Volkswagen zkouší vlastní výrobu bateriových článků v Salzgitteru

V odborném centru koncernu Volkswagen v Salzgitteru byla spuštěna zkušební linka pro akumulátorové články. „Gigatovárna“, společný podnik se společností Northvolt, zahájí ve stejném závodě výrobu na přelomu let 2023 a 2024.

Od roku 2020 bude součástí závodu také zkušební provoz pro recyklaci akumulátorů.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen stanovuje nová měřítka v oblasti vývoje, testování a výroby progresivní technologie akumulátorových článků v Německu. Jen v dolnosaském Salzgitteru vznikne do přelomu let 2023 a 2024 více než 1000 pracovních míst.

Z toho 300 ve vývojovém centru značky Volkswagen se zařízením pro zkušební výrobu a 700 ve společném podniku, který založily společnosti Northvolt a Volkswagen za účelem výstavby a provozování závodu na výrobu akumulátorových článků.

Koncern Volkswagen investuje do aktivity v oblasti akumulátorových článků ve stejném časovém období více než jednu miliardu eur.

V odborném centru v Salzgitteru byla zprovozněna speciální linka pro zkušební malosériovou výrobu akumulátorových článků. Přibližně 300 odborníků vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy pro výrobu lithium-iontových akumulátorů.

Zkušební výroba bateriových článků Volkswagen

Zkušební výroba bateriových článků Volkswagen
foto: Volkswagen

Volkswagen investuje v prvním kroku více než 100 milionů eur do vlastních vývojových a výrobních kompetencí. Dalších 900 milionů eur investic vynaloží Volkswagen na společné aktivity se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt.

V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024.

Volkswagen za tím účelem nedávno založil společný podnik, v němž má, stejně jako Northvolt, podíl 50 procent. V této právně samostatné společnosti vznikne ve střednědobém horizontu 700 pracovních míst.

Volkswagen bude pro svou počínající elektromobilní ofenzívu potřebovat obrovské množství baterií.

Volkswagen bude pro svou počínající elektromobilní ofenzívu potřebovat obrovské množství baterií.
foto: Volkswagen

„Propojením vývoje, testování a zkušební výroby akumulátorových článků v Salzgitteru vznikne další milník v rozsáhlé elektrické ofenzivě koncernu Volkswagen,“ říká Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za oblast nákupu.

„Sdružením kompetencí v salzgitterském závodě zajistíme další vývoj akumulátorových článků ve vlastní režii, protože se jedná o klíčový komponent elektrifikace. Současně také budeme moci vyvíjet nové standardy a rychle je zavádět do sériové výroby.“

Koncern Volkswagen vytvořil za tím účelem v rámci obchodní jednotky Volkswagen Group Components obchodní oblast akumulátorových článků. Jejím úkolem bude další zdokonalování akumulátorových článků ve spolupráci s dodavateli pro jejich budoucí použití v elektricky poháněných modelech koncernu.

Spektrum dílčích cílů sahá od zvyšování kapacity pro delší dojezd přes snižování množství vzácných surovin a optimalizaci trvale udržitelných výrobních procesů až po recyklaci akumulátorových systémů.

Dosud spoléhá na nákup bateriových článků od třetích stran. V budoucnu si chce ale jejich výrobu zajišťovat sám a aktuálně učinil první krok tímto směrem.

Dosud spoléhá na nákup bateriových článků od třetích stran. V budoucnu si chce ale jejich výrobu zajišťovat sám a aktuálně učinil první krok tímto směrem.
foto: Volkswagen

„Již dnes vyvíjíme a vyrábíme výkonovou elektroniku, akumulátorové systémy, elektromotory a nabíjecí systémy a osvojujeme si kompetence pro recyklaci akumulátorů,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva obchodní jednotky Volkswagen Group Components.

„Začleněním obchodní oblasti akumulátorových článků do obchodní jednotky Volkswagen Group Components jsme na cestě ke globálně vedoucímu výrobci elektrických komponentů.“

Frank Blome, vedoucí odborného centra pro akumulátorové články v Salzgitteru, vysvětluje:

„Zprovoznění zkušebního výrobního zařízení je důležitým krokem na naší cestě k výstavbě ‚gigatovárny‘ v našem závodě v Salzgitteru. Během krátké doby zde prohloubíme naše znalosti výrobních procesů.“ Frank Blome dodává, že to je důležité pro optimalizaci vývoje, jehož cílem je zajištění požadovaných provozních vlastností, nákladů a kvality. „Získané zkušenosti přispějí také k tomu, abychom u lithium-iontových akumulátorů měli v budoucnosti pod kontrolou celý dodavatelský řetězec – od surovin přes výrobu až po recyklaci.“

