Volvo představuje V60 diesel plug-in hybrid

Jan Horčík - 15 Prosinec 2011

Chevrolet Volt už se prodává, Prius plug-in hybrid začne příští rok. Volvo nyní představuje světově první diesel plug-in hybrid v podobě modelu V60. Je o technicky nejpokročilejší auto švédské automobilky.auto Volvo V60 diesel plug-in hybrid

Volvo V60 plug-in hybrid nebude právě levná záležitost. Ovšem se spotřebou 2-3 l/100 km už se vyplatí o něm přemýšlet.
foto: Volvo

Patří se na úvod poznamenat, že prvním kdo začal s výrobou diesel-hybridů byl Peugeot s modelem Hybrid4. Volvo V60 je však světově první plug-in diesel-hybrid, tedy hybridní auto, které lze navíc dobíjet z běžné zásuvky.

Auto bylo poprvé představeno na . Od té doby si získává zaslouženou pozornost. Základní cena by měla být v Británii kolem 45-50 000 liber – mínus vládní dotace. Volvo V60 plug-in hybrid se začne prodávat začátkem roku 2012.

Volvo chce příští rok vyrobit asi 1000 kusů s tím, že výroba začne v listopadu 2012 (?!). Produkční verze auta bude k dispozici pouze v jedné barvě – elektrické stříbrné. Bude vybaveno 17″ koly.

Po úvodní sérii 1000 kusů se má výroba pro modelový rok 2014 navýšit na 4000-6000 kusů. Celkem 30 % produkce půjde do Švédska a zbytku Skandinávie, zbytek do Německa a dalších evropských zemí. Volvo očekává, že objednávky budou přicházet rychle. A to především od firem – až 80 % prodejů má jít právě do nich.

Auto pohání 2,4l dieselový pětiválec o výkonu 215 koní (440 Nm) a elektromotor o max. výkonu 70 koní (200 Nm). To vše je doplněno 11,2kWh lithium-iontovou baterií (pro srovnání, Chevrolet Volt má 16kWh baterii). Řazení zajišťuje šestistupňová automatická převodovka.

Baterie se skládá z 10 modulů po 20 článcích, je vodou chlazená ve spojení s klimatizační jednotkou celého auta. Řidič si může vybrat celkem ze tří módů jízdy – Pure, Hybrid a Power.

Pure jezdí čistě na elektřinu, dokáže tak ujet až 51 km. Hybrid je klasický hybridní pohon – emise pak klesají k 49 g/km a dojezd stoupá k 994 km. To znamená průměrnou spotřebu mezi 2-3 l/100 km. V módu Power se nehledí tolik na spotřebu jako na výkon (215+70 max./440+200 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h pak auto zvládne za 6,2 vteřiny.

K dispozici je ještě další mód jízdy, a to Save mód. V jeho rámci auto zajistí, aby byla baterie vždy dostatečně nabitá pokud byste se pak chtěli pohybovat zcela bez emisí – např. v placených zónách měst. Save vždy zaručí dojezd 20 km.

Dobíjení auta může probíhat z klasické 230V/6A/10A/16A zásuvky. Nejlepší čas je 3,5 hodiny, nehhorší 7,5 hodiny. Při dobíjení si můžete nechat předehřát kabinu, aby pak mohlo být více energie baterie využito k pohonu auta. Ideální pracovní teplota baterií je 20-30 °C.

K dispozici je také pohon na všechna čtyři kola, kdy elektromotor pohání zadní a dieselový motor přední nápravu. Obojí je pak elektronicky řízeno. Samozřejmostí je pro .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Polo BlueMotion
- průměrná spotřeba 3,5 l/100 km, nový za 300000,- Kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dětský kočárek Chico
- průměrná spotřeba 0 l/100 km, nový za 6000,- Kč

Mezi luxusní limuzínou Volvo a nákupní taškou z koncernovky je snad trochu rozdíl, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volvo pred krachom zachranila China, patri jej. ak je Volvo lepsie auto a este k tomu limuzina voci VW Polo a spol. tak ja som princezna Amalka.

Automobil treba vnimat ako spotrebny tovar len na prevoz z bodu A do bodu B, cokolvek ostatne je len ludsky chtic.

Tak v tom případě ahoj Amálko :) Pravděpodobně jsi si spletla Polo a Passat. To se někdy stane, holt obojí začíná na P.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ta cena je úplne mimo. to auto nemá dôvod stáť tak veľa. treba počkať kým sa viac automobiliek vyberie cestou plug-in hybridov a cena sa zreálni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nuž pokiaľ si myslíš, že postupom času ak budú všetky konkurenčné značky vyrábať detto pohon sa zlacní výroba, tak to máš pravdu.
Ale predaj sa nezlacní NIKDY ! V tom spočíva nenažratosť všetkých značiek.Vidíme to u klasických spaľovacích motoroch, keď za 20 rokov sa predajné ceny neznižujú, ale naopak zvyšujú tzv. technickými inováciami ( nasúkanie elektroniky, GPS, autorádií, vstrekovania, celkovej výbavy a podobných oblbovacích fínt, ekologických farieb, progresívnych materiálov a tzv.znižovanie spotreby paliva o 3-8%...hahaha za tie roky, čo každá značka predstaví inovovaný typ so zníženou spotrebou, tak by tie autá za 20 rokov mali mať už spotrebu 2 litre / 100 km a nie min 6 litrov). Pri nízkych výrobných nákladoch od subdodavateľov-výroba v ázii- a pri konečných montážnych nákladoch v krajinách kde je lacná ľudská práca, u všetkých značiek je badateľné, že sa nadsadzujú predajné ceny min o 30 až 50% !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte v článku chybu, první kdo měl diesel hybrid byla již v roce 2005 Toyota, nicméně pouze pro japonský trh...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pokud máte na myslí model Dyna, pak je to částečně pravda - šlo ale o nákladní auto, nikoliv osobní.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil