Volvo testuje hybridní auta s dojezdem až 1000 km

Jan Grohmann - 18 Červenec 2011

Každý opravdový zastánce doufá, že během pár let bude jejich dojezd čítat stovky kilometrů. Nalijme si však čistého vína. Na opravdu výkonné, levné a lehké si ještě nějaký ten pátek počkáme. Dočasným řešením může být přidat do pohonného ústrojí malý pro prodloužení dojezdu. Elektromobil se tak sice stává , ale s několikanásobně větším dojezdem.  
prodlužovač dojezdu v automobilech Volvo
foto: Volvo

S výše popsaným přístupem se kromě např. plug-in hybridu bude snažit prorazit i švédská automobilka . Aktuálně představila tři koncepty / s - . Společným prvkem všech tří návrhů je malý třiválcový spalovací motor fungující na benzín i (E85).

Dva z konceptů vycházejí z modelu a jeden z modelu . U všech tří vozidel Volvo svorně prohlašuje, že dojezd bude až 1000 km!

prodlužovač dojezdu v automobilech Volvo
foto: Volvo

První technické řešení využívá spalovací motor (45 kW) instalovaný pod podlahou zadního nákladového prostoru. Motor je napojen na 40kW , který dodává elektrickou energii pro 82kW (111 koní). Dle potřeby může generátor nabíjet pouze baterie, jde tedy o . Vozidlo jedoucí pouze na energii z baterií má dojezd 110 km.

prodlužovač dojezdu v automobilech Volvo
foto: Volvo

Druhý koncept využívá silnější přeplňovaný motor o výkonu 142 kW. Na rozdíl od prvního přístupu je spalovací motor paralelně připojen k elektromotoru a přes šestistupňovou převodovku zároveň pohaní zadní kola. Jde tedy o . Ostatní schopnosti či uspořádaní jsou stejné jako u prvního řešení.

Oba motory poskytují výkon až 224 kW (300 koní) , což zaručuje zrychlení z 0-100 km/h za méně než 6 sekund. Elektrická energie v bateriích vydrží na 75 km jízdy - dostatečná vzdálenost na běžné denní dojíždění do práce.

prodlužovač dojezdu v automobilech Volvo
foto: Volvo

Třetí řešení využívá jako základ model Volvo V60 Plug-in Hybrid. Veškerá pohonná soustava je ukryta pod přední kapotou. Přeplňovaný motor (142 kW), elektrický motor (85 kW), generátor elektrické energie (40 kW) a také dvoustupňová převodovka.

Spalovací motor pohání přes převodovku přední kola a také generátor elektrické energie. Až do rychlosti 50 km/h jede pouze na energii z baterií. Při vyšších rychlostech se na pomoc přidá spalovací motor. Dojezd pouze na elektřinu z je v tomto případě pouze 50 km. Opět jde o paralelní hybrid.

Dle vyjádření společnosti Volvo odpadají díky extendéru všechny neduhy plně elektrické auta při jízdě na delší vzdálenosti. Nejedná se sice o tak docela „košer“ řešení, ale i tak je výsledkem šetrné auto s dojezdem až 1000 km a emisemi CO2 50 gramů na 1 kilometr jízdy, což je téměř třikrát méně než dnes běžné auto se spalovacím motorem.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na tieto účely by bol dobre použiteľný Stelzerov motor (bez kľukovky) s lineárnym dynamom - malé rozmery, slušná účinnosť.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?