Vylepšený Ford Mondeo přichází na český trh i s unikátní novou variantou Mondeo Hybrid kombi

Zákazníci v České republice si mohou objednat modernizovaný Ford Mondeo s novými designovými detaily a zejména s novou variantou Mondeo Hybrid kombi, která je v daném segmentu jedinečná.

Všechny verze Fordu Mondeo byly modernizovány, pokud jde o exteriér i technologie. Zcela nové je však provedení Mondeo Hybrid kombi
foto: Ford

Benzino-elektrické hybridní hnací ústrojí Mondea Hybrid prošlo optimalizací, zaměřenou na ještě kultivovanější spolupráci obou pohonných jednotek. Dalšími novinkami jsou vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue a osmistupňová samočinná převodovka.

Adaptivní tempomat v Mondeu byl doplněn o funkci Stop & Go. Novinkou je rovněž inteligentní omezovač rychlosti. Výčet změn doplňují úpravy designu a nové materiály. Cena verze Ford Mondeo HEV kombi (946 900 Kč) je srovnatelná s nejbližší vznětovou variantou modelu.

Soubor pokročilých asistenčních technologií Fordu Mondeo je doplněn adaptivním tempomatem, rozšířeným o funkci Stop & Go, která usnadňuje jízdu v hustém provozu s častým zastavováním, a inteligentní omezovač rychlosti.

„Ford Mondeo Hybrid nabízí díky vytříbené automatické převodovce a schopnosti tichého rozjezdu velmi specifický zážitek z jízdy. Když k tomu připočteme výhodu nízkých emisí, očekáváme, že podíl hybridní varianty na prodejních výsledcích dosáhne až 50 %,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Současně uvádíme nový vznětový motor se systémem SCR, který s rezervou splňuje požadavky emisních norem Euro 6d Temp, a novou osmistupňovou samočinnou převodovku.“

Mondeo se vyrábí v moderním montážním závodu Fordu ve španělské Valencii. Čtvrtá generace Mondea, která se začala prodávat v roce 2015, má v Evropě na kontě již více než 250 000 prodaných vozů.

Všestrannost kombi a hospodárnost hybridu

Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.

Nový Ford Mondeo Hybrid

Nový Ford Mondeo Hybrid
foto: Ford

Ford Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a mimořádně hospodárný provoz. Zvolená koncepce hybridního ústrojí eliminuje obavy z nedostatečného dojezdu a nevyžaduje dobíjení baterie z externího zdroje.

Řídicí software hnacího ústrojí nyní zajišťuje plynulejší akceleraci i efektivnější využití točivého momentu zážehového motoru. Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří speciálně vyvinutý zážehový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.

Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací lze zachytit až 90 % energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. I díky tomu nabízí Mondeo kombi HEV mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr.

K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie; řízení s elektrickým posilovačem; a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, který výrazně snižuje zatížení motoru.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid
foto: Ford

Nová karosářská varianta kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 403 litrů v základní konfiguraci a až 1 508 l po sklopení zadních sedadel. Pod podlahou zavazadelníku se nachází další úložný prostor. Mondeo Kombi HEV tak představuje jednu z nejatraktivnějších nabídek v segmentu hybridních manažerských vozů – navíc často finančně výhodnější než hybridní automobily nižších tříd.

Velmi zajímavou výhodu nabízí Mondeo HEV pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách. Svému majiteli přitom hybridní Mondeo nabízí stejnou záruku jako ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km.

Výkonné a úsporné motory

Do Mondea poprvé přichází technicky pokročilý vznětový motor 2.0 EcoBlue. K dispozici bude ve třech variantách:

88 kW, předpokládaná spotřeba paliva od 4,5 l/100 km a předpokládané emise CO2 od 120 g/km
110 kW, hodnoty od 4,7 l/100 km, respektive 120 g/km
140 kW, hodnoty od 4,9 l/100 km, respektive 130 g/km

Ke splnění přísných požadavků emisní normy Euro 6d Temp motoru pomáhá integrované sání s leštěnými povrchy kanálů, turbodmychadlo s nízkou setrvačností a vysokotlaké přímé vstřikování, které je ještě preciznější, tišší a pohotovější než dříve. Redukci emisí NOx zajišťuje sériově montovaný systém selektivní katalytické redukce.