V závodě Salzgitter probíhá rovněž výstavba zkušebního zařízení pro recyklaci akumulátorů. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2020.

tisková zpráva

50 Comments on “Volkswagen zkouší vlastní výrobu bateriových článků v Salzgitteru”

  1. vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy – dvadsať
    vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy – dvadsať rokov som v takom zariadení (na obranu vlasti) pracoval a každému, kto tam prišiel vraveli, že ZDANLIVÚ prekážku je treba zmeniť na aspoň VÝHODU. oveľa neskôr som v odbotre (o ktorom som nič nevedel) zmenil výrobný postup a ušetrilo sa na vykurovaní 🙂

    takže, ak fauWé má ľudí, ktorí dokážu nájsť/opraviť v dnes funkčnej technológii chybičku krásy, budeme všetci radi. ak je to iba compaliance, tak nič.

    mimo misu 12:57:
    Nemecká prokuratúra obvinila šéfa automobilky Volkswagen Herberta Diessa z manipulácie s akciovým trhom v súvislosti s emisným škandálom. Obvinenie sa týka aj bývalého šéfa podniku Martina Winterkorna a terajšieho predsedu dozornej rady Hansa Dietera Pötscha.
    Obvinení podľa prokuratúry zámerne včas neposkytli investorom informácie o finančných dôsledkoch emisného škandálu. (bloomberg)

    1. Nikdo nic proti VW nema, ale predstava ze vsechny rozdrti je
      Nikdo nic proti VW nema, ale predstava ze vsechny rozdrti je smesna protoze ostatni taky nespi. To hlavni co tim VW ziska je sance, ze ji totalne nerozdrti asijska konkurence a Tesla. Ostatni evropske automobilky to budou mit tezsi. Nektere urcite zaniknou

      1. Upřímně, Teslu jako konkurenci bych nepočítal.
        Tesla

        Upřímně, Teslu jako konkurenci bych nepočítal.
        Tesla zatím nemá v plánu dělat nějaké cenově dostupné vozítko. Tj. něco v ceně okolo půl mega. A pokud takové auto nebude existovat, tak se nedají čekat nějaké mega velké prodeje.

        1. Automobilky mají největší zisky z prodeje aut střední
          Automobilky mají největší zisky z prodeje aut střední třídy, kde jim Tesla nepříjemně přebírá zákazníky. Ale je pravda, že v kategorii levných vozů hrozí spíše konkurence z Číny.

          Nemyslím, že Tesla má v plánu někdy levné auta vyrábět, byť Musk na to téma nkědy něco nadhodí. Oni na masově dostupnou dopravu půjdou spíše přes Robotaxi.

                1. no tak co tady votravuješ když ti to nemá cenu komentovat?
                  no tak co tady votravuješ když ti to nemá cenu komentovat? 🙂

          1. To možná má, ale pořád se jedná o auta nad
            To možná má, ale pořád se jedná o auta nad milión.
            Pokud to vemu tak je těch 100 tis co vyrobila Tesla jen kapka v moři. Jen škodovka vyrobila 900 tis aut. A pak tu jsou ještě další automobilky.
            Prostě tesla má jinou sortu zákazníků a spíš bych jí přirovnal k exkluzivnější značce než masovce typu VW.

                1. tím myslíš jako tu konzerví autodebilku (od příštího
                  tím myslíš jako tu konzerví autodebilku (od příštího roku mobilku protože konečně začnou vyrábět elkáry) vw šáde jako jo?? :))

            1. A jste si tou úspěšností tak jistý?
              Prodeje škoda Superb

              A jste si tou úspěšností tak jistý?
              Prodeje škoda Superb 2008-2015 celkem 618.000 ks
              Prodeje Tesla Model 3 2017- 1/2 2019 cca 300.000 ks
              nevím nevím, ale myslím že i když je Superb levnější auto, prodává se Tesla Model 3 celkem obstojně…

                1. musím. A v konkurenci takových „profíků“ si to i užívám!
                  musím. A v konkurenci takových „profíků“ si to i užívám!

            1. Tak koukám že se objevil další „odborník a expert“ nejen
              Tak koukám že se objevil další „odborník a expert“ nejen na automobilky, ale i na jednání s lidmi..
              Gratulace…

              Tak ona ta Tesla jednou je startupem když se to hodí, jindy je to skvěle prosperující firma… chápu…

                1. no čoveče „Já jsem odborník na kokoty…“ nepřehodil sis
                  no čoveče „Já jsem odborník na kokoty…“ nepřehodil sis ty pojmy náhodou?? :))))))

        2. Jenže za pár let se výrazně změní trh přesunem od
          Jenže za pár let se výrazně změní trh přesunem od prodejů ke carsharingu, který bude automobilkám generovat největší příjmy a tam může být Tesla setsakramentsky velká konkurence.
          Dokonce si myslím, že nějaká dostupná vozítka nebo nějaký základ cena od XXX Kč úplně vymizí a v nabídce ke koupi zůstanou jenom v plné výbavě.

          1. ten výraz je od základu nesprávny. stále je to iba
            ten výraz je od základu nesprávny. stále je to iba požičovňa, jednotlivé autá nevlastnia užívatelia.
            na druhej strane – kúpiť auto a vložiť ho do „požičovne“ už má znaky podieľnictva.

            ps – „všetci“ čakajú, kedy dacia vyrobí úplné holátko, aj bez displeja, iba s páčkami/tlačítkami/analóg ….

            1. Je to jednoduchý a jednoslovný termín, kde každý chápe o
              Je to jednoduchý a jednoslovný termín, kde každý chápe o co jde, tak proč jej nepoužívat. Lidé mezi sebou sdílí auto bez osobní asistence půjčovny a že ho nikdo z nich nevlastní přeci není vůbec důležité. Je to prostě speciální typ půjčovny se zažitým názvem carsharing, to je celé 🙂

        1. Zrovna ta cena asi nic moc nebude.
          Citigo 430 tis. ID.3 teda

          Zrovna ta cena asi nic moc nebude.
          Citigo 430 tis. ID.3 teda bude aspoň 650 tis nebo víc. Což už je pro masové prodeje stejně moc.
          Třeba u mě je ta magická hranice, jestli si někdy pořídím nové auto, maximálně 500 tis s rozumnou výbavou.
          I to citigo bych reálně viděl spíše na 350 tis v základu. Ale zatím nic lepšího není.

            1. To samozřejmě ne, ale na rozdíl od složitých motorů
              To samozřejmě ne, ale na rozdíl od složitých motorů veškerých nutných věcí okolo (kde byl VW opravdu mezi světovou špičkou) je postavení „skateboardu“ z baterií a okolo toho nějaké plechy výrobně mnohem jednodušší a není důvod, proč by to Korejci nebo Číňani nedokázali za nějakých 5 let ve stejné kvalitě za stejnou nebo i lepší cenu.

              1. VW vyhraje na to, že dokáže vytvořit šedivou myš, která
                VW vyhraje na to, že dokáže vytvořit šedivou myš, která bude většině vyhovovat za ještě přijatelnou cenu.
                Ono elektromobil není jen o baterce a skateboardu – byť ano je to důležitá komponenta a závěr nestačí články kupovat, je pravdivý a už se na to zařizují, ale také o výkonových měničích, sinusových filtrech, DC/DC měničích, motorech a především je to o účinnostech – a tady je jedna výhoda VW – má tolik vlastních značek, kam to může následně použít, že pro lazení těchto věcí má prostě prakticky neomezené finanční prostředky – ale už ne čas, takže pokud si to fat.. nepos.., tak mají velkou šanci úspěšní být.

    2. „V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba
      „V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024.“
      Tomáši, jak vidíte, to vaše ještě chvilku je 5 let, kdy budou (chtějí/plánují) mít vlastní baterie pro 250 tisíc aut ročně. Uvědomte si, že i 1 milion BEV ročně je stále jen méně než 10 % jejich produkce. Bude to samozřejmě super, ale že by si z toho ostatní automobilky sedaly na zadek, to rozhodně nenastane.

          1. Tak hlavně VW pořád jen natahowágen.. kolik miliard budou
            Tak hlavně VW pořád jen natahowágen.. kolik miliard budou investovat v následujích desetiletích a stoletích… jak plánujou, že začnou zkoumat a že budou stavět a pak určitě příjde i výroba… zatímco jiný nekecají a vyrábějí, inovují a jsou deset let napřed.
            Prostě VW chce zase pumpnout vládu a EU o pár desítek miliard na vývoj a výzkum, aby pak přišli zase s nějakým podvodem jako diesel gate. To známe.

Napsat komentář