Veškerá zaznamenaná data o spotřebě a podobně sbírá a vyhodnocuje z nich pak chování uživatel.

Výsledkem zpracování těchto dat je například nový produkt EcoRecharge. Ten umožní uživatelům nastavit si inteligentní časovač s jehož pomocí budou moct své nabíjet ve zlevněném, tedy nejvýhodnějším tarifu.

tisková zpráva

One Comment on “Výsledky testování Prius plug-inu v Londýně”

Napsat komentář