Volvo V60 Plug-in Hybrid: další hráč o světovou prestiž

Jan Horčík - 27 Březen 2013

Už zítra bude na New York vyhlášena cena 2013 World Green Car of the Year, tedy Světové zelené auto roku 2013. Nominovány jsou tři vozy: elektromobily Renault Zoe a Tesla Model S a plug-in hybrid Volvo V60 Plug-in Hybrid. Ten se aktuálně chystá dobýt Ameriku.auto Volvo V60 plug-in hybrid představení v Hamburku

Volvo V60 diesel plug-in hybrid při představení v Hamburku
foto: Hybrid.cz

Vítězné auto zvolí na autosalonu New York 2013 celkem 66 motoristických novinářů z 23 zemí světa. Ohlášení vítězného auta se odehraje už zítra. O elektromobilech Tesla Model S a Renault Zoe, který Renault právě uvádí ve Francii, píšeme pravidelně.

Je čas podívat se znovu po čase na Volvo V60 Plug-in Hybrid. Ten už se v Evropě prodává, prvních 1000 bylo vyprodáno už na autosalonu Paříž 2012. Můžete si ho dokonce sami vybalit. Nebo si přečíst naše dojmy z představení V60 plug-in hybridu v Hamburku.

Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V60 Plug-in Hybrid

Volvo V60 Plug-in Hybrid je světově první plug-in diesel-hybrid. Čistě na elektřinu dokáže ujet až 50 km, v hybridním módu pak údajně nabízí NEDC spotřebu 1,8 l/100 km.

K ničemu takovému jsme se během krátkého testu loni v Hamburku ani omylem nepřiblížili, ale k podrobnému testu auta se dostaneme teprve během letošního roku.

Není bez zajímavosti, že na vývoji vozu Volvo V60 Plug-in Hybrid se podílela také švédská energetická společnost Vattenfall. Celkový výkon auta je 215+70 koní, celkový točivý moment pak 440+200 Nm.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkušenosti z provozu: dojezd na baterie v tomto období cca 40km, po té spotřeba cca 7 l/100km (po Praze), dlouhodobá (1 měsíční)spotřeba je 2,1 l/100km. Dobíjení max 13A = cca 2,8 kW, maximální odběr z 0 na 100% cca 9kWh

Pokud máte otázky, rád zodpovím

Obrázek uživatele Jolinar

Ta vase dlouhodoba spotreba je hadam 2,1l/100km + elektrina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik tedy utratíte průměrně korun na jeden ujetý kilometr (když započítáte cenu nejen nafty ale také elektrické energie ze zásuvky)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nyní to je v průměru 1,37 Kč/km.
Jelikož je ale v tom započítaná cesta po ose z Belgie do ČR je to trochu zkreslený údaj. Obecně se dá říct, že při jízdě na elektřinu jsou mé náklady 0,60 Kč/km a na naftu 2,70 Kč/km. Vzhledem k tomu, že vůz bude jezdit cca v 80% trasy do 50km, mělo by mít jeho používání smysl. (záměrně nepíšu, že by pořízení mělo být ekonomicky výhodné....)

Obrázek uživatele Jolinar

Nechapejte me prosim spatne, jen mi nejak nesedi tech 60 haleru na km. To by bylo pri spotrebe 13kWh/100km a cene za elektrinu 4,5kc/kWh. Anebo 20kWh/100km a cene za elektrinu 3kc/kWh.
To ma vazne tak dobrou spotrebu (13kWh/100km je fakt supr), anebo mate dvojsazbu s levnou elektrinou za 3Kc? Jestli je to ta prvni moznost, tak to teda klobou dolu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne takovou spotřebu to opravdu nemá - je to počítáno s mou sazbou 2,5 Kč/kWh.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter