SOUTĚŽ: Vyhrajte elektromobil Nissan Leaf na týden!

Magazín Hybrid.cz ve spolupráci se společností Trend Park vyhlašují soutěž o zápůjčku elektromobilu Nissan Leaf na jeden týden. Vítězem se stane nejlepší návrh jména pro novou síť nabíječek.

Navrhněte název české sítě nabíjecích stanic a můžete vyhrát elektromobil Nissan Leaf na týden!
foto: Nissan

Společnost Trend Park, celorepubliková půjčovna elektromobilů, nedávno převzala flotilu 20 elektromobilů Nissan Leaf. Kromě toho půjčuje v České republice také elektromobily jako Tesla Model S, Mercedes-Benz třídy B ED, Ford Focus Electric a další.

Právě díky ní vám můžeme přinést tuto soutěž. Pravidla jsou jednoduchá:

Pošlete nám návrh názvu nové sítě rychlonabíjecích stanic, která vznikne primárně v České republice a v budoucnu by se mohla rozšířit i do zahraničí. Jediná podmínka zní, že název musí obsahovat slovo „charge“.

Elektromobil Nissan Leaf

Ze zaslaných návrhů vybere redakce magazínu Hybrid.cz ve spolupráci se zástupci společnosti Trend Park vítězný návrh. Jeho autor pak získá zápůjčku elektromobilu Nissan Leaf na týden.

Své návrhy zasílejte na adresu redakce@hybrid.cz do pátku 24.4.2015. Jako předmět zprávy uveďte „soutěž“ a v těle emailu kromě svého návrhu prosím uveďte také tel. číslo, případně jiný aktuální kontakt (Skype, Faceboook apod.) kterým je možné vás dostihnout.

vlastní

59 Comments on “SOUTĚŽ: Vyhrajte elektromobil Nissan Leaf na týden!”

  1. V Brně je od ledna
    V Brně je od ledna nabíječka ČEZu a za u dobu co jsem tam několikrát byl,jela jen dvakrát. Taková nabíjecí stanice je na nic,když se na ni nelze spolehnout. Stížnosti nic neřeší,problémy s nefunkčností jsou stále dokola. Ještěže tu máme stojany od výrobce ABB. Ty jsou vždy 100% funkční. ČEZ dělá elektromobilitě akorát ostudu. Jirka

      1. ČEZu jsem volal a slíbili
        ČEZu jsem volal a slíbili mě,že se mi někdo ozve a budeme to případně řešit po telefonu. Stál jsem skoro vybitý a nešlo nabíjet. Nakonec jsem musel odjet,protože se mi nikdo neozval a tak to je do teď. To bych tam asi zakořenil. Od ostatních místních elektromobilistů slyším totéž. Nechtějí tam jezdit,protože s nefunkčností mají stejné zkušenosti a považují to za ztrátu času. Naštěstí máme ,jak jsem psal,v Brně spolehlivé stojany ,takže tam je to vždy jistota. A jedná se o rychlonabíjecí stojan,takže nejde jen o zásuvku 400V/32A. Jde o kompletní elektroniku řízení nabíjení CHaDeMo a jeho ovládání na uživatelském panelu stojanu.

  2. Je mi jedno jak se síť
    Je mi jedno jak se síť bude jmenovat, ale jsem rád, že se do takového projektu chce někdo pustit a posunout elektromobilitu u nás kupředu. Držím Trend Parku pěsti a doufám, že vybudují něco kvalitního co ukáže státnímu molochu ČEZ, že když se jen nekecá, ale maká, tak to jde.

            1. To je hezký, jak si tady
              To je hezký, jak si tady unisono na ČEZ vždycky zanadáváte. Z pohledu ČR je ale situace:
              – dobíječky ČEZ = 40+ po celé republice (pravda, u některých problém s funkčností)
              – dobíječky PRE = něco jako 20+ míst, ale až na výjimky v Praze
              – E.ON = jednotky kusů
              – vychvalovaná Greenway = v ČR nula

              Uvidíme, jaký vítr do toho vnese Trend Park. Víc než název (koukám, že taky začli marketingem) mě ale zajímá kde budou stát, kdy budou stát, jak se u nich bude platit a identifikovat a jaké budou mít standardy. Znamená to teda, že Trend Park chce kromě půjčování rozjet dlouhodobě byznys se sítí stanic? Kolik jich chce mít celkem?
              Podle článku odhaduji, že jde o dobíječky od Nissanu, které získali za to, že si odebrali auta (Nissan tak podporuje nebo aspoň podporoval elektromobilitu). To ale znamená, že mají jen konektor Chademo. Teda pokud si nenechali udělat upgrade i na Combo. Což udělal ČEZ (aspoň to psali v nějaké tiskové zprávě) a nefunguje to jak má – to jsou ty stanice, na které tak nadáváte… Výrobcem je každopádně stejná firma (dobíječky Greenway na Slovensku jsou to samé). Takže pokud je postaví, tak zaplesají majitelé Nissanů, Peugeotů a podobně, BMW a VW budou mít smůlu.
              No, jsem na ně zvědav, jak jim to půjde a jestli teda tomu molochu ukážou jak na to.

                1. To je sice fajn, ale
                  To je sice fajn, ale zajímala by mě vytíženost stojanů – souvisí s tím, jakou mají šanci si na sebe vydělat. Chápu, že uživatelé elektromobilů by rádi stojany na každém rohu (což je pochopitelné), ale ekonomicky si to na sebe nevydělá… Což je ten důvod, proč už těch dobíječek nestojí po republice stovky až tisíce…

                2. Až to bude kšeft, pak
                  Až to bude kšeft, pak takové nabíječky budou na každém kroku – tak jako jsou benzinky, prodejny tabáku a alkoholu apod. To ovšem bude ještě trvat desítky let. A proto do té doby budou muset být budovány na náklady akcionářů převážně energetických společností na úkor jejich dividend ze zisku, případně na náklady státu formou různých dotací, zdražování energií, zvyšování daní a poplatků tak, aby si pár vyvolených nemohlo neustále stěžovat na nečinnost státu a polostátních firem. To je přece nejjednodušší.

                3. no tak ke každý
                  no tak ke každý přidělám čtečku kreditek a cálujeme cálujeme soudruzi PÍP 5 šprdlíku za kilovatku :-))
                  Nákupku od čezu budou mít za 3ječku a 2jku naj rjžo, Doufám že Mistr Babiš to na dalším strejcosrazu v práglu zařídí 🙂

              1. Budu Vám Anonyme trochu
                Budu Vám Anonyme trochu oponovat.
                ČEZ dobíječky de facto Praha a mírně v okolí. Třeba zkušební region Vrchlabí. Ostatní části Čech de facto nic, hlavně pokud se bavíme o rychlodobíječkách. Funkčnost je další věc a informování registrovaných platících zákazníků o nefunkčnosti není žádná. Morava – dnes už s výjimkou Ostravy a okolí – nic. Hlavní tahy v ČR, nic. Řečí ale plno.
                PRE je pražská společnost a prodává v Praze. Nabíječky v Brně a Ostravě jsou jen kvůli pražských zákazníků odběratelů elektřiny, kteří si tam nastěhovali provozovny a chtěli je tam. Neřeční, na otázku o zbytku ČR řeknou rovnou, že podnikají v Praze a tam budou dobíječky.
                GreenWay působí na Slovensku a je to slovenská firma, takže kupodivu v ČR nic :-). Vychvalujeme ho proto, že ukazuje jak to jde udělat a bez velkých řečí. Ne jak to nedělat a 5.rok o tom jen řečnit.
                Pokud by se Trendpark stal českým GreenWayem, pak by to byla paráda.

                1. Ano, pokud by se stal… a
                  Ano, pokud by se stal… a stane se?
                  Zatím se vybírá jméno pro síť. Nevíme kolik stanic, jakého typu, kde a do kdy… Takže klidně předem zatleskejme, ale pojďme se zeptat třeba za rok, kolik stanic stojí, jak fungují atd.
                  Upřímně, zatím Trend Park udělal to, že slíbil (nebo naznačil) že tady vznikne nějaká síť… Tohle není řečnění?

                2. Radovane, já teda nevím,
                  Radovane, já teda nevím, ale když si rozkliknu mapu ČEZu, tak tam jen stanice v okolí Prahy a Vrchlabí teda nevidím…
                  Ano, PRE neřeční – ti řekli, že další stavět nebudou, ale protože to férově řekli, tak jim zatleskáme… 🙂

                3. Víte, já ČEZ sleduji od
                  Víte, já ČEZ sleduji od roku 2011. protože jsem tehdy začal uvažovat o elektromobilitě. A věřte, že když se podíváte na jejich facebook, tak tam najdete tolik velkohubých (a to doslova, protože se hovoří ve stovkách nabíječek a síti po celé zemi) prohlášení od všech možných ředitelů, že prostě musíte srovnávat se skutečností. Nehledě na to že je to veřejná akciová společnost a tím klame jak investory, tak akcionáře. Jinak je potřeba si tu mapu proklikat a zjistit vzdálenosti a početrychlodobíječek a hned zjistíte, že vzhledem k dnešnímu dojezdu elektromobilů je mimo Prahu to skoro o ničem. A v Praze už taky lidi nadávají, protože třeba minulý měsíc jsme se v podvečer před sídlem ČEZu u jediné (naštěstí funkční) rychlonabíječky setkali hned 3. Naštěstí jsem byl první. To jsem si pak vychutnal při 7 hodinách zdržení na D1, kde na pomalém sloupku nefungovala zásuvka Mennekes. Ještě se Vám zdá divné, že to kritizuji, když za to už rok poctivě platím? To snad jako zákazník můžu, ne?

                4. Ale to přeci nikdo
                  Ale to přeci nikdo neříká, jen kritizujte. Ale ve Vašem případě to občas působí dojmem, že si tak nějak nenecháte ujít příležitost si chytře do ČEZu rýpnout kdykoliv to jde.
                  Ono totiž postavit síť, abych odněkud dojel někam a ideálně najednou není asi zrovna jednoduché a dá se čekat, že stanice budou vznikat postupně a do sítě se propojí časem. Je asi logický, že se to nepovede všechno najednou…
                  Ale jste zaujatý, nemůžu si pomoct. Nejdřív říkáte, že mají stanice jen v Praze a Vrchlabí, teď tvrdíte, že se nikam nedojede. Z Prahy dojedete do Plzně, kde je rychlodobíječka. S trochou šikovnosti do Hradce, kde je rychlodobíječka, dojedete i do toho Vrchlabí, když dobijete v Boleslavi, kde je rychlodobíječka. To je skoro o ničem? Plzeň – Vrchlabí? Pravda, trochu krokolomě…
                  To, že zrovna nestojí síť po D1 k Vám na Ostravsko je teda důvodem, že to neustále kritizujete?
                  Kritika je užitečná, pokud je věcná a nezaujatá. To vy ale nejste, nezlobte se.
                  Velkohubá prohlášení – ano, ČEZ toho nasliboval hafo, ale pokud si všímám, tak v tom hodně ubral a dneska se k cílům moc nevyjadřuje. Zbytečně tím vzbudil očekávání (což se mu teď vrací jako bumerang), ale chápu to jako součást marketingu a snahy být na začátku vidět, dělá to kde kdo. Asi taky měli velký voči jak snadno to půjde a realita je asi složitější. Na což myslím narazili všichni, kdo se do výstavby nabíječek pustili.
                  Jen k tomu placení – je to v pořádku, ČEZ to má takhle nastavené, ale pokud u nich dobijete několikrát – s ionem třikrát? – máte dobíjení už dál zadarmo. Což znamená, že ČEZ nejenže nevydělává na to, aby zaplatil investici do stanice, ale tratí i na elektřině, kterou tam čerpáte. Pak vám vyjdou hezká čísla o provozu ionu za rok, která jsou ale hezká jenom proto že vám provozovatelé stojanů (ti, co to mají zadarmo, tak rovnou) provoz auta dotují… to se pak točí úspora a hezky to vychází…
                  Akciová společnost – nejsem si teda jist, že jde o klamání investorů a akcionářů, druhá věc je to, že investoři a akcionáři očekávají od své investice zhodnocení. To jim výstavba a provoz sítě zatím nezajišťuje a dlouho nebude. Takže se akcionářů moc nedovolávejte, nebo poté, co se podívají na čísla, tak celou elektromobilitu v ČEZu zatrhnou a budete mít po ptákách a budete moct velebit Greenway a Trend Park a já nevím koho dalšího…
                  Měl jsem za to, že elektromobilisti se dívají na potíže dané technologií s nadhledem a jsou tolerantní, v ale očekáváte dokonalou službu ideálně zadarmo a durdíte se za každý problém který nastane a pokud jde o ČEZ, hned za tepla běžíte sepsat elaborát, jak je ta síť na prd…
                  Nevím, takovýhle pocit z Vás mám…

                5. Jak se tady uz psalo
                  Jak se tady uz psalo mnohokrat, ikdyby CEZ sit dobijecek castecne dotoval, tak vydelava na elektrine, kterou majitele elektro aut nabijou doma, kterou by jinak nenabili, protoze by si nekoupili elektro auto.
                  Takze se to tyka i tech akcionaru. Tem jde prece o to, aby se prodalo co nejvic elektriny ne?

                6. No ale to je lidem těžké
                  No ale to je lidem těžké stokrát dokola vysvětlovat, že největší zájem na elektromobilitě logicky má největší místní výrobce. A tedy i jeho akcionáři. Protože čím více elektromobilů bude jezdit, tím více si ukrojí z koláče peněz, které nyní utrácíme za benzín a naftu, občas plyn. A samozřejmě nejen z dobíječek, ale budou dobíjet také hodně doma, přes noc, kdy elektřinu není komu v celé Evropě prodávat, ale elektrárny musí běžet. Nehledě na to, že čím více rychlodobíječek dá, tím více budou lidé cestovat a tím více eletkromobilů koupí. A už to jede.

                7. Tak si to zkuste
                  Tak si to zkuste spočítat… Opravdu si myslíte, že investovat desítky až stovky milionů do výstavby sítě nabíječek se zaplatí z rostoucí spotřeby elektřiny v domácnostech z důvodu koupě elektromobilu? Jaká tam je asi tak marže? Respektive jde o to, kolik elektromobilů navíc se kvůli nabíječkám prodá (protože ty, co se prodají bez nich, tak na těch se vydělá aniž se hne prstem).
                  Tohle totiž většině lidí naopak nedochází – na každé kWh nebo MWh energetika něco vydělá. Pokud mě zvýšení spotřeby o MWh stojí víc než kolik na tom vydělám, je to ekonomický nesmysl. Je to ještě složitější – pokud na tom vydělám, ale mohu tu korunu investovat někam, kde mi to vydělá ještě víc, tak to taky nedává smysl. Slyšel jste někdy o chování řádného hospodáře? Investice do nabíječek musí mít nějakou požadovanou návratnost, což zřejmě nemá…
                  Takže ano, ČEZ má určitě zájem, aby spotřeba elektřiny rostla a ideálně i na úkor uhlovodíkových paliv. Ale stimulovat to výstavbou dobíjecích stanic podle všeho není ekonomicky smysluplné. Aby to smysl dávalo, tak se za nabíjení bude muset platit výrazně víc, než kolik se platí teď.
                  Tohle si právě většina elektromobilistů myslí – že jenom tím, že dobíjejí, tak energetice vyrábí nějaké bohatství, aby jim pak dávala elektřinu ideálně zadarmo a stavěla nabíječky jako houby po dešti… To je bohužel jeden z mýtů, kvůli kterému pak všichni unisono nadáváte…

                8. A proč já? Snad si to má
                  A proč já? Snad si to má spočítat ČEZ. Mám snad já k dispozici relevantní data? A pokud mu to nevychází ani se zvýšeným počtem elektromobilů, tak má dát výpočty veřejně k dispozici a má pokoj. Ale to bych se hodně divil, kdyby to nevycházelo.
                  Představte si, že máme stávající vnitrorepublikovou síť, jen bude lépe vytížená. Ve dne i v noci. Protože v noci bude dobíjet většina elektromobilů. Nemusím nic nového stavět, stožáry, trafostanice, zásuvky, posilovat vedení, prostě nic. Takhle ČEZ v průměru za poslední roky vyváží 16TW elektřiny. Na což je potřeba nejen dálková síť, ale i dispečinky, transformátory, hledání zákazníků, neustálé obchodování.
                  A najednou mohu část z toho vývozu uplatnit doma. ve stávající distribuční síti pro stávající zákazníky. Jen od nich mít více peněz. Budou si dobíjet ještě elektromobily. A jediným nákladem bude ta síť rychlodobíječek a následně její údržba. Aby si je začali kupovat. Že to jde, ukazují plynaři. A to přímo na stávajících čerpacích stanicích, kde plyn přiveden není a musí tam dělat přípojky nebo stavět zásobníky. Přitom elektřina je zavedena všude.

                9. No, to je právě ono.
                  No, to je právě ono. Nevíte to, protože v tom oboru neděláte (což je pochopitelné). Ale téměř s jistotou víte, že to dělají blbě… A o tom to je…
                  Myslíte, že když se 16TWh elektřiny nevyveze, že dálkové vedení, dispečinky, transformátory, obchodování potřeba jako nebudou? Budete jezdit nabíjet k turbíně elektrárny? Elektřinu pro Vaši domácnost musí někdo vyrobit, přenést, transformovat, dodat až domů, prodat atd.
                  Spousta lidí má o tom, jak to v energetice funguje, dost naivní představy a pak z toho dělá podobné závěry jako vy…
                  Právě proto, že si to ČEZ asi spočítal, tak situace vypadá, tak jak vypadá. Nebo myslíte, že postupují metodou pokus-omyl?

                10. Nepotřebuji to vědět.
                  Nepotřebuji to vědět. Jsem zákazník a problémy prodávajícího mne nezajímají. Poskytuje službu, tak ji má dodat. Nebo Vy snad řešíte, jak pečou pekaři rohlíky a tisknou se noviny a dojí mléko a co s tím je starostí? Ne, rovnou jdete do krámu a kupujete.
                  Jinak já jsem psal o větším využití stávající sítě. Něco jako když Vám do vlaku najednou nastupuje více platících cestujících. Do vlaku, který stejně musíte vypravit a stejně vyjede. Jen s málo lidmi a za málo peněz. Takhle by mohl být vytížen.
                  Jak to, že ve srovnání s ČEZem trpaslíček PRE, má po Praze 20 nabíjecích míst a 2 mimo ni? Jak to, že PRE na těchto 20 nabíjecích místech provozuje dokonce 31 dobíječek? A ČEZ jich má celkem jen 40 se 40 nabíječkami, z nich jen 7 je rychlodobíječek? Slovenský, ve srovnání s nimi supertrpaslíček, GreenWay má po Slovensku podél hlavních tahů v síti 15 rychlodobíječek s výkonem 44 kW, u většiny z nich i standardní zásuvky Schuco 220V 16A na 3,5 kW a červený pětikolík zásuvku 380V 3x16A na 11 kW.
                  Jak to, že PRE i GreenWay se mnou jako zákazníkem neustále online komunikují, abych nenarazil na nefunkční nabíječku, kdežto u ČEZu je to vždy metoda pokus – omyl až když stojím u nabíječky? Přitom všichni 3 mají ode mne stejné kontaktní údaje.
                  Ano, dělají to blbě, protože jak už říká kniha knih Bible „po ovoci jejich suď je“. A jejich ovoce se prozatím nemá příliš po 5 letech čím chlubit, i když oni sami se chlubí neustále. Jenže ta samochvála pokaždé smrdí.
                  NA TOHLE, MILÝ ANONYME, NEPOTŘEBUJETE ŽÁDNÉ ZNALOSTI ENERGETIKY. OTÁZKA JE JEDNODUCHÁ – CO DĚLAJÍ V PRE A GREENWAY LÉPE?

                11. Mícháte různé věci.
                  Mícháte různé věci. Reagoval jsem na to, když jste psal, jak se přeci ČEZu musí vyplatit stavět síť stanic kvůli spotřebě a nevývozu elektřiny. Snažil jsem se vám říct, že takhle to nefunguje a že tomu nerozumíte.
                  Pekaře ani mlíko samozřejmě neřeším, ale taky nevynáším soudy, při kolika stupních by měli rohlíky péct a proč mají ve stáji tolik a né jinak krav, protože o tom, jak se dělají rohlíky a mléko moc nevím.
                  Analogie s vlakem bude fungovat ve chvíli, kdy budu mít síť stanic a budu se snažit zvýšit její vytížení aniž bych musel cokoliv dalšího postavit. To ale není ten případ. Teď jsem v situaci, že musím přikoupit vagón a předělat nádraží a snažíte se tvrdit, že se to vyplatí, protože mi vlakem pojede víc lidí. Já tvrdím, že (zatím) ne. Na tom se holt asi neshodneme.
                  PRE má 20+2 místa a ohlásil, že další stavět zatím nechce. Kolik má rychlonabíječek? PRE chválíte, ČEZu jste vyčetli, že jich má jenom 7. Když odmyslím ty problémové, tak 5. To je objektivní?
                  S nabíječkami PRE byly taky potíže, několikrát uzamkly kabel, obsluha byla nepohodlná, neumožňovaly nabíjet dvě auta najednou. nevšiml jsem si ale podobné hysterie.
                  Spolehlivost, komunikace – to jsou všechno věci, které stojí za to pranýřovat a dělejte to, ale zkuste být objektivní.

                12. Radovan mluvil o vetsi
                  Radovan mluvil o vetsi vyteznosti rozvodne site a ne o vetsi vyteznosti dobijecich stanic.

                13. Právě – a v tom se mýlí.
                  Právě – a v tom se mýlí. Stávající energetická infrastruktura nabíjení vozidel umožňuje pouze ze zásuvky tam, kde zásuvky jsou. Síť dobíjecích stanic znamená něco postavit. Takže nejde o to, že lépe (o tom, jestli elektromobilita přinese z hlediska vytíženosti sítě jen pozitiva by šlo také diskutovat) vytížím rozvodnou síť, tam by to bylo jednoduché, ale musím něco proinvestovat, abych to umožnil. Čili – zvýšení té vytíženosti mě stojí nějaké náklady. A kardinální otázka je – jsou výnosy z toho vytížení takové, aby ospravedlnily tu investici? Prodám navíc tolik kWh elektřiny, aby mi vydělala na tu investici? Není lepší ty peníze investovat jinde s vyšším ziskem? Takhle musí investor přemýšlet.
                  Radovan naznačoval analogií s vlakem, že síť stojí, jen se víc vytíží. To není jednoduše pravda. Možná použil blbý analog, možná to myslel jinak, ale podobné zkratky vedou k tomu, že se dělají mylné závěry.

                14. Jenže to je pořád o tom
                  Jenže to je pořád o tom můj názor jako zákazníka ČEZu a elektromobilisty versus Váš názor jako, a teď nevím, z jaké pozice vystupujete. Proč tomu podle Vás nerozumím a takhle to nefunguje. Máte elektromobil? Jezdíte s ním? Jste zaměstnanec ČEZu? Nebo jen rozumbrada, jak jste třeba nazval v diskusi na hybrid.cz mne? Nevím. Nemohu soudit.
                  Z mého zákaznického hlediska postrádám v jejich službách to, co jsem uvedl. To je neodiskutovatelný fakt. Srovnám-li se sliby ČEZu, pak jsem opakovaně navnaděn a skutek utek, což je taky fakt.
                  Jsem přesvědčen, že investicí do rychlonabíječek na pozemcích a místech, kde ČEZ něco má a provozuje, plus investicí do jednání se zákazníky z řad velkých řetězců a instalacemi u nich, jsme za těch 5 let slibů mohli být zcela jinde.
                  PRE má 20+2 místa a na nich 31 nabíječek. To jsem u ČEZu taky nikde neviděl, aby měl více nabíječek na 1 místě. Přitom rakouská Wien energies, místní provozovatel a prodejce elektřiny á la česká PRE v Praze, třeba v patrových garážích u vídeňského Prátru má 8 míst s Mennekesem na každém jejich patře. Ověřeno o velikonocích, mám od nich taky přístupovou kartu. Minulý rok ověřeno totéž v podzemních garážích u Schonbrunnu. PRE nemá žádnou rychlonabíječku, to je fakt, ale jde o místní městskou společnost, takže předpokládá delší stání na nich a ne přejezdy mezi městy. Ani o tom nikde nevykládá a nepíše jak zasíťuje republiku. Ano, dodnes neumí nabíjet 2 auta naráz, byť mají Mennekes a běžnou domácí Schuco, ovšem to všechno víte předem. Uzamknutí kabelů Mennekes se taky řešilo, co od kolegů vím, ale zase bylo kam zavolat a s kým to probrat. Prostě jisté podstatné rozdíly tady jsou.
                  Shrnuto dá se neustále chlubit, ale to nesmí být s čím srovnávat.

                15. No, asi si holt
                  No, asi si holt nerozumíme.
                  Kvalita služeb, sliby – souhlas.
                  Dobíjecí stanice se vyplatí stavět, protože se to zaplatí vyšší spotřebou elektřiny – nesouhlas, něco o tom vím. Z toho vy pořád utíkáte. Tak kritizujte služby, ale nevynášejte soudy, jako že neumí investovat a že kdyby investovali, tak bychom byli jinde. Ano, kdyby proinvestovali milardu, bylo by to jinde. Ale podle všeho se ta investice nevyplatí a proto síť postupuje pomalu. To, s čím polemizuji, je toto – já tvrdím, že se to nevyplatí a že můžeme být rádi, že dělají aspoň něco, co je ztrátové a vy mi tvrdíte, že se to vyplatí a že to dělají buď schváleně a nebo proto, že jsou neschopní… V tom je podle mě rozdíl.
                  A nemůžu si pomoct, nejste nestranný. ČEZ kritizujete, že má „jenom“ 7 rychlonabíječek. PRE nemá žádnou, ale je to v pořádku, protože protože argumentujete tím, že jsou městská společnost a proto to nepotřebuje (s čímž mimochodem nesouhlasím, i pro provoz na území města má rychlonabíječka smysl).
                  Před centrálou ČEZ jsou dvě nabíječky – jedna rychlá a jedna normální, co umí nabíjet dvě auta, rychlonabíječka umí nabíjet jednou auto rychle a jedno normálně. Čili celkem 4 místa k dobíjení nezávisle na sobě. Ale tvrdíte, že jste nikde neviděl aby měl více nabíječek na jednom místě. To je jako 4 nabíječky PRE, protože ty zvládnou jen jedno auto naráz. Co si teda o tom myslet?

                16. No, sleduju tuhle diskuzy a
                  No, sleduju tuhle diskuzy a zkusím dát příklad, proč to ČEZ má dělat pořádně, nebo vůbec. Vynechme, jestli se mu to vyplatí nebo ne, to si musí zdůvodnit sám.

                  Hypoteticky, máme 2 firmy, které mají dobíjecí stojan. V autě máte dojezd už jen 10 km a stojíte na rozcestí. Ke každé dobíječce to je 10 km.

                  Pokud si vyberu směr k nefunkčnímu stojanu, končím, budu naštvaný a ony peníze placené měsíčně jsem vyhodil z okna.
                  Zvolím-li druhý směr, nekončím a budu spokojený.

                  Z toho vyplívá, kdyby ten nespolehlivý to radši nedělal vůbec, není ani možno zvolit „špatný směr“.
                  V jednom případě máte na křižovatce šanci 50/50, že se strefíte, v druhém máte jistotu.

                  A to se Radovan snaží říct…

                17. Viz moje odpověď
                  Viz moje odpověď níže.
                  Ano, o to jde. Ale otázka je za jakou cenu? Není náhodou náklad na zvýšení prodeje elektřiny vyšší než kolik na tom vydělám?
                  To je jak ten vtip, kterej vykládal snad Mládek kdysi, že někdo chtěl padělat stokoruny, ale jedna stokoruna ho vyšla na stopět korun, tak toho po nějaké době nechal…
                  Nemyslíte, že kdyby to bylo tak jednoduché, že by si ČEZ tu příležitost nenechal ujít a stavěl stanice ve velkém? Místo toho řeší jiné investice?
                  Přemýšlejte trochu…

                18. jeden elektromobil
                  jeden elektromobil spotrebuje zhruba tolik elektriny jako maly rodinny domek (samozrejme strasne zalezi na najezdu).
                  Jak je mozne, ze se jim vyplati budovat pripojky k domum, ale par nabijecek ne?

                19. A jsme u toho…v energetice
                  A jsme u toho…v energetice je to fakt složitější, než si to představujete…

                  Velmi zjednodušeně řečeno je to tak, že přípojky k domu buduje místně příslušný distributor. Jde o regulovaný náklad, který se rozprostře mezi všechny spotřebitele v dané distribuční síti způsobem, který definuje energetický zákon (předpokládám, že platíte sdruženou fakturu, tak tam mrkněte a najdete tam položku za distribuci). Nijak to nesouvisí se spotřebou. Distributor není obchodník, který vám prodává kWh elektřiny a kterého si vybíráte. Distributor je v daném místě daný (je to síťový byznys) a proto je regulovaný. Udělá Vám přípojku parametrů jaké chcete a ví, že to dostane zaplaceno ať se tam něco spotřebuje nebo ne.

                  Přípojka tedy není dobrý příklad. Přípojka končí předávacím místem s elektroměrem.

                  Dobíjecí stanice je z tohoto pohledu blíže rodinnému domku (spotřebovává elektřinu). Když bych měl použít vaše úvahy, tak bych říkal, že by energetika měla lidem stavět rodinné domky, protože v rodinném domku se spotřebovává elektřina, takže spotřeba elektřiny poroste (na tom má energetika přeci zájem) a že se to určitě vyplatí.

                  U dobíječky Vám taky distribuce přivede elektřinu jako k rodinnému domku. Možná to bude dražší u rychlodobíječky (vyšší příkon), ale to je jedno. Ale už vám nezaplatí stanici, stavební úpravy, servis a vše okolo. Na to si musí ta stanice vydělat. Zatím si na sebe nevydělá.

                  A kdyby Vás napadlo, že by stanice mohl teda stavět ten distributor, takže by se zaplatily v ceně elektřiny, tak vám radím na to rovnou zapomenout…resp.vzpomeňte si na obnovitelné zdroje (tam taky všichni připlácíme). To bezpečně nasere zbytek neelektromobilního národa a bude vymalováno…

                20. ano, kdyz to nekdo rekne na
                  ano, kdyz to nekdo rekne na rovinu bez PR kecu, tak mu zatleskam. To je prece slusnost ne?

Napsat komentář