V odborném centru koncernu Volkswagen v Salzgitteru byla spuštěna zkušební linka pro akumulátorové články. „Gigatovárna“, společný podnik se společností Northvolt, zahájí ve stejném závodě výrobu na přelomu let 2023 a 2024.
Koncern Volkswagen stanovuje nová měřítka v oblasti vývoje, testování a výroby progresivní technologie akumulátorových článků v Německu. Jen v dolnosaském Salzgitteru vznikne do přelomu let 2023 a 2024 více než 1000 pracovních míst.
Z toho 300 ve vývojovém centru značky Volkswagen se zařízením pro zkušební výrobu a 700 ve společném podniku, který založily společnosti Northvolt a Volkswagen za účelem výstavby a provozování závodu na výrobu akumulátorových článků.
Koncern Volkswagen investuje do aktivity v oblasti akumulátorových článků ve stejném časovém období více než jednu miliardu eur.
V odborném centru v Salzgitteru byla zprovozněna speciální linka pro zkušební malosériovou výrobu akumulátorových článků. Přibližně 300 odborníků vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy pro výrobu lithium-iontových akumulátorů.
foto: Volkswagen
Volkswagen investuje v prvním kroku více než 100 milionů eur do vlastních vývojových a výrobních kompetencí. Dalších 900 milionů eur investic vynaloží Volkswagen na společné aktivity se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt.
V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024.
Volkswagen za tím účelem nedávno založil společný podnik, v němž má, stejně jako Northvolt, podíl 50 procent. V této právně samostatné společnosti vznikne ve střednědobém horizontu 700 pracovních míst.
foto: Volkswagen
„Propojením vývoje, testování a zkušební výroby akumulátorových článků v Salzgitteru vznikne další milník v rozsáhlé elektrické ofenzivě koncernu Volkswagen,“ říká Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za oblast nákupu.
„Sdružením kompetencí v salzgitterském závodě zajistíme další vývoj akumulátorových článků ve vlastní režii, protože se jedná o klíčový komponent elektrifikace. Současně také budeme moci vyvíjet nové standardy a rychle je zavádět do sériové výroby.“
Koncern Volkswagen vytvořil za tím účelem v rámci obchodní jednotky Volkswagen Group Components obchodní oblast akumulátorových článků. Jejím úkolem bude další zdokonalování akumulátorových článků ve spolupráci s dodavateli pro jejich budoucí použití v elektricky poháněných modelech koncernu.
Spektrum dílčích cílů sahá od zvyšování kapacity pro delší dojezd přes snižování množství vzácných surovin a optimalizaci trvale udržitelných výrobních procesů až po recyklaci akumulátorových systémů.
foto: Volkswagen
„Již dnes vyvíjíme a vyrábíme výkonovou elektroniku, akumulátorové systémy, elektromotory a nabíjecí systémy a osvojujeme si kompetence pro recyklaci akumulátorů,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva obchodní jednotky Volkswagen Group Components.
„Začleněním obchodní oblasti akumulátorových článků do obchodní jednotky Volkswagen Group Components jsme na cestě ke globálně vedoucímu výrobci elektrických komponentů.“
Frank Blome, vedoucí odborného centra pro akumulátorové články v Salzgitteru, vysvětluje:
„Zprovoznění zkušebního výrobního zařízení je důležitým krokem na naší cestě k výstavbě ‚gigatovárny‘ v našem závodě v Salzgitteru. Během krátké doby zde prohloubíme naše znalosti výrobních procesů.“ Frank Blome dodává, že to je důležité pro optimalizaci vývoje, jehož cílem je zajištění požadovaných provozních vlastností, nákladů a kvality. „Získané zkušenosti přispějí také k tomu, abychom u lithium-iontových akumulátorů měli v budoucnosti pod kontrolou celý dodavatelský řetězec – od surovin přes výrobu až po recyklaci.“
V závodě Salzgitter probíhá rovněž výstavba zkušebního zařízení pro recyklaci akumulátorů. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2020.
Koukajic na obrazky to vypada, ze v kurzu vyvoje jsou jak
Koukajic na obrazky to vypada, ze v kurzu vyvoje jsou jak kvadrove tak i valcove clanky.
Zvedav jsem na to, ktery tvar bude top.
S tím novým diskutérem je docela legrace tak jsem se už
S tím novým diskutérem je docela legrace tak jsem se už dlouho nezasmál.
Tak už se teda nezasměju.
Milá redakce. Nešla by prosím zavést cenzura na sprosté a
Milá redakce. Nešla by prosím zavést cenzura na sprosté a vulgární komentáře.
Děkuji.
Cenzuru zavádět nebudeme, ale problémového uživatele
Cenzuru zavádět nebudeme, ale problémového uživatele níže jsme již zablokovali a jeho komentáře průběžně mažeme.
Děkuji.
Děkuji.
Dík.
Dík.
+1
+1
Co kdy jste mu zmenili loginName na jeho emajl? Neni to nic
Co kdy jste mu zmenili loginName na jeho emajl? Neni to nic proti gdpr.
A jinak pochopitelne diky.
.
.
HEDA taky zkouší výrobu vlastních bateriových článků.
HEDA taky zkouší výrobu vlastních bateriových článků. :)))))))))
vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy – dvadsať
vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy – dvadsať rokov som v takom zariadení (na obranu vlasti) pracoval a každému, kto tam prišiel vraveli, že ZDANLIVÚ prekážku je treba zmeniť na aspoň VÝHODU. oveľa neskôr som v odbotre (o ktorom som nič nevedel) zmenil výrobný postup a ušetrilo sa na vykurovaní 🙂
takže, ak fauWé má ľudí, ktorí dokážu nájsť/opraviť v dnes funkčnej technológii chybičku krásy, budeme všetci radi. ak je to iba compaliance, tak nič.
mimo misu 12:57:
Nemecká prokuratúra obvinila šéfa automobilky Volkswagen Herberta Diessa z manipulácie s akciovým trhom v súvislosti s emisným škandálom. Obvinenie sa týka aj bývalého šéfa podniku Martina Winterkorna a terajšieho predsedu dozornej rady Hansa Dietera Pötscha.
Obvinení podľa prokuratúry zámerne včas neposkytli investorom informácie o finančných dôsledkoch emisného škandálu. (bloomberg)
To je to co říkám pořád a všichni se mi tedy smějou
To je to co říkám pořád a všichni se mi tedy smějou sice to bude ještě chvilku trvat ale až to Volkswagen rozjede tak se zbytek světa nebude stačit divit.
Nikdo nic proti VW nema, ale predstava ze vsechny rozdrti je
Nikdo nic proti VW nema, ale predstava ze vsechny rozdrti je smesna protoze ostatni taky nespi. To hlavni co tim VW ziska je sance, ze ji totalne nerozdrti asijska konkurence a Tesla. Ostatni evropske automobilky to budou mit tezsi. Nektere urcite zaniknou
Upřímně, Teslu jako konkurenci bych nepočítal.
Tesla
Upřímně, Teslu jako konkurenci bych nepočítal.
Tesla zatím nemá v plánu dělat nějaké cenově dostupné vozítko. Tj. něco v ceně okolo půl mega. A pokud takové auto nebude existovat, tak se nedají čekat nějaké mega velké prodeje.
Automobilky mají největší zisky z prodeje aut střední
Automobilky mají největší zisky z prodeje aut střední třídy, kde jim Tesla nepříjemně přebírá zákazníky. Ale je pravda, že v kategorii levných vozů hrozí spíše konkurence z Číny.
Nemyslím, že Tesla má v plánu někdy levné auta vyrábět, byť Musk na to téma nkědy něco nadhodí. Oni na masově dostupnou dopravu půjdou spíše přes Robotaxi.
Máš pravdu demente. Za chvíli bude celosvětový prodej
Máš pravdu demente. Za chvíli bude celosvětový prodej tesly tvořit možná i 1% prodejů. Děsivá dominance.
jojo, přesně o 1% mluvil Steve Jobs při uvádění iPhone
jojo, přesně o 1% mluvil Steve Jobs při uvádění iPhone když největší prodeje měla Nokie… A kde je jí dnes konec, a má Apple aspoň to jedno procento?
Fakta, fakta hovoří, ne názory v diskuzích
Ty tvoje primitivní nesouvisející příklady…takovou
Ty tvoje primitivní nesouvisející příklady…takovou sračku nemá smysl komentovat.
no tak co tady votravuješ když ti to nemá cenu komentovat?
no tak co tady votravuješ když ti to nemá cenu komentovat? 🙂
no hlavně ji ty statisíce elektroaut co ubírají prodeje
no hlavně ji ty statisíce elektroaut co ubírají prodeje autopopelnic nezávid, stejně jednou ta fosilní pakáž pude dopldele ;))
jojo, Tesla po pár letech jako startup už prodává víc
jojo, Tesla po pár letech jako startup už prodává víc než automobilka se 110letou historií – Alfa Romeo… Ale jasně že to se přeci vůbec nedá srovnávat… 🙂
To možná má, ale pořád se jedná o auta nad
To možná má, ale pořád se jedná o auta nad milión.
Pokud to vemu tak je těch 100 tis co vyrobila Tesla jen kapka v moři. Jen škodovka vyrobila 900 tis aut. A pak tu jsou ještě další automobilky.
Prostě tesla má jinou sortu zákazníků a spíš bych jí přirovnal k exkluzivnější značce než masovce typu VW.
100 tisíc? Letos Tesla plánuje nějakých 360-400 tisíc. To
100 tisíc? Letos Tesla plánuje nějakých 360-400 tisíc. To už zase tak málo není.
Neni. To už je hnedle polovina toho co vyrábí škodovka.
Neni. To už je hnedle polovina toho co vyrábí škodovka. Onanuj dál.
tím myslíš jako tu konzerví autodebilku (od příštího
tím myslíš jako tu konzerví autodebilku (od příštího roku mobilku protože konečně začnou vyrábět elkáry) vw šáde jako jo?? :))
A jste si tou úspěšností tak jistý?
Prodeje škoda Superb
A jste si tou úspěšností tak jistý?
Prodeje škoda Superb 2008-2015 celkem 618.000 ks
Prodeje Tesla Model 3 2017- 1/2 2019 cca 300.000 ks
nevím nevím, ale myslím že i když je Superb levnější auto, prodává se Tesla Model 3 celkem obstojně…
Josef, musíš se svým kokotismem až takhle chlubit?
Josef, musíš se svým kokotismem až takhle chlubit?
musím. A v konkurenci takových „profíků“ si to i užívám!
musím. A v konkurenci takových „profíků“ si to i užívám!
Tesla teď produkuje víc aut než zavedená automobilka
Tesla teď produkuje víc aut než zavedená automobilka Porše.
Tak sis vybral automobilku co už asi 8 let není startupem a
Tak sis vybral automobilku co už asi 8 let není startupem a srovnal jí s jinou co se potácí v problémech. Ty budeš evidentně kokot. To je jak kdybych já machroval že uběhnu víc než devadesátiletej dědek.
Tak koukám že se objevil další „odborník a expert“ nejen
Tak koukám že se objevil další „odborník a expert“ nejen na automobilky, ale i na jednání s lidmi..
Gratulace…
Tak ona ta Tesla jednou je startupem když se to hodí, jindy je to skvěle prosperující firma… chápu…
Ne miláčku. Já jsem odborník na kokoty jako seš ty.
Ne miláčku. Já jsem odborník na kokoty jako seš ty. Nazývat teslu startupem může jen kokot.
no čoveče „Já jsem odborník na kokoty…“ nepřehodil sis
no čoveče „Já jsem odborník na kokoty…“ nepřehodil sis ty pojmy náhodou?? :))))))
Jenže za pár let se výrazně změní trh přesunem od
Jenže za pár let se výrazně změní trh přesunem od prodejů ke carsharingu, který bude automobilkám generovat největší příjmy a tam může být Tesla setsakramentsky velká konkurence.
Dokonce si myslím, že nějaká dostupná vozítka nebo nějaký základ cena od XXX Kč úplně vymizí a v nabídce ke koupi zůstanou jenom v plné výbavě.
ten výraz je od základu nesprávny. stále je to iba
ten výraz je od základu nesprávny. stále je to iba požičovňa, jednotlivé autá nevlastnia užívatelia.
na druhej strane – kúpiť auto a vložiť ho do „požičovne“ už má znaky podieľnictva.
ps – „všetci“ čakajú, kedy dacia vyrobí úplné holátko, aj bez displeja, iba s páčkami/tlačítkami/analóg ….
Je to jednoduchý a jednoslovný termín, kde každý chápe o
Je to jednoduchý a jednoslovný termín, kde každý chápe o co jde, tak proč jej nepoužívat. Lidé mezi sebou sdílí auto bez osobní asistence půjčovny a že ho nikdo z nich nevlastní přeci není vůbec důležité. Je to prostě speciální typ půjčovny se zažitým názvem carsharing, to je celé 🙂
Podle mě rozdrtí ostatní značky stejně jako to udělal v
Podle mě rozdrtí ostatní značky stejně jako to udělal v normálních vozech. Nazáleží až tak na co to auto jezdí, ale v kvalitě, vydrži a férové ceně.
Zrovna ta cena asi nic moc nebude.
Citigo 430 tis. ID.3 teda
Zrovna ta cena asi nic moc nebude.
Citigo 430 tis. ID.3 teda bude aspoň 650 tis nebo víc. Což už je pro masové prodeje stejně moc.
Třeba u mě je ta magická hranice, jestli si někdy pořídím nové auto, maximálně 500 tis s rozumnou výbavou.
I to citigo bych reálně viděl spíše na 350 tis v základu. Ale zatím nic lepšího není.
€30.000 x 26 = 780.000 CZK
€30.000 x 26 = 780.000 CZK
Jak ale té lepší výdrže a kvality oproti konkurenci
Jak ale té lepší výdrže a kvality oproti konkurenci dosáhnou, když baterie kupují stejně jako ostatní od Číňanů?
Kvalitou vozu jako celku. Auto neni jen o baterce.
Kvalitou vozu jako celku. Auto neni jen o baterce.
To samozřejmě ne, ale na rozdíl od složitých motorů
To samozřejmě ne, ale na rozdíl od složitých motorů veškerých nutných věcí okolo (kde byl VW opravdu mezi světovou špičkou) je postavení „skateboardu“ z baterií a okolo toho nějaké plechy výrobně mnohem jednodušší a není důvod, proč by to Korejci nebo Číňani nedokázali za nějakých 5 let ve stejné kvalitě za stejnou nebo i lepší cenu.
VW vyhraje na to, že dokáže vytvořit šedivou myš, která
VW vyhraje na to, že dokáže vytvořit šedivou myš, která bude většině vyhovovat za ještě přijatelnou cenu.
Ono elektromobil není jen o baterce a skateboardu – byť ano je to důležitá komponenta a závěr nestačí články kupovat, je pravdivý a už se na to zařizují, ale také o výkonových měničích, sinusových filtrech, DC/DC měničích, motorech a především je to o účinnostech – a tady je jedna výhoda VW – má tolik vlastních značek, kam to může následně použít, že pro lazení těchto věcí má prostě prakticky neomezené finanční prostředky – ale už ne čas, takže pokud si to fat.. nepos.., tak mají velkou šanci úspěšní být.
„V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba
„V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024.“
Tomáši, jak vidíte, to vaše ještě chvilku je 5 let, kdy budou (chtějí/plánují) mít vlastní baterie pro 250 tisíc aut ročně. Uvědomte si, že i 1 milion BEV ročně je stále jen méně než 10 % jejich produkce. Bude to samozřejmě super, ale že by si z toho ostatní automobilky sedaly na zadek, to rozhodně nenastane.
nedá sa kalkulovať s dnešnými počtami – už sa dosť
nedá sa kalkulovať s dnešnými počtami – už sa dosť líšia od vlaňajších a nik nemá funkčnú guľu na veštenie – ktorá cesta je slepá, ktorá ťažko schodná a ktorú niekto „zarúbe“ politickým rozhodnutím.
Už v 2024? A není to moc brzo? Co ještě pár let počkat?
Už v 2024? A není to moc brzo? Co ještě pár let počkat? 🙂
Taky si říkám že VW moc tlačí na pilu 😀
Taky si říkám že VW moc tlačí na pilu 😀
Jo jo otázka je kdo se bude smát naposled.
Jo jo otázka je kdo se bude smát naposled.
Jen aby než se ten VW rozhoupe se všichni ostatní
Jen aby než se ten VW rozhoupe se všichni ostatní nepotrhali smíchy 🙂
Jestli škoda vyrábí 20 Superbů PHEV týdně, ale chystá se na 60ks, tak to moc nevytrhne..
Tak hlavně VW pořád jen natahowágen.. kolik miliard budou
Tak hlavně VW pořád jen natahowágen.. kolik miliard budou investovat v následujích desetiletích a stoletích… jak plánujou, že začnou zkoumat a že budou stavět a pak určitě příjde i výroba… zatímco jiný nekecají a vyrábějí, inovují a jsou deset let napřed.
Prostě VW chce zase pumpnout vládu a EU o pár desítek miliard na vývoj a výzkum, aby pak přišli zase s nějakým podvodem jako diesel gate. To známe.