Varianty 110 kW a 140 kW bude možné kombinovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou, jež se vyznačuje následujícími funkcemi:

Adaptivní časování řazení, které zohledňuje individuální jízdní styl řidiče a tomu přizpůsobuje načasování změn převodových stupňů. Systém dokáže rozeznat jízdu do kopce i z kopce nebo průjezd ostrou zatáčkou a podle toho nastaví vhodný převodový stupeň pro plynulou a bezpečnou jízdu;

Adaptivní kvalita řazení, upravující tlak spojek s cílem dosáhnout co nejjemnější změny převodového stupně na základě údajů o vozidle a prostředí, v jakém se pohybuje. Tato technologie také reguluje plynulost řazení v závislosti na jízdním stylu řidiče.

Ve vybraných motorizacích lze Mondeo 2.0 EcoBlue objednávat také s inteligentním pohonem všech kol, který průběžně sleduje záběr (trakci) jednotlivých pneumatik a podle toho upravuje rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50. Zareagovat dokáže za pouhých 20 milisekund – tedy dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka. Výsledkem je vyšší jistota řidiče a bezpečnost jízdy zejména na kluzkém povrchu.

V nabídce nadále zůstává zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW s integrovaným sběrným potrubím a vodním mezichladičem stlačeného vzduchu. Má spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 od 147 g/km.*

Jasnější rozdíly

Zájemcům o Mondeo se nově nabízejí širší možnosti individualizace vozu. K dispozici jsou nové vzory kol z lehké slitiny o průměru 17″ nebo 18″, stejně jako 19″ kola v prémiové úpravě třpytivý nikl. Paletu laků karoserie rozšiřují nové odstíny modrá Panther (exkluzivně pro Vignale), šedá Stealth (exkluzivně pro ST-Line) a modrá Urban Teal.

Novinky v interiéru představují nové látky potahů sedadel a nové dekorační prvky ve specifických provedeních pro varianty Titanium, ST‑Line a Vignale. Díky přechodu na prostorově úsporný otočný ovladač samočinné převodovky se na středové konzole vytvořilo více volného místa. Působivost kvality vozu podtrhuje vylepšené dílenské zpracování komponentů mezi středovou konzolou a palubní deskou.

Příjemnější cestování

Osmistupňová samočinná převodovka umožnila zástavbu zdokonaleného adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, která významně usnadňuje popojíždění v hustém provozu s častým zastavováním a opětovnými rozjezdy. Pokud vůz stojí méně než tři sekundy, rozjede se zcela automaticky. Při delší prodlevě stačí, aby řidič stiskl tlačítko na volantu, nebo krátce sešlápl pedál akcelerátoru.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje řidičům Mondea ovládat audio, navigaci, klimatizaci i připojený chytrý telefon jednoduchými hlasovými pokyny, popřípadě prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců. SYNC 3 podporuje gesta zažitá z chytrých telefonů a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.

tisková zpráva

38 Comments on “Vylepšený Ford Mondeo přichází na český trh i s unikátní novou variantou Mondeo Hybrid kombi”

  1. „rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné
    „rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly…..“ Máme tomu rozumět tak, že oblíbený Ford koncept z roku 1970, čili balík baterek jako krabice v zavazadlovém prostoru je i u tohoto vozu?

      1. „Podle místopředsedy Asociace pro elektromobilitu Lukáše
        „Podle místopředsedy Asociace pro elektromobilitu Lukáše Hataše by do budoucna měly být zvýhodněné plug-in hybridy a auta jezdící čistě na elektřinu a ne auta, kde je spalovací motor.“

        To jako v plug-in hybridu není spalovací motor?

        1. Už jsem to říkal na začátku, že hybrid je nesmysl
          Už jsem to říkal na začátku, že hybrid je nesmysl zvýhodňovat. Plugin hybrid když není nabitý, tak se chová stejně jako jiný hybrid. To co má spalovací motor je nesmysl takto zvýhodnit. To že to platí pro řidiče z celé ČR, je už úplná blbost, to je jako kdyby napsali, přestaňte jezdit vlakem, přijeďte autem a zaparkujte pohodlně v centru.

