Všechny benzinové modely a plug-in hybridy BMW v Německu dostanou filtry pevných částic

Jan Horčík - 12 Červen 2018

Od července 2018 budou všechny vozy BMW s čistě benzinovým či plug-in hybridním pohonem vybaveny filtrem pevných částic.auto Dokonce i plug-in hybridy BMW budou mít v Německu nově filtry pevných částic.

Dokonce i plug-in hybridy BMW budou mít v Německu nově benzinové filtry pevných částic.
foto: BMW

Automobilka BMW se k radikálnímu kroku odhodlala proto, aby splnila normu Euro 6d-TEMP, a to dokonce celý jeden rok předtím, než vstoupí v platnost.

Už od března 2018 je standardem u všech dieselových modelů značky BMW SCR katalyzátor s přimícháváním AdBlue (močoviny). Pro výrobu běžných spalovacích vozů a plug-in hybridy je to špatná zpráva, pro elektromobily naopak dobrá.

Znovu se ukazuje, že zatímco elektromobily si vystačí s principiálně jednoduchou technologií pohonu elektromotor+baterie, vozy se spalovacími motory musí kvůli stále přísnější regulaci přidávat nové komponenty do stále složitějšího systému.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Brzy budou tahat za sebou na voziku kompletni chemickou fabriku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota filtry pevnych castic nepotrebuje a ani potrebovat nebude. Jeji hybridy jsou za 20 let dovedy k dokonalosti a na stesi system synergydrive a mnoho dalsiho ze systemu fungovani svych hybridu za obrovske penize opatentovala a emise bude plnit bez problemu jeste dlouho. Uz brzy bude dalsi update Toyota Hybridu ktery bude jeste lepsi a diky tomu ze nezaspala dobu bude na vsem ted jen vydelavat a tezit. Filtr pevnych castic si nechte :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechci ti brat iluze, ale hybridni Toyoty a Lexusy dostanou DPF pristi rok prave aby splnili Euro 6d-Temp ktere zacne platit od zari 2019 ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč by měli dostat filry pevných částit? spalovací motory v hybridech Toyota mají nepřímé vstřikování kde se pevné částice témeř netvoří..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

souhlas!

Parkování s hybridními vozy Toyota v Praze ZDARMA
Novinka roku 2018:

toyota.cz/world-of-toyota/parkovani_zdarma.json

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+ 1000000!

Toto mi teď udělalo opravdu velkou radost. Zrovna, když si zoufám, jak parkování vyřešit. Firemní elektra bez problému a trochu mi při koupi osobního vadilo, že "klasické" hybridy toto zvýhodnění nemají.

Děkuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota uz 20 rokov predava rovnaku technologiu a este ju ospevuje aka je dokonala pokrocila ale je to iba mackopec. Zaspali dobu. Nie su schopny spravit poriadny plugin hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je videt ze nejste nekolikalety majitel hybridu Toyota ci Lexus.
Kazdou generaci by jste videl rozdily.

Soudit neco z doslechu ci nejakych komentaru lidi co s tim nemaji dlouhodobejsi zkusenost neni asi nejlepsi.
Kdyby jste se bavil s nekym kdo hybrid nekolik let jiz vlastni a ma treba uz nekolikatou generaci tak by vam sam rekl zkusenost a duvod proc tomu tak je.

Hezky den jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatim neni potreba. Hybridy potrebne splni a masove prodejny Plug-in stale neni. Pro tech par cisel. Ale nechte se prekvapit :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DPF pro všechny!
Další drahá součástka s omezenou životností. Super! Rajská hudba pro příznivce EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak poď ty Ekonome, vysvětli nám tady všem, jak funguje trh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Funguje bezvadně, klesají prodeje malých a úsporných aut, stoupají prodeje velkých aut (SUV) a luxusních aut (např. Mercedes S meziročně o 30%). Prodeje BEV se někde krčí v koutě a stydí se.

