Výroba elektromobilů StreetScooter skončí, nenašel se investor

Unikátní projekt výroby užitkových elektromobilů StreetScooter společnosti Deutsche Post DHL končí. Auta byla příliš drahá.

DHL Deutsche Post sice končí s výrobou vlastních elektromobilů StreetScooter, ale flotilu více než 11 000 kusů si ponechá a bude se soustředit na její maximální využití. Plus připraví i nákup elektromobilů od jiných výrobců.
foto: Deutsche Post DHL

Ačkoliv Deutsche Post DHL už provozuje v Německu přes 11 000 elektromobilů StreetScooter, záchraně jedinečného projektu nepomohly ani snahy o expanzi do Číny a USA.

StreetScooter se prostě a jednoduše příliš dlouho potácel v červených číslech. Jen za rok 2019 bude ztráta činit podle Bloombergu až 100 milionů eur.

Výroba užitkových elektromobilů StreetScooter proto skončí ještě během letošního roku. Deutsche Post DHL díky tomu vykáže jednorázový odpis mezi 300 a 400 miliony eur.

Než se ale výroba zastaví, zvládnou dělníci v Cáchách a Düren vyrobit ještě minimálně několik stovek kusů. Možná, že právě ve výrobě doma v Německu je ale problém.

Pokud by se bývala auta vyráběla v zemích s nižšími mzdovými náklady, býval mohl StreetScooter třeba i uspět. Dnes, kdy se do výroby elektromobilů, včetně dodávek a nákladních aut, konečně pustili i běžní výrobci, už by neměl šanci konkurovat ani tak.

26 Comments on “Výroba elektromobilů StreetScooter skončí, nenašel se investor”

  1. To mne teda velmi mrzí, protože to zřejmě koupí Čína a
    To mne teda velmi mrzí, protože to zřejmě koupí Čína a ukáže jim, jak se to dělá. Nebo taky ne, mají svoje a chrlí to v desetitisících měsíčně.
    Holt se ukázalo, že Deutsche post vyrábět auta neumí a už vůbec ne v drahém Německu.
    Já měl tyhle informace bohužel už loni na jaře, když se s nimi pro jejich totální neschopnost dodržovat termíny, specifikace a počty aut, rozešel náš CV tech. A to měli hafo objednávek. Dneska dělá CV tech s číňany a nabízí Maxus. A jsou v pohodě a prodávají o106.

    1. Maxus má jednu super výhodu a to je koncepce nákladového
      Maxus má jednu super výhodu a to je koncepce nákladového prostoru.
      Ten scooter se mi líbil a přišel mi takoven přátelskej, pohodovej a domácí, ale krabice na žebřinovém rámu je neuniverzální, méně praktická a tedy těžko konkurence schopná v širším okruhu zákazníků.
      Celkově mi to dost připomínalo 2CV minivan – což bylo krásné autíčko 🙂
      Navíc forma výroby neprosaditelná…

  2. Kde jsou dnes vsichni ti kteri kritizovali „klasicke“ vyrobce.
    Kde jsou dnes vsichni ti kteri kritizovali „klasicke“ vyrobce. Holt se ukazalo ze se zazrak nekonal a ani nemohl. Na dluh umi vyrabet kazdy pokud sezene investory. Pral bych jim uspech ale evidentne to neni zadna legrace.

    1. blbost, že to jde, už dokázala Tesla… .tady prostě zase
      blbost, že to jde, už dokázala Tesla… .tady prostě zase zabraly západní korporátní fašisti a zlikvidovali to a méně nadaní si zase budou myslet, že to nejde, i když Tesle to nějakým zázrakem, který asi vůbec nechápou, jde 😉

      další důkaz je to, že Tesla je velmi úspěšná u Taxislužeb kvůli nízkým servisům a celkovým nákladům při tak velkém nájezdu, takže tohle buď vedli neschopní lidé, nebo je zas zařízli korporátní fašisti, tak více čti, ať to lépe chápeš, tady máš celou historii EV už před 100 lety, jak to Rockefeller židovský bankéř zlikvidoval:

      is.gd/IZcyoH

      A zvlášť v Německu, který je neznámější pro své fosilní výrobce na světě. Stále nekapišto? 🙂

      Ono totiž stačí zakázat jim půjčovat peníze na projekty (majitelé planety jsou příslušníci Israele Rockefeller, Rotschild, Soros apod.), jako udělal Rockefeller před 100 lety, a máš budoucnost zlikvidovanou tak, jak si přeješ. To se děje i dnes samozřejmě, jen otevři oči. Tesla je jen výjimka potvrzující pravidlo.

        1. takže ty fakta, co jsem uvedl v lincích úplně ignoruješ?
          takže ty fakta, co jsem uvedl v lincích úplně ignoruješ? To by nám spíš mělo být líto tebe, když neznáš historii, natož současnost a už vůbec ne budoucnost 🙂

          „Kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost. Kdo ovládá přítomnost, ovládá minulost.“ A ty jsi tím pádem ovládán, když nestuduješ historii sám a necháš se vést mainstream fake news, který u nás ovládají pro-západní oligarchové typu Epstein, Soros, Bakala.

    2. Protože je to maloseriová zakázková výroba a ještě k
      Protože je to maloseriová zakázková výroba a ještě k tomu vysoké mzdy v DE
      tak je cena vysoká
      Přesunutím výroby mohou snížit náklady a prodejní cenu
      https://www.streetscooter.com/de/
      Jsem zvědavý jak dopadne Ford
      Proč to nenapadlo Toyotu udělat hybridní užitkáč

      Plug-in hybridní dodávky mohou zlepšit ovzduší ve městech, ukázala studie Fordu
      http://www.hybrid.cz/plug-hybridni-dodavky-ford-mohou-zlepsit-ovzdusi-ve-mestech-ukazala-studie

  3. off
    1. fotky Škodováckýho SUV baterkáče. Totálně

    off
    1. fotky Škodováckýho SUV baterkáče. Totálně voplastovanej ze všech stran aby se zakryly skutečné tvary. Vůbec se neupínejte k tomu co vidíte. Snažili se rozbít skutečnou siluetu i proporce fejkovou spalovákovou maskou, prodlouženým zadkem, falešnejma prolisama a nesmyslně tvarovanou haubnou. Vypadá to na variaci mezi iD3 a 4.
    https://www.autoexpress.co.uk/skoda/109116/new-2021-skoda-enyaq-electric-suv-spied-first-time?fbclid=IwAR2PEWv85wRFGD-vxn78QftKpsDOA9JU9XO85se2ANWVU-gaZxwG9_E3XLs

Napsat komentář