Volkswagen: zastavíme Teslu schopnostmi, které Tesla nemá

Jan Horčík - 13 Červenec 2017

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen, aktuálně prohlásil, že vnímá svou společnost jako firmu, která dokáže zastavit Teslu. A to proto, že má "schopnosti, která Tesla nemá". Které to jsou?auto elektromobil Volkswagen ID Neo pro Evropu

Nový připravovaný elektromobil Volkswagen ID Neo je určen primárně pro Evropu
foto: Volkswagen

Nic, co byste nečekali. Podle Herberta Diesse má dnes Volkswagen hlavní náskok v možnostech, rozsahu a pokrytí výroby. Pochopitelně, jde o desítky let starou globální firmu.

Automotive News v návaznosti na to informují, že Volkswagen aktuálně definitivně schválil podobnu nového čistě elektrického hatchbacku, prvního z řady I.D. Má být podobný nejprodávanějšímu modelu Volkswagen Golf.

Zatím se novému elektromobilu přezdívá "Neo" a je určen primárně pro evropský trh. Na jedno nabití ujede prý až 600 km a cenově má být srovnatelný s dieselovou verzí Golfu.

Volkswagen I.D. Crozz

Volkswagen I.D. Crozz
foto: Volkswagen

Do roku 2023 pak v rámci podznačky I.D. přibude plně elektrické SUV s prozatímním označením Lounge, primárně určený pro USA, a kompaktní crossover Crozz, primárně určený pro Čínu, dnes největší trh značky Volkswagen.

Sportovní sedan Aero-e by se pak měl postavit přímo proti Tesla Model S. Hovoří se také o minibusu I.D. Buzz, pomyslném nástupci známého "Hippie-busu".

Je každopádně pěkné vidět, že relativně malá firmička odkudsi z Kalifornie dokázala během pouhých deseti let postavit automobilový průmysl na hlavu a stát se etalonem pro největší behemoty.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Připomíná mi to jednoho budovatele sítě rychlonabíjecích stanic v ČR, podpořeného ve 2016 tučnou dotací. Je půlka července 2017 a kde nic, tu nic. Tedy vlastně 2 budovatele a oba mají shodou okolností v názvu 3 písmenka.
Taky jen kecy. Ty by Vám šly. Ale skutek utek......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam ale jednu potesitelnou zpravu od CEZu. Pry pokud nikdo nenapadne vyberove rizeni, tak od konce 3. ctvrtleti by mohla fungovat platba za nabijeni za kWh. Takze alternativa k pausalu.
"Nastavení této funkcionality je v současné době závislé na výběrovém řízení. Pokud VŘ proběhne bez obtíží a výhrad, předpokládáme zavedené tohoto řešení do konce prázdnin, do konce Q3 2017."

Obrázek uživatele Radovan

To by byla velmi potěšitelná zpráva, protože na Moravě a ve Slezsku by se občasným dálkovým elektromobilistům rázem zpřístupnilo dalších 5 rychlonabjíječek. Počkám si na výsledek, aby ďábel nebyl skryt v detailu.
Zatím úspěšně denně používáme evmapa.cz a nebýt jich - za což jim patří velký dík - tak je tady elektromobilita s výjimkou Tesly (Smart ED a Renault ZOE) v podstatě neprovozovatelná. Ostatní vozy mají směšně slabé palubní nabíječky v kombinaci s malými bateriemi a jízdy kamkoliv dále znamenají mezinabíjení v řádu hodin.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Jsem zvědav, jak rychle začne ČEZ stavět, když měli tolik času na veškerou administrativu a shánění povolení, až EU vydá stanovisko, že to není nedovolená podpora.

ZSE také zatím nic nového nepostavila.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

A bohužel ani E.OFF....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Ten alespoň Jihlavu (ale předtím zase zrušil ČB).

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Což mi připomíná starý sovětský vtip: "Dotaz na Rádio Jerevan: "V Leningradě prý měli banány? Je to pravda." Odpověď: "Ano, je to pravda. Dále budou banány k vidění v Moskvě, Minsku i Saratově. Výstavka je totiž putovní." :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef.

Zajímavý, že EET, které bude stát miliardu, není potřeba řešit přes výběrové řízení, když někdo chce, tak je to hned.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

První pořádné EV v Evropě mělo ČVUT v Brně. Superb 2 se 42kWh baterií.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen bude hlavním sponzorem německé fotbalové reprezentace :))))

investicniweb.cz/news-volkswagen-bude-hlavnim-sponzorem-nemecke-fotbalove-reprezentace/

600 km NEDC dá tak max. 450 km EPA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Elon nutně potřebuje další továrnu. Vypadá to, že je v tom správném megalomanském laufu, stávající kapacity brzo nebudou stačit a model Y je na cestě. A v Michiganu ji asi rozhodně nepostavěj díky prudícímu auto lobby. Dinosauři si nechtěj pod sebou podřezat větev tak si pod sebou porazej celej strom :))))
http://www.cnbc.com/video/2017/07/11/states-enter-bidding-war-over-teslas-new-factory.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj :) žejo jak je ten svět autopapalášů zaprodanej :) V Číně má desetina prodaných vozů jezdit na elektřinu, automobilky se kvótám brání...

zpravy.e15.cz/fleet-special/v-cine-ma-desetina-prodanych-vozu-jezdit-na-elektrinu-automobilky-se-kvotam-brani-1334918

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČÍNA elektromobily a hybridní vozy podílet na celkovém prodeji automobilek
8% v 2018
10% v 2019
12% od 2020

navrhuji korekci těm neschopným automobilkám :)))))

8% v 2018
9% v 2019
20% od 2020

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten nadpis zní, jako kdyby chtěli zlikvidovat Teslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

njn čověk někdy neví co si má myslet... hybrid.cz/o-serveru

Obrázek uživatele Magy

Herbert Diess prohlásil, že dokáže zastavit Teslu.
Double facepalm (lebo jeden nestaci)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla podava ruku vsem automobilkam ktere chteji zavadet elektromobilitu. A ty h*vada z VW mluvi o zastaveni Tesly. Jsou to jen zakarene sv*ne a elektromobilitu by chteli pohrbit i s Teslou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to na prvni pohled vypada krasne, BEV s dojezdem 600 km za cenu dieseloveho Golfa. Tech 600 km tak nejak predpokladam, ze je treba brat s rezervou, asi jako 632 km u Tesly S 100D. I tak by to vsak byl pekny vysledek. Nicmene, nikdo netusi, jakeho Golfa mysli, aby to nakonec nebyl slusne vybaveny Golf GTD, ktery velmi snadno umi stat pres 50.000 eur ;-)

Ja bych to celkove bral s rezervou - velkohuba prohlaseni (obcas odtrzena od reality) jsou patrne povinna napln prace korporatniho top-managementu v korporacich jakehokoliv druhu. Kdo to nezazil, zkuste se tam nekdy nechat zamestnat :) Koneckoncu Musk to dela taky...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kecy prdy beďary.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Prosím Volkswagne, zastav Teslu!!!
Zastav ji tím, že budeš prodávat auta s větším dojezdem,
zastav ji tím, že tvá auta budou technologicky vyspělejší,
zastav ji tím, že budou cenově výhodnější a dostupné pro masy,
zastav ji tím, že těch elektromobilů budeš vyrábět 10x tolik, co Tesla,
zastav ji tím, že vybuduješ 10x více "gigafactory",
zastav ji tím, že vybuduješ mnohem větší síť nabíjecích stanic,
zastav ji tím, že výkon tvých rychlodobíječek bude mnohem vyšší nežli superchargerů,
zastav ji tím, že nabíjení bude levnější než u placené verze superchargerů,
a zastav ji tím, že to všechno stihneš do roku 2025.
Volkswagne, využij tyto své schopnosti, prosím, prosím, prosím.

PS.: Skutečný cíl Tesly je masové rozšíření elektromobilů mezi lidi. Doufám, Volkswagene, žes to nemyslel tak, že ji zastavíš tím, že budeš vyrábět mnohem víc ropáků.

Super sepsáno! :)

Za mě +1!

Obrázek uživatele ozana

Ano, konkurence se nezastavuje ale předbíhá.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Amen

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Původce těch keců:

bloomberg.com/news/articles/2017-07-07/late-to-the-battery-car-race-vw-says-it-can-still-blunt-tesla

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz uz nemaji zuby, alespon stekaji.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem zvědav jaké štěkání se ozve až se provalí že jejich dízly v Golfech se nabízejí za 459 kKč. To se asi budou vykrucovat, že oni to tak nemysleli a že to byla nadsázka. Pokud současně splní i slib 600km na jedno nablití, pak budou vyprodaní na roky dopředu. Přestože jim nevěřím ani dobrý den, nic víc si nepřeji než aby si z nás o5 nedělali (_|_). Proti takovémuto žvanění bez činů jsme už dávno otrlí a volíme ty co vyrábějí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Boha to su bludy, VW by si nikdy nebude kanibalizovat vlastne predaje golfu, o keby dali model s dojazdom 600km a rovnakou vybavou a cenou ako golf tak 80% ludi si golf proste nekupi... Tuna len vidiet ako VW otvorene klame lebo vravia veci ktorym sami neveria.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keď si nikto nekúpi Golf, tak si predsa kúpia ten elektromobil? V čom je problém? VW tak či tak zarobí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem je vo vyske marze, vyrobit golf ich stoji centy lebo vsetko uz maju (stanice, podpora suciastky dodavatelia, zaskolenych servisakov, testovanie, predajcovia, vybavene servisy, predaj nahradnych suciastok, atd...). Predstav si teraz ze zacnes predavat elektricku verziu golfu, na ktoru je zisk na kus o 80% mensi (to je este dost optimisticky odhad, lebo GM musi bolt pri cene 35K dotovat...). Vysledna situacia by bola ze na elektro golf by boli cakacky a bezne golfy by stali na sklade ako nepredajne kusy. To by si ludia v dozornej rade mohli rovno podpisat vypovede. Kazdemu, kto sa trocha rozumie ekonomike je hned jasne ze to to je blud najhrubsieho zrna a to ma nasiera. VW uz 5 rokov vypusta taketo hlody, aby zavadzal zakaznikov a na oko sa tvaril ako firma ktorej na elektromobilite zalezi. Pritom jedine co dokazali, bola uboha prerabka golfu ktoru zbucha akakolvek garazova firma. Proti VW nic nemam, ale todle je hnus vlebnosti :P