A cena ropy letí nahoru. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohatí by chtěli aby beznín stál 60 Kč/litr, pak budou volnější silnice, zmizí ty plečky a hezky se to provzdušní. Nakonec si i stát (Babiš) nahrábne a všichni budou spokojení (samozřejmě mimo plebs).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže ten "plebs" je většinou mentálně zdravý narozdíl od těch bohatých, kteří jsou vesměs psychopati, mentálně/citově podřadní ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

btw, a to patřím k těm, co si to mohou dovolit... výjimka potvrzuje pravidlo ;)

A neni to presne totez, o cem tu sni nekteri fanaticti uctivaci? Aby "plebs v pleckach" zmizel ze silnic a jezdila tam jen ta jedina spravna auta?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Znovu se ukazuje, že zatímco elektromobily si vystačí s principiálně jednoduchou technologií pohonu elektromotor+baterie, vozy se spalovacími motory musí kvůli stále přísnější regulaci přidávat nové komponenty do stále složitějšího systému."
Na tom je nejsmutnější, že to není technický problém, ale problém legislativy a ekoúředníků - reálně mají starší auta lepší emise než ta nová, než začalo tohle ekotero šílenství. Stejně jako je obrovský problém, že elektromobilita není důsledek volby trhu a přirozeného vývoje, ale hnaná na sílu přes úředníky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a predstavte si ze BEV maju na svedomi aj stratu zamestnanosti. Tu o tom vyplakavaju:

auto.cz/kolik-automechaniku-prijde-kvuli-elektromobilum-o-praci-pocet-je-alarmujici-122368

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to ekotero šílenství začalo proto, že lidi ve městě nechtějí mít rakovinu, nechtějí astma pro své děti. Když se Vám to nelíbí, volte si zastupitele, kteří mají v programu podporu ropných pohonů bez DPF, Lambda sond. On každý jen nadává na ekotero, ale rakovinu nikdo dostat nechce...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keci v kleci - chci-li řešit emise:
* zakážu vjezd kamionům do měst
* začnu sankcionovat kamiony, co klidně celou řidičovu přestávku klapou motorem
* nebudu chtít auta typu SUV
* nebudu nastavovat limity tak,aby se muselo jít na vysoké tlaky vstřiků, turba atd
* budu řešit dopravu mimo centra měst - ne průtahy, ale obchvaty
* elektromobil musí být levný a efektivní, aby se rozšířil
* budu podporovat cyklistiku
* budu efektivně optimalizovat hromadnou dopravu
* budu řešit spalování při lokálním topení

A kolik bodů z těchto dělají politici a tlačí za ně?
Jen se povídá o rakovině a straší se emisema
DPF je jen následek toho, že auta začala produkovat místo sazí karcinogenní nanočástice, ale přestala smrdět, takže mají škození povoleno, zatímco to, co smrdí, to vadí...

Zakaz vjezdu kamionu do mest bude realny az budou existovat lepsi alternativy, teda elektrokamiony. U osobaku uz existuji a tudiz je tlak na zlepseni situace a zakaz vjezdu starych dieslu. Nikdo nechce zakazovat ze zlovule. Ale kdyz jde situaci zlepsit a nikdo to nedela dobrovolne, tak musi prijit nejaky tlak. Tak to je odjakziva, bezolovnaty benzin, pasy, operky, abs,....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to není pravda, už zase překrucujete - máme lepší dopravu a tou je železnice - fungovala by skvěle i interkontinentálně, pak už by stačilo jen přeložit na nádraží na lokální rozvážková auta a hotovo (klidně elektro nebude potřeba jet dále jak 100 km), dneska je většina kamionů ve městech jen tranzit a na místě bouraných nákladních nádraží se staví obchodní centra. Podniky nemají vlečky, ale mají sklad s desítkami rukávů na kamiony..
Bezolovnaty benzín, pasy, opěrky atd... byly napřed dlouhodobě příplatkovou výbavou a benefity luxusních aut stejně jako klimatizace, vyhřívaná sedadla... ostatně olovo v benzínu mělo opodstatnění a zmizelo ve chvíli, kdy přirozeně byl vyřešen problém se sedly ventilů a nebyl potřeba - respektive ještě se chvíli udržel, dokud byla převaha starších vozů ve vozovém parku.
Ale u elektromobility je to naopak, je z pohledu masového využití neodzkoušená v plenkách a už je vnucována jako skvělá alternativa, byť se přichází na to, že řada věcí je nedořešeno, nedomyšleno a vlastně se ani neví, jak by to mohlo být.

