Volvo: elektromobily máme, ale čekáme na správný čas

Volvo už nějakou dobu prodává V60 Plug-in hybrid a chystá uvedení modelu Volvo XC90 Plug-in hybrid. V rozhovoru pro magazín Autocar řekl Lex Kerssemakers, šéf produktové strategie Volvo, že automobilka by mohla začít vyrábět elektromobily. Čeká však na správnou příležitost.

Volvo S60 plug-in hybrid byl první testovací model Volvo do zásuvky
foto: Volvo

Lex Kerssemakers, šéf produktové strategie Volvo, nejspíš ví proč dělá to co dělá. Vozy Volvo jsou určeny pro speficickou skupinu zákazníků, kteří neváhají si za severskou kvalitu/značku dobře připlatit.

Možná i to je důvod, proč zatím Volvo s uvedením čistého elektromobilu na trh váhá. Auto by prostě bylo příliš drahé. Na druhou stranu, dokazuje, že drahé elektromobily nemají dnes na trhu problém. Ba naopak, právě segment luxusních dražších aut je ten, kde se mohou elektromobily dobře uchytit.

Navíc, Volvo už testovací elektromobil k dispozici mělo – šlo o vůz Volvo C30 Electric, který dokonce v nemalé flotile testovalo. Podle Kerssemakerse se teď ale automobilka soustředí primárně na plug-in hybridy, podobně jako třeba Audi, Volkswagen a další.

„Jakmile bude u elektromobilů k dispozici udržitelný obchodní model, můžeme to udělat – naše platforma je plně škálovatelná a flexibilní. Budeme ale muset sledovat jak se náš byznys s elektromobily vyvíjí a jaké tlaky existují ze strany spotřeby a uzavírajících se hranic měst,“ řekl doslova pro magazín Autocar.co.uk.

Nakonec dodal, že technologie plug-in hybridů prozatím nabízí to nejlepší z obou světů.

27 Comments on “Volvo: elektromobily máme, ale čekáme na správný čas”

  1. „Budeme ale muset sledovat
    „Budeme ale muset sledovat jak se náš byznys s elektromobily vyvíjí a jaké tlaky existují ze strany spotřeby a uzavírajících se hranic měst“

    Heh, tak on to rekne na plnou hubu a vubec se za to nestydi…
    Dokud nam nebudou zakaznici nadavat, ze nedelame elektromobily a dokud budou moci spalovaky do center mest, tak neni treba delat elektro.

    1. Spíš dokud nebudeme
      Spíš dokud nebudeme přesvědčeni, že je zákazníci opravdu chtějí a že je to nutnost, tak radši zůstaneme u jistoty.
      Jediné, co se k tomuhle výroku dá říct je, že nechtějí nijak riskovat. Ano, moc to Volvo nešlechtí, ale na druhou stranu je lze chápat.

  2. Přestože jsme nadšení
    Přestože jsme nadšení provozovatelé Modelu S, V60 PHEV, 2x AMPERA tak musím říct, že rozumím tomu že čistý elektromobil stále není produkt připravený pro masovou výrobu/prodej. Dokud jeho cena nebude srovnatelná s ostatními tzn. za cca 500.000,- Kč auto o velikosti Golfu s reálným dojezdem min. 300km (takže NEDC 500km), tak pořád to bude pouze okrajová část trhu. Ať už díky použitelnosti, infrastruktuře…atd.

  3. V60 Plug in hybrid je sice
    V60 Plug in hybrid je sice fajn, ale je příšerně drahý. Startuje na milionu a čtvrt. A opět jde o obrovské auto, tuny plechu přecpané technologiemi pro jeho pohon a tahání mrtvé váhy. Oni prostě ti mastodonti elektromobily dělat nechtějí. Jestli je to z ekonomických důvodů – nevrátily se jim ještě investice do spalováků – nebo jen z prostého bloku v myšlení – něco jako chovatelé koní a výrobci bryček versus nastupující automobily – těžko říci.
    Každopádně jim nedochází, že kdo se sveze elektromobilem, je nalomený. A kdo řídí elektromobil po nějakou dobu, je pro spalovák navždy ztracený.

      1. Souhlasím. Čekat na
        Souhlasím. Čekat na vhodný moment v době, když již spousta automobilek pracuje na svých verzích 100% elektromobilů, oni jedou Hybridy a vyčkávají..

        Myslím si, že hodně zavedených automobilek zkrachuje na tom, že budou tak dlouho vyčkávat, až budou vyrábět nafťáky a benzíňáky rovnou do šrotu, protože čím víc elektromobilů (konkurence) a infrastruktury pro ně bude, tím jejich cena půjde dolu. A kdo bude chtít auto na benzín, když za stejnou cenu může mít elektro…

                1. Preco nie? Technologie co
                  Preco nie? Technologie co potrebovali uz maju. Ked mal volvo ford nikdy nebolo v zisku a teraz ked ho maju cinania to bude asi rovnake ked nie horsie.

                2. Prečo nie? Upřímně
                  Prečo nie? Upřímně nechápu, jak se někdo takhle může zeptat. Vlastně chápu, v zemi, kde většin lidí nepodniká a pozice zaměstnance jim přijde jako nejlepší, těžko hledat podnikatelské myšlení…

                  Jinak pro Geely je Volvo něco jako pro Tatu Jaguar – Volvo je světoznámá značka na rozdíl od Geely a má také velice dobrou pověst. Lenovo si taky nekupovalo Motorolu jen proto, aby vysosalo technologie (otázka je, jestli vůbec měla Motorola co Lenovu po této stránce nabídnout), ale kvůli tomu, že je to mnohem prestižnější značka v USA, kde se chtělo podstatně víc prosadit.

                  Btw. U Fordu nebylo v zisku skoro nic, ani Jaguar.

Napsat komentář