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale kolko zarobi vw na golfe a kolko na elektromobile? to je pointa. zisk z elektromobilu do ktoreho musia kupit drahu baterku je ovela nizsi ako z klasickeho auta kde zarabaju na motoroch, prevodovkach...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil je konštrukčne jednoduchši, s tým VW počítá aj so znižováním stavov zamestnancov. Konverzia výroby nie je až taká tragedia, deje sa v rôznom rozsahu aj pri modelovej obmene.
Velké automobilky majú závody rôzne po svete a aj produkcia je tu nastvená, to je výhoda pred teslou. Akonáhle stav technológie skladovania energie ( co v tomto prípade je problém) dosiahne určitý stav začne byť pre automobilky elektromobilita zaujímavá aj pre komerčné využitie. Tu sa počíta prielom v dohladnom čase. Len aby sa ale automobil nestal niečim ako mobil čo je po dvoch rokoch moralne aj technicky mimo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je super keci kde budou ale auta nabýjet???? A vyrábjet asi???

TESLA

Ignoruju. Vsechno sou to jen kecy dokud nepostavi vlastni baterkarnu.

Na to ze Volkswagen "LŽE LIDEM" jsme si uz vsichni zvykli, nic neobvykleho. Stale jen kecy a predsevzeti. A na realnem trhu kde nic tu nic !
Tohle jim vsem vyhovuje a cim dyl tim lip.

---

Tesla P85D / Smart-EV

Obrázek uživatele Martin67

Že se VW nestydí vydávat pořád dokola velkohubá prohlášení. Tesla je přitom proti VW mravenec. Mravenec, který mění svět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je hrozně zajímavý sledovat, jaký kult se z Tesly stává...
Někteří to už dříve zmiňovali, že fanoušci Tesly jsou tak trochu fanatici.
Přijde mi, že Tesla je už dnes mezi automobilky celkově něco jako iPhone nebo Harley Davidson.
Už jen proto pochybuju, že je někdo dokáže "zastavit". Dělají to prostě jinak než všichni ostatní.

Jj souhlasim a je to znamka toho ,ze se jedna o jednu z nelepsich firem sveta. Zkus zapremyslet proc ostatni povazuji lidi co maji radi Apple/iPhone za ovce, fanatiky apod? Proc jejich vyrobky tak miluji? Pokud si dement, tak odpoved je jasna, maji vymyte mozky. A tim konci tve premysleni, svet je zase jednoduchy, ty si ten chytry, oni sou ty ovce.
Pokud ovsem opravdu zapremyslis, pochopis ze existuji vyrobky, ktere jsou zkratka nenahraditelne, nemaji konkurenci a tihle lide, jak je jednou vyzkousi, nemaji alternativu. Zkatka neexistuje jiny produkt, ktery by nabidl srovnatleny zazitek.
S teslou to vypada podobne jak s Applem. Vypada to, ze si vytvori vlastni ekosystem v kterem veci funguji jak maji, do tohohle ekosystemu si nenechaji hrabat, proto si jeho jednotlive casti chteji vytvorit sami aby fungovali jak dokonale namazany stroj. To same udelal apple s iPhonem, kdo si mysli to je o mnozstvi RAM nebo rozliseni displaye, tak je debil a nich nepochopil ( coz casto lidi s Androidem nechapu a neustale dokola porovnavaji ramky a rychlost procaku jak pitomci). Tesla to same dela se siti superchargeru, solarni strechy a bateriie. Pak dopadne VW stejne jako Samsung, vyrobi stejne auto s podobnymi parametry a nebude chapat proc ho nikdo nechce.....protoze to zdaleka neni jen o konkretnim produktu, ale o celem ekosystemu....

Obrázek uživatele Michelin

Naprosty souhlas.
Jen se nebojim, ze by se nenaslo dost pitomcu co si to VW (stejne jako Samsunga) koupi.
A na druhou stranu budme za to radi. Koncern zivi nemalou cast nasi male zeme...

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

A kdyz uz jsme u tech dobrych rad, co si teda pitomec ma v nasledujicich dvou letech koupit koupit, aby to nebylo od automobilky, ktera vyrabi i spalovaky a nestalo to vic nez byt v Praze?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Chudák Erych už se zase užírá :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

Já myslím, že na TM3 se už dva roky čekat nebude.
Toho pitomce beru zpět. To jsem se nechal unést.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Ten pitomec má zajít do autosalonu, nebo napsat výrobci, že chce elektromobil. Že když nebude, nekoupí si nové auto, ale starší, kterých je po bazarech mrtě!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Súhlas :-)

Obrázek uživatele ozana

Chachá, zasmáli se zbrojnoši a odjeli na šicím stroji

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

tak toto som dávno nepočul.

Obrázek uživatele ePavel

Docela ubohé prohlášení. Proč chtějí někoho zastavovat? Na tom je přesně vidět jejich myšlení. Ať prostě vyrábějí lepší elektromobily, než tesla a mají vyhráno. Stačí jen od slov přejít k činům.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW nastoupil v podstatě v čas (maximálně o 3 roky po ideálním datu), teda jestli si dokáže sehnat velké dodavatele baterek.
Hlavní evropskou chybu vidím u Mercedesu, Audi a BMW, kteří zabředli do luxuxu desítek zbytečných modelů, a plýtvání většiny zisků na výzkum šíleně kazivých blbostí, takže se z jejich vozů staly etalony nekonečných drahých oprav.
Přímý opak Mercedesů před 30ti lety kdy si je kupovali taxíkáři na milion kilometrů.

Obrázek uživatele Michelin

A ted co ma Tesla a nema VW.
- Uz ted bohatou a stale se rozrustajici sit superchargeru
- Alespon funkcni prototyp ev, ktere by se jen blizilo tomu co vyrabi Tesla
- Tovarnu na baterky
- Kazdodenni prival dat z realneho provozu, na zaklade, kterych by se mohl ucit autopilot
- Ochotu delat dobrou vec docasne i s financni ztratou v zajmu urychleni jejiho rozvoje
- Elona Muska

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hloupý je, že ta síť superchargerů nás poněkud míjí, a bude míjet dle jejich plánů ještě dlouho. Já sice budu mít supercharger za rohem, ale třeba z Č.Budejovic do Prahy asi moc lidí jezdit nabíjet nebude.

Obrázek uživatele ePavel

Na tomto příspěvku je jasně vidět nepochopení, na co vlastně SC slouží.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S Teslou jezdím docela často, ale ještě jsem nepřišel na to k čemu je SC dobrý na 3 místech v Republice (nyní stále jeden), když Rakousko jich má už teď 12.

Obrázek uživatele ePavel

To tu taky jeden tvrdil, že s teslou jezdí běžně a pak napsal, že se brzdy opotřebovávají jako u klasického auta. Rozhodně SC není na to, aby někdo kdo bydlí v okolí ČB tam jezdil nabíjet. Ale právě, až pojede z ČB přes Prahu někam dál, tak si nabije v té Praze. Nebo Když pojede do HK, tak nabije u Humpolce.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem namysli, že když někdo pojede z Budějovic do Liberce, proč by musel sjíždět někam k SC třeba do Vestce, když by mohl nabíjet v Liberci. Nebo já když pojedu z Prahy do K. Varů atd. Nabíjení doma je nejpohodlnější, ale na cestách je rychlonabijeni základ.

Obrázek uživatele ePavel

Tak v tomto konkrétním případě řešíte zajížďku 9km, 10 minut. Což opravdu nestojí za řeč.
Mimochodem, zrovna v sobotu jsem v Liberci nabíjel a stačil mi pětikolík v garáži. Než jsme vylezli z wellnesu, tak jsem měl plnou. O tom to celé je, že v začátku a cíli stačí pomalé nabíjení a rychlé je potřeba mezi těmito body.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je vidět, že na Vídeňskou nejezděte, stojí tam auta ve šňůře každý den :)

Ano dá se nabíjet u ČEZ stanic, ale bavíme se o té podpoře Tesly a jejich výhodách a tedy i potažmo o SC a já tady žádnou podporu prodeje nevidím, narozdil od kritizovaneho VW, který pronajímá eGolf za 10 tis. bez DPH.

Obrázek uživatele ePavel

Budete se divit, ale u nabíječky auto jarov na Vídeňské jsem dost často. A žádnou tragédii v tom nevidím. Samozřejmě by pro jízdu z ČB do Liberce vyhovovalo určitě lépe jiné místo, ale pro dalších spoustu cest co zas pravidelně jezdí jiní lépe toto.
Já tedy tu podporu vidím. Hlavně v tom, že pokud si usmyslím, tak můžu z fleku odjet na druhou stranu evropy a vím že tam s teslou dojedu i bez předchozího plánování. Naopak pokud jsem potřeboval jiné EV dostat z Francie k nám, přišel jsem po půl dni akorát na to, že je levnější tam poslat odtahovku.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda, mezi 11-15 hod je to OK, jinak se tam tomu místu zdaleka vyhýbám, tu nabíječku u Auto Jarov jsem používal často, přece jenom ta plánovaná nabíječka ve Vestci je na kousek od sjezdu s pražského okruhu, ovšem zajíždět by se mi tam fakt z D1 na cestě z Budějovic do Liberce nechtělo. To nemluvím o cestování vůbec v Jihomoravském, Jihočeském a Západočeském kraji. V zásadě by měli vybudovat nabíječky na všech hlavních tazích ze všech krajských měst. K dnešku mělo být v ČR stovka nabíječek 50kW a je jich sotva čtvrtina. Nabíjet Teslu (nebo EV >60kW) z tříf. zásuvky na cestách je fakt opruz, jde to, ale.....

Obrázek uživatele ePavel

To nevím, jestli je to OK, protože v tuto dobu jsem tam nikdy nebyl. Vždy po ránu a až odpolko na cestě zpět. Navíc se to dá určitě objet. Samozřejmě to chce mít nabíječky na hlavních tazích, spíše mimo města, ale pořád pokud komentujeme tento článek, tak Tesla má Nějaký počet a VW nula.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW bude mít nula vždy, oni vidí business ve výrobě aut, ne v nabíječkách. které u nás stojí takové peníze, že se nezaplatí v rozumném časovém horizontu. To si může dovoleit výrobce nebo distributor energií a Tesla, která už v ceně auta měla nabíjení na 8 let :)

Obrázek uživatele ePavel

Pak se nesmí divit, že dá zákazník přednost americké automobilce a ještě ji odpustí, že u nás nemá zastoupení. Pro mě by měla Tesla bez SC (napořád, ne na 8 let) minimálně o třetinu menší užitnou hodnotu. Takze pak by me VW třeba presvedcil kdyby chtěl za parametrove srovnatelne auto o tretinu méně penez.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže zákazník v evropě přednost US autům nikdy nedá (a nikdy v minulosti nedal), uvidíš za 5 let, čeho tady bude jezdit více. Navíc cena EV aut Škoda a VW má být na úrovni 30 tis. EUR, takže ten bonus o kterém mluvíš splněn určitě bude.

Obrázek uživatele Michelin

Zákazník v Evropě dá přednost tomu s čím se dá po Evropě jezdit. Tedy za 30tis. EUR si koupí TM3 a hurá na silnice.
I kdyby bylo elektroauto od VW sebelepší a levnější, pak bych si stejně zase vybral Teslu, protože jak napsal ePavel, já chci jezdit a ne plánovat celej den jak se dostat na dovolenou a nakonec si na to půjčit spalováka.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele ePavel

To mě vždy pobaví, porovnávat to co v současné době Tesla vyrábí s tím, co má VW, nebo dokonce škodovka na papíře. Mě kdyby někdo před 4mi lety řekl, že si koupím americké auto, tak se mu asi taky vysměju... Osobně očekávám, že koncernovky dopadnou v souboji s teslou v kategorii aut kolem milionu stejně jako dopadly v kategorii aut kolem tří milionů. Pro zákazníka obzvláště toho českého je důležité něci jiného, než jestli je auto z US. To dokazuje třeba to jaký podíl si dokázali ukousnout korejci.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jdu si tohle vlákno vytisknout do pdf a za dva roky si ho s chutí přečtu jak to celé dopadlo ...

Obrázek uživatele ePavel

Jsem pro. Já bych se tedy raději držel těch pěti let, to by měl VW o něco větší šanci. Kdyby podobná prohlášení co padala před pěti lety měla nějaký reálný výsledek, tak teď třeba jezdím v elektromobilu VW. V té době bych se zcela spokojil s autem co má dojezd i za nejtužšího mrazu 150 km.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Dopadne to jak píše ePavel. Bude tu jezdit spousta Tesel. Budeme oslavovat první seriově vyrobený model Y a budeme mít i v tom našem prdelákově alespoň tři SC. V Chorvatsku mají mimochodem už tři a tři staví...
A VW bude vydávat prohlášení jak už brzo vyjede jejich super EV, které zastaví Teslu.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spousta Tesel znamená cca 200? Vždyť tady se Tesla prodává přibližně 10x méně než v Rakousku, že by se změnilo myšlení konzervativních Čechů, kteří si většinou kupují auta kolem 100-150 tis a dávají do opravy nejlépe k sousedovi?

Nedávno jsem mluvil o Tesla S v jedné velké bohaté firmě, kde o ní přemýšleli (takový vůz na zábavu) a nakonec ji stejně nekoupili, se slovy, kdo se o to bude starat, by to bylo čistý v pořádku a nabitý, kdo s tím bude jezdit do servisu do zahraničí, je to sice hezká hračka, ale na tohle nemáme čas.

Rád si tohle pročtu za ty 3 roky, myslím, že se toho u nás moc nezmění, ano kolem nás se ale změní hodně....

Obrázek uživatele Michelin

200 Tesel jezdi u nas uz ted. A to stali kazda uplne jine penize nez bude stat trojka.
Nevim odkud jste, ale u nas jezdi novych aut v cene kolem milionu spousty.

Co se tyka te vasi bohate firmy, tak to jen dokazuje jak vubec nechapou o cem to je.
Asi fakt ty akce kde se lidem vysvetluje maji smysl.
- neni to hracka, to jen par hloupich novinaru prisatych na ceciky reklamnich oddeleni starych automobilek se snazi z toho udelat vec maximalne na hrani
Je to normalni auto jako kazdy jiny, ktery se da jako kazdy jiny auto pouzivat.
- kdo se bude starat aby to bylo nabity?
Kdo se jim stara o soucasna auta aby byla natankovana a cista? Predpokladam, ze bohata firma nema problem na svem parkovisti nebo garazich zridit wallbox, takze na rozdil od tech spalovaku ani nemusi jezdit k zadne pumpe. Pripojeni a odpojeni auta kazdy vecer a kazde rano pak zabere v souctu asi 4 vteriny.
- kdo s tim bude jezdit do servisu do zahranici? No ja jezdil sveho casu (naivne) 200km do Prahy na Jarov, protoze servisy u nas stali za ho, kdyz jsem zjistil, ze Jarov stoji za dve ho zacal jsem jezdit do Nemecka uz s tim spalovakem.
Nekdy je lepsi si zajet za kvalitou nez si nechat huntovat auto za rohem.

Tak me napada podle te argumentace, nebudete vy jeden z tech novinaru a nebo jeden z tech co v te garazi opravuje sousedum ty jejich auta za 150tis. a nebo nepracujete nahodou na pumpe?

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se týká statistiky nákupu aut u nás, vycházím z oficiálních čísel, které jsou k dispozici na internetu. Mimochodem dle této statistiky je průměrná cena kupovaného ojetého vozu v ČR cca 200 tis a 70% nových aut kupují firmy. Podíl aut kolem 1 mil. (což je skoro základní cena EV) proti ostatním vozům do cca 0,6 mil. je v řádu jednotek procent, tedy to že u nás bude běžný člověk (rozuměj fyzická osoba) kupovat auto kolem 1 mil. je velmi malá. Argumenty lidi znají (tedy ti co se o toto zajímají) a rozumí jim, ale nemají na to peníze. Firmy tomu taky rozumí, ale potřebují auta s dojezdem 800km ve velikosti Octávka (Passat, MB C-klasse apod.) nebo Superb a nechtějí budovat pro svou flotilu 200-300 aut nabíječky v podzemních garážích, nemají na to ani kapacitu přívodů, ani nevidí rozumné auto na trhu, které je použitelné pro jejich lidi. O ty auta se starají ti, co je mají k dispozici.

Bohužel u pumpy nepracuji (i když bych měl čistou hlavu) ani nejsem přiblblý novinář, který zpravidla píše o nečem, co v životě neviděl. Jsem realista s vlastní firmou, který měl půjčenou řadu EV aut i dlouhodobě a čekám na auto, které bude mít reálný dojezd min. 350km, velikost vyšší střední třídy a rozumnou cenu tedy do 1,5 mil. Nepotřebují ani výkon 350k, ani zrychlení 2.9s, prostě normální auto s výkonem 180kW s délkou kolem 5 metrů, slušným kufrem a pohodlné (tedy ne skákající kozu Tesla X s cenou Mercedes Maybach), tedy ideálně něco ve stylu MB E-klasse s Evropskou kvalitou designu a zpracováním.

Obrázek uživatele Michelin

Je mi jasné, že běžných lidí co si koupí soukromé auto za milion tolik nebude, ale na druhou stranu je u nás národním sportem kupovat soukromá auta na firmu. Dokonce nedávno za mnou přišel jeden náš zaměstnanec s ujetým nápadem, že by si chtěl koupit nové auto (taky kolem milionu) a jestli by to nešlo nějak, že by jsme ho koupili na naší firmu a on by nám splátky dával a po skončení úvěru by si ho úplně odkoupil...

Jinak firma, která disponuje flotilou 200-300 aut si buďte jistý, že disponuje i dostatečnou přípojkou pro jejich nabíjení. Navíc i v našem případě budou zaměstnanci nabíjet přes noc doma.
Co myslíte tou skákající kozou mi není jasné. Poslední můj spalovák byl Francouz, takže hodně plující podvozek a v Xku fakt nemám pocit, že bych skákal. Jedině, že by jste měl na mysli předjíždění. To se skokům dost podobá.
A pokud bych si měl vybrat mezi Evropskou "kvalitou" a designem a nebo sítí SC, kterou má Tesla volím na 200% ty SC.

Je to o tom aby se s tím lidé seznámili. V našem okrese možná kraji jsme byli s kolegou první kdo jezdí v Tesle a nejspíš první kdo jezdí vůbec v nějakém EV. Dostali jsme se k tomu tak, že nám to někdo ukázal a vyvrátil ty nesmysly o nabíjení a používání, které například i vy šíříte. Mám ho tři měsíce a už vím o třech lidech, kteří o Tesle vážně uvažují a nejspíš si jí opravdu koupí. Každý z nich pak bude mít další známé a tak se to nabaluje jako sněhová koule. Co teprve až nám (a jiným) přijdou ty trojky a začnou s nimi jezdit naši zaměstnanci...
Proto jsem přesvědčen, že za ty dva roky jich budou jezdit i u nás spousty o západní Evropě nemluvě. Zatímco VW bude v lepším případě předvádět prototypy a drbat se na hlavě jak vyrobit tolik baterek aby to mohli začít prodávat a jak přesvědčit Teslu aby je nechala nabíjet v jejich síti SC případně jak dotlačit Brusel k tomu aby zadotoval celoevropskou síť nabíjecích stanic, aby o ty jejich EV někdo vůbec stál.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Kupovat soukromá auta na firmy není sport, ale proč nejdříve zdanit peníze pro fyz. osobu a pak je znovu danit nákupem auta, když to lze udělat elegantně za jedny daně ve firmě a ještě ušetřit DPH. Obvinujete te mě z šíření nesmyslů o nabíjení, ale zřejmě neznáte ani základní daňové postupy.

Netuším kde berete jistotu, že v garažích, kde by se každé ráno nabíjelo řekněme 200 aut příkonem 22kW/ks tedy 4,5MW, je dostatečná rezerva na nabíjení.

Většina zaměstanců v Praze bydlí v bytovkách a nemá možnost auto přes nabíjet a proč taky cpát do služebního auta elektřinu za svoje peníze?

Jezdil jsem s Teslou X nedávno celý víkend kolem Prahy po těch klasických silnicích a podvozek mi připomínal jízdu v Mercedesu A180 mé přítelky (určitě podíl na tom měly i ty 20" kola). Tesla S je pohodlím o dost jinde.

Myslím, že jste velký nadšenec, ale zároveň trochu velký optimista. Ve světě se ročně vyrobí 100 mil. aut, v EU cca 17 milionů a vy tvrdíte, že Tesla, která bude první rok vyrábět sotva 200 tisíc aut zahltí svět autama? To určitě ne. Jsem jednoznažně pro EV, ale auto za 2,5 mil. mi prostě smysl nedává a to jsem v jiné příjmové skupině než 85% tohoto národa. Tesla 3 už smysl dává, ale velikosti Mazda 3 mě moc neláká a mít na přední přístojovce velkou "televizi" už vůbec ne.

Vycházíte z předpokladu, že světoví výrobci aut jsou tupci a ani za 3 roky žádné auto nevyrobí a Tesla nahradí světovou výrobu, ale tak to není. Do 5 let bude EU vyrábět 8x více EV aut než Tesla a já jejich prohlášení věřím. Tím ale nesnižuju velký přínos Tesly trhu s EV a držím Muskovi palce, ať se mu daří.

Bohužel Musk bojuje ma mnoho frontách (Space X, Solar City, Hyperloop, Tesla) a je zcela závislý na investorech to je velmi vratká pozice oproti kolosům (evropských výrobců aut) s miliardovými zisky.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Musk nedělá Hyperloop jen jim pomáhá. Je jen nejvíc mediálně známou osobou co je s tím spojená.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef.

Je pravda, že Hyperloop navrhl, doslova o něm přemýšlel řadu měsíců a připravil návrhy, mluvil o něm se spoustou lidí, ale peníze do toho dát nechtěl. Hezky je to popsáno od str. 319 v knize Elon Musk. Každopádně jeho čas je neuvěřitelně drahý a tomuto projektu ho věnoval spoustu. Je vlastně jeho otec a jeho jméno je s tím všude spojováno, přestože by tam mělo být spíše jméno Shervin Pishevar, který projekt představil prezidentovi Obamovi.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Asi zde cítí, že to bude běh na dlouhou trať se spoustou neznámých a nejistým výsledkem. Pokud to bude vypadat k světu tak se do toho možná zapojí později.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ePavel

Opět to chce pochytit nějaké relevantní data a nepodléhat obecně šířeným mýtům o nových Temelínech atd...
- 22 kW výkonu by bylo potřeba pro nabití Ska za 4 hodiny. U TM3 by to bylo za dvě hoďky odhaduju. Mě stačí v garáži pro nabíjení dvou aut s ročním nájezdem cca 70tkm ten nejnižší jistič který si může člověk zaplatit, tedy 3x10A (cca 7kW) A samozřejmě nabíjím jen na nízký tarif, který je 8 hodin.
- i v bytovce se dá přivést elektřina na parkovací místo. Nové bytovky už dokonce musí mít přímo místo na byt a prý nově i možnost nabíjení by měla být povinná. Elektřinu by cpali do firemního auta třeba proto, že na oplátku se s ním můžou odvézt do práce. Anebo proto, že když jim zaměstnavatel dá potvrzení že užívají EV, tak mají nárok na sazbu D27d, na kterou můžou za polovic i prát, mít nádobí atd.
A pokud se zde budeme ohánět příjmovými možnostmi 85% národa, tak je dobré si uvědomit, že když běžný člověk pořídí jetého leafa dejme tomu za 350.000 s DPH a pojede s ním za den přes půl republiky a zpět třeba 650km, tak sice stráví 4 hodiny na nabíječkách, ale... Ale ušetří za tu cestu víc, než by si vydělal za celý den v práci.
A taky bych netvrdil, že Musk s někým bojuje. On je ten poslední co by měl potřebu s někým bojovat. On si jen prostě vyrábí auta a rakety a dělá to proto, že je to technicky možné. A že mu každý tvrdil, že to není možné jen prostě ignoroval.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef.

Co se týká elektřiny, nyní je jí více než dost a musí se vyvážet ročně 2TWh, něco se i doveze zpět v rámci vyrovnání soustav, ale energie byl vždy velký přebytek. Řada vesnic nemá vůbec plyn a všichni topí buď tuhými palivy, nebo elektřinou. Já mám AKU, takže nabíjím 5 měsíců v roce průměrným příkonem 80kW každý den, tedy bych mohl jezdit 3 roky na to, co spolknou akumulačky v jednom roce (záleží na spotřebě auta). Tedy zde nevidím žádný problém.

Co se týká dojezdu aut, jak jsem psal, 60% lidí najede průměrně denně 30km, na to opravdu nepotřebují Teslu a Nissan 24kWh jim bohatě stačí. Ano na dlouhé cesty to není (zkoušel jsem ho nějakou dobu a pro mě to nabíjení zvláště v jihočeském, nebo jihomoravském kraji byl opruz). Na všech cestách I. třídy a dálnicích musí být dostupné minimálně 50kW nabíječky, podle mě bude 150 nabíjecích míst stačit (tedy alespoň 3-4 nabíječky pro jedno místo). Auto bude mít standardně 40-60kWh baterii do 3 let, nevidím tedy problém ani v tomto.

Jedinný kámen úrazu je ekomika provozu a příjmové možnosti našeho národa. V sousedním Rakousku je průměrný plat 2x vyšší než u nás, nákupy EV vozidel 10x vyšší než u nás, tedy je vidět, že sice peníze hrají svoji roli (ale nejen ty). Průměrná cena dováženého auta do ČR je 200 tis., ale drtivá většina lidí kupuje auta kolem 150 tis. Dle novější statistiky kupují 75% aut firmy (psal jsem nedávno 70%), stačí mrknout do SDA statistik a bude vám jasné, že luxusní, sportovní a dražší auta jsou u běžného člověka pár procent, prostě občan s průměrnými příjmy si nové současné EV auto nekoupí. Tihle lidí navíc jezdí tak málo, že spotřeba a servis pro ně není žádný argument. Co se bavím s lidmi, kteří mají cca dvojnásobek průměrného příjmu mi říkají, že se jim vyplatí EV auto až bude stát cca 500 tis. a dojede reálně 350km, jinak to nechtějí. Že si raději koupí něco do 300 tis. se spotřebou 6 litrů a do opravy to dá Frantovi, který to opraví za pár šupů s díly z vrakáče (citace kolegy z práce). Firmy jsou tedy rozhodující element u nás a jakmile ty zjistí, že ušetří desítky mil. ročně jen na servisu a palivu a mohou koupit "Octávku a Passat" v elektrice za stejnou cenu s dojezdem 500km, uvidíte, jak rychle se změní situace na trhu.

Především stát u nás na to sere z vysoka a důvodů je určitě více. Německo vyhlásilo, že do roku 2020 chce mít na silnicích 1 mil. EV aut a dá na to 900 mil. EUR, u nás se bavíme o směšných penězích, za 60 mil. se možná ani nepostaví nabíječka typu Vystrkov. Chápu ČEZ, EON a PRE že se do stavby nehrne, provoz je za současného počtu EV aut naprosto nerentabilní. V Praze u u nabíječky skoro nevidíte auto a u soukromé nabíječky zaplatíte klidně 7 Kč/kWh, proboha, tam budu nabíjet jen v krizové situaci, když i doma to mám za 1/3 ceny, tudy cesta nevede.

Musk podle mě bude muset bojovat s celým světem, proč? No Detroit si taky myslel, že je král a nic ho neporazí.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zdravím,

tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe zakousli.

Elektromobilitu jsem fakt ještě nedokázal vyřešit. Nákupem modelu S nebo X to odmítám jako předraženou záležitost a jiné levnější možnosti nemám.

Takže uvidím, možná T3 a nebo něco z novějších aut co přibudou na trhu.

Tím že to neřeším a mobilitu jsem si vyřešil jinak - i když dřív jsem do aut také dával dost peněz.

Mám 3ks Octavia combi 1 - 4 kolky 6kvalt a jezdí jako z praku s minimální poruchovostí. Zatím najeto cca 2 x 500t km a 1 x 360t km a počítám že mi ještě dalších 10let vydrží.

Nedovete si představit jaká je to havaj ušetřit ročně třeba 1 - 2 mil na to aby se člověk přesunul z bodu A do bodu B a opravu vyřešit za pár korun u mechanika doma v jeho garáži bez nutnosti být rukojmím autorizovaného servisu.

tak jsem si vyřešil věci na které zatím FVE a klasické baterie stačí - bydlení bez přípojky elektřiny a bez jakýchkoliv poplatků.
Elektřiny dost a jenom se těším až bude časem nějaký sec hand trh s použitými bateriemi z aut co mají 60% kapacitu a do domu a do lodě budou ještě dobrý.

Najednou pak zjistíte že i máte dost času na koníčky a blízké když se nemusíte honit za výdělkem a náklady máte skoro nulové. Pak zjistíte že ani nenajedete tolik km co dříve a taková octávka s nájezdem cca 40t km ročně s komplet náklady na všechno kolem 100t Kč - naftu, pojistku a opravy - je v podstatě odpočinkem.

Dokonce teď jednu octávku prodám - za víc než jsem koupil - nevím co se děje nějak lezou cenově nahoru - asi jsem na to nepřišel jenom já - první auto co jsem prodal beze ztráty po 150 000km nájezdu a nechám si jenom dvě.

No uvidíme a nechám tomu čas - potřeboval bych něco na 250 - 300km nájezdu tak do 500t abych o tom začal možná uvažovat.

Možná že až budu v důchodu a budu mít víc času tak si udělám něco na dřevoplyn abych byl komplet nezávislý a vyprdnu se i na ty nabíječky za 7 - 12Kč/kW.

Zkrátka pohled na svět je různý a nikomu ten jeho neberu.

Přeji Vám mnoho kilometrů bez nehody a není to jenom o těch kilometrech ale také s kým a jak a v jaké pohodě

Dave

Zdravím,

tak jsem si přečetl jak jste se tady do sebe zakousli.

Elektromobilitu jsem fakt ještě nedokázal vyřešit. Nákupem modelu S nebo X to odmítám jako předraženou záležitost a jiné levnější možnosti nemám.

Takže uvidím, možná T3 a nebo něco z novějších aut co přibudou na trhu.

Tím že to neřeším a mobilitu jsem si vyřešil jinak - i když dřív jsem do aut také dával dost peněz.

Mám 3ks Octavia combi 1 - 4 kolky 6kvalt a jezdí jako z praku s minimální poruchovostí. Zatím najeto cca 2 x 500t km a 1 x 360t km a počítám že mi ještě dalších 10let vydrží.

Nedovete si představit jaká je to havaj ušetřit ročně třeba 1 - 2 mil na to aby se člověk přesunul z bodu A do bodu B a opravu vyřešit za pár korun u mechanika doma v jeho garáži bez nutnosti být rukojmím autorizovaného servisu.

tak jsem si vyřešil věci na které zatím FVE a klasické baterie stačí - bydlení bez přípojky elektřiny a bez jakýchkoliv poplatků.
Elektřiny dost a jenom se těším až bude časem nějaký sec hand trh s použitými bateriemi z aut co mají 60% kapacitu a do domu a do lodě budou ještě dobrý.

Najednou pak zjistíte že i máte dost času na koníčky a blízké když se nemusíte honit za výdělkem a náklady máte skoro nulové. Pak zjistíte že ani nenajedete tolik km co dříve a taková octávka s nájezdem cca 40t km ročně s komplet náklady na všechno kolem 100t Kč - naftu, pojistku a opravy - je v podstatě odpočinkem.

Dokonce teď jednu octávku prodám - za víc než jsem koupil - nevím co se děje nějak lezou cenově nahoru - asi jsem na to nepřišel jenom já - první auto co jsem prodal beze ztráty po 150 000km nájezdu a nechám si jenom dvě.

No uvidíme a nechám tomu čas - potřeboval bych něco na 250 - 300km nájezdu tak do 500t abych o tom začal možná uvažovat.

Možná že až budu v důchodu a budu mít víc času tak si udělám něco na dřevoplyn abych byl komplet nezávislý a vyprdnu se i na ty nabíječky za 7 - 12Kč/kW.

Zkrátka pohled na svět je různý a nikomu ten jeho neberu.

Přeji Vám mnoho kilometrů bez nehody a není to jenom o těch kilometrech ale také s kým a jak a v jaké pohodě

Dave

Obrázek uživatele Josef.

Chápu tenhle pohled, šetřit tím, že si něco koupím za 2,5 nebo 3,5 mil. je blbost v jakékoli kalkulaci vyjma toho, že auta na sebe vydělávají. Stejné, jako majitel BMW 750, který prodělá 700 tis. ročně na ztrátě ceny auta a ve firmě řeší spotřebu 1l mléka denně. Děláte to stejně jako většina lidí v tomhle státu, tedy auto opravíte u "souseda" s minimálním nákladem a najezdíte na něm statisíce km a máte jej 10 let a více a pro tyhle lidi je EV nesmysl. Nabíječky za 7 Kč/kWh nepotřebujete, doma můžete mít sazbu 2,50 Kč/kWh.

Jen jsem nepochopil, prodáváte auto s nájezdem 150 tis. km, ale má najeto 350 tis. km?

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zdravím,

pro mě je primární dostat se z bodu A do bodu B

pak řeším čím - Octavia je pro mě pohodlná hodně - víc než Land Rover Discovery 3 co jsem měl a pořád opravoval a než Porsche 911 které mám ale jezdím s ním málo jen v létě a je v podstatě jenom pro dva lidi.

Samozřejmě pokukuju po elektru - FVE mi udělá dost elektřiny a nabíjel bych si doma zadarmo - ale pořád mi to neštymuje do cenové kalkulace.

Jak vidím okolo sebe jak i na těch elektro autech lidi kolem mě prodělávají a také opravují - Tesla S po 60t km má cca poloviční cenu a opravuje se dost - tak zkrátka čekám.

A Octávku samozřejmě prodávám jak má natočeno s 350t km, můj nájezd na ní byl 150t km - blbě jsem se vyjádřil - 30t nákup - 40t prodej.

Základ že v tomhle systému i nic člověk neřeší
auto nechá venku a nebojí se že mu ho někdo ukradne - takže jenom povinné ručení, odřeniny neřeším, opravy opravdu za hubičku.

A z toho co člověk nedá do té elektromobility najednou člověk zjistí že místo toho si může pěstovat koníčk - loď na moři ap a méně pracovat.

Takže paradoxně to že člověk neskočil do tesly S nebo X za 3 nebo 4mil a dal si ty kačky někam jinam - nebo dokonce do projektů které vydělávají peníze tak vlastně vymyslel víc.

No a když se courám a kochám krajinou do 130km/ dálnice a 90km okreska tak také umím na 64l v Octávce ujet i 1200km na jednu nádrž

Jak říkal Paroubek - kdo z Vás to má, přitom je to tak jednoduše blbý že to může mít v podstatě každý a nemusí se honit s leasingama a hogo fogo značkama.

Všichni víme že výrobci aut nás ojebávají a že mercedes nám už nikdy neprodá auto jako dřív bylo piano které naskákalo 1mil km bez problémů a pořád jelo za 6 - 7l nafty.

Doba je překotná a nejít s proudem se vyplácí - teda nejít s proudem v elektromobilitě zatím ne, ale už časem se blýská na lepší časy - těším se na T3 a ostatní auta - třeba už to bude i ekonomický

Dave

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Našťastie nie všetci rozmýšlajú ako Vy. Iba na seba a svoje výhody.
Elektromobilita je momentálne o kompromisoch a o tom, že ten kto do toho ide nepozerá iba na svoje ekonomické výhody a na to kedy sa mu to "vráti" Keby to tak nebolo, tak by sme tu doteraz nemali nič iné, iba supervýhodné spalováky, ktoré jazdia za babku.
Obdivujem ľudí, čo už 20 rokov jazdia na elektromobile a tí do toho v tom čase išli za iných podmienok, ako je tomu teraz. V začiatkoch stál napr. Golf 3 v elktrickej verzii 3x tolko, ako fosil, o ostatných nevýhodách ani nehovorím a aj tak do toho šli.

Možno by bolo načase prestať myslieť len na seba. Elektromobilita je presne o tom, vážení...

Obrázek uživatele Josef.

Časem bude EV auto stejně ekonomický jako spalováky, nedělám si iluze, že stát si na tom vezme peníze jinak, to tak prostě je. Třeba nemusí ani zdražovat elektřinu, stačí časem udělat daň na EV auto (to udělají až jich bude dost a nebude možnost návratu ke spalováku).

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Dokud bude lidem 7Kc/kWh u soukrome (nedotovane) nabijecky pripadat moc, tak tu jejich vyznamnejsi rozsireni nikdy nenastane - jako charitu to nikdo provozovat nebude...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef.