Ohledne "lepsi dopravy a to zeleznice" - doporucuju si nechat povypravet od nekoho, kdo ma s nakladni dopravou po kolejich nejake zkusenosti. Vzasade vsichni podminky popisuji (alespon u ceskych drah) jako "kdyz podate objednavku, nekdy v nasledujicich trech tydnech to vyzvedneme a v nasledujicim mesici dorucime". Takze to dobre funguje tak mozna pro uhli, pisek,... proste veci, ktere se nekazi a prijemce jich muze mit mesicni zasobu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže sice brojíte proti spalovacím motorům, ale kamionová doprava je podle vás v pořádku...trochu úzkoprofilový ne - pardon spíše přísně ekologický, ale příroda pláče (jako u každé ekologie)

Ja nerikam, ze je kamionova doprava v poradku. Asi jako kazdeho me stvou nekonecne proudy nakladaku, z nichz netrivialni cast nejspis vcelku zbytecne vozi neco sem tam pres pul Evropy.
Ale proste soucasna podoba nakladni zeleznicni dopravy je nedokaze (ani vzdalene) plnohodnotne nahradit. A jak tu kdysi rozepisoval Carlos (?) vyhlidky na zlepseni jsou mizive, protoze na ty koleje uz se vyrazne vic vlaku proste nevejde.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prez 60% emisi neni z vejfuku, ale od kol a brzd, a od tech kol kde jsou vejvetsi emisni castice si s elektromobily nepomuzeme, emise od brzd se snizi ale budou tu stale i s elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne že by něco z brzd neunikalo. Ale kolik Vaše auto spotřebuje na 100km brzdových destiček? To moje auto má po 150tis km stále stejné brzdové destičky. To jsou emise jak blázen. Proč ještě "nevyemitovaly"? Internetové diskuze jsou opravdu zdrojem perel a ohromujících myšlenek.

to myslite vazne ? Mozete dolozit nejaky zdroj, alebo ste si to len vymysleli

---

20.000 km s Citroen c-zero :)

Obrázek uživatele Radovan

I kdyby to byla pravda, tak při garážovém testu, ranním rozmrazování spalováka, při stání a popojíždění v kolonách, při stání a rozjíždění na křižovatkách, na semaforech, na přechodech pro chodce, na železničních přejezdech, při ustálené rychlosti na dálnicích atd. jsou procentuálně prakticky nulové. Na rozdíl od těch emisí z výfuku, hluku a vibrací.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane vim ze jste fanaticky obhajce elektromobilu, ale obcas by jste mel pouzivat i mozek a uvazovat takzvane "zdravim rozumem"

podivejte se nekdy na kola jakehokoliv auta kde jsou kotoucove brzdy a kde majitel ty kola co mesic nelesti, takova ta tmava srajda na tech kolej jsou emise od brzd, a vezte ze to co vidite na tech kolech je jen mala cast co tam ulpela diky vlhkosti vzduchu, zbytek v podobe asi 99% proste dychame, je to proste odroleni z brzdovych desticek a kotoucu, u pneumatik je to jeste horsi, tam se odroluje zaprve pneumatika a zadruhe asfalt (schvalne si dohledejte jake sajrajty se pouzivaji nu yrobu asfaltu a pneumatik, aby jste vedel co dychame), a tyhle castice jsou nejvetsi z emisi ktere vznikaji v cele automobilove doprave bez rozdilu pohonu (ani 50 let stare diesely v nakladakach nemaj tak velke emisni castice z vyfuku), dychame je vsichni a dychat je budeme dokud tu bude jezdit byt jedine auto vyuzivajici pneumatiky a brzdy, a to bez rozdilu pohonu toho auta

elektromobil pomuze v doprave snizenim emisi priblizne o 25-30%, to podle toho na jaky energeticky mix jezdi, abyle emise tu zustanou i s elektromobily, takze cekejte ze do par desitek let zacne omezovani i u elektromobilu, cele tohle rosando ohledne emisi je pouze predskokan doby kdy se bude muset zacit omezovat doprava na silnicich jako celek, bez rozdilu pohonu

Obrázek uživatele ozana

Částice gumy se elektrostaticky lepí k sobě, tvoří větší částice a rychle padají k zemi. Těch moc nenadýcháme.

A brzdit rekuperací se naučí každý intuitivně.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 78 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

S tím fanatismem bych polemizoval, obhájci spalováků tak často nazývají fakta.

Auty jezdím přes 30 let a ten sajrajt od brzdových destiček samozřejmě znám, u spalováků si ho "užívám" hodně a nejezdit na myčku s programem na kola, tak by tam snad byla při přehazování kol zimní/letní několikacentimetrová vrstva. Nejvíce je vidět na alu discích. Přes 4 roky sedlám elektromobily a mohu Vám říci, že ten rozdíl v nánosech je obrovský. U spalováku odolná vrstva, u elektromobilu lehké zaprášení. Takový je rozdíl mezi brzděním motorem s rekuperací do baterek a brzděním spalováku. Takže tady mne nepřesvědčíte, mám vlastní zkušenost.

Pneu a silnice hodnotit nebudu, ovšem ve prospěch elektromobilů zase hovoří hladká plynulá jízda díky přímému převodu bez řazení a trhavých pohybů, které se na kola přenášejí. A otěr tak vzniká fakticky neustále, ovšem podporován oněmi opakovanými mini zrychleními či minizpomaleními.

Zatím vidím u elektromobilů omezování dementním směrem, tedy povinný hluk.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I se spalovákem se dá jezdit "skoro" bez brždění. Ten kdo zná jen binární ovládání plyn/brzda/plyn, ten nebude nikdy na tabulkové spotřebě ani u spalováku, ani u EV a destičky oddělá do 50tkm. Záleží jen na mezičlánku mezi volantem a pedály. Někdo se prostě nenaučí podřazovat a jezdit plynule i kdyby měl z táhlého kopce, nebo před obcí, brzdové destičky uvařit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, zkusenost cloveka ktery bere elektromobilitu jako sve poslani a hobby je uplne jina nez treba zbylich 99% ridicu na silnicich, kteri i s elektromobilem budou jezdit tak jak jezdi se spalovakem, ano vy rekuperaci vyuzivate a verim ze jezdite tak aby zelvicka nebo co tam mate na display byla stale zelena, ovsem bude tohle delat vetsina lidi v provozu? Kolik lidi znate co maji spalovak a jezdi za spotrebu udavanou vyrobcem co dokonce za nizsi spotrebu?

Obrázek uživatele Radovan

Nesmysl. Nebudou. Půjčte si ho na týden či měsíc a začnete si užívat jeho výhod. To trhané, utřepané, vyjící smradlavé cosi pak rád opustíte. Prakticky nikdo nejezdí za spotřebu udávanou výrobcem, protože jde o laboratorní spotřebu, okořeněnou marketingem a podvody. Ale to samozřejmě všichni víme, takže se na to zbytečně ptáte.

P.S. To o té želvičce zelené Vás bohužel usvědčuje z naprosté nepolíbenosti elektromobilitou. Víte, zde většinou diskutujeme alespoň se základní znalostí. Od viděl jsem, svezl se, řídil jsem až po denně jezdím nebo nemám spalovák vůbec. Tak už toho prosím nechte a vydejte se do nejbližšího autosalonu alespoň na předváděcí jízdu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja s elektromobilem jezdim, na denni jezdeni mam Leaf 30, ale kdykoliv ho pujcim nekomu jinemu, je videt, ze s tim jede tak jak je zvyklej.

Nesudte nekoho v diskuzi kdys ho neznate, odrazuje to nasledne vsechny ty, kteri maji o elektromobilitu zajem. A tohle me potvrdil i znamej ktery se s vami setkal na nejake akci o elektromobilite. Byl zdeseny tou neskutecnou fanaticnosti, pritom elektromobilita se mu libi, ale nechce tak jako vetsina lidi, aby ho nekdo presvedcoval argumentama a cislama, chce si k elektromobilite dojit sam nenucene.

Ostatne nebejt toho ze jsem na elektrombil presel pred 2 lety, tak dnes diky zdejsi diskuzi bych na nej jiz asi nepresedl a spise by me odpuzoval tou fanaticnosti co tu je v kazdem druhem postu. Obcas se stydim za ty fanatyzmi co tu nekteri pisou kdys vim, ze patrime do stejne skupiny lidi fandicim elektromobilite.

Obrázek uživatele Radovan

Diskutujete tady jako Anonym a dáváte tu dávno vyvrácené názory. Pak názory podpoříte tím, že prý jezdíte elektromobilem. Pak tvrdíte, že napadám někoho, koho neznám. A Vy mne znáte? Viz Vaše ", zkusenost cloveka ktery bere elektromobilitu jako sve poslani a hobby je uplne jina nez treba zbylich 99% ridicu na silnicich,". Teď přidáte historku o známém, který prý se mnou mluvil a kterého jsem fanaticky zpracoval. Dál uvedete, že lidi nechtějí, aby byli přesvědčováni argumenty a čísly. A čím jako? Dojmologií? A pak prý dojdou nenuceně k elektromobilitě, když nebudou znát žádná fakta a čísla, koupí si naráz auťák za milion plus, co nedojede na 1 zátah do Chorvatska. Fakt? No a nakonec to dorazíte tvrzením, že Vy máte elektromobil už 2 roky, ale kdybyste četl tyhle diskuse, už by jste na něj kvůli fanatikům nepřesedlal. A stydíte se za ně.

Tak co tam máte dále, abychom mohli neplodně diskutovat o ničem?

Dovolím si fanaticky připomenout, že téma článku je "Všechny benzinové modely a plug-in hybridy BMW v Německu dostanou filtry pevných částic".

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonymní jsou tu skoro všichni. Znám tady pravým jménem asi 4 lidi, jinak je úplně jedno, zda je někdo Kuk nebo Michelin, skoro stejné jako Anonym.

Obrázek uživatele Radovan

Na to je jednoduchá rada - absolvujte kvalitní kurz internetu. Tam se naučíte, že internet je všechno, jenom ne anonymní. Hlavně pokud se kdekoliv registrujete. S Anonymy je trošku těžší práce a zabere to více času, ale taky se dají a) rozlišit, b) dohledat. I když za to nestojí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepotřebuju kurz na šťourání se lidem v soukromí, jen říkám, že registrovaný nick je stejně anonymní jako cokoliv jiného. Jediný rozdíl je, že můžete sledovat u někoho konzistenci názorů nebo časem víte, kdo se za nickem skrývá, mě osobně to moc nezajímá, nepotřebuju sledovat nebo hodnotit lidi.

Není, usnadňuje to návaznost komunikací.
Vůbec nejde o to znát člověka jménem.

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tady stejně přiblblá diskuze jako na iDnes, takže o návaznosti se dá těžko mluvit, navíc si může každý používat nicků kolik chce. Kdyby se používalo forum pro registrované, neztrácely by se příspěvky, daly by se vyhledávat apod. Pan Horčík chce, aby se sem co nejvíce psalo a diskuze ho zajímá minimálně, naopak si musí mnou ruce při vášnivých diskuzích naprosto mimo téma článku, chápu jde mu o peníze.

www . hybrid.cz/forum/

pepo, pepo,
tu ťa nezmažú a nedeaktivujú ti anonamný nick ako mne, keď som v iDnes diskusii DOSLOVNE opísal perly z pera autora švejka.
administrátorka má obrovské medzery, nepoznala slovné spojenia, ...

I tak, nebo právě proto, je lepší diskutovat s registrovaným nickem.

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja se s vami setkal taky, a meni to neco?

Obrázek uživatele Radovan

Z hlediska tématu "Všechny benzinové modely a plug-in hybridy BMW v Německu dostanou filtry pevných částic"." určitě nic. Dají je tam tak jako tak :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Omlouvám se za, možná zbytečný příspěvek, ale musím a podotýkám, že v dobrém podotknout, že mnohé příspěvky nejen Vaše pane Radovane jsou pro lidi co se o EV nezajímají, tak jako třeba já možná i trochu odrazující. Nevím jak to popsat, ale jsou prostě moc “černobílé”, neškodilo by trochu “rozmezat” ty přechody spalovák/EV lidé to pak snáze přijmou. Jinak děkuji za všechny příspěvky a vážím si toho, že věnujete tolik času psaní zajímavých článků a příspěvků.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji za pochvalu i připomínku, občas opravdu musím reagovat ve stylu na hrubý pytel hrubá záplata.
Ona černobílost často souvisí s tím, že prostě spalovák ty vyjmenované věci - kravál, smrad, jedy a vibrace - opravdu produkuje, kamkoliv dojede. Takže tady nelze přechody rozmetat. Když Vám někdo zcela vážně tvrdí, jak ekologické jsou vozy s nálepkami EcoBlue, BlueDrive apod., jak super je lít do auta močovinu nebo jak ušetřením 4% spotřeby u nové konstrukce spalovacího motoru zachrání planetu, tak to je fakt mimoň.
I ten garážový test je krutě černobílý. Kdyby ještě elektromobilita byla kromě čistoty a ticha i levnější alternativou, což je, ale jen při velkém nájezdu, pro běžné lidi a pár tisíc km ročně ne, tak by určitě byla přijímána lépe. Nicméně zatím není.
Prostě jsou to pro některé těžko stravitelná fakta a návyky se mění jen velmi pomalu. O jejich přijímání nemluvě. Je to v naší povaze, nedá se nic dělat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a to je dobre

K zamyšlení: když je někdo přikloněn k jednomu názoru (ať už se to nazývá radikalismem, fanatismem..), tak většinou to vadí jen těm z toho druhého pólu spektra (tedy opět radikálům a fanatikům), neutrální postoj nechává člověka chladným k oběma stranám a ... "dochází si k vlastním závěrům sám, nenuceně"