        2. Je tam motor. Plug in hybrid přejede město bez emisí,
          Je tam motor. Plug in hybrid přejede město bez emisí, má-li nabitou baterii. Normální hybrid jede bez emisí jen z kopce. Technicky vzato já bych udělal výhody jen pro čistá EV. Ale na mém názoru nezáleží. Lobbistické skupiny si to nějak prosadí.

  2. To je dobre. Cim vic hybridu, tim lip. Sice bych radsi videl
    To je dobre. Cim vic hybridu, tim lip. Sice bych radsi videl EV ale i tak zaplat za nej. V Japonsku je ted velkym hitem Nissan Note E-power. Neni to sice EV ale lidem EV priblizi, neni tak drahy a emise ma o dost nizsi nez klasicky spalovak. Takze kvalite ovzdusi pomuze vic nez par prodanych EV.

        1. 1. Hybrid to je.
          2. Tlačítko EV to má
          3. Emise papírově

          1. Hybrid to je.
          2. Tlačítko EV to má
          3. Emise papírově nižší má.
          4. Je to trendy „EKO“.
          5. Tři roky parkování v Praze a rozdíl příplatku zaplacen.
          6. Osvobození od silniční daně.
          7. Proč na tom nevydělat?

          Osobně jsem s tím jezdil po městě za 4,2l/100km. Co těm lidem v Praze v bytech chcete nabídnout za jiný kombi vůz?

          1. To sice souhlasím, ale byla to reakce na „Diky tomu to auto
            To sice souhlasím, ale byla to reakce na „Diky tomu to auto nestoji majlant“ a to auto stojí majlant i přesto, že je to jen hybrid. Za ten příplatek tam je dnes už možné v pohodě dát 50kWh baterii a obě verze BEV i hybrid by stály úplně stejný majlant.

          2. Magické tlačítko EV v Yarisovi je paráda. Těšil jsem se,
            Magické tlačítko EV v Yarisovi je paráda. Těšil jsem se, jak s hybridem a plnou baterií vyrazím bez čmoudu a kraválu za obytnou zónu… A ono to po zamáčknutí… neudělalo VŮBEC NIC! A za smradu a hluku jsem ještě několikrát zkoušel totéž další dny 😀 než mi došlo, že chytrý systém „šetří“ motor a na počátku jízdy fungovat nemůže. V průběhu jízdy jaksi taky nefunguje, protože automat si sám hlídá jak nabítí, tak vybití a reaguje svižněji než já jako řidič.
            Ale tlačítko tam je
            😀

              1. Jo, nějak tak to asi bude – velice speciální podmínky, za
                Jo, nějak tak to asi bude – velice speciální podmínky, za kterých to u hybridů funguje… Ale přijde mi dost vtipné, jak se toho politici chytli jako nutnosti o rozeznávacího znaku. Vypadá to jak šité Tojotě na míru…
                😀

                1. Ja bych v tom spis nez spiknuti videl odbornou (ne)zpusobilost
                  Ja bych v tom spis nez spiknuti videl odbornou (ne)zpusobilost nasich zakonodarcu a jejich poradcu. Kdyz vezmu konkretne nas obecni pripad, opravar zemedelskych stroju, poradci uklizecka a vyuceny elektrikar.
                  Takze neco ve stylu, ze pravidla se nastavila podle prospektu, co jim lezel na stole, by me vubec neprekvapilo.

                2. Njn… Tak snad to bude v autech nějakých pár let fungovat
                  Njn… Tak snad to bude v autech nějakých pár let fungovat aspoň tak jako v těch Tojotách, než přijde nějaký koumavý výrobce a zrealizuje EV-gate.
                  🙂

    1. Hybrid je passe? To neni pravda. V Japonsku je 19% vsech
      Hybrid je passe? To neni pravda. V Japonsku je 19% vsech registrovanych aut (krome kategorie kei) hybridu a Nissan E-Power se prodava jak housky na krame. Zatimco prodeje EV v Japonsku mezitim trochu poklesly. Je mi to lito, radsi bych videl ty EV ale takova je realita.
      Kontrolni otazka: „Co zlepsi ovzdusi ve meste, par desitek EV nebo desitky tisic hybridu?“

      Ne EV fanatismu!

Napsat komentář