Nissan prodal už přes 55 000 elektromobilů Nissan Leaf na celém světě. Jde o nejprodávanější moderní elektromobil. A tomu odpovídá i aktuální vývoj, ve kterém Nissan reaguje především na obavy ohledně životnosti baterie. Nabízí její výměnu/pronájem za $100/měsíc.
foto: RudolfSimon, licence Creative Commons
Nový program se v USA rozjede během první poloviny roku 2014. Podle tiskové zprávy bude pracovat v tandemu s novou zárukou pro Leaf, která zahrnuje pětileté (60 000 mil) krytí na ztrátu kapacity baterie pod 70 % a osmileté krytí (100 000 mil) proti defektům.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan v Evropě prodal už přes 10 000 elektromobilů Leaf
Softwarový update pro Nissan Leaf: vyšší dojezd, zlepšené nabíjení
I přesto, pokud by se náhodou něco pokazilo mimo záruční dobu (ačkoliv Nissan předpokládá, že to může postihnou jen malé procento majitelů Leafu), je tu nový program. Ten umožňuje majitelům elektromobilu Nissan Leaf nechat si defektní/životnost ztrácející baterii vyměnit.
Výměna stojí $100/měsíc, čímž de-facto získáváte novou, pronajmutou baterii. Nissan za tuto cenu garantuje majitelům až do konce životnosti auta minimálně 9 z 12 políček na ukazateli dostupné kapacity baterie.
Podrobnosti hodlá Nissan zveřejnit během 1. poloviny roku 2014. “Technologie se vyvíjí a ceny baterií mají klesat spolu s tím, jak se elektromobily budou stávat mainstreamem,” říká Erik Gottfriend, šéf oddělení prodeje a marketingu elektromobilů amerického Nissanu.
Nový program podle něj nabízí uživatelům více flexibility do budoucna. Ti si budou díky pronájmu baterie moct užívat pravidelných upgradů svého vozu, které jim teoreticky např. zvýší dojezdovou vzdálenost.
Nissan zavedl pronájem baterií pro Leaf v Británii teprve nedávno, ale dnes se podle tiskovky prodá nejvíce Leafů v Evropě právě s modelem pronájmu baterie. Postupně hodlá stejný způsob prodeje elektromobilů zavést i v dalších oblastech světa.
Jsem jediny, komu se zda
Jsem jediny, komu se zda cena 24000,- za rok vysoka?
Me prijde adekvatni tak maximalne polovina.
Vzdyt aby se to cloveku vyplatilo, tak by musel najezdit pres 20000 km za rok. A to je podle me docela dost na elektromobil s dojezdem 150 km. Aby se to vyplatilo, tak jedine max polovina.
Bublina praskla. Kupte si
Bublina praskla. Kupte si diesel…
No vždycky můžeš koupit
No vždycky můžeš koupit variantu s baterií která je tvoje
A bude teda Leaf levnejsi na
A bude teda Leaf levnejsi na zakoupeni anebo se tim porizovaci cena nemeni?
Tahle verze programu platí
Tahle verze programu platí pro stávající majitele, kteří si už auto koupili. Jak to bude s prodejem nových, to zatím není jasné, stejně jako celkové podrobnosti programu (přeci jen má odstartovat až za rok), ale zlevnění je nasnadě.