Abych jen neteoretizoval:
- došel jsem si k ceně za jakou se mi vyplatí provozovat EV a všechny ostatní věci (rozdílnost používání) hodnotím spíše neutrálně, za bonusy jsem rád, s negativy se snažím žít
- extrémista raději vidí problémy u těch druhých extrémistů.. tím chci říct že i zdejší zastánci působí jako extrémisté pro běžnou populaci, problém je jen v tom jak se k tomu člověk postaví (nevím co se stalo na jakémsi srazu ale určitě to spíš vypadalo tak že někdo zapáleně mluvil o EV, než že by dštěl síru a nadávky na druhou stranu... ale to je jen můj názor který má podobnou váhu tomu z druhé ruky)

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obrázek uživatele Michelin

To vite ze jo. Je to sekta. Pryc od nich.
Nejvice emisi vznika kdyz takovi jako vy spusti. To se jim zotiz potom prasi od huby az hruza jak si vymysleji jen aby toho sveho vytuneneho cmouda obhajili.
Presne temihle keci nutite skutecne majitele elektromobilu se radikalizovat, takze pak pusobi jako fanatici.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak jista nevole k anonymum zde na hybridu je jasna, ale obcas maji mnohem prinosnejsi prizpevky nez registrovani matadori co se povazuji za ekoguru jen tim ze jezdi v elektrickem aute ;)

tak abych podporil Anonyma, tak malej odkaz starej prez 7 let, ano jiz v te dobe se emise z oteru v doprave resili a nejsou zrovna male

ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-bendl-to-byste-neverili-kolik-emisi-z-oteru-pneumatik-asfaltu-a-brzd-dychame

at si kazdy sam spocita kolik emisi za sve roky jezdeni svetu nadelil, mnohdy je totiz clovek ktery ma sice maly lehky spalovak stary i desitky let ale najezdi par tisic km rocne vic ekologickej, nez nekdo s velkym atezkym BEV typu TeslaX ktery rocne jezdi desitky tisic km ;) ale tak hlavne ze si kazdy umime oduvodnit proc zrovna "ja" jsem ten nejvic ekolog a potlacovac emisi a ten druhe me zabiji rodinu tim ze muz vejfuku jdou emise z paleni fosilnich paliv

kdyby hybridu vadili anonymove, davno tu moznost zrusil, evidentne mu ale vyhovuju kvuli zobrazovane reklame

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže si to môžeme zhrnúť.
Elektrické auto neprodukuje žiadne výfukové plyny a ni pevné častice.
Opotrebenie brzdových platničiek má asi 1-5 %né oproti spalováku.
Produkciu emisií z opotrebenia pneumatík má tiež menšiu, pretože kvôli väčšiemu dojazdu používa pneu s nízkym valivým odporom - menšie opotrebenie.
Takže článok de fakto potvrdil, že elektromobily produkujú omnoho menej škodlivých látok ako spalováky. A záleží na každom jednotlivcovi a štýle jazdy, či ich bude ešte menej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co je lepší, když už movití lidé musí trávit v autě denně mnoho hodin - tak tu jízdu někde v koloně budou trávit v Tesle nebo v nějakém cinknutém dieslu VW a spol?
osobně pokud potkám TDI tak dodržuji bezpečný odstup aspoň 50m a ventilace na vnitřní okruh, ale pokud můžu trávím čas raději v přírodě v lese u vody něž sedět v autě
všichni se bohužel nemůžou chovat megaekologicky tj, 12hodin v lese a ručně tam sázet další stromy

Obrázek uživatele Radovan

No vidíte, i odborník z MŽP podpořil elektromobilitu. Otěr z brzdových destiček je u ní násobně menší a pokud se podíváme na pneumatiky, tak pro elektrovozy se používají ty s co nejmenším valivým odporem, tudíž i otěr z nich je logicky menší. Stejně jako ničení asfaltové vozovky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S těmi destičkami je to samozřejmě pravda, jejich opotřebení u EV je násobně menší ale s těmi pneu bych tohle netvrdil, na spalováku jsem používal pneu s nejmenším valivým odporem tam bych rozdíl nehledal, spíše bude rozhodující váha auta a styl jízdy.

Obrázek uživatele Michelin

Ted jste mi to nandal. Prodam firmu, rozvedu se, a jdu se pokat do budhistickeho klastera. :-)

Je zvlastni jak maji nekteri jedinci potrebu delat z bile cernou jen aby si dokazali jak jsou, vlastne ani nevim co si tim chteji dokazat.
Kazdopadne dnes jsem nedokazal reagovat na ty pitomosti o brzdach elektromobilu, (ktere bude vetsina lidi pouzivat z neznalosti jako u spalovaku) jinak nez pitome.