Chápu, ale takto se ta cena obhájit nedá, zvláště když ČEZ má cenu proti tomu nicotnou. Nakpovat od distributora energii a pak ji prodávat s 150% přirážkou dál nemůže nikdy fungovat, pokud bude dostatek nabíječek. Více bych rozuměl projektu, který bude mít dodávku energie z vlastní fotovoltaiky nejlépe vedle zábavního nebo nákupního centra či motorestu apod., tedy to co chystá Tesla.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele ePavel

Co se týče vývozu elektřiny, já registruji hodnotu 17 TWh, nokoliv 2. Ta akumulace 80kW, to je fakt síla, to máte jistič minimálně 3x120A. To si můžete pořídit rovnou DC nabíječku. My také elektřinou topíme ve starém kamenném objektu s plochou 200m2 a stačí nám 3x32. Odběr při startu cca 17kw, přes den už jen kolem 8 kW.
V Rakousku mají nejen vyšší plat ale i produktivitu práce a celkově vyšší náklady na život. Pokud někdo dojíždí denně 30 km, koupí jetého iona za 150.000. Ekonomika provozu je jasná, nebude vycházet každému pozitivně, ale hodně lidem ano, jen si to nedokážou spočítat. Pro mě to bylo jasné, pokud měsíční splátka na auto je ve výši toho, co jsme dřív dávali jen za naftu a servis, tak je to jasné. Prostě auto zadarmo. I u tesly mi to vychází, že se za 11 let zaplatí.
A pak narazíte na člověka, který najezdí ročně 100.000 a říká, že tesla je moc drahá. Anebo někdo si koupí místo oktávky superba a ptám já se jeho, kdy se mu ta investice vrátí? V praze u nabíječky vím, že bylo vždy plno, když byla pouze jedna ze tří. Teď už je to lepší i když už se nám počet EV ztrojnásobil. Ta ekonomika provozu rozhodně není naprosto nerentabilní. Jak píšete, nabíječky, kde nabíjení stojí 7kč. se používají pro nouzové nabíjení na cestách. Jelikož ale víme, že z 90% člověk stejně nabíjí doma, tak je to argument malinko zcestný. Pokud mě potom kilometr vyjde na 1,20 dejme tomu 100km a dalších 1000 km mě vyjde na 0,3kč pořád je průměr 0,42/km. K tomu servisní náklady desetinové. A jak vychází ekonomika někomu, komu stačí si platit paušál u čezu? Pokud někdo jednou za pracovní den nabije nissana u čezu vyjde ho kWh na korunu !!! To samé u tesly 0,25kč/kWh.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef.

Správně to má být skoro 2TW měsíčně, díky za opravu.

U AKU je to jednoduché, mám 2x6kW + 1x2kW, tj. 14kW, při nabíjení 5-8 hodin denně vyjde těch 80kWh (asi jsem se špatně vyjádřil). Já mám v dosahu několik 50kW nabíječek, tedy bych raději využíval paušál ČEZ a nabíjel skorozadarmo, než zbytečně využíval domácí sít. Takže dám auto do nabíječky a jdu si v klidu nakoupit, nebo na schůzku, takhle nikde nesedím v autě a nečekám až nabiju. Nabíjení doma mám spíš jako nouzovku.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Vývoz 17 TWh je pouze bilanční, ve skutečnosti jsme v roce 2015 vyvezli 28 TWh. Čili víc jak dvojnásobek produkce Temelína. Tu energii jsme zde museli vyrobit, vyrubat a spálit na ní uhlí a pak to tu i dejchat. Myslím že navíc vývozní cena je za pakatel. Co je to zy byznys?!? Lepší je nechat si to uhlí na horší časy, ale někdo ho chce honem honem prošustrovat už teď. Kvůli tomuhle se museli prolamovat limity???

http://www.elektrina.cz/export-elektriny-v-roce-2015

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

Nikde jsem nenapsal, ze Tesla nahradi produkci spalovaku. Psal jsem, ze za dva roky jich tu budou jezdit spousty.

K tomu nabijeni se uz vyjadrovat nebudu. Je videt, ze vam absolutne chyby realne dlouhodobe zkusenosti z pouzivani ev. Mimochodem (mozna me tu nekdo opravi), ale nevim momentalne o zadnem aute, ktere by se dalo objednat s palubni nabijeckou 22kW.

Co se dani tyka tak jsem nerekl, ze je to neco spatneho. Pouze napad aby si uz kupovali na sveho zamestnavatele auta i zamestnanci jsem oznacil za hloupy.

Kvalita podvozku z Mercedesu, ktery jako jeden z mala chvali i ti novinari bude patrne subjektivni zalezitosti, na ktere se take neshodneme.

Mezi nadsence do ev nebo Tesly se neradim. Mezi prijmovou skupinu hornich 15% se uz vubec nepocitam a presto mi Tesla smysl dava a to i ekonomicky.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Tesla přece nahrazuje produkci spalovacích motorů, stejně jako každé EV a všichni výrobci svorně prohlašují, že do 7 let budou vyrábět 25% své produkce v EV autech, tedy 1/4 z 18 mil. aut (počítám s růstem výroby pouze o 1 mil.).

Ano, jezdil jsem dohromady s EV pouze asi 2 měsíce a najezdil přes 2 tisíce km, ale myslím, že to je dostatečná doba na to posoudit, zda je nabíjecích stanic dostatek a styl nabíjení mi vyhovuje.

Kvalita podvozku Tesla S je na úrovni MB E-klasse - používá stejné vzduchové tlumiče, (to jsem porovnával tzv. face to face), kvalita podvozku Tesla X je výrazně nižší a nepočítám pocitově takové "gumové řízení", prostě pozdní reakce volantu a kol. O vyšší spotřebě a horší stabilitě ani nemluvím.

Ekonomický rozbor jsem si dělal nesčetněkrát a i když hodně přihmouřím oči a hodně zvýhodním EV pohon, který se mi moc líbí, tak mi ekonomicky při nájezdu 30 tis. km ročně absolutně nedává smysl i lehce jeté auto Tesla S za 2 mil. Kč. Porovnával jsem to s lehce zajetým E-klasse, které jsem měl před lety a s poloviční pořizovací cenou a výrazně lepší výbavou jsem měl celkové roční náklady na údržbu 15 tis. a auto po prodeji za 4 roky jsem se dostal na celkové náklady 0,8 mil., po prodeji Tesly po 4 letech to vychází podobně. U lehce jetého EV za 1 mil. je to hodně zajímavé, ale zase nevidím EV srovnatelné s MB E-klasse nebo alespoň s C-klasse.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

2tis. km jsem najel na podzim s půjčeným Skem za tři dny. Dneska jsem překročil s mým Xkem 20tis. po třech měsících a týdnu užívání. A asi teprve před týdnem jsem si v praxi ověřil, že se dá v pohodě vystačit i se zásuvkou 230V/13A.

Kupovali jsme Tesly dvě. Sko pro kolegu a Xko pro mě. Jeho Sko přišlo o měsíc dřív, takže jsem si s ním docela zajezdil. Krom toho, že jsem ho řídil z Tilburgu. Plus ty 2tis. km z podzimu s půjčenou v EVParku. Rozdíl v řízení ani podvozku nepozoruji vůbec žádný. Naopak kolegovo Sko je na 19" kolech moje Xko na 20". A když v jeho P100D naložím při předjíždění plný plyn občas se auto nepříjemně rozvlní jak to asi ty kola nedávají. V mém Xku P100D se mi to nikdy nestalo.
Co se týká řízení tak nevím zda to byl problém prvních kusů a nebo co na tom ti novináři mají, ale chová se naprosto normálně, jako každé řízení s elektromechanickým posilovačem.

Ale je mi jasné, že s vašimi celými dvěma tisíci kilometry máte bohatší zkušenosti, takže to můžete posoudit lépe.

Co se ekonomiky týká je to jednoduché. Když si každé tři roky koupím spalováka za 2,5M (déle než tři roky si ho nechat nemůžu neboť tou dobou bude při mém nájezdu dnešní motor za svou životností) a nebo jednou za šest let Teslu za 4M tak to co ušetřím na výměně auta plus úspora na palivu a servisu mi jednoznačně staví Teslu do výhodnější pozice.

Pokud vy najezdíte 30tis ročně a jste jeden z těch co si raději koupí ojetého Superba než novou Oktávku pak jsou vaše postoje pochopitelné.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Patřím spíše k těm co si koupí místo nového Superba ojetý Mercedes S. Vy patříte spíše k těm, kterým je jedno, kolik stojí auto a neřeší nějaké úspory a Tesla je jen prostředek jak se odlišit od okolí. To je podobné šetření, jako když si místo Bentley koupím Maybach a budu psát jak je to hrozně výhodný a že jsem ušetřil 3 mil. což je ekonomicky super.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Jj. A proto jsem po zjisteni, ze je uplne jedno jakeho spalovaka si koupim, protoze jsou to stejne vsechno stejne sr..ky jezdil pred Teslou Renaultem Trafic...
Auta si nekupuju proto abych se odlisoval, ale protoze potrebuju jezdit.
Takze me nesudte podle sebe.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak ted zrovna me po 200 tisících odchází benzin motor sračky v oleji a jediný po čem šilhám je tichý bezúdržbový s automatem. Nejlepší volba je elektromobil z praktičnosti a "odlišení od ostatních" v tom roli rozhodně nehraje ;)

Obrázek uživatele Michelin

Uprime jestli me na Tesle neco stve, tak je to prave ta pozornost, kterou pritahuje...

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Kdyz jsem se kdysi byl na X podivat v Augenu, tak tam jeden pan rikal, ze o nem uvazuje, protoze potrebuje firemni auto, ktere bude mit wow efekt na zakazniky. Takze nekdo ocividne tu pozornost potrebuje :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Me to teda fakt spise vadi. Nedavno sel kolem soused, kdyz jsem mel nahodou auto na chvili pred garazi a hned se prihnal se slovy jakou jsem si to poridil hracku.
Rikam mu "jakou hracku? to je normalni auto, se kterym se da normalne jezdit".

A treba falkonky jsou sice k memu prekvapeni vazne docela prakticke, ale stejne bych je z obavy o zivotnost zvedaciho ustroji i proto jakou pozornost pritahuji hned vymenil za normalni dvere.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Koukám Mišelýne, že ti Erych zase dejchá na krk :D
Dokonce už i Pepa zná tvůj osobní život líp než ty :)))
Úplnej sjezd zamindrákovanejch :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

Nojo, ale je to ztracenej cas. Kde nic neni ani smrt nebere.

Mozna face tu face u piva by se s nim domluvit dalo. Ono se pak lecos jinak chape nez, kdyz se to napise. A ja se taky necham presvedcit. Treba by mi ukazal spalovaka mladsiho 5ti let, kterej ma nalitano 300 nebo vice a nema za sebou zadnou fatalni zavadu. Jenze to by byla spise vyjimka potvrzujici pravidlo.
Na druhou stranu taky jdu po nevyslapane pesine. Treba mi za 4 roky (tedy po skonceni kompletni zaruky) kleknou falkonky a Tesla mi za opravu vysmazi taky dve kila. :-)
Jsem to, ale ochoten risknout, protoze u splovaku mam jistotu, ze me neco takoveho ceka pokud si ho budu chtit tech 6 az 8 let nechat.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

A cim presne jsem se te dotkl? ("kde nic neni...")? Tim, ze jsem napsal, ze jsou lide, co kupuji Teslu na machrovani (podle zbytku diskuze se dotycny vyskytuje nebo alespon tenkrat vyskytoval i tady na foru)? Nebo ze otevrene napisu, ze Tesla nema model vyhovujici mym pozadavkum (ne, nenajezdim 100.000 rocne, aby se mi vyplatila S nebo X)?

Ze je na me vysazeny kukOTek celkem chapu, ten plive jed vsude, tak proc bych mel byt vyjimka...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jeee, pardon. To nebyla reakce na Vas, ale na Josefa.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Dneska jsem se dozvěděl, že auto za 2,5 mil nevydrží 3 roky provozu a je potřeba dát 4 mil. za auto, aby vydrželo 6 let. Vezmu to na leasing s 30% akontací na 60 měsíců za 60 tis. měsíčně + 80 tis. za roční hav. pojištění a ušetřím hromadu peněz. Asi si zase zajedu pokecat na Vystrkov, tam se alespoň dozvím něco zajímavého.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Ano. !Dnesni! jakejkoli spalovak je maximalne po 250tis. casovana bomba. U aut za milion hrozi opravy v radech statisicu, u aut za 2,5M je to jeste drazsi.
Az se pres ty ojetiny dostanete k takhle mladym autum tak vas taky nejake vyskoli.
A jelikoz ja nehodlam poslouchat od typku jako jste vy, ktery si to ode me koupi, ze jim to po pul roce kleklo, a ze chteji po me zaplatit opravy, takze se jich zbavuju spise drive. Tedy po tech trech letech.

A zase soudite podle sebe. Auta kupuji za hotove.

Uz me to s vami fakt nebavi. Snazim se vzdy videt v kazdem to lepsi a nikoho neodsuzovat, ale ve vasem pripade je to fakt hazeni hrachu na zed.
To je stejne jako redaktori ze Sveta Motoru, kteri se prohlasuji za priznivce elektromobility jen pro to aby o tom mohli psat bludy, ktere jim pak lide vice zerou, nez kdyby rovnou priznali, ze jim ta elektromobilita nejde pod nos.
Az si jednou nejake (jakekoli) ev opravdu koupite a budete denne pouzivat tak spoustu veci pochopite. Pak mozna bude mit smysl s vami ztracet cas nad diskuzi o Tesle.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Dobře rozumím tomu, když jsme spolu mluvili osobně, byl jste trochu smířlivější, ale to tak bývá v diskuzích na internetu, lidi se v podstatě nenávidí a překonají to, jen když mluví spolu osobně.

Mě nikdy nedávalo smysl dát za spalovací auto víc než 1 mil. Kč a pokud bude EV za 1,5 mil., pak mi to bude smysl dávat. Chápu, že když má někdo příjem v řádech desítek mil., pak si koupí Teslu X jako další auto do garáže, ale je mu jedno kolik ušetřil, prostě chce technologii a hotovo. To že o víkendu blbne na dráze s McLarenem nebo Ferrari je jiná věc.

V ceně Tesla X, kterou nebudu komentovat, si mohu koupit každé 3 roky prakticky nový MB E-klasse (vynechám že to není SUV, které ani nechci) s výkonem 260k, který mi postačuje a pořád na tom budu finančně lépe, než za 6 let s Tesla X (díky menšímu nájezdu). Pokud někomu smysl Tesla dává (třeba nájezd 100 tis. km ročně), je to v pořádku a není potřeba to dál řešit.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Ani nevím, že jsme se potkali.
Ono napsané se lecos pochopí jinak než vyřčené a tak se většinou po chvíi začne roztáčet spirála naštvání na toho druhého abiž by třeba k tomu byl reálný důvod.
Jestli se zase potáme věřím, že najdeme společnou řeč. Fakt nejsem konfliktní člověk, ale občas si něco třeba mylně vyložím jako útok na mou osobu a je to.

K tomu, že nemá smysl za spalováka dávat víc jak milion jsem došel taky. Na tom se shodneme.

Tesla X se dá koupit ve verzi 100D už za 2,5M bez daně (a má větší dojezd než moje P100D za čtyři, bojužel na podzim ještě verze 100D nebyla v nabídce), což mi přijde docela super cena za takové auto. Známej si jí asi bude zrovna kupovat po tom co s námi strávil dovolenou a viděl jak je to s užíváním v praxi.
Pokud vám víc sedí Sko to je ještě levnější.

Příjem v řádech desítek milionů fakt nemám. Jak jsem už psal nepočítám se ani mezi horních 15%. Tu útratu za Tesly jsem, ale považoval i za podporu správné věci.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

V pohodě, já se taky občas nechám u nést, psané slovo někdy vyzní blbě.

Já jsem ještě neviděl Teslu s nájezdem 200-300 tis. km apod., vím že si stěžovali ve firmě kde pronajímají Tesly, že v záruce už měnili i dvakrát elektromotor na jednom autě, ale chápu, že oni to dost honí. Každopádně 250 tis. Kč není nic levného, když se to stane mimo záruku.

Uvidím co přinese trh, myslím že do dvou let to bude jasnější. Auto ve které jsem neseděl si přes internet neobjednám (TM3), pravda radši bych něco většího pohodlnějšího (trochu zmlsaný jsem), ale nedělá mi zásadní problém jezdit v menším autě. Rozhodně si nekoupím VW nebo Škodu, ale přece jen více tíhnu k evropskému stylu a hlavně bych chtěl v autě tlačítka a klasické budíky a to bude největší problém :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Kubiš měl najeto více než 135tis. než mu jí známý zbořil. Škoda, byl by to zrovna kandidát na výdrž v Českých podmínkách.
Každopádně auta z půjčovny jak řekli už kdysi v Top Gearu jsou nerychlejší auta na silnici. A o Teslách to platí určitě dvojnásob. Každý si chce vyzkoušet hlavně jak to jede.
Nicméně zrovna motory mají záruku 8 let, tedy toho bych se nebál.

Tlačítka mi vůbec nechybí. Nemusel jsem nic hledat v návodu a všechno ovládám bez problémů. Naproti tomu jsem nedávno seděl zase v kolegovo Roveru a nepřišel jsem ani na to jak se snižuje podvozek. Přesto, že tam na to byli tlačítka, který ale po zmáčknutí jen zablikali a nic to nedělalo. Stejně tak jsem mu musel volat jak se zapínají mlhovky. Prostě nesvítili, až když jsem přepnul normální světla do nějakého jiného režimu tak šli zapnout.

Ten display/budíky v TM3, ale fakt podělali, to každopádně. Uvidíme jak to bude vypadat resp. použitelné v praxi.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele DomoKun

Zdravím, můžete něco malinko bližšího o této informaci napsat, vůbec nikde jsem to nezaznamenal a z pohledu sledování těžkého vývoje nákupu jejich prvního EV až po signature teslu mě to celkem dostalo a zamrzelo.

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Michelin

Co konkretne myslite abych rozvedl?

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele DomoKun

Pardon, nějaké informace ohledně toho zboření...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Michelin

Nejsem si jisty zda mohu o nekom "sirit drby" bez jeho souhlasu. Navic moc podrobnosti neznam. Vim jen, ze ji pujcil dobremu znamemu, ktery s ni mel nehodu. Nic se mu nastesti nestalo, ale auto v Tesla servisu odepsali. Ten znamy si ji pry odkoupil a resi opravu v neznackovem servisu.
Pan K jiz jezdi od srpna s novou modrou krasavici. Zase Sko 100D.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele DomoKun

Drby to nejsou, ale cháou to.
Infornace "odepsali" je dost stěžejní a smutná :)
Ještě jednou díky za osvětlení.
Patříte k těm které "oslavují" za iínformační přínos a obdivuji při vysvětlování věcí některým trolům .

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Michelin

Diky

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Já myslel, že na baterky 8 let, ostatní 4 roky nebo 6, tak to je fajn, ty motory je kritická součást. Samozřejmě, při ceně toho auta tam i displej bude stát 50 tis., ale tyhle věci už moc neodchází, maximálně nějaký invertor, řídící jednotka apod. Pak co nejvíce odchází jsou různá čidla, kontrolní obvody apod. Jak říkáš bude asi nejlepší auto tak po 5-6 letech dát pryč, aby se tyhle věci nedostaly mimo záruku, do 8 letého auta se nikomu moc chtít jít nebude.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak sa môžem zamiešať do vašeho rozhovoru len malou poznámkou. Tesla teraz dáva do S a X nové motory, ktoré vraj majú vydržať až 1 000 000 mil. Niečo vylepšili, tak predpokladám, že vydržia viac ako predošlé.

Obrázek uživatele Michelin

4 roky je kompletni a 8 let na baterku a pohonne ustroji, tedy mozna to zahrnuje i invertor to nevim.
No uvidime. Ja netvrdim, ze to urcite bude tech sest let vsechno super bez investic. Jen to chci proste risknout, protoze u spalovaka mam temer jistotu, ze za 6 let a 300 az 400 tisic, ktere za tu dobu najedu nejaky prusvih nastane. A pri kvalite nasich znackovich servisu to pak jeste bude loterie jestli, a jak mi to opravi. Co dalsiho pri tom podelaji atd. Synovec se vyucil na automechanika. Praxe delal ve znackovem servise, a kdyz popisoval ty praktiky ze zakulisi delalo se mi spatne. Namatkou, kdyz jim po vymene hlavy spadla do valce medena mala maticka, vyresili to po dokonceni a nastartovani proslapnutim plneho plynu a podrzenim motoru v plnych otackach. Zarachotilo to a byl pry klid. Synovec u toho byl osobne a neni z tech co by si neco vymysleli...

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Ano věřím, je to lidma. Může to udělat two men servis, zrovna jako autorizovaný. Já se se ale v malých soukromých servisech vždycky spálil, prostě udělají to levně (třetinové náklady na práci a díly o 50% levnější), ale často to nedají na poprvé a člověk se tam vrací u autorizovaného servisu za tech 20 let jsem nikdy neměl reklamaci (možná štěstí) Když se nějaké součástka podělá v autorizáku jdou do skladu nebo to objednají a mají to ten den.

Každé auto potřebuje nějakou údržbu, Tesla myslím 1x ročně 1000 EUR ne? Já raději nechám věci vyměnit, které později mohou nadělát desetkrát větší škodu. U Mercedesu S mě stojí údržba v průměru 35 tis. ročně, u E-klasse by to bylo 25 tis. ročně.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Tak koukám, do faktury, že to bylo za ten servis 365EUR.
Ale asi to bude různé, až třeba budou po dvou letech měnit i brzdovou kapalinu bude to určitě víc.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Michelin

To jste mel teda stesti. Mozna u Mercedesu je to lepsi. Ja nakonecnjezdil do Nemecka. Nastesti to nemam daleko. Ale treba Renault me zklamal i tam.

S Teslou se jezdi po 20tis. na celkovou kontrolu a vymenu kabinovych filtru, ktera neni povinna. Tedy jezdit nemusite a nema to vliv na zaruku.
Ja uz ji absolvoval a stala me neco pres 500e.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Tesla S se mi vždycky líbila (kolegové v práci říkali, že si ji stejně jednou koupím), rozměrově je super, stačil by mi výkon klidně poloviční, ale cena nové by musela být tak 1,5 mil. bez DPH, což jen tak nebude, ale časem, jakmile začne masivní výroba EV aut, tak se ceny dostanou o 30% níže než dnes a pak to asi bude zajímavé. Chápu, že když v USA stojí TM3 35 tis. USD a ještě dostanou 7,5 tis. dotaci, že to je sranda cena a i Tesla S pak vychází výrazně lépe.

Ta levná údržba EV je jasná výhoda a pokud člověk jezdí 60 tis. km ročně, pak není o čem přemýšlet, u malého nájezdu tu výhodu ježdění skorozadarmo smázne ta vysoká cena a havarijní pojištění.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

A to usetrim jeste rocne kolem 120tis na palivu.

Fakt je, ze pro manzelku, ktera najede za rok 7tis. a potrebuje auto, do ktereho se vejdou dozadu vedle sebe tri detske sedacky jsem zadne ev taky zatim nevybral. S tema detskyma sedackama je to teda problem i u spalovaku.

Ja chtel puvodne take Sko, ale zkrachovalo to na tom, ze se tam s rodinou nevejdeme. Daji se sice priplatit dve sedacky pro deti do kufru, ale koukaji smerem dozadu a uz se tam nevejde zadne zavazadlo. Zatimco do Xka jsme se vesli v sedmi i s nasima plus bagaz na dovolenou vcetne kocarku. A nebyli jsme nalozeni ani po zadni sklo, jeste jsem videl zrcatkem za sebe.
Kdyz pak nasedam do kolegovo Ska resp. pri vysedani se hrabu jak ze sklepa tak vyberu Xka namisto Ska fakt nelituju, jedina nevyhoda je ta vyssi spotreba.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Obrázek uživatele Michelin

-

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

týbrďo chlapi takhle superdlouhý vlákno jsme na hybridu snad ještě nemotali :))

Ale motali, zrovna nedávno a bylo ještě tenčí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

s miliardovými zisky a neschopným (jen samé vize) nebo všehoschopným (lži a podvody) managementem.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Michelin

Do Prahy to mam 200km a kdyby mi dali vybrat kde chci dalsi SC, reknu jednoznacne v Praze. Doma si nabiju v garazi.
Ted vyrizuju verejne nabijeci misto (TYP2 22kW) a hadejte kde. 230 km od meho bydliste kam casto pracovne jezdim.
SC na Vystrkove je nejlepsi umisteni jake kdy mohli vybrat.
Praha a Olomouc jsou pak take velmi dobre vybrana mista a klidne uz by se u nas dalsi stavet nemuseli, protoze diky temhle trem dojedete odkudkoli kamkoli.

A jinak obecne vyhoda SC pro Teslu oproti VW za soucasneho stavu i kdyby nebyl v CR ani jediny je asi jasna. Nebo myslite, ze nejaka CR pany managery z koncernu zajima? Jedine jako banda gastarbeiteru.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Jestli on na nas (nebo obecne na vychod Evropy) Tesla management nese*e jeste vic nez ten koncernovy? Servis/zastoupeni nic, nezajem a SC bez prace lokalnich nadsencu by nejspis taky nikde nebyly...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Vsechno je o tom jak silny je tu trh. Treba se to s nastupem TM3 zmeni.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že dokud nezmění naše vláda přístup tak to těch pár TM3 neovlivní. Výroba nepokryje ani stávající objednávky do dvou let a skladová auta u prodejce tady budou tak v r. 2020. Tesla by musela vyrábět 2 mil aut ročně, aby včas uspokojila poptávku a aby tu současnou díru nezaplnila konkurence a ta toho jistě využije.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak dlouho jí bude trvat, než bude vyrábět 2M ročně? 21? 22? Jenže ti současní do té doby nepřestaví továrny a pokud ano, tak nebudou mít dost aku.

Obrázek uživatele Michelin

Přesně tak. A oni to vědí, a začínají z toho mít čím dál větší strach, proto tak ustrašeně štěkají.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

A kolik chargeru (nedej boze superchargeru) tu ty tve koncernovky postavili ikdyz tu prodali mnohem vic kusu EV nez Tesla?

Presne tohle. Prece tyhle 3 suoperchargery by stacily, aby si clovek mohl jezdit dokolecka kolem CR a nemusil resit zadne jine nabijecky. Kazdy dalsi supercharge pouze logaritmicky zlepsuje uzitecnost cele site, nikoliv linearne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Supercharger je určený na nabíjanie na cestách a nie pre vychcálkov, ktorí chcú ušetriť, aby nemuseli nabíjať doma.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To by odpovídalo přetíženému Superchargeru u Amsterdamu. Holanďani, Švýcaři a Skotové jsou proslulí škrti.

Obrázek uživatele Michelin

Pan bude asi z tech Budejovic a bez urazky Jihocesi jsou jen banda (pouziji mene drsny vyraz) setrilku.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

No ono to bude platit obecne. Nekteri lidi jsou dementi v tomhle. Proto sem rad ze SCH jsou zpoplatnene pro TM3, aspon tam nebudou zavazet

Jen si to nemaluj, TM3 maj 400 kWh zdarma ročně.

Odhad z M3 mapy tvrdí že v ČR si M3 objednalo 1100 lidí. I kdyby to bylo jen 500 tak to bude dost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Jakože nula je lepší než 3 nebo jeden?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč chtějí zastavovat Teslu, která vyrábí
elektromobily?????
Přeci podle jejich předešlých názorů elekteomobil nemá budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě proto ji musí zastavit, aby dokázali že měli pravdu. Tak jako to udělal GM. Dokázal, že nikdo EV nechce. I za s nadsázkou řečeno "střelby do davu demonstrantů" před šrotištěm.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme co z evropských výrobců vypadne, ale tady to má bohužel Tesla těžký, kdo potřebuje sportovní auto tak si ji koupí, ostatní (většina) koupi auto z produkce standardních výrobců. Nakonec jako vždy rozhodnou firmy, které tvoří 70% nákupů nových aut a tam je to jasné - komcern

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mysleli ste Teslu roadster? Ano to je športové auto.
Tesla S je rodinný sedan. To, že má zrýchlenie lepšie ako väčšina športových aut je taký malý bonus :-) Nepoznám športové auto, ktoré má objem kufru 894 litrov, Vy áno???

VW je iba jedna navždy hitlerovská firma a jej praktiky boli a sú humus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sú mi pekní úbožiaci... Koho chcú zastavovat?!
VW nikdy více!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zatím akorát žvaníte a odsouváte termíny a ukazujete prototypy s údajema o dojezdu, který jsou evidentně vycucaný z prstu marketingovým oddělením. Tesla se už třese. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš bych řekl, že nám odhalují to co ani Musk nechce předčasně vypustit. Že Tesla co nevidět ten dojezd bude mít. A oni si pak budou moci stěžovat jak jen jim Tesla vypálila rybník. Že oni to už plánovali od 13.7.2017 kdy o tom tesla ještě ani necekla. No a u těch plánů jako obvykle zůstane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Schopnostmi lhát, podvádět, orkádat a mít zájem na šíření rakoviny? :)
Jo, tím je můžete porazit, to se ukázalo už mnohokrát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm,to by se muselo dle vaseho mazoru prestat jist maso (kravy produkuji taky nezdrave ovzdusi),prestat vyrabet spousty veci pro JAKAKOLI auta-izolace dratu je ropny produkt,pneumatiky predpokladam taky,tovarny kde se stavi tyto auta stavi roboti plni oleju,maziv atd.Proste soucasny zivot na teto planete je uzce spjat ropou a jeste dlouho bude,smirte se nebo utecte do posledniho pralesa.... A jen tak na okraj,jsem majitelem EV...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26