Volvo přesune výrobu autobusů do polské Vratislavi

Daniel Kunz - 08 Říjen 2012

Vzhledem k slabému úspěchu na trhu a tvrdé evropské konkurenci se rozhodl švédský výrobce autobusů Volvo Buses k radikálnímu kroku. Do budoucna bude soustředit svou veškerou výrobu autobusů již pouze do svého hlavního závodu. Volvo 7700

Hybridní autobus Volvo 7700 v Praze
foto: Volvo

Plánovaná restrukturalizace znamená jediné – dosavadní produkce švédského závodu v Säffle bude ukončena, a to ke konci června roku 2013 za předpokladu, že se do té doby domluví na všech nezbytných opatřeních podnikoví odboráři. Pokud se tak stane, očekává se, že to bude mít negativní vliv na provozní zisk Volvo Group ve čtvrtém čtvrtletí roku 2012, a to ve výši zhruba 100 milionů švédských korun.

Otázkou zůstává, co bude s asi 330 stálými zaměstnanci a nějakými 60 konzultanty, kteří v Säffle pracují. Volvo prohlásilo, že v tomto malém městečku zachová veškeré servisní služby především kvůli severským zákazníkům, což by mohlo nabídnout až 50 pracovních míst. Když se však ještě jednou podíváme na aktuální počet zaměstnávaných, je to stále velmi nízké číslo.

„Poptávka po nových autobusech v posledních několika letech trvale klesala, ruku v ruce s významným tlakem na ceny, a to zejména na severských trzích. Tím, že do budoucna budeme koncentrovat kompletní výrobu autobusů již pouze do jednoho závodu, významně ušetříme na nákladech,“ vysvětluje v oficiální tiskové zprávě Håkan Karlsson, prezident Volvo Bus Corporation.

Ačkoliv se postavení společnosti Volvo Buses na trhu za poslední rok zlepšilo, její představitelé očekávají v následujících letech pokračování cenového tlaku a jen velmi nízký růst zisků, takže bude velmi důležité dosáhnout úspor z rozsahu.

Vzhledem k tomu, že závod v polské Vratislavi má čtyřikrát větší kapacitu než ten v Säffle, lze to vnímat jako logický krok. „Společně s pracovníky v Säffle a ve Vratislavi jsme investovali do nových modelů autobusů městských autobusů a větší efektivnosti výroby, avšak bohužel negativní vývoj na evropském trhu nás nutí k učinění toho rozhodnutí,“ dodal Karlsson k blížícímu se uzavření švédské továrny.

Dodejme, že k těm nejnovějším městským autobusům z produkce Volva patří zejména hybridy, o kterých vás na našich stránkách pravidelně informujeme. Nedávno byl představen vůz Volvo 7900 Hybrid, v České republice jsme se mohli na testovacích jízdách a předváděcích akcích setkat s jeho starší verzi Volvo 7700H. V roce 2008 společnost vyvinula i speciální hybridní doubledecker Volvo B5L.

Volvo
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si nemůžu koupit, co chci :D Přijdu do obchodu a tam nemají nic. Žádnou svíčkovou, ananasy z Mikronésie a dokonce i ten methanol pančují ethanolem :D Měli by být hrdí, že mezi tisíci návtěvníky mají jednoho tak náročného a soustředit veškeré úsilí, aby naplnili právě mé představy :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo, šťastná léta švédského socialismu skončila...

Vzhledem k tomu, že čtu tento web, dá se ode mě očekávat fandovství do těchto nových technologií, takže možná můj postoj nebude mezi "vobyčejnejma lidma" významný ale:
Neskutečně mě štve, že si nemůžu koupit to co skutečně chci. Místo toho mi automobilky neustále cpou auta s klasickým spalovacím motorem. Co bych dal za normálního velkého kombíka, nebo ještě lépe auto typu Viano/Multivan/Traffic v osobní a hlavně elektrické (v nejhorším případě hybridní) verzi. Místo toho mi cpou smrduté ropáky, a když už elektro, tak prakticky zcela nepoužitelná a extravagantní přibližovadla typu iON/C-zero či Smart ED.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26