PS: A jinak mate samozrejme pravdu. Kdo nic nedela nic nezkazi, a tedy ani nevyprodukuje zadne emise.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

omyl, to vy tu delate jen ze sebe neco nadlidskeho a snazite se to opet zlehcovat nesmyslem o rozvodu a prodeji firmy ;)

delate presne to co normalni rozumnej clovej v diskuzi delat nemel, proc proste neprosazujete elektromobilitu pokojne, bez napadani jinych, a treba i bez napadani fanatiku kteri jsou z druheho tabora? ale ono je to dano asi i naladou v tomto state, kde takove rozbroje dela medialne celej politickej svet, a lide se tu pak chovaji podobne hnusne i v diskuzich

ctu obcas nekolik diskuzi na ceskych servrech vcetne tohoto hybrid, cz a takova diskuzni zumpa je snad opravdu jen v CR, na electreku jsem takto zumpuvou diskuzi nezazil, stejne tak na nemeckych webech o autech

to opravdu nejde slusne diskutovat a nevyvracet vsem vsechno o cem jsme presvedceni ze je jinak a vyjadrovat se u toho povyseme a s kanalem na jazyku? nebejt tech hnusnych diskuzi tak je kultura na techto servrech v CR o mnoho lepsi, z diskuzi na hybrid bych elektromobilitu nejradsi povesil na hrebik, he to tu neskutecna zumpa co mnoho lidi odradi nejen od tohoto serveru, ale i od elektromobility kdys si pomyslej ze by meli patrit mezi tuto nevychovanou, casto povysenou a svevedouci skupinu diskuteru kde jsou dva doslova nesmyritelne tabory diskuteru

Obrázek uživatele Michelin

Tak za prvé na nic si nehraju a nikdy jsem se tu nad nikoho nepovyšoval. Kdo mě tu zná to dobře ví.

Za druhé pan anonym se navážel do Radovana a otevřeně lhal jak jezdí dva roky Leafem což kdyby byla pravda tak by nemohl napsat některé hlouposti co napsal.
Tedy na hrubý pytel hrubá záplata.

Až budete mít příště zase potřebu někoho moralizovat začněte prosím popořadě od začátku vlákna.

PS: Když jsem před více než rokem a půl objednal elektroauto tak jsem hltal každý článek a příspěvek. Čím více jsem to četl tím více jsem začínal nervóznět jestli jsem neudělal nějakou kravinu. Pak jsem v něm začal jezdit a zjišťovat, že naprostá většina těch negativních informací jsou lži a dezinformace. Tedy když nyní narazím na někoho takového kdo ať už z nevědomosti nebo úmyslně šíří podobné hlouposti a ještě se při tom naváží do skutečných průkopníků elektromobility, kteří opravdu se svými malobaterkáči zažili ty spartanské časy a přesto si nestěžují a vědí, že je to správná cesta, tak mi holt občas bouchnou saze.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

přestal jsem tu přispívat právě pro tu útočnost zdejších štamgastů , ale tohle je fakt sila co tu někteří předvádíte :D Micheline jak se prosím tě pozná v čem diskutér jezdí nebo nejezdí? já to z toho textu nepoznám jinak, než že to dotyčnej napíše. Já s těma anonimama dost souhlasím, jste tu jak banda elektrofanatiků který se perou o hračku na pískovišti a kydáte špínu na všechny okolo sebe co se jen podívaj na to vaše pískoviště a napíšou neco s čím nesouhlasíte, jestli se takhle chovaj elektromobilisté, tak to se pak musíme stydět že mezi vás patříme nebo chceme patřit, vem si jak to musí působit na laika který sem příjde přečíst článek aby se dozvěděl neco o elektromobilitě, a vy ho tu ukamenujete jak nějakého kacíře co níc neví a jen vám tu boří nějaké bábovičky.

fakt úroveň ne hodná rozumných diskutérů, ale hnus odkud je lepší spíše utéct a nevracet se

Na mě zase působí že se snaží a drží na uzdě. Jistě, někdy ujede každý ale u těchto viditelnějších přispivatelů mi spíš přijde že se zlobí oponenti ne proto že byli sprdnuti na 3 doby ale protože nemají protiargumenty.

Když sem přijde někdo nový, a chová se jako někdo nový, tak se ptá a je mu odpovídáno. Když přijde někdo kdo spolkl moudrost světa a ještě ostatní uráží protože nikdo jiný neví víc... Je pak těžké komunikovat, protože dotyčný se sem přišel jen pohádat.

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Protiargumenty nikdy nikoho nezajímali krom pár nerdů v diskuzích. U anonimu nevis jestli je novej, jestli je to troll, nevis nic. Nejlepší je vůbec nereagovat a nechat to plavat. Já zrovna sem lidi odrazuji chodit a doporučuji jim spíše ne-automobilové servery kde na elektromobilitu nahlíží s nadhledem a nepotřebují řešit věci které mnohé spíše odradí, včetně doslova hnusných diskuzí, protože mě to tu na hybridu málem elektromobilitu zhnusilo. Stala se tu z toho žumpa uživatelů kteří očerňují naprosto vše, co není elektromobil, a téměř vše co ne ní Tesla.
Nebejt toho že jsem v sobotu zhlédl jojo s logem hybrid.cz jak si s nim hraje synovec, tak jsem sem ani nelezu, no a doufám, že sem zase nevlezu dokud mě to něco nepřipomene. Po tom asi roce se tu změnili diskuze snad ještě k horšímu.
Tak se tu mějte a snad nám tu elektromobilitu nezhnusíte v dalších lidech :).

Obrázek uživatele Michelin

Zajímavé. Rok jste tady nebyl a zrovinka, když si ulevím tak si váš synovec hraje s jojem hybrid. :-)

Když jste tady tedy rok nebyl tak se zeptejte ostatních na mé příspěvky. I těch se kterými si píši soukromě, nebo si ukrajuji ze svého času abych je svezl i nechal se svézt a porozprávěl i o těch pár negativech, o kterých se tady bohužel veřejně rozepsat nemohu kvůli takovým jako jste vy, kteří by to nafoukli a udělali z toho něco co to vůbec není.
Já tady například nikdy tak silná slova jako "žumpa" nepoužil. V žumpě většinou plavou ho.na a tady se dle mého názoru schází drtivá většina lidí pohodových, slušných a vzdělaných.
Těch co automaticky ostatním tykají, vyvolávají tyto rozepře a nakonec se uráží a jakože odchází aby je "nahradil" další anonym tu naštěstí moc není.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Musíte trénovat selektivní slepotu ;-) Pomáhá to.

Proč bych se měl rozčilovat že někdo něco píše ?

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Vždyť znáte pět fází rakoviny ....

A je jedno, jaký borec (čti tlučhuba) to předtím byl ;-)

A proto vedou v prodejích Tesly s cenou 2 až 3 miliony kč :))) Tak to čumim co dokážou úředníci. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To možná v USA vedou, ale trvale klesají u modelu S (což je logické protože model 3). Není to kritické, ale už se mi design Tesla S docela okoukal, čekám, že za 2-3 roky ale jiný stejně nebude, což povede k dalšímu snížení prodeje. Nebo si Musk myslí, že tenhle design budou milovat všichni i za 15 let?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no trosku se tu do toho zamotavas, tam kde vedou v prodejich Tesly s cenou 2-3 miliony korun je to vesmes urednicina, nikdo jinej nez urednik statu, coz je i politik totiz nemuze zajistit aby neco melo vyhody a dotace ;) jinak ve vetsine statu tedy Tesly fakt nevedou v prodejich ani mezi elektromobily

Tak pojď, ukaž mi ty tvrdý čísla pro ty svoje doměnky. :))))
Tesla je v absolutních prodejích EV za 1-4/2018 dokonce první.
To sis teda uplet pěknej svetr i se šálou a kulichem :) Jestli si myslíš že za jejich nejvyšší prodeje může horentní zvýhodnění 3 až 7 % z prodejní ceny když u jejich konkurence je to zvýhodnění cca 15 až 25 %, tedy až 1/4 ceny nebo i více, tak to je argument jak noha. I s těma zvýhodněníma je to pořád 3X dražsí jak konkurence a stejně to vede prodeje :))
Co tam máš za další moudro? ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kde ze teda Tesla vede prodeje? nejaky konkretni stat a odkaz na konkretni cisla?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cleantechnica.com/2018/04/22/tesla-model-s-crushes-luxury-car-competition-in-usa/

štát si už dohladáte sám, či?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jak s tim souvisi prodeje v luxusni tride v USA? cetl jsi vubec na co reagujes?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

My sme si potykali?!
A Tesla je na čele v predaji nie len v luxusnej triede ale aj v EV, alebo máte iné informácie vážený anonyme?

A ty si kterej?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Tak co anonyme, kde máš ty tvrdý čísla, že
"ve vetsine statu tedy Tesly fakt nevedou v prodejich ani mezi elektromobily"?
Vytáhni svý esa z rukávu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter